وبلاگ نویسی در حال تبدیل شدن به مکانی شیک برای کسب و کارها برای دسترسی به مشتریان، مترجمان آزاد و صاحبان مشاغل انفرادی است. با این حال، بسیار مهم است که بدانید در تلاش برای ورود به یک وبلاگ مشکلاتی وجود دارد که ممکن است برای آن آمادگی نداشته باشید – مانند نحوه نوشتن محتوای هیجان انگیز. این مقاله نکاتی را در مورد کارهایی که وبلاگ نویسان برای موفقیت باید انجام دهند ارائه می دهد.
مقدمه ای بر وبلاگ نویسی
چه یک صاحب کسب و کار جدید یا یک کارآفرین با تجربه، باید بدانید که چگونه برای کسب و کار وبلاگ بنویسید. وبلاگ نویسی می تواند به شما کمک کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، با روندهای صنعت همراه باشید و برند خود را بسازید.
در اینجا پنج پیشنهاد برای دستیابی به وبلاگ نویس موفق آورده شده است:
- لطفاً پلتفرم مناسب را انتخاب کنید: ده ها مکان برای انتخاب وجود دارد، بنابراین تعیین اینکه کدام یک بیشتر برای شما و کسب و کار شما مناسب است ضروری است. برخی از پلتفرم های وبلاگ نویسی محبوب عبارتند از وردپرس، بلاگر و تامبلر.
هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند. بنابراین، قبل از شروع، مهم است که بفهمید کدام یک برای شما مناسب است.
- یک هویت وبلاگ منحصر به فرد طراحی کنید: وبلاگ شما باید هویت منحصر به فردی داشته باشد که در بین رقبای شما متمایز باشد. چه از یک نام جذاب استفاده کنید یا یک لوگوی جذاب ایجاد کنید، مطمئن شوید که وبلاگ شما به راحتی قابل تشخیص و به خاطر سپردن است.
- محتوای جذاب ایجاد کنید: اگر محتوای وبلاگ شما جالب، آموزنده و سرگرم کننده باشد، خوانندگان شما علاقه مند می شوند. اطمینان حاصل کنید که بینش ها و داستان های ارزشمندی را که با آنها طنین انداز می شود به اشتراک بگذارید.
- با روندهای صنعت همراه باشید: با دیجیتالی شدن روزافزون جهان، همه کسب و کارها باید در سبکی باشند تا با رقابت همگام باشند. این یک راه عالی برای جلوتر ماندن از منحنی و کسب ترافیک بیشتر است.
- به طور منظم بنویسید: پست های خود را بر روی آخرین روندها و اخبار صنعت در دنیای بازاریابی متمرکز کنید تا در ذهن خوانندگان خود باشید. شما باید به طور دوره ای وبلاگ خود را به روز کنید تا خوانندگان خود را علاقه مند نگه دارید، بنابراین آنها برای اطلاعات بیشتر مراجعه می کنند.
- از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به طور موثر استفاده کنید: رسانه های اجتماعی جزء مهم هر استراتژی بازاریابی آنلاین هستند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به نظر کار بی پایانی باشد که با تمام سایت های مختلفی که می خواهید روزانه پوشش دهید، مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و پینترست همراه باشید.
- فهرستی از کارشناسان و اینفلوئنسرهای صنعتی که میخواهید برای محتوا با آنها ارتباط برقرار کنید، نگه دارید: سعی کنید از طریق رسانههای اجتماعی با این تأثیرگذاران صنعت ارتباط برقرار کنید و از آنها بپرسید که آیا میخواهند از پست وبلاگ یا وبسایت شما در مطالب خود استفاده کنند.
وبلاگ ها یک منبع منحصر به فرد و هدفمند برای استراتژی های بازاریابی شما فراهم می کنند.
هنگامی که با موفقیت چند مشتری جذب کردید، مشتریان بیشتری از شما اجازه می خواهند تا از وبلاگ شما به عنوان منبعی در وب سایت های خود یا در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنند.
همچنین عضوی فعال در جامعه انتشارات مطبوعاتی باشید: انتشارات مطبوعاتی یک استراتژی فوق العاده برای دستیابی به مخاطبان جدید و برخی بک لینک ها از سایت های جدید است. با این حال، ارسال یک یا دو بار آنها کافی نیست.
بیانیه های مطبوعاتی فقط برای یک بار توزیع در نظر گرفته شده است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که دائماً آنها را در هفته های مشابه در نشریات مختلف ارسال می کنید.
با سایر وبلاگ نویسان در موقعیتی که برای دو طرف سودمند است کار کنید: اگر محتوای شما برای به اشتراک گذاشتن آنقدر خوب است، آن را با وبلاگ نویسان همفکر و تولیدکنندگان محتوا به اشتراک بگذارید و تبلیغات مشترک انجام دهید.
شما خوانندگان بالقوه بیشتری خواهید داشت و شانس بیشتری برای انتشار پست های وبلاگ یا وب سایت خود خواهید داشت.
سعی کنید برای دریافت ترافیک بیشتر، برون سپاری کنید: اینترنت مملو از آژانس های تجاری بزرگ شده است که مایل به کمک به کسب و کارهای کوچکتر هستند تا پیام خود را به صورت آنلاین منتشر کنند. به دنبال استخدام این خدمات یا از طریق یک آژانس یا با استخدام مستقیم شخصی باشید که با هزینه ای اندک به مدت یک ماه به عنوان کارآموز برای شما کار کند.
این کمپین برای مدیریت استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی، کمپین های بازاریابی ایمیلی و غیره کافی است.
مزایای وبلاگ نویسی
مزایای وبلاگ نویسی برای یک شرکت بسیار زیاد است – هم کوتاه مدت و هم بلند مدت. مزایای کوتاه مدت شامل افزایش ترافیک وب سایت، قرار دادن سئو و توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای بالقوه است.
مزایای بلند مدت شامل جمع آوری محتوای ارزشمندی است که می تواند برای تبلیغ کسب و کار شما و ایجاد افراد دنبال کننده از آن استفاده کند. در اینجا پنج مزیت وبلاگ نویسی برای یک کارآفرین موفق آورده شده است:
- افزایش ترافیک وب سایت و سئو سایت
وبلاگ نویسی می تواند با ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد کسب و کار شما به مشتریان بالقوه، به افزایش ترافیک وب سایت و سئو کمک کند. با نوشتن منظم در مورد محصولات یا خدمات خود، می توانید به مشتریان بالقوه نشان دهید که آگاه و قابل اعتماد هستید. وبلاگ نویسی توانایی آنها را برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات شما تسهیل می کند و ممکن است آنها را به خرید از شما سوق دهد.
- با مشتریان و شرکای بالقوه ارتباط برقرار کنید
همچنین می توانید با وبلاگ نویسی با خوانندگان بالقوه ارتباط برقرار کنید. با نوشتن در مورد محصولات یا خدمات خود، می توانید اطلاعاتی در مورد آنچه ارائه می دهید که ممکن است مورد علاقه آنها باشد به اشتراک بگذارید.
همچنین میتوانید از پستهای وبلاگ برای ایجاد روابط با شرکای بالقوه با به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به معاملات یا تبلیغاتی که میتوانند از یک وبلاگ بهره ببرند، استفاده کنید. وبلاگ نویسی به شما کمک می کند فرصت های تجاری آینده را تضمین کنید.
چگونه برای کسب و کارهای موفق وبلاگ بنویسیم
وقتی به دلایل تجاری خود به راه اندازی وبلاگ فکر می کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. مهمترین چیز برای وبلاگ شما این است که بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.
در نهایت، وبلاگ خود را فعالانه تبلیغ کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. شما باید محتوای خود را به طور خاص با نیازهای مخاطبان خود تنظیم کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که محتوای جذابی ایجاد میکنید که باعث میشود خوانندگان شما دوباره برگردند.
پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به موفقیت شما به عنوان یک وبلاگ نویس تجاری کمک کند.
انتخاب یک طاقچه
وبلاگ نویسی می تواند راهی عالی برای تعامل با مشتریان، اشتراک گذاری تخصص شما و ایجاد آگاهی از برند باشد. با این حال، اگر یک جایگاه مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید، به شما کمک خواهد کرد.
هنگام انتخاب یک جایگاه وبلاگ، با فکر کردن به آنچه می خواهید خوانندگان از وبلاگ شما بیاموزند، شروع کنید. در نظر بگیرید که چه موضوعاتی برای کسب و کار شما مهم هستند و در مورد مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید فکر کنید. همچنین ممکن است بخواهید روی یک منطقه یا بخش مخاطب خاص تمرکز کنید.
هنگامی که جایگاهی را شناسایی کردید، به این فکر کنید که چه نوع محتوایی با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود. نکات و پیشنهادات را برای دستیابی به موفقیت در زمینه خود به اشتراک بگذارید. مقالاتی بنویسید که اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهند و به خوانندگان در حل مشکلات کمک کنند.
در نهایت، یک استراتژی بازاریابی موثر برای وبلاگ خود ایجاد کنید. این توصیه ها می تواند به شما کمک کند تا یک وبلاگ موفق بسازید و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید! برای دستیابی به مخاطبان جدید و تبلیغ کار خود، از کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
علاوه بر این، میتوانید با راهاندازی یک فروشگاه آنلاین یا وبسایت، حضوری برای وبلاگ خود ایجاد کنید.
اصول سئو با وب سایت و کلمات کلیدی شما
هر کسی می تواند یک وبلاگ راه اندازی کند، اما برای موفقیت، باید تحقیقات خود را انجام دهید و برخی از آداب وبلاگ نویسی اولیه را رعایت کنید. و البته باید روی سئو تمرکز کنید. در این پست به اصول اولیه سئو وبلاگ و ارائه نکاتی می پردازیم. شما در حال بهینه سازی وبلاگ خود برای دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو هستید.
اولین گام برای دستیابی به سئوی بهتر برای وبلاگ شما این است که تعیین کنید چه کلمات کلیدی برای جایگاه شما مهم هستند. پس از ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود، وقت آن است که روی بهینه سازی محتوای وبلاگ خود برای آن کلمات کلیدی کار کنید.
بهترین روش برای انجام این کار، گنجاندن چگالی کلمات کلیدی در نوشته خود است. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “وبلاگینگ” را هدف قرار می دهید، مطمئن شوید که حداقل 4 درصد از کل کلمات شما مربوط به موضوعات وبلاگ نویسی است.
علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که هر مقاله یا پست دارای یک کلمه کلیدی منحصر به فرد (یا مجموعه ای از کلمات کلیدی) مرتبط با جایگاه شما باشد. و در نهایت، مطمئن شوید که تمام پست های وبلاگ شما برای موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مناسب بهینه شده است.
اگر این نکات را دنبال کنید و به بهبود سئوی وبلاگ خود در طول زمان ادامه دهید، به خوبی تبدیل به یک کارآفرین و وبلاگ نویس موفق خواهید شد!
نوشتن محتوایی که برای موتورهای جستجو کار می کند
شکی نیست که محتوا یکی از مهم ترین عوامل موفقیت سئو است. ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی، عبارات و سایر اطلاعات سئو دوستانه به وب سایت شما کمک می کند تا زمانی که شخص موضوعی را که شما پوشش می دهید، به عنوان اولین نتیجه ظاهر شود.
اما حتی اگر بهترین محتوای دنیا را داشته باشید، اگر کسی نتواند آن را پیدا کند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. اینجاست که وبلاگ نویسی وارد می شود. با ایجاد پست های وبلاگ منظم و انتشار آنها در وب سایت یا وبلاگ خود، به خود اجازه می دهید مخاطبان فعلی خود را حفظ کنید.
و از آنجایی که وبلاگ نویسان معمولاً در موضوع خاص خود “متخصص” در نظر گرفته می شوند. آنلاین نگه داشتن پست های وبلاگ خود به اندازه کافی برای ظاهر شدن در موتورهای جستجو می تواند یک مزیت در بازار باشد.
برای شروع کار با وبلاگ نویسی برای کسب و کار، باید چهار نکته را رعایت کنید:
- اطمینان حاصل کنید که وبلاگ شما منظم و خواندنی است: از پاراگراف های کوتاه، عناوین غنی از کلمات کلیدی و نقاط گلوله استفاده کنید تا پست های خود را تا حد ممکن آسان کنید.
- در مورد موضوعاتی بنویسید که به مخاطبان شما علاقه دارد: اگر در مورد موضوعات مرتبط با تجارت خود بنویسید، احتمالاً خوانندگان را جذب خواهید کرد.
- پستهای خود را کوتاه و مرتبط با افزایش ترافیک نگه دارید: پستهای وبلاگ غنی از کلمات کلیدی را با ساختار یک، دو یا سه جمله بنویسید (یعنی «قطعههای طولانی» ننویسید).
- نظرات خود را در وبلاگ های دیگر مرتبط با کسب و کار خود بنویسید: به خصوص اگر فرصتی برای ذکر آنها در مقاله ای که می نویسید دارید، یا با پیوند دادن به آنها یا ذکر پست به نحوی.
به عنوان مثال: اگر این نکات را عملی کنید و کمی ترافیک از اینترنت دریافت کنید، به زودی، افراد زیادی در انتظار خریدهای خود از طریق فروشگاه آنلاین شما هستند!
بهینه سازی طراحی های وب سایت شما
راه اندازی یک وبلاگ راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، افکار و تجربیات خود با دیگران به صورت تعاملی و جذاب است. وبلاگ نویسی همچنین می تواند ابزاری عالی برای ایجاد کسب و کار و بازاریابی محصولات یا خدمات شما باشد.
این پست اهمیت بهینه سازی طراحی وب سایت شما را برای عملکرد وبلاگ توضیح می دهد و نکاتی را برای شروع ارائه می دهد.
از آنجایی که وبلاگ ها معمولاً به عنوان یک دفتر خاطرات آنلاین در نظر گرفته می شوند، طراحی وب سایت شما باید منعکس کننده این باشد. اطمینان حاصل کنید که هر متنی می تواند اسکن شود در صورتی که ناچیز باشد. و تمام قسمت های اصلی وب سایت (مانند صفحه اصلی، منوی اصلی و نوار جستجو) به راحتی از پست های وبلاگ شما قابل دسترسی هستند.
علاوه بر این، مطمئن شوید که تمام گرافیکها و تصاویری که در وبسایت شما نمایش داده میشوند، دارای وضوح بالا و اندازه برای مشاهده وب هستند. اطمینان حاصل کنید که وقتی پست های وبلاگ شما به صورت آنلاین نشان داده می شوند، بهترین ظاهر خود را دارند.
هنگام ساخت پست های وبلاگ خود، مهم است که مخاطب هدفی را که هدف قرار می دهید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، از زبان و اصطلاحات برای نوشتن در مورد موضوعات تجاری با هدف کارآفرینان استفاده کنید. اطمینان از تعیین این مخاطب هدف ضروری است.
نتیجه
وبلاگ نویسی برای کسب و کار یکی از موثرترین راه ها برای ارتباط با مخاطبان و رشد برند شماست. شما می توانید سرنخ ها و فروش ها را ایجاد کنید و دنبال کنندگان وفاداری ایجاد کنید که از شما حمایت می کنند. پست های آموزنده و جذاب متناسب با بازار هدف خود بنویسید.
وبلاگ نویس حرفه ای بودن یا داشتن فالوورهای شبکه های اجتماعی زیاد ضروری نیست. برای موفقیت در وبلاگ نویسی برای کسب و کار، به فداکاری، سخت کوشی و نگرش بدی نیاز دارید. پس چرا هنوز منتظری؟ نوشتن را از امروز شروع کنید.
اعتبار تصویر ویژه: عکس پیکسابای; Pexels; متشکرم!