8 دلیل برای اینکه محتوا در بازاریابی دیجیتال پادشاه است


محتوا پادشاه است. این را نمی توان انکار کرد و بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است.

حدود 87 درصد از بینندگان بازاریابی محتوا را هسته اصلی استراتژی بازاریابی خود می دانند. این امر اهمیت محتوا و تأثیر آن را در حوزه دیجیتال توضیح می دهد.

محتوا همه جا هست. وبلاگ ها، توییت ها، تصاویر، فیلم ها، موسیقی، تبلیغات، بازی های ویدیویی، NFT و موارد دیگر. ما روزانه محتوا را به شکل سنتی یا تکامل یافته آن مصرف می کنیم.

چه در جایگاه مربوطه خود غول باشید و چه تازه شروع کرده اید، محتوا کلید تضمین رشد مداوم است.

محتوا به شما کمک می کند در رقابت دیجیتالی از رقابت پیشی بگیرید. بعلاوه، قیف فروش شما را با قادر ساختن شما به تولید سرنخ های با کیفیت، تقویت می کند.

بنابراین، محتوا در بازاریابی دیجیتال پادشاه است. اما، اگر متفاوت فکر می کنید، در اینجا هشت دلیل وجود دارد که نظر شما را تغییر می دهد.

1. شما نمی توانید بدون محتوا حضور دیجیتالی داشته باشید

برای ورود به دنیای دیجیتال به محتوا نیاز دارید. به وب سایت خود بدون محتوای منتشر شده و بدون صفحات یا محتوای وبلاگ فکر کنید – فقط بدون هیچ اطلاعاتی وجود دارد. آیا وبلاگی مانند آن ارزشی به برند شما می‌افزاید؟ بدیهی است که نه.

محتوا یک وب سایت خالی را به پلتفرمی تبدیل می کند که راه حل های سفارشی ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا داستان خود را به عنوان یک برند بگویید و پیام را به مخاطبان هدف منتقل کنید. بدون آن، هویت دیجیتال شما چیزی بیش از یک نام دامنه پارک شده نیست.

2. محتوا به شما کمک می کند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید

برای درک اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال. ابتدا به این فکر کنید که به طور کلی چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید. صرف نظر از حالتی که ترجیح می دهید، محتوا به شما کمک می کند به مشتریان فعلی و بالقوه خود دسترسی پیدا کنید.

مردم یا موتورهای جستجو، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا جوامع آنلاین را جستجو می‌کنند تا پاسخ سؤالات خود را جستجو کنند. و تنها راه برای جلب اعتماد آنها ارائه بهترین راه حل ها به آنهاست.

محتوا شما را قادر می سازد تا آگاهی ایجاد کرده و مشکلات مربوط به جایگاه مربوطه خود را حل کنید. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا از طریق وبلاگ ها، ویدئوها، پست های رسانه های اجتماعی، پادکست ها و موارد دیگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

آموزش مخاطبان و حل مشکلات آنها یک استراتژی مطمئن برای جلب توجه و تبدیل شدن به یک برند قابل اعتماد در صنعت است. محتوا همه چیز را ممکن می کند.

3. محتوا پیشنهاد ارزش را تسهیل می کند

مشتریان خود را با محصولات یا خدمات مرتبط نمی دانند. آنها خود را با برندها مرتبط می کنند. شما نمی توانید تنها با ارائه محصولات یا خدمات خوب از رقبای خود پیشی بگیرید. شما باید شخصیت برند را در آغوش بگیرید.

محتوا این امکان را برای شما فراهم می کند که از طریق ارزش پیشنهادی وفاداری به برند را پرورش دهید. این به شما امکان می دهد در بین سایر بازیگران صنعت خود متمایز شوید. چگونه؟ با کمک به شما در پاسخ به سوالات مخاطبان هدف خود.

از طریق محتوا، مخاطبان خود را برای کشف راه حل های مورد نظر تسهیل می کنید. ابتدا به دنبال مناطقی در جایگاه خود باشید که رقبای شما از آن غفلت کرده اند. سپس، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که عمق موضوعی مربوط به طاقچه‌ها و جایگاه‌های شانه‌تان را افزایش می‌دهد.

نام تجاری شما رشد می کند و با هر درخواست مشتری پاسخ داده می شود. شما با ارائه پاسخ هایی که مردم به دنبال آن هستند، ارزش افزوده خواهید داشت. این نه تنها شما را از رقبا متمایز می کند، بلکه به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان هدف خود را به دست آورید.

4. محتوا مقیاس پذیری را ارائه می دهد

محتوا دارای اشکال مختلف، متنی، صوتی، تصویری، مجازی، واقعیت افزوده و غیره است. تنوع محتوا مقیاس پذیری در استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما را تسهیل می کند. علاوه بر این، به شما کمک می کند پیام های خود را با جمعیت شناسی مخاطبان و پلتفرم های دیجیتال ترجیحی آن ها تنظیم کنید.

حدود 43 درصد از مردم راه حل های مورد نظر را از طریق رسانه های اجتماعی تحقیق می کنند. اکنون، به تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موجود فکر کنید. به عنوان مثال، هر پلتفرم دارای جمعیت شناسی کاربر و فرمت های محتوای مربوطه برای فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و تیک تاک است.

محتوا به شما امکان می‌دهد از پلتفرم‌های دیجیتال مختلف برای انتقال پیام خود استفاده کنید. می‌توانید کمپین‌های بازاریابی را طراحی کنید تا به بهترین شکل نمایه مخاطبان خود را با فرمت‌های محتوای مختلف مطابق با موارد استفاده ارائه دهید.

5. محتوای تولید شده توسط کاربر

کسب‌وکارها اغلب برای به دست آوردن سرنخ‌های باکیفیت، به‌ویژه زمانی که تازه شروع به کار کرده‌اند، تلاش می‌کنند. دلایل زیادی برای آن وجود دارد. نکته قابل توجه این است که اعتماد مردم به برندهای جدید دشوار است.

در این سناریو، اضافه کردن اثبات اجتماعی به سایت خود یکی از استراتژی های قابل اجرا است که باید در نظر بگیرید. محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند به شما کمک کند تا با نمایش تجربیات مشتریان راضی اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنید.

مردم اغلب تمایلی به امتحان محصولات جدید ندارند. بنابراین، آنها به تجربیات دیگرانی که محصولات را قبل از آنها امتحان کرده اند، تکیه می کنند. بسیاری از شرکت ها به دلیل محتوای تولید شده توسط کاربر، میانگین افزایش 161 درصدی در تبدیل ها را تایید کرده اند.

محتوای تولید شده توسط کاربر یک تاکتیک قدرتمند برای تقویت تبدیل شما است. گاهی اوقات، این فشار نهایی است که مشتری برای تصمیم گیری خرید به آن نیاز دارد. علاوه بر این، هیچ هزینه ای در ارتباط با آن وجود ندارد.

محتوای تولید شده توسط کاربر نه تنها به تبدیل شما، بلکه به رتبه بندی موتورهای جستجو نیز کمک می کند. از آنجایی که موتورهای جستجو تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهند، رتبه بندی ها و بررسی ها احتمالاً به طور قابل توجهی بر SERP شما تأثیر می گذارد.

6. محتوا به شما کمک می کند بک لینک های با کیفیت به دست آورید

آیا می دانستید که حدود 91 درصد از وب سایت ها به دلیل عدم وجود بک لینک، ترافیک ارگانیک دریافت نمی کنند؟

با محتوا، با انتشار مقالات خود در پلتفرم های شخص ثالث، لینک های با کیفیتی برای سایت خود به دست می آورید. به این فرآیند ارسال پست مهمان می گویند. و این یکی از تاکتیک‌های موثر بازاریابی محتوا برای تولید سرنخ‌هایی است که احتمالاً تبدیل می‌شوند.

بک لینک های باکیفیت نه تنها جذابیت مورد نظر را در سایت شما به ارمغان می آورد، بلکه به شما کمک می کند تا در مورد موضوعاتی که با جایگاه شما طنین انداز می شود، قدرت ایجاد کنید. علاوه بر این، بک لینک ها به شما کمک می کنند تا رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را در پرس و جوهای جستجوی هدفمند افزایش دهید.

این همش نیست. بک لینک هایی که از طریق پست های مهمان ایجاد می شوند، دسترسی شما را به طور تصاعدی افزایش می دهند. شما در مورد موضوعاتی می نویسید که برای مخاطبان شما جذاب است و محتوا را در سایت های شخص ثالث منتشر می کنید. این به شما کمک می کند دسترسی خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید و سرنخ های با کیفیت را جذب کنید.

7. محتوا به شما کمک می کند تا در رتبه بندی موتورهای جستجو بالا بروید

طبق دستورالعمل های گوگل، موتور جستجو محتوای با کیفیت را بیش از هر چیز دیگری ترجیح می دهد. به همین دلیل است که حدود 72 درصد از بازاریابان تولید محتوا را موثرترین تاکتیک سئو می دانند.

محتوا یکی از موثرترین راه ها برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو است. این به این دلیل است که افراد از موتورهای جستجو برای کشف راه حل های مناسب برای سوالات مربوطه خود استفاده می کنند. و اکثر آنها از صفحه اول برای دیدن توصیه ها عبور نمی کنند.

به همین دلیل است که بالا رفتن رتبه بندی موتورهای جستجو یکی از اولویت های اصلی برای رشد کسب و کار در صنایع مختلف در سراسر جهان است.

برای تحقق این امر، با یافتن کلمات کلیدی که به بهترین وجه نشان دهنده جایگاه شما هستند، شروع کنید. در مرحله بعد، محتوایی را در مورد موضوعاتی که بیشترین جستجوی مخاطبان خود را داشته اند تولید کنید. سوم، از عمق موضوعی اطمینان حاصل کنید زیرا شما تنها کسی نیستید که کلمات کلیدی انتخاب شده را هدف قرار می دهید.

اگر محتوای شما به سوالات و جزئیات مخاطبان شما پاسخ می دهد، احتمالاً در کلمات کلیدی مربوطه رتبه بالاتری خواهید داشت. باز هم، این به این دلیل است که موتورهای جستجو محتوای دقیق ایجاد شده پیرامون نگرانی های مخاطبان را ترجیح می دهند.

تجربه کاربری نیز برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما خوانا، تازه و جامع است. علاوه بر این، محتوای شما باید کاربران را تسهیل کند، نه اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، به موضوع بچسبید و آن را ساده نگه دارید.

به طور کلی، برای صعود به رتبه بندی موتورهای جستجو، مخاطبان خود را بشناسید، بهترین شیوه های صنعت را دنبال کنید و محتوای با کیفیت را مطابق دستورالعمل های موتور جستجو ایجاد کنید.

8. محتوا مشارکت اینفلوئنسرها را تسهیل می کند

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که در طول سال ها بر محبوبیت آن افزوده شده است. این یکی از تاکتیک‌های بازاریابی هوشمند است که در آن با استفاده از شخصیت‌های معروف به توده‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

دلایل زیادی برای افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد. برای شروع، حدود 72 درصد از مشتریان هنگام خرید به دنبال نظرات خود هستند. علاوه بر این، دانستن اینکه دیگران قبل از آنها محصول یا خدماتی را خریداری کرده اند و تجربه مناسبی داشته اند، برای مشتریان اطمینان بخش است.

اکثر اینفلوئنسرها به اندازه افراد مشهور مشهور هستند. بنابراین، توصیه‌های آن‌ها اغلب بیشتر از توصیه‌های یک فرد غیرعادی در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که حدود 49 درصد از مشتریان به توصیه هایی که اینفلوئنسرها برای تصمیم گیری آگاهانه ارائه می دهند اعتماد دارند.

با این حال، یافتن و استفاده از اینفلوئنسر مناسب می تواند دشوار باشد. نانو و میکرو اینفلوئنسرها به اندازه کافی فالوور ندارند، و براکت اینفلوئنسر از سطح متوسط ​​به بعد به راحتی متقاعد نمی شود.

بیشتر شراکت‌ها دوام زیادی ندارند، حتی اگر با موفقیت از اینفلوئنسر مناسب استفاده کنید. در بیشتر موارد، دلیل این مشارکت های ناموفق، محتوا است. اینفلوئنسرها خواستار آزادی خلاقانه هستند و کسب و کارها به دلیل در خطر بودن تصویر برندشان تمایلی به آزادسازی آنها ندارند.

یک استراتژی محتوای خوب طراحی شده این مشکل را یکبار برای همیشه حل می کند. این به شما کمک می کند پیامی را ایجاد کنید که به خوبی با نام تجاری شما همخوانی داشته باشد و با مخاطبان تأثیرگذاران داخل هواپیما طنین انداز شود.

این یک Wrap است

دلایل زیادی ارزش محتوا در بازاریابی دیجیتال را اثبات می کند. اما موارد بالا چند مورد قابل توجه هستند که باید در نظر گرفته شوند.

محتوا همه کاره است و پیامدهای متنوعی برای همه صنایع دارد. این به شما کمک می کند با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید، آگاهی ایجاد کنید، سرنخ های با کیفیت کسب کنید، قیف فروش خود را راه اندازی کنید و راه حل های سفارشی ارائه دهید.

مهم نیست در مورد استفاده، شما نمی توانید محتوا را از بازاریابی دیجیتال دور کنید. این تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر هر استراتژی که ایجاد می کنید دارد.

اعتبار تصویر ویژه: ارائه شده توسط نویسنده. متشکرم!

سید بلخی

سید بلخی

سید بلخی بنیانگذار WPBeginner، بزرگترین سایت منبع رایگان وردپرس است. او با بیش از 10 سال تجربه، متخصص برجسته وردپرس در صنعت است.