آینده فعالیت‌های اقلیمی بین نسلی است و در TikTok


وقتی که می آید برای تغییر ذهن، هیچ چیز بهتر از یک تجربه نیست. سیلویا ارل این را می بیند. این دانشمند سال ها تلاش کرده است تا مردم را به درک تأثیرات تغییرات آب و هوایی وادار کند و دریافته است که نشان دادن آنها می تواند بهترین راه برای گفتن آنها در مورد مشکلاتی باشد که سیاره با آن مواجه است. مشکل این است که نمی‌توانید میلیون‌ها نفر را به اعماق اقیانوس ببرید، یا در این مورد، آنها را مجبور به خواندن یک گزارش آب و هوای خسته‌کننده کنید. راه حل؟ در واقع، ممکن است TikTok باشد.

در RE:WIRED Green این هفته، ارل با سوفیا کیانی، یک فعال اقلیمی 20 ساله در سال اول تحصیلی خود در دانشگاه استنفورد، در مورد راه هایی صحبت کرد که کنشگری آب و هوا برای بین نسلی شدن نیاز دارد. همانطور که ارل اشاره کرد، نسل‌های قدیمی‌تر حتی متقاعد نشده بودند که تغییرات اقلیمی واقعی است، و تحقیقات – چیزی که می‌تواند شواهدی برای اثبات آن ارائه دهد – اغلب در این جامعه بی‌نظیر از دانشمندان باقی می‌ماند و در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرد. ” در همین حال، نسل کیانی با اشتراک‌گذاری پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی بزرگ شده‌اند.

سیلویا ارل

عکس: آلدو چاکون

ارل گفت: «می‌خواهم از شما بدانم، چگونه می‌توان این پل را بین دانش موجود و انتقال آن به گونه‌ای که مردم گوش کنند، تقویت کرد.»

برای کیانی، آن پل شبکه های اجتماعی است. در سال 2020 او Climate Cardinals را تأسیس کرد، یک سازمان غیرانتفاعی که به ترجمه اطلاعات در مورد محیط زیست به هر چه بیشتر زبان‌های ممکن اختصاص دارد. این کار به عنوان کاری شروع شد که او پس از دیدن اثرات آلودگی در کشور زادگاه پدر و مادرش ایران، با خانواده‌اش انجام داد. کیانی گفت: «دلیل اینکه سازمان غیرانتفاعی من اکنون بیش از 9000 داوطلب دارد، TikTok است، زیرا ما توانسته‌ایم از طریق ویدیوی ارگانیک و کوتاه به صدها هزار نفر دسترسی داشته باشیم.»

سوفیا کیانی

عکس: آلدو چاکون

رسانه هایی مانند TikTok فقط برای سازماندهی داوطلبان خوب نیستند. آنها همچنین برای انتشار اطلاعات به روشی که مردم به راحتی می توانند دریافت کنند خوب هستند. کیانی گفت: «به‌جای شکل‌های سنتی رسانه‌ها، که در آن یک دانشمند یا یک سیاستمدار اخبار را دریافت می‌کند و در مورد جدیدترین به‌روزرسانی‌های علمی یا مقالات خط‌مشی غوطه‌ور می‌شود، اکنون جوانانی داریم که می‌توانند وارد شوند. جلوی دوربین و در عرض پنج ثانیه بگویید که عنوان اصلی آن چیست.» او می افزاید که این یک تمایز بزرگ بین فعالان اقلیم نسل ارل و اوست.

هم کیانی و هم ارل توافق کردند که عامل کلیدی برقراری ارتباط بین نسل‌ها است که همه را قادر می‌سازد بدانند که شخصاً در مورد تغییرات اقلیمی چه کاری می‌توانند انجام دهند. برای مثال، هیجان زده کردن جوانان در مورد مشاغل سبز. کیانی گفت: «این کارسازترین روشی است که می‌توانیم این گفتگوها را داشته باشیم و در واقع مردم را برای ساختن آینده‌ای که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم، مجهز کنیم و حس امیدواری و خوش‌بینی داشته باشیم.»