5 روشی که فناوری در حال تغییر صنعت بیمه است


طبیعی است که فناوری و هوش مصنوعی را به صنایعی مانند مخابرات، بازاریابی و تولید مرتبط کنیم. در بخش بیمه، شاید نه چندان. مشتریان همچنان کارت‌ها را از طریق پست دریافت می‌کنند، با نمایندگان در دفاترشان ملاقات می‌کنند و با تنظیم‌کننده‌ها برای ادعاها صحبت می‌کنند. با این حال، فناوری روشی را که شرکت‌های بیمه پوشش می‌دهند و نحوه دریافت خدمات بیمه‌کنندگان را تغییر می‌دهد.

پیشرفت‌های فناوری شروع به خودکارسازی و پیش‌بینی وظایف استاندارد مرتبط با بیمه، از ثبت ادعا تا تنظیم پوشش بیمه‌نامه می‌کنند. همانطور که صنعت چیزهایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سایر فناوری ها را در بر می گیرد، رابطه بین ارائه دهندگان و مشتریان نیز در حال تغییر است.

فرآیندهای کارآمدتر و تجزیه و تحلیل داده ها لزوماً لمس انسان را از بین نمی برد. با این حال، این پیشرفت‌ها دقت را افزایش می‌دهد، اطلاعات را در دسترس‌تر می‌سازد و این پتانسیل را دارد که تعامل شرکت مخابراتی-مشتری را بسیار افزایش دهد. از دیدگاه ارائه دهندگان بیمه و مشتریان، پنج راه وجود دارد که فناوری صنعت بیمه را متحول می کند.

1. هوش مصنوعی تخمین ادعاهای سریع‌تری را ارائه می‌کند.

معمولاً هنگامی که بیمه‌گذار یک ادعای خودکار ارائه می‌کند، باید یک تنظیم کننده برای ارزیابی خسارت خودرو حضور داشته باشد. مشتری ادعایی را به صورت آنلاین یا تلفنی آغاز می کند و باید منتظر باشد تا تنظیم کننده با آنها ملاقات کند. یک تنظیم کننده به ماشین نگاه می کند، نقص ها و ضررها را یادداشت می کند و تخمین می زند. این تخمین ممکن است چند روز طول بکشد و زمان تماس اولیه مشتری تا پرداخت را افزایش دهد.

در همین حال، مشتری احتمالاً بدون ماشین خود یا در وسیله نقلیه ای با آسیب قابل مشاهده گیر کرده است. هوش مصنوعی زمان لازم برای ارائه و پردازش تخمین ها را برای شرکت های بیمه سرعت می بخشد. بیمه‌کنندگان می‌توانند به‌جای انتظار برای تنظیم‌کننده، فوراً از برنامه‌ها برای گرفتن عکس از آسیب‌هایی که نیاز به تعمیر دارند استفاده کنند. یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه تخمینی را ارائه می دهد. این به شرکت های بیمه اجازه می دهد تا پول را به موقع به بیمه گذار یا تعمیرگاه برسانند.

2. Telematics تعیین حق بیمه است.

Telematics ممکن است برای بسیاری از مشتریان بیمه اصطلاح آشنا نباشد. اما آنها ممکن است در مورد این روند در حال ظهور در حق بیمه خودرو از حامل های فعلی خود بدانند. برخی از ارائه دهندگان بیمه پیام های قبض و ایمیل هایی را برای تبلیغ فناوری جدیدی که عادات رانندگی مشتریان را ردیابی می کند، ارسال می کنند. این دستگاه نظارتی است که به داخل خودرو می رود و عادات راننده را ثبت می کند.

این دستگاه ها برای جمع آوری داده ها از جمله مکان، سرعت، مسافت رانندگی و تصادفات استفاده می شوند. سپس شرکت‌های بیمه این اطلاعات را برای تعیین هزینه‌های حق بیمه فردی در نظر می‌گیرند. در تئوری، رانندگان تهاجمی و کسانی که مایل های بیشتری را ثبت می کنند، ممکن است در نهایت حق بیمه بیشتری بپردازند. مشتریان با وجدان و کسانی که کمتر رانندگی می کنند، نرخ های کمتری را پرداخت خواهند کرد. Telematics دقت ارزیابی ریسک را برای ارائه دهندگان افزایش می دهد و به رانندگان با سوابق خوب پاداش می دهد.

3. هواپیماهای بدون سرنشین در حال ارزیابی آسیب هستند.

به طور کلی، استفاده از فناوری پهپاد در بسیاری از صنایع در حال افزایش است. پیش بینی های فعلی نشان می دهد که ارزش بازار تا سال 2028 به بیش از 63 میلیارد دلار خواهد رسید. برآوردها همچنین نشان می دهد که نرخ رشد سالانه مرکب بازار از سال 2021 تا 2028 تقریباً 16 درصد خواهد بود. صنعت بیمه در حال حاضر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ارزیابی خسارات به این رشد کمک کرده است. صاحبان خانه هایی که ادعای خسارت سقف یا طوفان را ارائه می کنند ممکن است به زودی از دیدن یک پهپاد بر فراز املاک آنها شگفت زده شوند.

به جای تکیه بر بازرسان سقف، شرکت های بیمه می توانند پهپادها را برای عکس برداری از خسارت تگرگ و باد ارسال کنند. استفاده از فناوری پهپاد کارایی، دقت و ایمنی این ارزیابی ها را افزایش می دهد. ارائه دهندگان می توانند از هواپیماهای بدون سرنشین برای رسیدن به مناطقی که پس از طوفان های قابل توجه برای انسان غیرقابل دسترس است استفاده کنند. این فناوری همچنین این پتانسیل را دارد که آسیب‌ها را از زوایای غیرعملی یا خطرناکی که انسان نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند، ثبت کند.

4. یادگیری ماشینی فرم های ادعا را خودکار می کند.

ثبت ادعا پس از یک تصادف رانندگی یا اورژانس بزرگ می تواند اعصاب خردکن باشد. اضطراب و شوک ممکن است یادآوری جزئیات مهم مانند زمان رویداد را برای مشتریان چالش برانگیز کند. پرداختن به جزئیات فرم به صورت آنلاین یا با یک شخص ممکن است برای بیمه گذار بسیار سخت باشد و اغلب به استرس اضافه می شود. با این حال، متصدیان بیمه اغلب بر اهمیت تسلیم فوری ادعاها تاکید می کنند.

یادگیری ماشینی برخی از بارهایی را که ممکن است مشتریان در طول فرآیند ادعا تجربه کنند، از بین می برد. فرم های از پیش پر شده با داده هایی از تاریخچه و خط مشی مشتری، نیاز به تکرار اطلاعات را از بین می برد. یادگیری ماشینی احتمال بروز اشتباهات را در طول فرآیند تشکیل پرونده کاهش می دهد و کارایی را افزایش می دهد. حتی ادعاهای جزئی مانند تعمیرات شیشه جلو ساده می شود زیرا پیمانکاران با استفاده از شماره بیمه نامه خود برای مشتریان ادعا می کنند.

5. رسانه های اجتماعی خدمات مشتری را در دسترس تر می کنند.

هیچ‌کس نمی‌خواهد منتظر بماند یا ساعت‌ها در این فکر باشد که آیا نماینده بیمه پیام او را دریافت کرده است یا خیر. قبل از رسانه های اجتماعی و چت بات ها، این واقعیت برای اکثر بیمه شدگانی بود که منتظر تماس تلفنی بودند. پرسیدن یک سوال، تلاش برای اتخاذ یک خط مشی جدید، یا ایجاد تغییرات در پوشش موجود ممکن است هفته ها طول بکشد. اما اکنون که شرکت‌های بیمه در بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برتر هستند، دریافت خدمات مشتری آسان‌تر شده است. ربات‌های چت و ایمیل همچنین می‌توانند راه‌هایی برای مشتریان برای دریافت کمک در هنگام نیاز به پاسخ‌های سریع به مواردی مانند سوالات مربوط به خط‌مشی و پوشش باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که پیام‌رسانی اکنون در رتبه دوم در میان کانال‌های خدمات مشتری که مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، قرار دارد. چت‌بات‌ها و پیام‌های فوری در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به سؤالات معمول در مورد به‌روزرسانی آدرس‌ها، تغییر موارد کسر و ثبت ادعاها پاسخ دهند. یک مشتری می تواند پیام های مستقیمی را در سیستم عامل های اجتماعی ارسال کند و پاسخ های همان روز را دریافت کند. اغلب، حامل‌ها می‌توانند در عرض چند دقیقه راه‌حل‌هایی ارائه دهند یا حداقل توپ را به چرخش درآورند. رضایت مشتریان با دریافت خدمات بهتر افزایش می یابد.

فناوری در صنعت بیمه

پیشرفت‌های فنی بر نحوه تعامل مشتریان و کسب‌وکارها با یکدیگر در چندین صنعت تأثیر می‌گذارد. بیمه یکی از این موارد است، زیرا شرکت‌های مخابراتی فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی تله‌ماتیک و یادگیری ماشینی را در مدل‌های تجاری خود ادغام می‌کنند.

ارائه دهندگان و مشتریان به طور یکسان از این پیشرفت ها بهره مند می شوند زیرا پوشش و خدمات دقیق تر می شوند. نه به ساده‌سازی فرآیندها و افزایش دسترسی. ارتباط انسان با انسان همچنان نقش مهمی ایفا خواهد کرد، اما فناوری اینجا باقی مانده است و به نقش خود در ارتقاء تجربه کلی مشتری ادامه خواهد داد.

اعتبار تصویر ویژه: دیوید پینادو. Pexels.com متشکرم!

برد اندرسون

برد اندرسون

سردبیر در ReadWrite

براد ویرایشگری است که بر محتوای ارائه شده در ReadWrite.com نظارت می کند. او قبلاً به عنوان ویراستار در PayPal و Crunchbase کار می کرد. می توانید با او در برد در readwrite.com تماس بگیرید.