7 نکته برای بازاریابی مشاغل کوچک


اگر می خواهید کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کنید، می دانید که جذب مشتریان جدید چقدر مهم است. بدون هیچ مشتری جدیدی، کسب و کار شما راهی برای گسترش و رشد نخواهد داشت. و یکی از سریع‌ترین راه‌هایی که می‌توانید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید، استفاده از قدرت بازاریابی است.

اما بازاریابی کسب و کارهای کوچک چیزی نیست که فقط یک شبه اتفاق بیفتد. یک استراتژی موفق نیاز به برنامه ریزی، تحقیق و تلاش زیادی دارد که هیچ کدام بدون اطلاعات صحیح انجام نمی شود. برای اینکه به شما کمک کنیم برنامه بازاریابی کسب و کار کوچک خود را شروع کنید، این راهنمای شروع مفید از 7 نکته برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک را گردآوری کرده ایم.

1. بازاریابی ایمیلی

ایمیل یک راه عالی برای بازاریابی کسب و کار کوچک شما است. راه اندازی یک خبرنامه یا کمپین ایمیلی سریع، آسان و ارزان است. به علاوه، می توانید از آن برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید و افراد را به وب سایت خود بازگردانید. بازاریابی ایمیلی همچنین به شما امکان می دهد تا گروه های خاصی از مشتریان را بر اساس داده های تحلیلی خود هدف قرار دهید، که می تواند به بهبود بازگشت سرمایه شما کمک کند.

علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای جلب توجه مشتریان و درگیر نگه داشتن آنها با برند شما است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی از استراتژی کسب و کار کوچک خود در نظر بگیرید:

  1. از یک خبرنامه برای ایجاد روابط با مشتریان استفاده کنید.
  2. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، کوپن و تخفیف ارسال کنید.
  3. از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ رویدادهای خاص استفاده کنید.
  4. با ارسال محتوای انحصاری به افراد احساس کنید که بخشی از برند شما هستند.
  5. در ازای یک آدرس ایمیل، رایگان یا تخفیف ارائه دهید.
  6. به افراد بیش از یک راه بدهید تا از دریافت ایمیل های شما انصراف دهند.
  7. همیشه با خریداران پیگیری کنید.

مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، مطمئن شوید که تلاش‌های بازاریابی ایمیلی شما با اهداف کسب‌وکار شما هماهنگ است. اگر راهی برای اندازه گیری میزان اثربخشی کمپین خود ندارید، ارسال ایمیل فایده ای ندارد.

2. آگاهی از برند را افزایش دهید

افزایش آگاهی از برند یکی از ضروری ترین گام ها در ایجاد یک کسب و کار کوچک موفق است. شما می توانید این کار را با ایجاد یک استراتژی موثر رسانه های اجتماعی و تثبیت خود به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود انجام دهید. ایجاد روابط با اینفلوئنسرها به گسترش نام تجاری شما به صورت آنلاین و آفلاین از طریق کمپین های بازاریابی دهان به دهان کمک می کند.

داشتن یک برند قوی نیز می تواند برای مشتریان بالقوه جذاب باشد. مشتریان به احتمال زیاد از برندی که به آن اعتماد دارند خرید می کنند، بنابراین ایجاد شهرت قوی برای ایجاد کسب و کار شما بسیار مهم است.

خدمات مشتری یکی دیگر از جنبه های مهم ساخت یک برند عالی است. شما باید بهترین تجربه مشتری ممکن را برای مشتریان فراهم کنید تا آنها را جذب کنید. این می‌تواند به معنای ارائه پاسخ‌های سریع در رسانه‌های اجتماعی، پاسخ سریع به سؤالات و سؤالات از طریق پشتیبانی ایمیل، یا حتی ارائه پشتیبانی تلفنی برای مشتریانی باشد که آن را ترجیح می‌دهند.

3. یک برنامه بازاریابی دقیق تهیه کنید

اگر می خواهید در بازاریابی کسب و کار خود موفق باشید، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا به شما در پیگیری و رسیدن به اهدافتان کمک کند. این طرح باید شامل مراحلی باشد که باید برای رسیدن به اهداف تجاری خود بردارید و همچنین جدول زمانی برای تکمیل هر مرحله را شامل شود.

یک استراتژی بازاریابی خوب شامل موارد زیر است:

  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
  • ایجاد یک پرسونا برای هر شخصیت در مخاطبان هدف خود.
  • تعیین اینکه چه نوع محتوایی با مخاطبان شما طنین انداز می شود.
  • ایجاد حضور آنلاین در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت ها.
  • ایجاد یک تقویم بازاریابی برای پیگیری زمان ارسال محتوا، ارسال ایمیل و اجرای تبلیغات پولی با استفاده از ابزارهایی مانند تبلیغات فیس بوک.

همه اینها اجزای مهم یک استراتژی بازاریابی هستند و اگر می خواهید کسب و کارتان موفق شود، باید برای ایجاد آن وقت بگذارید.

4. تمرکز بر بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نباید پرهزینه یا وقت گیر باشد. می توانید برای وب سایت یا وبلاگ خود مقاله بنویسید، ویدیو بسازید و آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، یا از محصولات خود عکس بگیرید که می توانید در اینستاگرام یا پینترست پست کنید. هرچه محتوای بیشتری ایجاد کنید، شانس بیشتری برای جذب مشتریان جدید از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ خواهید داشت.

به عنوان بخشی از هر کمپین بازاریابی ورودی خوب، باید بر ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با مخاطبان خود تمرکز کنید. این یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه و تثبیت خود به عنوان یک متخصص در صنعت است.

همیشه به دنبال راه های جدید و نوآورانه برای گنجاندن بازاریابی محتوا در استراتژی بازاریابی کسب و کار خود باشید. به عنوان مثال، می توانید امتحان کنید:

  • بازاریابی پیامکی برای دسترسی به مردم از طریق تلفن همراه.
  • پادکست ها و وبینارها برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و افزایش آگاهی از برند شما.
  • چت توییتر، فیس بوک لایو، استوری اینستاگرام یا اسنپ چت برای ارتباط با مشتریان در زمان واقعی.

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا به میان می آید، آسمان محدودیت است. از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید.

5. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو بخش فوق العاده مهمی از هر استراتژی بازاریابی است، اما برای صاحب یک کسب و کار کوچک که تجربه زیادی در این زمینه ندارد، می تواند بسیار سخت باشد. کار با یک متخصص سئو را در نظر بگیرید که می تواند به شما در ایجاد یک برنامه موثر برای بهبود رتبه موتور جستجو در طول زمان کمک کند.

شما می توانید از سئو برای موارد زیر استفاده کنید:

  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشید.
  • سرنخ های بیشتری را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.

علاوه بر این، سئوی محلی می تواند با هدف قرار دادن افرادی که در نزدیکی شما هستند، به جذب ترافیک بیشتری به فروشگاه یا دفتر شما کمک کند. همچنین می‌توانید با ارائه ابزارهایی که برای اشتراک‌گذاری محتوای شما با دوستانشان نیاز دارند، از مشتریان فعلی خود برای ایجاد تجارت بیشتر استفاده کنید. از ابزارهایی مانند «Google برای کسب و کار من» برای ایجاد سریع و آسان حضور آنلاین در منطقه محلی خود استفاده کنید.

6. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی را می توان به روش های مختلفی انجام داد، از یک ویدیوی توضیحی ساده که توصیف می کند شرکت شما چه می کند تا یک تولید کامل با بازیگران و جلوه های ویژه. بستگی به این دارد که چقدر می خواهید خرج کنید و امیدوارید از کجا ترافیک دریافت کنید.

هنگامی که برای کسب و کار خود ویدیو ایجاد می کنید، باید کیفیت بالایی داشته باشند تا حرفه ای به نظر برسند و بینندگان را جذب کنند. همچنین باید لحن ثابتی در سرتاسر هر ویدیو داشته باشید تا بینندگان بدانند که از هر ویدیو چه انتظاری دارند. می‌توانید ویدیوها را در چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام یا یوتیوب آپلود کنید، که مشاهده آن‌ها را برای مردم در سراسر جهان آسان می‌کند.

چند مورد از بهترین روش ها برای بازاریابی ویدیویی که باید دنبال کنید عبارتند از:

  • یک اسکریپت برای ویدیوی خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که کوتاه، شیرین و دقیق است.
  • در طول هر ویدیو لحن ثابتی داشته باشید تا بینندگان بدانند که از هر ویدیو چه انتظاری دارند.
  • اطلاعات زیادی را در یک ویدیو جمع نکنید زیرا دنبال کردن آن برای بینندگان دشوار خواهد بود.
  • اطمینان حاصل کنید که هر ویدیو دارای یک فراخوان برای اقدام است تا بینندگان بدانند پس از تماشای آن چه کاری می خواهید انجام دهند.

بازاریابی ویدئویی روشی موثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی و ساختن برند شماست. همچنین بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، به خصوص اگر می خواهید به افرادی که خارج از منطقه شما زندگی می کنند دسترسی پیدا کنید. تا زمانی که بهترین شیوه های بازاریابی ویدیویی را دنبال می کنید، ایجاد ویدیوهایی که مردم دوست دارند تماشا کنند باید آسان باشد.

7. طراحی سایت

طراحی وب سایت مهم است زیرا تعیین می کند که چگونه کسب و کار شما به صورت آنلاین نمایش داده می شود. وب سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد و اطلاعات موجود در آن باید به راحتی پیدا شود. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است تا مردم بتوانند آن را در تلفن یا رایانه لوحی بدون نیاز به بزرگنمایی یا اسکرول ببینند.

می‌توانید با اطمینان از کارکرد همه پیوندها و افزودن محتوا مانند پست‌های وبلاگ و ویدیو، وب‌سایت خود را بهبود بخشید. همچنین باید یک فرم تماس اضافه کنید تا افراد بتوانند در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات یا محصولات شما، با شما در تماس باشند.

همچنین لازم است سئو را در وب سایت خود بگنجانید تا در نتایج موتورهای جستجو بالاتر ظاهر شود. شما می توانید این کار را با قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای خود و استفاده از آنها در عنوان پست های وبلاگ خود انجام دهید. همچنین اضافه کردن دکمه های رسانه های اجتماعی به سایت خود مفید خواهد بود تا افرادی که آنچه را که می بینند دوست دارند بتوانند آن را با دوستان و دنبال کنندگان خود به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

یک وب سایت قوی برای هر کسب و کاری ضروری است، اما به ویژه برای فروشندگان خدمات و محصولات مهم است. حتی اگر پول زیادی برای خرج کردن در وب سایت خود ندارید، راه های زیادی برای اطمینان از ظاهر حرفه ای و جذاب آن وجود دارد.

ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت

استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics می تواند به شما کمک کند بفهمید چه کسی از سایت شما بازدید می کند و چه چیزی را می خواهد ببیند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا زمینه‌هایی را که می‌توانید در آن‌ها بهبود ببخشید، شناسایی کنید، مانند اینکه سایت خود را برای موبایل‌پسندتر کنید یا کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید.

همچنین می توانید ردیابی را در کمپین های تبلیغاتی خود بگنجانید. به عنوان مثال، اگر از Google Ads یا Google Adwords برای تبلیغ وب سایت خود استفاده می کنید، می توانید از Google Analytics برای ردیابی تعداد افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می کنند استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا کمپین کار می کند و چقدر هزینه برای شما دارد.

نتیجه

بازاریابی یک کسب و کار کوچک یک شغل تمام وقت است و این شما هستید که باید استراتژی خود را تعریف کنید. در اولین تلاش آن را به درستی دریافت نخواهید کرد. زمان می برد تا مشتریان خود را بشناسید و بفهمید آنها وقت خود را کجا می گذرانند.

اما با پیروی از این دستورالعمل ها و گنجاندن آنها در بیانیه ماموریت شرکت خود، می توانید از همان ابتدا شروع به تعریف استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک خود کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید. و اگر زمان سختی دارید، به یک آژانس بازاریابی کسب و کار کوچک مراجعه کنید مثل عقرب برای کمک

اعتبار تصویر ویژه: عکس از SevenStorm JUHASZIMRUS; Pexels; متشکرم!

جو مارتین

جو مارتین

معاون بازاریابی

جو مارتین در حال حاضر معاون بازاریابی در اسکورپیون است، یک ارائه دهنده پیشرو در زمینه فناوری و بازاریابی برای کمک به رشد کسب و کارهای کوچک. او قبلاً مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد اجرایی CloudApp و رئیس بازاریابی در Adobe بود. او با بیش از 15 سال تجربه در صنعت و فناوری که باعث اجرای آن می شود، راهنمایی های استراتژیک در مورد چگونگی ساخت و استفاده از پشته و بازاریابی مناسب برای رشد کسب و کار ارائه می دهد. جو معتقد است که بازاریابان به آموزش و رهبری هوشمند نیاز دارند تا رشد شرکت را افزایش دهند. با جو در لینکدین ارتباط برقرار کنید و او را در توییتر @joeDmarti دنبال کنید.