Newzoo: Gens Z و Alpha عاشق بازی‌ها هستند، اما همه آن‌ها بازی نمی‌کنند


علاقه مند به یادگیری آینده صنعت بازی هستید؟ به مدیران بازی بپیوندید تا در اکتبر امسال در GamesBeat Summit Next درباره بخش‌های نوظهور صنعت صحبت کنیم. امروز ثبت نام کنید.


Newzoo جدیدترین گزارش خود را از دنیای بازی منتشر کرده است که در این گزارش به رفتارهای گیمرهای نسل Z و Alpha می پردازد. بر اساس یافته‌های این گزارش، جوان‌ترین نسل‌ها بسیار درگیر بازی‌ها هستند، اما نه همیشه با آن بازی.

عنوان این گزارش “Gen Z و Gen Alpha: The Future of Gaming” است. Newzoo «علاقه‌مند به بازی» را به‌عنوان کسی تعریف می‌کند که از طریق بازی یا تماشا با بازی‌ها درگیر می‌شود. این بدان معنی است که تمام زمان بازی برابر با انجام یک بازی واقعی نیست – می تواند به معنای تماشای بازی شخص دیگری در Twitch یا YouTube باشد.

گزارش Newzoo اطلاعاتی را از 75930 پاسخ دهنده در 36 کشور استخراج می کند. Gen Z را به‌عنوان متولدین سال‌های 1995 تا 2009 و Gen Alpha را به‌عنوان متولدین 2010 یا بعد از آن تعریف می‌کند. همه این پاسخ دهندگان Gens Z یا Alpha نبودند، زیرا Newzoo همچنین از آمارهای مربوط به جمعیت عمومی اینترنت برای مقایسه استفاده می کند.

بچه ها چقدر بازی های ویدیویی دوست دارند؟

ظاهراً هر دو نسل بیشتر از سایر رسانه‌ها طرفدار درگیر شدن با محتوای بازی هستند، به طوری که 88٪ از Gen Z’ers و 92٪ از Gen Alphas از بازی کردن بازی می‌کنند. به نظر می رسد هر دوی آنها موبایل را به عنوان یک پلتفرم ترجیح می دهند (به ترتیب 69% و 73% گزارش می دهند که در شش ماه گذشته یک بازی موبایلی انجام داده اند)، اما کنسول برتری کمی برای Gen Alpha دارد.

تقریباً 70 درصد از افرادی که در هر دو نسل مورد بررسی قرار گرفتند، گزارش دادند که محتوای بازی را تماشا کرده‌اند. اشتها برای ورزش های الکترونیکی زیاد نیست – حدود 33 درصد در هر دو نسل). با این حال، هر دو نسل گزارش می دهند که محتوای بازی را برای راهنمایی در مورد اینکه چگونه و چگونه بازی کنیم یا ببینند که گیم پلی سطح بالا چگونه به نظر می رسد، تماشا می کنند.

شایان ذکر است که در کل، به نظر می رسد هر دو نسل اشتهای سرگرمی نسبتاً متنوعی دارند. در درصدی که Newzoo برای فعالیت‌های اوقات فراغت صرف می‌کند، بازی Gen Z و فعالیت‌های بازی‌های مجاور آن با «گوش دادن به موسیقی/رادیو/پادکست» در 17% مرتبط است. برای Gen Alpha، بازی 21٪ را اشغال می کند، اما سایر گزینه های پخش محتوا، تماشای پخش تلویزیونی و شبکه های اجتماعی با 18٪ پشت سر آنها قرار دارند. بنابراین در حالی که بازی بخش مهمی از زندگی هر دو نسل است، به هیچ وجه غالب نیست.

بخش های اجتماعی و پولی بازی

بر اساس این گزارش، یکی از مهم ترین جنبه های بازی برای این گیمرهای جوان، جنبه اجتماعی آن است. وقتی از آنها پرسیده شد که جذاب‌ترین ویژگی بازی‌ها برای آنها چیست، 30 درصد از Gen Z نام «چند نفره و جنبه‌های اجتماعی» را بیش از هر پاسخ دیگری عنوان کردند. 28 درصد از Gen Alpha به طور مشابه پاسخ دادند و آن گزینه را با «تم یا تنظیمات بازی» گره زدند. محبوب ترین پاسخ برای Gen Alpha “اکتشاف جهان های باز” با 31٪ بود.

گزارش Newzoo همچنین شامل بخشی از عادات پرداخت است. این ادعا می‌کند که Gens Z و Alpha بیشتر برای بازی‌ها پول خرج می‌کنند، اگرچه تعداد آنها را با کل جمعیت اینترنت مقایسه می‌کند تا آمارهای هزاره یا بومر خاص. ظاهراً آنها عمدتاً از طریق تلفن همراه خرج می‌کنند و هر دو دلیل اصلی خود را باز کردن قفل محتوا یا شخصی‌سازی شخصیت‌ها و آیتم‌های درون بازی خود گزارش کرده‌اند.

یکی از اشکالات این اطلاعات این است که گیمرهای Gen Alpha به دلیل جوانی تقریباً مطمئناً پول خود را برای بازی خرج نمی کنند. Newzoo بعداً به GamesBeat توضیح داد که والدین گیمرهای Gen Alpha (که همگی قبل از نوجوانی بودند) به سؤالات مربوط به دستمزد پاسخ دادند، به عنوان کسانی که در واقع کیف پول را در دست داشتند. بنابراین، نتیجه ژنرال آلفا کمتر می‌تواند آنچه را که آنها می‌خواهند، و بیشتر آنچه والدینشان به آنها اجازه می‌دهند، منعکس کند.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.