12 عادت تیم های بسیار موثر


هدایت یک تیم، صرف نظر از اینکه چند عضو دارید، هرگز آسان نیست. هنگامی که انواع مختلف افراد با خلق و خوی متفاوت در کنار هم قرار می گیرند، ارتباط نادرست ممکن است رخ دهد که مانع از بهره وری در محل کار می شود. در نتیجه می تواند شما را به سمت بالا رفتن از دیوار سوق دهد. با این حال، با کمی درایت، می توانید تیم خود را به ارتفاعات حرفه ای بزرگی برسانید.

به گفته فیل جکسون، مربی افسانه‌ای بسکتبال، «قدرت تیم تک تک اعضای تیم است. نقطه قوت هر عضو تیم است.»

اگرچه رهبری یک تیم می تواند چالش برانگیز باشد، کار در یک تیم می تواند انگیزه، الهام بخش و انگیزه کارمندان باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که گرد هم آوردن یک تیم در محل کار، موفقیت آن را بلافاصله تضمین نمی کند. برای اینکه یک تیم واقعاً مؤثر باشد، باید عادات و رفتارهای مثبت مختلفی را اتخاذ کند. و در اینجا 12 عادت از این قبیل وجود دارد.

1. کیفیت 1:1 هر هفته یا هر دو هفته برنامه ریزی می شود.

از نظر 1:1، ارزش گذاری برای آنها دشوار است. یا اینطور فکر می کردیم. اما، ما اکنون داده های زیادی برای اندازه گیری این مهارت نرم ضروری داریم.

مطالعات نشان می دهد که 1:1 منظم می تواند بهره وری را افزایش دهد، استرس را کاهش دهد، ناامیدی های بطری را حل کند و موارد دیگر.

همانطور که توسط گالوپ گزارش شده است:به طور متوسط، تنها 15٪ از کارکنانی که برای مدیری کار می کنند که به طور منظم با آنها ملاقات نمی کند، مشغول هستند. مدیرانی که به طور منظم با کارمندان خود ملاقات می کنند، این سطح از تعامل را تقریباً سه برابر کردند.

به طور مشابه، گزارشی از MHA در سال 2021 نشان داد که صحبت با یک مدیر در مورد چیزهای استرس زا در محل کار به شدت با سالم ترین محل های کار مرتبط است.

علاوه بر این، با توجه به 1:1 های معمولی، جنرال الکتریک موفق شد “افزایش بهره وری پنج برابری را تنها در یک سال ایجاد کند.”

بدون شک، 1:1 نقش اساسی در تیم های با عملکرد بالا، صرف نظر از صنعت، ایفا می کند. با این حال، اکثر رهبران به اندازه کافی برای این فرصت ها آماده نمی شوند یا ندارند.

2. هدف اصلی همه احزاب یکی است.

هر یک از ما هنگام شروع یک کار یا پروژه جدید، هدفی داریم. اما آیا این اهداف با بقیه اعضای تیم شما همخوانی دارد؟

هدف کل تیم باید یکسان باشد، حتی اگر برخی از اعضای تیم اهداف متفاوتی داشته باشند. برای موفقیت واقعی، یک تیم باید اهداف اصلی یکسانی داشته باشد و برای رسیدن به همه آنها تلاش کند. در محیطی که همه در یک جهت حرکت می کنند، تاخیر و انحراف پروژه کمتر اتفاق می افتد.

من پیشنهاد می کنم هر سه ماه یکبار اهداف تیمی جدید تعیین کنید. در حالت ایده آل، این باید یک هدف فعال برای درگیر نگه داشتن همه باشد. این می تواند یک نقطه عطف مهم در سه ماه آینده باشد، مانند افزایش بهره وری کلی یا تکمیل یک پروژه.

هنگام تنظیم این مقاصد، مطمئن شوید که SMART هستند. به عبارت دیگر، هر هدفی باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع باشد. به یاد داشته باشید، اگر این استاندارد رعایت نشود، بسیاری از اهداف می توانند باعث استرس یا اضطراب کارکنان شوند. شما می توانید با تنظیم آنها برای موفقیت از همان ابتدا این مشکل را کاهش دهید.

همچنین، من قویاً توصیه می کنم که همه با استفاده از تقویم خود اهداف جدید را دنبال کنند.

3. مسدود کردن زمان را تشویق کنید.

جان رامپتون، یکی از بنیانگذاران Calendar، توضیح می دهد: «همانطور که از نام آن پیداست، مسدود کردن زمان شما راهی برای برنامه ریزی روزتان به بخش های قابل مدیریت است. “به طور خاص تر، هر بخش از زمان به یک کار خاص یا گروهی از فعالیت های مشابه اختصاص دارد.”

ساده به نظر می رسد.

رامپتون می‌افزاید: «برخلاف فهرست کارهایی که باید انجام دهید، مسدود کردن زمان به شما می‌گوید که چه زمانی و در هر زمان چه کاری انجام دهید. در ابتدا، این مفهوم ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد. با این حال، تقسیم تقویم به بلوک ها شما را متمرکز نگه می دارد. همچنین، از دزدیدن وقت شما توسط افراد دیگر جلوگیری می کند.

او می افزاید: «علاوه بر این، مسدود کردن زمان به شما این امکان را می دهد که هر روز را با وظایف خاصی برای تکمیل به جای دنبال کردن یک لیست کارهایی که همیشه در حال گسترش هستند، شروع کنید.

به عنوان یک رهبر، مسدود کردن زمان را ترویج و تشویق کنید. چگونه؟ به تیم خود بگویید: “من 30 دقیقه فرصت دارم تا پیشنهاد شما را در روز سه شنبه بررسی کنم، بنابراین به شما اطلاع خواهم داد.”

اگر به آنها نشان دهید که چگونه این کار را انجام می دهید، الگوبرداری از شما برای آنها آسان است.

4. محیط کاری بدون حواس پرتی را حفظ کنید.

عادت “سخت بازی برای گرفتن” را از آن پیدا کنید نه امروز: 9 عادت بهره وری فوق العاده توسط اریکا و مایک شولتز واضح به نظر می رسد. اما وقتی حواس‌تان پرت است، نمی‌توانید سازنده باشید.

طبق نظرسنجی Mopria Alliance در مورد حواس پرتی در محل کار، کارگران امروزی ۷۷ حواس پرتی در هفته یا یک حواس پرتی در هر ۳۱ دقیقه تجربه می کنند. نظرسنجی Mopria Alliance نشان داد که بیشتر کارمندان در دفتر و کار از خانه به دلیل موارد زیر پرت می شوند:

  • پاسخگویی به ارتباطات شخصی (مانند چت آنلاین، پیامک و تماس های تلفنی)
  • چک کردن ایمیل آنها
  • مرور اینترنت
  • گفت و گوهای برنامه ریزی نشده با همکاران

این نه تنها با بهره وری آنها تداخل می کند، بلکه می تواند به کاهش سلامت روان آنها نیز کمک کند. با این اوصاف، ممکن است از تیم خود بخواهید اعلان‌های Slack را موقتاً متوقف کنند، ایمیل‌ها را از دسترس خارج کنند و تلفن‌های خود را در زمانی که مشغول کار عمیق هستند دور از دسترس قرار دهند.

5. به اعضای تیم خود مالکیت بدهید.

در یک محیط تیمی، همه مسئولیت ها و مسئولیت ها و کیفیت کارشان برابر است. علاوه بر این، “مالکیت تیم” به این معنی نیست که کسی مالک تیم است. یعنی همه مالکیت یکسانی دارند.

به عنوان بخشی از مالکیت تیم، کارکنان از یکدیگر بازخورد می خواهند، مانند:

  • “امروز چه چیزی برای شما خوب است؟”
  • “اگر در این تکلیف به کمک نیاز دارید، چه کاری می توانم انجام دهم؟”
  • “آیا قرار است تا موعد مقرر کار خود را به پایان برسانید؟”

به طور کلی، بر همکاری، ارتباطات و رهبری جمعی تأکید دارد.

برای پیاده سازی مالکیت در بین تیم خود، در اینجا چند راه برای شروع وجود دارد:

  • اول، مطمئن شوید که آنها احساس تعلق دارند، مانند جشن گرفتن بردها.
  • سپس به تیم خود احساس مالکیت بدهید. به عنوان مثال، به آنها اجازه دهید نحوه و زمان کار را انتخاب کنند.
  • کار، اهداف و هدف را همسو کنید. بر اساس یک مطالعه دانشگاه نورث وسترن، ایجاد حس هدفمند در محل کار به شدت با تلاش های عمدی برای بهبود عملکرد مرتبط است.
  • از مدیریت خرد خودداری کنید. به جای تمرکز بر جزئیات کوچک، به تصویر بزرگ فکر کنید.
  • از تیم خود نظر بگیرید همه را تشویق کنید تا بازخورد سازنده و مهربانانه همسالان را به یکدیگر ارائه دهند.
  • فرهنگ سرزنش را حذف کنید. هر تیمی به طور اجتناب ناپذیری یک ضرب الاجل را از دست می دهد، مرتکب خطا می شود یا در مقطعی خطر را دست کم می گیرد. از این اشتباهات به‌عنوان لحظات یادگیری به جای نشان دادن انگشت یا احساس عصبانیت استفاده کنید.
  • برای موفقیت و همچنین شفاف بودن به تیم خود پاداش دهید.

6. اجازه دهید گفتگوی آزاد صورت گیرد.

برقراری ارتباط آشکار در محیط کار باید عادتی باشد که همه رهبران آن را اتخاذ می کنند. کلید داشتن یک گفتگوی قابل دسترس این است که از گستاخی خودداری کنید. در عوض، ایده این است که به تیم خود اجازه دهید تا ایده ها، پیشنهادات و پیشنهادات خود را برای بهبود بدون نگرانی بیان کند.

صداقت نیز بخشی از ارتباطات باز است. به این ترتیب، تیم خود را تشویق کنید تا بازخورد و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. با انجام این کار، شما همیشه می‌دانید که تیم شما چه احساسی دارد و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا پیشرفت کنید.

اگر می خواهید گفتگو آزادانه جریان داشته باشد، موارد زیر را امتحان کنید:

  • در ساعات کاری می توانید جلسات غیررسمی داشته باشید. استراحت گاه به گاه نیم ساعته قهوه تأثیر قابل توجهی بر امتیاز بهره وری کل نخواهد داشت. اما باعث تقویت روابط شخصی بین تیم شما می شود.
  • یک مرکز آنلاین ایجاد کنید که در آن همه بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند. این می تواند یک وبلاگ آنلاین یا یک کانال Slack باشد که در آن اعضای تیم می توانند ایده های خود را تبادل کنند یا مشاوره ارائه دهند.
  • تیم را بعد از کار برای برخی از فعالیت های تیمی دور هم جمع کنید. به عنوان مثال، می توانید یک رویداد تیم سازی آخر هفته یا یک شام ماهانه ترتیب دهید. به هر حال، اجازه دهید همه در محیطی جمع شوند که دفتر نیست. و صحبت کار را در دفتر بگذارید.

به خاطر داشته باشید که ارتباط آزاد هر دو طرف را شامل می شود، بنابراین مطمئن شوید که شما نیز درگیر آن هستید.

7. بحث سالم را بپذیرید.

مایکل کر، سخنران تجاری، نویسنده و مربی محل کار می نویسد: “عدم وجود هرگونه درگیری یا بحث در یک تیم ممکن است نشانه ای از یک تیم ناکارآمد باشد.” “فقدان بحث های داغ ممکن است نشان دهنده بی علاقگی، رضایت از وضعیت موجود، فقدان اشتیاق، یا ناتوانی در به اشتراک گذاشتن حقایق ناراحت کننده یا نظرات متفاوت باشد – که می تواند به افکار گروهی خطرناک منجر شود.”

کر می‌افزاید: «بهترین تیم‌ها بحث‌های سالمی را تشویق می‌کنند که بر ایده‌ها تمرکز دارند، نه شخصیت‌ها».

8. از تفکر موضعی بپرهیزید.

جان ماکسول می گوید: «موقعیت یا عنوان شما نباید رهبری شما را مشخص کند. این تفکر موضعی است و باعث می‌شود ارتباط شما به عنوان یک رهبر قطع شود.»

نفوذ جوهره رهبری است. او می افزاید: «نه چیزی بیشتر، نه چیزی کمتر». هدفم این است که افرادی را که رهبری می کنم به عنوان هم تیمی ببینم نه کارمند. ما با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنیم.»

به عبارت دیگر، اگر یک تیم “برنده” می شود، به این دلیل نیست که بازیکن تک ستاره خوب عمل کرده است. به این دلیل است که همه خوب بازی کردند. کارمندان خود را وادار کنید که این نگرش را اتخاذ کنند، سپس تیمی بسازید که به یکدیگر کمک می کند تا بدرخشند. همانطور که رالف نادر به طور کامل بیان می کند، “نقش رهبری این است که رهبران بیشتری تولید کند، نه پیروان بیشتری.”

9. بهترین نیت را فرض کنید.

به نظر من، این احتمالا ساده ترین عادت برای ترک است اما سخت ترین عادت برای به خاطر سپردن است. مردم تمایل دارند تصور کنند زمانی که تنش‌ها بالاست و ناامیدی‌ها به اوج خود می‌رسند، کسی عمداً شما را شکست می‌دهد. اما، در عین حال، انتخاب برای شاد بودن و فرض اینکه کسی قصد ندارد شما را ناامید و عصبانی کند، بسیار پیچیده‌تر است.

حتی در تیم های با عملکرد بالا، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که فرض شما نادرست باشد. اما این یک استثنا است، نه یک هنجار. هنگامی که لحظه ای مکث می کنیم و قصد مثبتی را در نظر می گیریم، می توانیم شرایط را به گونه ای تنظیم کنیم که دیدگاه مثبت تری را منعکس کنیم.

10. با سرعت مطلوب کار کنید.

لولی داسکال، مربی رهبری اجرایی، می‌گوید: «این در مورد سرعت نیست، بلکه یافتن سرعت مناسب است. اگر تیم شما خیلی سریع حرکت کند، فرسودگی شغلی به زودی شروع خواهد شد. خیلی آهسته، و همه چیز راکد می شود.»

Daskal اضافه می کند که برای ادامه رشد و موفقیت، تیم های سازنده باید تعادل مناسب را پیدا کنند. در نتیجه، اکنون مهمتر از هر زمان دیگری ایجاد محیطی است که تیم ها بتوانند در آن به طور موثر کار کنند. “هر یک از اعضای تیم می‌خواهد بداند: آیا باید شبانه‌روز کار کنم تا سازنده به نظر برسم یا می‌توانم برای به نمایش گذاشتن بهترین کارهایم قدم بردارم؟»

11. شکست را با استفاده از اصل واتر لاین بپذیرید.

اصل خط آب چیست؟ WL Gore این ایده را رایج کرد:

“اصل خط آب به این معنی است که تصمیمی که ممکن است سوراخی در قایق ایجاد شود تا زمانی که سوراخ بالای خط آب باشد خوب است تا کشتی را غرق نکند.

اما، اگر تصمیم ممکن است سوراخی در زیر خط آب ایجاد کند که ممکن است باعث غرق شدن کشتی شود، همکاران تشویق می‌شوند تا با تیم خود مشورت کنند تا تصمیمی مشترک گرفته شود.

دادن آزادی به تیم خود برای شکست همان چیزی است که اصل واترلاین در مورد آن است. اجازه دهید تیم شما مستقل باشد و خطراتی را بپذیرد که اشتباهات به آنها یا کسب و کار خیلی آسیب نرساند.

اتخاذ این رویکرد می تواند به یک محیط باز تیم کمک کند و رویکردی متعادل برای شکست داشته باشد. به‌علاوه، می‌تواند با دادن فرصت‌های بیشتر برای یادگیری از تجربه، پیشرفت همه را تسریع بخشد.

12. لذت ببرید.

در پایان، شما می‌خواهید اعضای تیمتان از کار با هم لذت ببرند و از کارشان لذت ببرند. هنگامی که یک تیم به خوبی با هم کار می کند، آنها سرگرم می شوند که منجر به نتایج مولدتر و کارآمدتر می شود.

به عقیده نویسنده دیو همسث، سرگرمی مهمترین ویژگی یک سازمان بسیار مؤثر و موفق است. چرا؟ زیرا شرکت‌هایی که فرهنگ سرگرم‌گرا دارند غیبت کمتر، رضایت شغلی بالاتر، زمان استراحت کمتر و وفاداری بیشتر کارکنان را ارائه می‌دهند.

اولین بار در تقویم منتشر شد. اینجا را بخوانید.

اعتبار تصویر برجسته: عکس آلنا دارمل. Pexels; متشکرم!

تقویم

تقویم

ما تقویم هستیم و سعی می کنیم دنیا را به مکانی بسیار پربارتر تبدیل کنیم. ما را به صورت آنلاین در https://www.calendar.com بررسی کنید.