هوش مصنوعی چگونه طوفان‌ها را پیش‌بینی می‌کند و به درخواست‌های کمک در پیامدهای آنها پاسخ می‌دهد


آیا نتوانستید در Transform 2022 شرکت کنید؟ اکنون تمام جلسات اجلاس را در کتابخانه درخواستی ما بررسی کنید! اینجا را تماشا کنید.


طوفان یان دیروز با بادهایی با سرعت 150 مایل در ساعت در جنوب غربی فلوریدا ویران کرد و برق میلیون ها نفر از ساکنان را قطع کرد. طوفان نزدیک به رده 5 یکی از قوی ترین طوفان هایی است که در دهه های اخیر ایالات متحده را درنوردیده است. اما مقامات می گویند هوش مصنوعی (AI) یک سلاح جدید در مبارزه برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی در هنگام فاجعه و همچنین پیش بینی بهتر شدت طوفان ها در آینده است.

سوراب گوپتا، مدیر عامل پلتفرم هوش صوتی افزوده Skit، گفت: از آنجایی که خطوط تلفن اضطراری، بیمارستان‌ها و مراکز تماس تلفنی پر از تماس هستند، صحبت کردن با یک ربات صوتی در طول زمان مملو از اضطراب و ترس می‌تواند کمک کند. (او افزود که Skit به عنوان کمکی برای طوفان Ian استفاده نمی شود.)

گوپتا به VentureBeat گفت: «هوش مصنوعی صوتی قادر است بدون نیاز به مداخله انسانی، گفتگوهای مؤثر و خاص با مشتریان را مدیریت کند. در یک موقعیت حساس یا خطرناک، هوش مصنوعی صوتی می تواند برای ارائه اطلاعات حیاتی به مشتریان در زمان واقعی، پاسخ به سؤالات و هدایت تماس های پیچیده تر به یک عامل انسانی استفاده شود.

هوش مصنوعی صوتی در ارائه اطلاعات حساس به زمان و هدایت تماس‌های ورودی به طرف مورد نظر سریع‌تر و کارآمدتر از فناوری پاسخ صوتی تعاملی سنتی (IVR) است، زیرا می‌تواند تعاملی دو طرفه و انسانی با مشتریان داشته باشد. گفت.

رویداد

MetaBeat 2022

MetaBeat رهبران فکری را گرد هم می‌آورد تا راهنمایی کنند که چگونه فن‌آوری متاورس نحوه برقراری ارتباط و انجام تجارت همه صنایع را در 4 اکتبر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تغییر خواهد داد.

اینجا ثبت نام کنید

گوپتا گفت که عامل صدای دیجیتال نیز طبیعی و همدلانه به نظر می رسد. “به دلیل چابکی فناوری، موارد استفاده جدید و جریان های مکالمه را می توان به راحتی از طریق پلت فرم به صورت مداوم اضافه کرد.”

پلتفرم‌های هوش صوتی تقویت‌شده مانند Skit برای کمک به کسب‌وکارها در مدرن‌سازی مراکز تماس خود با خودکارسازی و بهبود ارتباطات صوتی در مقیاس طراحی شده‌اند. گوپتا گفت: “با فعال کردن پیشگیرانه، حل مسئله هوشمند و تعاملات زنده یکپارچه، ما به مشاغل در سراسر صنایع کمک می کنیم تا عملیات مرکز تماس خود را ساده کنند، هزینه ها را کاهش دهند و تجربه مشتری را افزایش دهند.”

به گفته گوپتا، این پلتفرم می تواند به راحتی با سایر برنامه ها ادغام شود و معیارها و تحلیل های دقیقی را ارائه می دهد. او افزود که این مکالمات چندزبانه و با صدای طبیعی را پشتیبانی می کند که بسته به مورد استفاده و مشتری می توانند بیش از حد شخصی شوند.

گوپتا گفت: نماینده صدای دیجیتال Skit “می تواند تعداد نامحدودی تماس ورودی را به طور همزمان انجام دهد و زمان انتظار را حذف کند، که می تواند به ویژه در زمان نیاز خسته کننده باشد.” «با رسیدگی به رایج‌ترین درخواست‌های مشتری، عامل صوتی دیجیتال نرخ کنترل مرکز تماس را افزایش می‌دهد و پیچیده‌ترین تماس‌ها را به یک نماینده انسانی تغییر مسیر می‌دهد».

گوپتا گفت که این کارها را از بین نمی برد. هوش مصنوعی صوتی برای کاهش حجم کار کارکنان خدمات مشتری و افزایش کار آنها طراحی شده است، نه اینکه به طور کامل مشاغل آنها را تحت کنترل درآورد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که هوش مصنوعی محصولات موجود را بهبود می‌بخشد، به سازمان‌ها و کارکنان کمک می‌کند تا با بهبود دقت، بهره‌وری را به حداکثر برسانند و فرآیندهای موجود را ساده‌سازی کنند.»

گوپتا ادعا کرد که هوش مصنوعی صوتی “خدمات مشتری و تجربیات مشتری را به طور کلی پیش می برد” و در واقع به ایجاد انواع جدیدی از مشاغل کمک می کند.

او گفت: «به عنوان مثال، عامل صوتی دیجیتال Skit به خودکار کردن تماس‌های غیرمولد کمک می‌کند و به نیروی کار اجازه می‌دهد تا بر کارهای ارزش افزوده بیشتری تمرکز کند. این فرصت های بهتری را برای عوامل انسانی ایجاد می کند تا بر عملکردهای مهم و متنوع تر تمرکز کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای جلوتر از طوفان

قبل از وقوع یک وضعیت اضطراری آب و هوایی، هوش مصنوعی همچنین برای توسعه مدل‌های پیش‌بینی استفاده می‌شود که می‌تواند به پیش‌بینی دقیق‌تر زمان، مکان و شدت طوفان‌ها کمک کند.

در سال 2021، محققان آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام در وزارت انرژی ایالات متحده مدلی را برای پیش بینی بهتر شدت طوفان در آینده نزدیک و تحت سناریوهای آب و هوایی آینده توسعه دادند. به گفته PNNL، تیم از تکنیک‌های یادگیری عمیق برای توسعه این مدل استفاده کرد، که به طور متوسط ​​می‌تواند شدت طوفان را نسبت به مدل‌های مورد استفاده در سطح ملی پیش‌بینی کند – که بر روی یک لپ‌تاپ تجاری اجرا می‌شود.

به گفته PNNL، محققان اطلاعاتی را به الگوریتم هایی که می توانند روابط بین رفتار طوفان و عوامل آب و هوایی مانند گرمای ذخیره شده در اقیانوس، سرعت باد و دمای هوا را شناسایی کنند، تغذیه کردند. سپس الگوریتم‌ها پیش‌بینی‌هایی در مورد مسیری که طوفان می‌تواند طی کند، چقدر قوی می‌شود و با چه سرعتی می‌تواند تشدید شود را تشکیل می‌دهند.

اداره ملی اقیانوسی و جوی پیش‌بینی می‌کند که بر اساس مدل‌هایی که دو درجه سانتیگراد گرمایش جهانی را پیش‌بینی می‌کنند، در آینده‌ای گرم‌تر، شدت طوفان‌ها به طور متوسط ​​بین 1 تا 10 درصد افزایش می‌یابد و تخریب بیشتری را به همراه خواهد داشت. بنابراین، پیش‌بینی اینکه یک طوفان به کجا می‌رسد و چقدر قوی خواهد بود، می‌تواند در تخلیه افراد مناسب در زمان مناسب تفاوت ایجاد کند.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.