3 دلیل استفاده از داده های شخص اول می تواند اعتماد مشتریان شما را دوباره به دست آورد


آیا نتوانستید در Transform 2022 شرکت کنید؟ اکنون تمام جلسات اجلاس را در کتابخانه درخواستی ما بررسی کنید! اینجا را تماشا کنید.


بازاریابی در دهه گذشته تغییرات چشمگیری داشته است. اخیراً، از بین رفتن کوکی‌های شخص ثالث، بازاریابان در سراسر صنایع را وادار کرده است تا در استراتژی‌های خود تجدید نظر کنند و پس از از بین رفتن کوکی‌ها چه کاری انجام دهند. اما قبل از پرداختن به آن، مهم است که بدانیم چگونه به اینجا رسیدیم.

کوکی‌های شخص ثالث به‌عنوان راهی برای بازاریابان معرفی شدند تا آنچه را که مشتریان فکر می‌کنند در پلتفرم‌های مختلف می‌خواهند ردیابی کنند. اگر مشتری در حال جستجوی یک مورد در یک وب سایت بود، تبلیغات آن مورد در هر سایت دیگری که بازدید می کرد نشان داده می شود. در حالی که در ابتدا ممکن بود روش خوبی برای درک بهتر رفتار مصرف کننده باشد، اما در واقع باعث شد تا مشتریان اعتماد خود را به برندهایی که دوست دارند از دست بدهند و در عین حال درک درستی از آنچه مشتریان واقعاً می خواهند برای برندها چالش برانگیزتر شود.

در نتیجه، بسیاری از برندها زمانی که متوجه شدند مشتریان و مخاطبان وفادار خود را از دست می دهند، شروع به تغییر روش های جایگزین برای برقراری ارتباط کردند. آنها شروع به تعامل با اینفلوئنسرها و برنامه‌های وابسته کردند، زیرا این برنامه‌ها رابطه «معتبر»تری را ارائه می‌کردند. با این حال، چنین برنامه‌هایی به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمان برای راه‌اندازی و اجرای آن‌ها و هزینه‌های تکرارشونده بالا برای به حداکثر رساندن دسترسی نیاز دارند. این رویکرد باعث شده بسیاری از بازاریابان یکی از دست نخورده ترین منابعی را که به آن دسترسی دارند نادیده بگیرند: داده های شخص اول.

داده های شخص اول، داده هایی است که از درون اکوسیستم مشتری جمع آوری می شود. این داده‌ها که از طریق ایمیل، فالوورهای رسانه‌های اجتماعی، استفاده از برنامه و ترافیک وب‌سایت (از جمله سایر موارد) جمع‌آوری می‌شوند، عموماً همان چیزی است که مشتریان قبلاً ترجیح داده‌اند ارائه کنند. از آنجایی که بازاریابان و برندها همچنان به جستجوی روش‌های جایگزین برای شخصی‌سازی تجربیات مشتری می‌پردازند و در عین حال تعامل را نیز حفظ می‌کنند، داده‌های شخص اول کلیدی است که بسیاری از آنها گم شده‌اند.

رویداد

MetaBeat 2022

MetaBeat رهبران فکری را گرد هم می‌آورد تا راهنمایی کنند که چگونه فن‌آوری متاورس نحوه برقراری ارتباط و انجام تجارت همه صنایع را در 4 اکتبر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تغییر خواهد داد.

اینجا ثبت نام کنید

در سال 2021، تحقیقات نشان داد که 71 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها تعاملات شخصی را ارائه دهند. و 76٪ وقتی این اتفاق نمی افتد ناامید می شوند. علاوه بر این، همان تحقیق نشان داد که شرکت‌هایی که سریع‌تر رشد می‌کنند، 40 درصد بیشتر از درآمد خود را از شخصی‌سازی نسبت به همتایان خود با رشد کندتر به دست می‌آورند. از آنجایی که COVID-19 تقریباً همه روش‌های تعامل بازاریابان با مشتریان را تغییر داده است، داده‌های شخص اول ظرفیت ایجاد تجربیات شخصی‌سازی شده را دارند که بیشترین اهمیت را دارند.

داده های شخص اول شخصی سازی را به سطح جدیدی می برد

با افزایش نیاز به شخصی‌سازی، باید در نظر بگیریم که داده‌های شخص ثالث فقط از کوکی‌هایی که شما را در اینترنت دنبال می‌کنند، استخراج می‌شود. در واقع اقلامی که می‌خرید را به همان روشی که داده‌های شخص اول می‌خرید ردیابی نمی‌کند. داده‌های شخص اول اطلاعات واقعی دستگاه‌های شما هستند که برای مطابقت با آنچه شما به دنبال آن هستید، ساختار یافته‌اند.

به عنوان مثال، بگویید که به یک سفر می روید و به دنبال بهترین چمدان برای خرید هستید. در حین انجام تحقیقات خود، متوجه می‌شوید که چمدان Away بهترین چمدان برای استفاده در جایی است که می‌روید. با این کار، سفر به ایتالیا را نیز رزرو می کنید. همه تاییدیه ها در ایمیل شما هستند، بنابراین اکنون توصیه هایی برای گشت و گذار در ایتالیا، رستوران های محلی و ماشین هایی که می توانید اجاره کنید دریافت می کنید. این قدرت داده شخص اول است: استفاده از اطلاعاتی که قبلاً ارائه کرده‌اید تا توصیه‌های هوشمندانه‌ای درباره کاری که انجام می‌دهید و چه چیزی برای آن خریداری کنید ارائه دهید.

در همین حال، در همان سناریو، در جستجوی بهترین چمدان برای استفاده در سفر خود، روی گزینه‌های مختلف کلیک می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که چمدان سامسونایت را نخرید، زیرا آنچه را که به دنبال آن هستید، به شما نمی‌دهد. با این حال، هر وب‌سایتی که به آن می‌روید، صرف نظر از اینکه مربوط به سفر باشد، آگهی‌هایی را برای چمدان Samsonite که قصد خرید آن را ندارید به شما نشان می‌دهد.

کدام یک از این ها شخصی سازی شده تر است؟ نه تنها داده‌های شخص اول چنین تجربه‌ای را ارائه می‌دهند، بلکه هنگام جستجو به میزان قابل توجهی برای شما آزاردهنده‌تر می‌شوند.

دیگر به دنبال قابلیت اطمینان نباشید

ما سال‌ها شاهد بوده‌ایم که کانال‌های ارتباطی فراگیر مانند خبرنامه‌های ایمیل به عنوان ورودی برای هزینه‌ها و عملکرد بازاریابی غیرقابل اعتماد هستند. با این حال، ما همچنان هر روز شاهد هجوم خبرنامه ها هستیم. میانگین نرخ باز شدن ایمیل 20.81 درصد است. اما قبلاً دیده‌ایم که شخصی‌سازی به افزایش ROI کمک می‌کند. بدون شخصی سازی، خبرنامه های ایمیل به همان اندازه برای برند شما غیرقابل اعتماد می شوند.

استفاده از داده های شخص اول به معنای استفاده از منابع ذاتا بهتر و کارآمدتر است. به این ترتیب، فرصتی برای اطمینان بهتر و در عین حال دستیابی به توصیه های شخصی وجود دارد. با شخصی‌سازی و قابلیت اطمینان، چون داده‌های شخص اول و دسترسی به خریدها و استفاده واقعی بسیار در دسترس است، بازاریابان می‌توانند در پیام‌ها، ارزش‌های پیشنهادی و تمایز رقابتی واضح‌تر و مختصرتر باشند.

با تغییر بودجه های بازاریابی همیشه، داده های شخص اول استراتژی و تخصیص بودجه را آسان تر می کند

چالش‌های مختلفی هنگام گره زدن خروجی‌ها از هزینه‌های تبلیغات متعدد در تعاملات اجتماعی و دیجیتالی برای اطلاع از استراتژی‌های آینده و تخصیص بودجه وجود دارد. این چالش‌ها شامل درک نرخ تبدیل در کانال‌های مختلف و شناسایی مؤثرترین پیام‌ها و محتوایی است که باعث تعامل، کلیک‌ها و اقدامات اضافی می‌شود. در چند سال گذشته و در میان نزدیک به 400 رهبر بازاریابی، بودجه بازاریابی از 11 درصد درآمد شرکت در سال 2020 به تنها 6.4 درصد در سال 2021 کاهش یافته است.

همانطور که قبلا ذکر شد، داده های شخص اول به دلیل منابع گسترده به قابلیت اطمینان و شخصی سازی کمک می کند. اما بیشتر از آن، داده های شخص اول به تیم های بازاریابی کمک می کند تا با بودجه خود چابک تر باشند.

می‌دانیم که داده‌های شخص اول به برندها و بازاریابان کمک می‌کند تا شخصی‌سازی، قابلیت اطمینان و تخصیص بودجه استراتژیک‌تر را در اولویت قرار دهند، و با این حال بسیاری هنوز از گنجینه داده‌های در دسترس خود استفاده نمی‌کنند. جای تعجب نیست که در برخی مواقع داده های شخص ثالث ناپدید می شوند. گوگل می تواند هر چند بار که بخواهد آن را کنار بزند، اما در برخی مواقع همه ما باید از چیزی پایدارتر استقبال کنیم. اکنون که می‌دانیم داده‌های شخص اول چه نوع مزایایی را ارائه می‌کنند، بازاریابان باید برای از دست دادن این فرصت عظیم بازار تلاش کنند.

Jyothi Swaroop مدیر اجرایی نایلاس است

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید