چگونه کووید-۱۹ پیش‌آگهی فراسوی مراقبت‌های بهداشتی را تغییر داد


دکتر جاستین باراد زمان‌هایی را به یاد می‌آورد که او یا همکارانش در میانه‌ی یک عمل، جستجوی سریع در گوگل را انجام می‌دادند تا به‌عنوان تازه‌سازی عمل کنند، یا به‌عنوان یک عمل جراحی که قبلاً هرگز انجام نداده بودند، استخوان‌بندی کنند.

یا از او خواسته می‌شود که مهارت جراحی خود را با بازی کردن بازی کلاسیک “عملیات” ارزیابی کند (برای ثبت، او می‌توانست این کار را بدون وزوز انجام دهد).

او گفت که اینها فقط چند مورد هستند که بر این واقعیت تأکید می‌کنند که واقعیت توسعه‌یافته (XR)، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) «به‌طور باورنکردنی حیاتی و مهم‌تر از همیشه» در مراقبت‌های بهداشتی هستند.

با این حال، ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده ایم.

چگونه می توان این فناوری را با کمترین اختلال در مراقبت های بهداشتی پیاده سازی کرد؟ چگونه تنظیم کننده ها می توانند پذیرش را تشویق کنند؟ چگونه کارشناسان مراقبت های بهداشتی می توانند با ارزش ترین پلتفرم ها را شناسایی کنند؟

اینها موانع و موانع اصلی هستند که توسط باراد و همکارانش در میزگردی در رویداد مجازی متابیت این هفته شناسایی شدند.

با XR، VR و AR «پتانسیل بی حد و حصر است. باراد گفت: تخیل بدور است.

این یک چالش ایجاد می‌کند، زیرا واقعاً احساس می‌شود هر چیزی ممکن است، اما برای امکان‌پذیر کردن آن می‌توان کار زیادی انجام داد و شما واقعاً باید روی اجرا و مقیاس‌بندی یک فناوری متمرکز شوید – به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی.»

همه‌گیری همه چیز را تغییر داد (برای بد و خوب)

امی رایموندو، مدیر عامل Kaiser Permanente Ventures گفت که COVID-19 ما را به دنیای مجازی سوق داده است و مردم متوجه شده اند که مراقبت های بهداشتی مجازی نه تنها ممکن است، بلکه مفید است.

او گفت: اکنون موضوع عملگرایی است، او گفت: چگونه فناوری می تواند نتایج و کارایی بهتری را به همراه داشته باشد.

رایموندو گفت: «ما به آن به عنوان فرا وجه فکر نمی کنیم، بلکه به این فکر می کنیم که چگونه فناوری می تواند به ما کمک کند آموزش مجازی و همکاری مجازی را فعال کنیم.

او گفت که XR، VR و AR می توانند کارایی فرآیندهای تکرارپذیر در مراقبت های بهداشتی را به ارمغان بیاورند و آموزش در مقیاس را امکان پذیر کنند. و، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی شروع به استفاده از VR در آزمایش‌های بالینی و برخی درمان‌ها کرده‌اند، بنابراین از مفهوم “یک شی درخشان و براق” به ابزاری که می‌توان از آن استفاده واقعی کرد، منتقل شد.

ما واقعاً شاهد کاربردهای عملی هستیم، بر خلاف آنچه که می توان رایموندو گفت.

بردلی تاسک، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت Tusk Venture Partners، با اشاره به این واقعیت که پزشکان ویزیت های مجازی را به عنوان یک عمل معمولی اتخاذ کرده اند، موافق است. مرحله بعدی: در واقع انجام روش هایی مانند اسکن CAT و اشعه ایکس با VR.

«در چند سال گذشته، ما شاهد پیشرفت‌های بزرگ و عمده در سلامت دیجیتال بوده‌ایم، از بسیاری جهات به لطف COVID – عجیب است که همیشه بگوییم «ممنون از COVID» – اما واقعاً ارزش پیشنهادی را برای متخصصان پزشکی بسیار واضح‌تر کرد. تاسک گفت، مصرف کنندگان، تنظیم کننده ها، و منجر به پذیرش گسترده تر شد.

باراد که پلتفرم آموزشی مجازی جراحی Osso را در اکتبر 2016 راه اندازی کرد، بر اهمیت آموزش پزشکی تأکید کرد. وی گفت: 1.1 میلیون جراح در جهان وجود دارد و سالانه 300 میلیون عمل جراحی انجام می شود.

اما، آموزش ممکن است کم باشد. او سه عامل اصلی را در این امر شناسایی کرد: جراحی مدرن پیچیده است (روباتیک و تکنیک های کم تهاجمی برای یادگیری بسیار بیشتر طول می کشد)، صنعت فاقد روش هایی برای ارزیابی مهارت جراحی است و مهمتر از همه، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

او گفت: “شتاب دادن به علم و فناوری ما را بسیار ضعیف می کند.” ما از خشکشویی فرانسوی به کارخانه کیک پنیر رفتیم. شما فقط نمی توانید همه چیز را به خوبی انجام دهید.”

به ویژه در زمینه پزشکی، آموزش فقط خواندن کتاب یا تماشای فیلم نیست. او گفت که این نیاز به هماهنگی، همکاری و تمرین جمعی دارد. با VR، متخصصان پزشکی می توانند از راه دور به عنوان یک تیم آموزش ببینند.

باراد گفت: “این فقط ما را به صورت دیجیتالی وصل نمی کند، بلکه به ما امکان می دهد در کنار هم حضور داشته باشیم.”

نه یک ذهنیت “سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید”.

رایموندو گفت: با این حال، یکی از موانع اصلی هزینه است – و این لزوماً خود فناوری نیست، بلکه پیاده‌سازی آن است.

او مراقبت های بهداشتی را سیستم پیچیده ای از افراد بسیار ماهر توصیف کرد که “در یک سمفونی با هم کار می کنند.” هنگامی که یک فناوری جدید آن را مختل می کند – اگر بخواهید آن را به هم نمی ریزد – باید توجیه شود.

او گفت: “اختلال در مراقبت های بهداشتی چیز خوبی نیست.”

او گفت که فن آوری های جدید باید با تفکر معرفی شوند و توزیع و گردش کار را در نظر بگیرند. خرید خرید و ایجاد اعتماد در مورد این فناوری ها نیز بسیار مهم است. زمانی که بتوانید از آن منحنی عبور کنید، فقط طبیعی و منطقی به نظر می رسد.

خود پزشکی همیشه تغییر می کند، بنابراین متخصصان باید حوزه ای را که فناوری ها می توانند بیشترین تفاوت را ایجاد کنند محدود کنند. رایموندو گفت: «سریع حرکت کن و چیزها را بشکن» در مراقبت‌های بهداشتی کار نمی‌کند.

تاسک همچنین بر اهمیت حمایت رگولاتوری تاکید کرد. او گفت که در طول کووید، تنظیم‌کننده‌ها با چشم پوشی از محدودیت‌های مجوز دولتی و اجازه دادن به مواد کنترل‌شده از طریق پست، به نفع عموم مردم عمل کردند.

او گفت: «این چیز خوبی است. ما در حال ارائه مراقبت های بهتر و مقرون به صرفه تر به مردم هستیم.

اما اکنون، حمایت گرایی دوباره در حال بازگشت است. او گفت که با رگولاتورها در هر دو سر طیف مذاکره کرده است – و در حالی که در بسیاری از نقاط، آنها اختلاف نظر زیادی دارند، آنها در این جبهه متحد هستند. برای موفقیت آمیز بودن پذیرش فناوری در آینده، باید با منافع ریشه‌دار برخورد کرد. صنعت و تنظیم‌کننده‌ها همچنین باید آگاه باشند که بازیگران بد در حوزه‌های غیرمرتبط با مراقبت‌های بهداشتی ممکن است از پذیرش یک متاوره مراقبت‌های بهداشتی جلوگیری کنند.

همچنین، شرکت‌هایی که مردم نسبت به آن‌ها شک دارند نیز می‌توانند – مانند متا، که، همانطور که باراد توضیح داد، استفاده از AR را «پنج برابر» کرده است.

در نهایت، همانطور که او گفت: “ما فقط سطح موارد عمق استفاده را خراش می دهیم.”

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.