برای نوسازی در سال 2022، کسب و کارها باید نیروی کار خود را ارتقا دهند


آیا نتوانستید در Transform 2022 شرکت کنید؟ اکنون تمام جلسات اجلاس را در کتابخانه درخواستی ما بررسی کنید! اینجا را تماشا کنید.


اقتصاد جهان به سرعت در حال تغییر به سمت یک مدل جدید مبتنی بر خدمات است که به توسعه سریع و انعطاف‌پذیری گسترده برای پاسخگویی به مصرف‌کننده‌های بسیار نیازمند نیاز دارد. در حالی که فناوری مطمئناً برای این گذار حیاتی است، سازمان‌ها همچنین باید بدانند که نیروی کار به شدت به مهارت‌های جدید و ساختارهای سازمانی جدید نیاز دارد – و این برای موفقیت در سال‌های آینده بسیار مهم‌تر خواهد بود.

بر اساس گزارش Infosys Modernization Radar 2022، اکثر CIOها فقدان مهارت ها را به عنوان عامل بازدارنده اصلی برای نوسازی شناسایی کرده اند. انتظار می‌رود که بیش از 88 درصد از دارایی‌های سازمانی طی پنج سال آینده ارتقاء قابل توجهی دریافت کنند، که باعث ایجاد تقاضای بالایی برای مهارت‌های داخلی در تقریباً هر جنبه از مدل‌های تجاری موجود می‌شود. به منظور مدیریت موفقیت آمیز این انتقال، سازمان ها باید یک استراتژی چند وجهی را با هدف افراد، فرآیندها و فناوری اجرا کنند.

اما چگونه سازمان ها می توانند این تغییرات را به موقع اجرا کنند تا از فرصت های جدیدی که اقتصاد دیجیتال در حال ظهور ارائه می دهد استفاده کنند؟ و مهمتر از آن، چگونه می‌توان این کار را بدون ایجاد اختلال در روابط دقیق‌شده‌ای که در مدل تجاری فعلی وجود دارد انجام داد؟

برای انجام موثر این انتقال، سازمان‌ها باید یک استراتژی نوسازی مهارت‌ها را حول سه عنصر کلیدی اجرا کنند:

رویداد

MetaBeat 2022

MetaBeat رهبران فکری را گرد هم می‌آورد تا راهنمایی کنند که چگونه فن‌آوری متاورس نحوه برقراری ارتباط و انجام تجارت همه صنایع را در 4 اکتبر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تغییر خواهد داد.

اینجا ثبت نام کنید

برنامه های ارتقاء مهارت

ارتقاء مهارت یک عامل کلیدی برای پیشبرد رشد فناوری هر سازمان است، اما اگر به صورت هماهنگ و استراتژیک انجام نشود، می‌تواند منجر به اتلاف وقت و هزینه و توسعه مهارت‌هایی شود که کاملاً برای کسب‌وکار مفید نیستند.

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ارتقای مهارت، ایجاد خط لوله استعدادهای دیجیتالی است که هم آموزش مجدد کارکنان فعلی و هم استخدام افراد جدید را بر اساس مجموعه مهارت‌های هدفمند برای عصر دیجیتال هدایت می‌کند. با استفاده از ترکیبی از یادگیری مستمر، مهارت‌های مجدد دیجیتال، برنامه‌های تخصصی و همکاری با مؤسسات یادگیری و سایر سازمان‌ها، شرکت می‌تواند رویکردی جامع‌تر برای توسعه کارکنان ایجاد کند که مبتنی بر دانش موجود و تمایل طبیعی به خودسازی است.

برنامه های ارتقاء مهارت باید با یک مدل پایه شروع شود که ابتدا نیازهای حیاتی را در نیروی کار شناسایی کرده و سپس یک استراتژی برای برآورده ساختن آنها ایجاد کند. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق مهارت‌هایی است که هم در کوتاه‌مدت و هم در میان‌مدت و بلندمدت مورد تقاضا هستند، و همچنین برنامه‌های دقیقی برای پیاده‌سازی و مقیاس‌بندی این مهارت‌ها در مدل کسب‌وکار.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ارتقاء مهارت باید هم برای کارگر و هم برای کارفرما مفید باشد. مواردی مانند گواهینامه‌ها و جوایز حرفه‌ای مفید هستند، اما یک مسیر شغلی مشخص در سازمان که به کارگران اجازه می‌دهد برای پیشرفت با توجه به مهارت‌هایی که در آنها تسلط دارند برنامه‌ریزی کنند، تا حد زیادی به ایجاد وفاداری و کاهش گردش مالی کمک می‌کند.

مهارت های طاقچه

برخی از مهارت ها بسیار تخصصی خواهند بود و بنابراین به دست آوردن و حفظ آنها دشوار است. اما این حوزه های خاص هستند که مزیت رقابتی را فراهم می کنند.

یکی از حوزه‌های خاص که شایسته توجه است مهندسی مجدد نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی است – ابزاری حیاتی در انتقال از محیط‌های قدیمی به نسل بعدی معماری‌های بومی ابری که دارای خدمات میکرو، کانتینرها و تعداد زیادی از فناوری‌های نوظهور هستند. این محیط‌ها نیازمند یک جریان ثابت از برنامه‌های کاربردی مجدد و همچنین برنامه‌های کاملاً جدید هستند که بر قابلیت‌های کلیدی مانند پردازش تراکنش‌های پرسرعت/حجم بالا تمرکز دارند.

هوش مصنوعی (AI) باید در فهرست مهارت‌های مطلوب قرار گیرد، حتی اگر این فناوری به سرعت جایگاه خود را از دست بدهد و به جریان اصلی سازمانی بپیوندد. نیاز به استخراج سریع بینش از حجم عظیم داده ها یک مزیت رقابتی واضح در آینده خواهد بود که به شرکت اجازه می دهد از فرصت های نوظهور سرمایه گذاری کند، جریان های درآمدی را بهینه کند و امنیت و انطباق قوی تری را در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است ارائه دهد.

سازمان‌ها همچنین باید فرصت‌هایی را برای کارکنان دانش فراهم کنند تا طیف گسترده‌ای از مهارت‌های منبع باز را تقویت کنند، حتی آن‌هایی که ممکن است در حال حاضر به‌راحتی در مدل کسب‌وکار قابل استفاده نباشند. این شامل هر تعداد از تکنیک‌های توسعه نوظهور مانند DevOps، طراحی UI/UX و متدولوژی‌های موبایل، همه‌کانال و شخصی‌سازی می‌شود.

اقتصاد گیگ

اقتصاد گیگ نه تنها با سرعتی سریع در حال گسترش است، بلکه رویکردهای جدیدی را برای استخدام، مدیریت و حفظ کارکنان نیز تقویت می کند. در زمانی که یافتن کارگران کافی چالش برانگیز است، چه رسد به افرادی که دانش و استعداد مناسبی دارند، کارگران گیگ می توانند نقش های مهمی را به عنوان کارمند موقت و دائم ایفا کنند.

بخشی از این انتقال نیازمند تغییراتی در فرهنگ و سلسله مراتب سازمانی است. به جای یک رویکرد سختگیرانه از بالا به پایین برای مسئولیت‌ها و اختیارات شغلی، اقتصاد گیگ احتمالاً ساختار سازمانی مسطح‌تر و دموکراتیک‌تری ایجاد می‌کند، ساختاری که بر همکاری و آمیختگی سریع و پویا از مهارت‌های تخصصی برای رسیدگی سریع به مسائل و سرمایه‌گذاری در نوظهور تأکید می‌کند. فرصت ها. محور این تغییر، تعریف مجدد معیارهای عملکرد و نحوه تعریف و ارزیابی موفقیت و همچنین اقدامات جدید برای محافظت از داده ها و حفظ مالکیت معنوی خواهد بود.

برای شرکت های با سابقه با سابقه طولانی، ارتقاء مهارت نیروی کار آسان نخواهد بود. شیوه‌ها، فناوری‌ها و مراکز قدرت جا افتاده در شرایط عادی در برابر تغییر مقاوم هستند، چه رسد به زمانی که باید به شیوه‌ای چشمگیر و در دوره‌های زمانی نسبتاً کوتاه انجام شود. اما ظهور مدل‌های جدید کسب‌وکار مبتنی بر خدمات مانند تجارت الکترونیک و اشتراک‌گذاری سواری نشان می‌دهد که چقدر آسان است که صنایع قدیمی را با چیزی بیش از یک اپلیکیشن ناراحت کنیم.

در حال حاضر، نوسازی نیروی کار برای بسیاری از شرکت ها یک حرکت دفاعی است. با این حال، اگر به‌درستی و به‌موقع مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان با تسریع در مدل کسب‌وکار رو به جلو که در جستجوی بازارهای جدید است و حتی از همان ابتدا آن‌ها را تعریف می‌کند، به سرعت برای حمله به تهاجمی استفاده کرد. کشتی های آنها

با این حال، نیاز به مهارت، هم دوی سرعت و هم ماراتن است. با توجه به سرعتی که اقتصاد دیجیتال با آن در حال تحول است، مهم است که این فرآیند را فوراً به حرکت در آوریم، اما این یک نوع ارتقاء یکباره نیست. باید در درازمدت با چشم به سوی بهبود فرد و سازمان تکامل یابد تا در پایان همه برنده شوند.

گوتام خانا معاون رئیس جمهور و رئیس جهانی بخش مدرنیزاسیون در Infosys است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید