5 نشانه که نشان می‌دهد استارت‌آپ شما آماده بزرگ‌تر شدن است


نگرانی های پیرامون چرخه اقتصادی در حال تغییر فعلی در میان تورم افسارگسیخته، سیاست های پولی سخت تر، و بازار کار سخت تر، باعث شده است که احساسات کسب و کارهای کوچک در پس زمینه شرایط آشفته به پایین ترین حد خود رسیده است.

در کل، اعتماد کسب‌وکارهای کوچک به پایین‌ترین حد خود سقوط کرده است. بر اساس گزارش قبلی در ماه اوت توسط CNBC، شاخص اعتماد کسب و کار کوچک در ابتدای سه ماهه سوم به 42 واحد کاهش یافت که چهار واحد کمتر از سه ماهه قبل است.

امروز، بیش از نیمی – 51٪ – از صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان وضعیت فعلی اقتصاد را “ضعیف” توصیف کرده اند که جهشی از 44٪ ثبت شده در سه ماهه دوم است.

اقتصاد پس از همه‌گیری، که ابهام گسترده‌ای را هم برای صاحبان مشاغل و هم برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده است، بسیاری از مالکان را در حالی که سعی می‌کنند از نظر مالی خود را در برابر رکود اقتصادی محافظت کنند، علامت قرمز گذاشته است.

داستان بلندی که می‌خواند حدود 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و 10 درصد در اولین سال از آغاز به کار شکست می‌خورند، این روزها بیشتر و بیشتر واقع‌بینانه به نظر می‌رسد.

فقدان سرمایه مالی، حمایت از مصرف کننده، و خدمات یا محصولات مناسب در یک بازار به شدت رقابتی، بسیاری از کارآفرینان استارتاپی را بیشتر به تاریکی سوق داده است. اما این شرایط و سایر شرایط برای بسیاری از صاحبان استارت‌آپ، و برای کسانی که می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های خود را در ماه‌ها یا سال‌های آینده ارتقا دهند یا اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس گیج و گیجی کرده‌اند، چالشی پایدار بوده است.

علی‌رغم چالش‌های اقتصادی سخت، از هزینه‌های عملیاتی بالاتر تا شرایط دشوار نیروی کار، هنوز هم تعدادی استارت‌آپ – در چندین صنعت – وجود دارند که پتانسیل افزایش ظرفیت خود را دارند، خواه گسترش خدمات یا محصولاتشان، یا استخدام پرسنل جدید، یا حتی با یک فروشگاه آجر و ملات عمومی شوید.

نشانه هایی که نشان می دهد زمان آن رسیده است که کسب و کار خود را افزایش دهید

صرف نظر از شرایط، شما در حال فعالیت هستید، زمان آن فرا رسیده است که متوجه علائمی شوید که به شما کمک می کند تا متوجه شوید که زمان آن فرا رسیده است که کسب و کار خود را گسترش دهید – و در اینجا پنج مورد از رایج ترین آنها آورده شده است.

شما هنوز بودجه مداوم دارید

چه استارتاپ شما به اندازه کافی خوش شانس باشد که با سرمایه گذاران معتبر چند قرارداد سرمایه گذاری پرسود منعقد کند، یا اخیراً حامیان جدیدی را امضا کرده باشید که مایل به سرمایه گذاری در خط جدید محصولات و خدمات شما هستند، استارت آپ هایی که هنوز در میان رکود سرمایه گذاری زیادی دارند، به طور بالقوه آماده خواهند بود. تا سرمایه گذاری های خود را در ماه ها یا سال های آینده گسترش دهند.

همیشه بهتر است در نظر بگیرید که بودجه چگونه استفاده می شود و بیشتر آن به کجا اختصاص می یابد. اگر اکثر امور مالی شما در حال حاضر به تحقیق و توسعه وابسته است، ممکن است بخواهید قبل از اینکه خیلی زود بزرگ شوید، همچنان ادامه دهید. اگر بودجه هنوز وجود داشته باشد، این نشان دهنده خوبی است که استارتاپ هنوز در موقعیت خوبی قرار دارد و احتمال افزایش مقیاس می تواند در گوشه و کنار باشد.

فروش بهینه

فروش رونق داشته است، و استارت‌آپ به سختی می‌تواند با تقاضای قوی همراهی کند. اگر متوجه شدید که برای کمک به افزایش درآمد و رشد باید پرسنل جدیدی استخدام کنید یا در هیئت مدیره شرکت کنید، ممکن است لازم باشد در نظر بگیرید که چگونه می توانید کسب و کار خود را در ماه های آینده افزایش دهید.

بهترین کار این است که ایمن باشید، زیرا در بیشتر مواقع فروش بالاتر می تواند ناشی از روند بازار باشد و رفتارهای خرید مصرف کننده ممکن است به دلخواه تغییر کند. اگر استراتژی فروش شما هنوز در مسیر اهداف استارت آپی قرار دارد، به دنبال راه هایی باشید که از طریق آنها می توانید رشد فروش بهینه را آغاز کنید و در عین حال یک تیم با استعداد را در اختیار داشته باشید.

پایگاه مشتریان محکم و وفادار

استارت‌آپ‌هایی که بیشتر بر روی رشد سریع متمرکز هستند و نه خواسته‌های مصرف‌کننده یا ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار، خیلی سریع‌تر شکست می‌خورند. این ممکن است برای هر استارت‌آپی صادق نباشد، زیرا صنایع و رفتار خرید مصرف‌کننده متفاوت هستند.

با این وجود، استارت‌آپ‌هایی که پایگاه مشتریان وفادار و قابل اعتمادی ایجاد کرده‌اند، و ارزش‌های پیشنهادی واضحی در اخلاق کسب‌وکار خود دارند، ممکن است آماده باشند تا به بخش‌های دیگر بازار مصرف‌کننده راه پیدا کنند.

همچنین می تواند برعکس بچرخد. در شرایطی که یک استارت‌آپ باید شروع به دور کردن مشتریان کند، به دلیل افزایش تقاضا، و نداشتن دست فیزیکی کافی برای کمک به کسب‌وکار برای مقابله، کسب‌وکار ممکن است با یک وضعیت تنگنا مواجه شود.

به همین دلیل مهم است که روی یک تیم اصلی ارزشمند سرمایه گذاری کنید که بتواند به فروش بیشتر کمک کند و پتانسیل توسعه بیشتر کسب و کار را داشته باشد.

شما یک تیم قوی دارید

اگرچه مشتریان بخش مهمی از کسب و کار هستند، یک تیم قوی و با انگیزه به همان اندازه برای هسته اصلی تجارت مهم است.

هر صاحب کسب و کاری به شما خواهد گفت که بدون افراد مناسب، یک کسب و کار خود را برای شکست آماده می کند. داشتن یک تیم قوی که ماموریت روز کاری را به صورت درونی و بیرونی انجام می دهد، تنها به موفقیت یک استارتاپ در درازمدت کمک می کند.

اگر متوجه شده اید که تیم شما قادر به اجرای پروژه ها به تنهایی، حل مسائل بدون نیاز به مداخله اجرایی، یا ایجاد سرنخ های جدید است که به طور بالقوه می تواند منجر به فروش جدید شود، استارتاپ شما ممکن است برای مرحله بعدی سفر مقیاس خود آماده باشد.

جریان نقدی ثابت

جدای از معاملات سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و حامیان خصوصی، استارت‌آپ‌هایی که از جریان نقدی ثابت برخوردار هستند، ممکن است در موقعیت مناسبی برای ورود به دوره جدیدی از رشد باشند.

اگرچه این امکان وجود دارد که گسترش استارتاپ شما به طور خودکار هزینه ها را افزایش دهد، مهم است که هر هزینه نقدی را تا حد امکان به تاخیر بیندازید. این امر به کسب‌وکار کمک می‌کند حتی در مواجهه با رکود ناگهانی بازار از نظر مالی امن بماند.

ایجاد درآمد چیز خوبی است، اما داشتن یک جریان ثابت درآمد از طریق کسب و کار شما یک شاخص خوب برای هر صاحب استارت آپی است.

افکار نهایی

بسیاری از صاحبان استارت‌آپ‌ها هستند که باید قبل از اینکه تصمیم بگیرند می‌خواهند کسب‌وکارشان را مقیاس‌پذیر کنند، در نظر بگیرند. چه با آوردن اعضای جدید، چه راه اندازی محصولات و خدمات جدید برای کمک به کاهش تقاضای گلوگاه – دیدن نشانه های رشد مثبت کسب و کار به این معنی است که استارتاپ شما برای فاز بعدی خود آماده است.

اولین بار در ValueWalk منتشر شد. اینجا را بخوانید.

اعتبار تصویر ویژه: عکس از Beytlik; Pexels; متشکرم!

دینا ریچی

دینا ریچی

ویرایشگر مدیریت در ReadWrite

Deanna مدیر ویرایشگر ReadWrite است. او قبلاً به عنوان سردبیر Startup Grind کار می کرد و بیش از 20 سال تجربه در مدیریت محتوا و توسعه محتوا دارد.