Juked: کام‌های شفاف به خریدارانی که به دنبال اپلیکیشن ورزش‌های الکترونیکی هستند امید می‌دهد


علاقه مند به یادگیری آینده صنعت بازی هستید؟ به مدیران بازی بپیوندید تا در اکتبر امسال در GamesBeat Summit Next درباره بخش‌های نوظهور صنعت صحبت کنیم. امروز ثبت نام کنید.


وقتی به انتهای باند خود نزدیک می شوید چه اتفاقی می افتد؟ این سناریویی است که هیچ بنیانگذار استارت آپی نمی خواهد خود را در آن بیابد.

بن “FishStix” Goldhaber و Chris “ChanManV” Chan در سال 2019 با هدف ایجاد یک پلتفرم جامعه فراگیر برای طرفداران ورزش های الکترونیکی، Juked را راه اندازی کردند. Juked در ابتدا به عنوان یک پلت فرم مبتنی بر وب راه اندازی شد. با این حال، در اوایل سال 2022 زمانی که برنامه آن در iOS و Android راه اندازی شد، واقعاً مورد توجه قرار گرفت. تا ماه جولای، نزدیک به 16000 طرفدار ورزش های الکترونیکی از این برنامه استفاده می کردند.

جوکد می‌دانست که برای تأمین مالی توسعه بیشتر به سرمایه بیشتری نیاز دارد و شروع به جذب سرمایه‌گذاران در یک دور چند میلیون دلاری کرد.

و سپس جهان بی ثبات شد. بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال سقوط کردند. جنگ در اوکراین ادامه یافت. فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد. با افزایش عدم اطمینان، سرمایه گذاران نحوه ارزیابی چشم اندازهای مراحل اولیه را تغییر دادند.

“در نهایت، معیارهای ما فقط “خوب” و نه “عالی” در یک محیط جمع آوری سرمایه بود که در آن فقط بهترین شرکت ها بودجه دریافت می کردند. نتیجه نهایی این است که متاسفانه ما نتوانستیم VCها را متقاعد کنیم که از Juked پشتیبانی کنند.

در یک محیط سرمایه‌گذاری که به سمت معاملات M&A کمتر و با ارزش بالاتر حرکت می‌کند، بنیان‌گذاران استارت‌آپ بیشتری در موقعیتی مشابه گلدهابر و چان قرار می‌گیرند.

در حالی که تیم می‌توانست در مورد وضعیت مخمصه خود ساکت بماند، استراتژی مدیریت جامعه Juked بر شفافیت متمرکز شده است. در 24 سپتامبر، گلدهابر وبلاگی را منتشر کرد که وضعیت جوکد را برای جامعه و سرمایه گذارانش شرح می دهد. اگر شرکت نمی توانست قبل از ۷ اکتبر خریدار پیدا کند، برنامه باید خاموش شود.

خود پست وبلاگ از خریداران علاقه مند دعوت می کند تا یک پیشنهاد ارائه دهند. از نظر گلدهابر، جوکد جذابیت آشکاری برای خریداری دارد که می‌خواهد با مخاطبان ورزش‌های الکترونیکی درگیر شود و مالکیت مستقیم آن روابط را در اختیار بگیرد. اکثر شرکت‌های ورزش‌های الکترونیکی برای دستیابی به طرفداران که دارای جنبه‌های منفی است، به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی – توییتر، توییچ، یوتیوب، ردیت، دیسکورد و موارد دیگر وابسته هستند.

وقتی نوبت به درک و دسترسی به کاربرانتان می‌رسد، شما واقعاً وابسته به یک واسطه شخص ثالث هستید. شما مالک داده ها نیستید و باید الگوریتم های توانا را برای رساندن پیام خود راضی کنید. جوکد این مشکل را برطرف می کند.

جوکد همچنین به شرکت‌های رسانه‌ای قدیمی که در تلاش برای ارتباط با ژنرال Z هستند چشم دوخته است.

پس زمین جوکد جواب داد؟ از زمان اعلام آنها، تیم تأیید کرد که از تعداد سرنخ های ورودی غرق شده است. “من برای ماندن در بالای همه چیز تلاش می کنم!” گلدابر شوخی کرد.

در نهایت، جوکد شرط می‌بندد که جامعه پر جنب و جوش و محصول آنها حمایت طرفداران و متخصصان صنعت را جلب می‌کند. این شرط بندی است که آنها احتمالا برنده شده اند.

سایر بنیانگذاران استارت آپ باید توجه داشته باشند. در حالی که هر محصولی به اندازه Juked جامعه محور نخواهد بود – این مورد نشان می دهد که عدم پوشش شکر حقیقت می تواند بهترین گزینه باشد. مخاطبی که Juked از طریق شفافیت خود پرورش داد احتمالاً شرکت را نجات داد.

در حال حاضر، برنامه Juked این است که از هم اکنون تا 7 اکتبر به جمع آوری تعداد زیادی پیشنهاد برای یافتن بهترین گزینه برای جامعه خود ادامه دهد.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.