ایلان ماسک مالک توییتر است. حالا چی؟


پس از بیش از شش ماه یکی از پر هرج و مرج ترین و پرمخاطب ترین مذاکرات تجاری در خاطرات اخیر، بالاخره واقعیت پیدا کرد: ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، مسئولیت توییتر را بر عهده دارد.

طبق گزارش‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز، ماسک، مدیرعامل پاراگ آگراوال و دو مدیر ارشد دیگر، ند سگال، مدیر امور مالی و ویجایا گاد، رئیس بخش سیاست‌های حقوقی، اعتماد و ایمنی را برکنار کرده است. واشنگتن پست و وال استریت ژورنال گزارش داده اند که این معامله پنجشنبه شب بسته شد، اگرچه هیچ تایید رسمی از سوی توییتر یا ماسک در زمان انتشار وجود ندارد.

خرید گزارش شده به این معنی است که ماسک، فرمانده کل ترول ها، از یک نبرد حقوقی طولانی که او را مجبور به شهادت در دادگاه می کند و متون خصوصی بالقوه شرم آور بیشتری را با دوستانش در مورد معامله به عنوان بخشی از روند کشف قانونی فاش می کند، اجتناب می کند.

و توییتر دیگر مجبور نیست در بلاتکلیفی منتظر بماند، زیرا یک شرکت فناوری یتیم از کسی درخواست می‌کند تا مالکیت آن را به دست بگیرد. همچنین مجبور نیست با پست‌های عمومی ماسک که به رهبری شرکت هدایت می‌شود سر و کار داشته باشد. (ماسک توییت کردن یک شکلک مدفوع در آگراوال ممکن است به عنوان یکی از نوجوان‌ترین توهین‌های اجرایی در تمام دوران شناخته شود.) در روزهای منتهی به بسته شدن قرارداد، ماسک لحن خود را تغییر داد و لحن خود را به یک ترول دوستانه‌تر تغییر داد – روز چهارشنبه، او از این دیدار بازدید کرد. دفتر مرکزی توییتر و با کارمندانش رفت و آمد کرد، از جمله یک شیرین کاری که در آن او یک توییت کرد ویدئویی از خودش حمل یک سینک در دفتر، با عنوان “ورود به دفتر مرکزی توییتر – اجازه دهید که داخل دفتر شود!” و بیوگرافی توییتر خود را به خواندن “Chief Twit” تغییر داد.

اما اگر فکر می کنید حماسه ماسک-تویتر به پایان رسیده است، سخت در اشتباهید. درام واقعی هنوز در راه است.

تا همین اواخر، منافع تجاری اصلی ماسک در ساخت ماشین های الکتریکی، موشک ها و تونل های زیرزمینی بود. اکنون، او باید یک چالش تجاری جدید و بسیار متفاوت را بیابد: چگونه به طور مؤثر یک پلتفرم رسانه اجتماعی را که توسط نزدیک به 400 میلیون نفر – از جمله رهبران بسیار با نفوذ جهان، روزنامه‌نگاران و سایر شخصیت‌های عمومی – استفاده می‌شود، اداره کند و با مسائل سیاسی مقابله کند. مسائل مربوط به تعدیل گفتار که با آن همراه است. ماسک همچنین باید مدل کسب و کار بهتری برای این شرکت بیابد. توییتر هرگز به اندازه رقبای رسانه های اجتماعی خود مانند فیس بوک و یوتیوب درآمد کسب نکرده است و همراه با سایر شرکت های بزرگ فناوری، در سال گذشته شاهد کاهش شدید ارزش سهام خود بوده است. بر اساس گزارشی که اخیرا در رویترز منتشر شده است، فعال ترین و پردرآمدترین کاربران این سرویس از زمان شیوع بیماری همه گیر گروه ها را ترک کرده اند.

تا کنون، ماسک ایده های زیادی، اغلب به صورت توییت، درباره اینکه چگونه قصد دارد توییتر را تغییر دهد، مطرح کرده است. در اینجا برخی از مهمترین آنها آورده شده است.

توییتر را به یک پلت فرم «آزادی بیان» تبدیل کنید. هر چه که این بدان معنی است.

منسجم‌ترین پیام ماسک در مورد اینکه چرا می‌خواهد توییتر را بخرد این است که می‌خواهد آن یک میدان شهر دیجیتالی باز از ایده‌ها، بدون مداخله باشد. او گفته است که به هر کسی اجازه می‌دهد هر چیزی را که می‌خواهد در این پلتفرم بگوید، تا زمانی که قانونی باشد.

ماسک در نشستی با کارمندان توییتر در ماه ژوئن که Vox ضبطی از آن را به دست آورد، گفت: «فکر می‌کنم آزادی بیان و امکان برقراری ارتباط آزاد ضروری است.

اما دقیقاً مشخص نیست که ماسک چگونه می‌خواهد وعده آزادی بیان خود را اجرا کند یا حتی منظورش از آن چیست.

گسترش اخیر پلتفرم‌های با مضمون «آزادی بیان» مانند Parler، Truth Social و Gettr نشان داده است که اگر به هر کسی اجازه دهید در یک برنامه رسانه اجتماعی هر چه می‌خواهد بگوید، احتمال زیادی وجود دارد که این برنامه به یک برنامه مملو از نفرت و سمی تبدیل شود. مکان — به همین دلیل است که حتی این پلتفرم‌های نسبتاً سست‌تر نیز برخی از سیاست‌های اساسی تعدیل محتوا را دارند.

چیزهای کاملاً قانونی زیادی وجود دارد که می توانید بگویید که دیدن آنها ناخوشایند است: توهین های نژادی، محتوای خشونت آمیز گرافیکی، قلدری، هرزنامه (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). این نوع محتوا به طور کلی برای تجارت بد است زیرا اکثر کاربران – و تبلیغ‌کنندگان – نمی‌خواهند در کنار آن باشند.

ماسک این را می داند. به همین دلیل است که او به طور متناقضی گفته است که از الگوریتم‌هایی برای تبلیغ و کاهش رتبه محتوا استفاده می‌کند و برای «آزادی بیان» و نه «آزادی دسترسی» استدلال می‌کند.

ماسک در ژوئن گفت: “من فکر می کنم مردم باید اجازه داشته باشند که چیزهای بسیار ظالمانه ای را بیان کنند که در محدوده قانون است، اما پس از آن این موضوع تشدید نمی شود، می دانید، دسترسی زیادی پیدا نمی کند.” جلسه کارکنان توییتر

اما ماسک توضیح نداد که چگونه تصمیم می گیرد چه نوع محتوایی به دست بیاید و چه چیزی نرسد و چه تفاوتی با آنچه توییتر در حال حاضر انجام می دهد متفاوت است. توییتر مدت‌هاست که با محتوای مضر (مانند سایر پلت‌فرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی) – از جمله تحریم تبلیغ‌کنندگان در سال 2020 – مبارزه کرده است و در سال‌های اخیر سیاست‌های خود را علیه سخنان مشوق نفرت‌انگیز، آزار و اذیت و محتوای خشونت‌آمیز گسترش داده است.

روز پنجشنبه، به نظر می‌رسید که ماسک تلاش می‌کرد تا با ارسال توییتی به نگرانی‌ها در مورد رویکرد غیرمستقیم خود برای تعدیل محتوا پاسخ دهد. یادداشت عمومی برای تبلیغ کنندگان. او نوشت که توییتر «نمی‌تواند به یک منظره جهنمی رایگان برای همه تبدیل شود، جایی که می‌توان هر چیزی را بدون عواقب گفت!» و اضافه کرد که او می‌خواهد توییتر مکانی باشد که «می‌توانید تجربه مورد نظر خود را مطابق با ترجیحات خود انتخاب کنید، همانطور که می‌توانید برای مثال، فیلم‌ها یا بازی‌های ویدیویی را از هر سنی تا بزرگسالی انتخاب کنید».

با این حال، مشخص نیست که چگونه این استراتژی ماجراجویی را انتخاب کنید، با چشم انداز کلی ماسک برای “میدان شهر دیجیتال مشترک”، جایی که مردم در حال بحث در مورد طیف گسترده ای از باورها در یک مکان هستند، کار می کند. تعادل بین اجازه دادن به آزادی بیان و تبدیل یک پلت فرم رسانه های اجتماعی به مکانی دلپذیر، دشوار است و ماسک در اینجا جزئیات زیادی دارد که باید آنها را کشف کند.

ترامپ را برگردانید

ماسک گفته است که حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را که به دلیل توئیت‌های او درباره شورش در 6 ژانویه 2021 ممنوع شده بود، بازگرداند.

ماسک در ماه می به فایننشال تایمز گفت: «فکر می‌کنم این یک اشتباه بود، زیرا بخش بزرگی از کشور را از خود بیگانه کرد و در نهایت منجر به نداشتن صدای دونالد ترامپ نشد». «ممنوع کردن ترامپ از توئیتر به صدای ترامپ پایان نداد. آن را در میان راست‌ها تقویت می‌کند، و به همین دلیل است که از نظر اخلاقی اشتباه و کاملاً احمقانه است.»

اظهارات ماسک در مورد بازگرداندن ترامپ، همراه با شعار آزادی بیان او، او را در میان محافظه‌کارانی که مدت‌ها احساس می‌کردند توسط توییتر و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی سانسور شده‌اند محبوبیت پیدا کند، علی‌رغم این واقعیت که شواهد ملموسی مبنی بر تعصب سیستماتیک ضد محافظه‌کار وجود ندارد. و اینفلوئنسرهای محافظه کار همچنان در پلتفرم هایی مانند توییتر فالوورهای زیادی دارند.

در حالی که بسیاری از محافظه کاران بازگشت ترامپ به توییتر را تشویق می کنند، این امر به طور همزمان باعث مقاومت گسترده مردم، بسیاری از آنها لیبرال، می شود که استدلال می کنند توئیت های او تهدیدی برای یک دموکراسی صلح آمیز است. ما خواهیم دید که اگر ایلان دوباره رئیس جمهور سابق را به کار خود بازگرداند، چگونه برای مقابله با این ضربه آماده می شود.

از شر ربات ها خلاص شوید

ماسک قول داده است که مشکل «ربات‌ها» ماسک را برطرف کند – به معنای رواج حساب‌هایی که هرزنامه یا محتوای غیراصولی مانند طرح‌های پولدار شدن سریع ارزهای دیجیتال و کلاهبرداری‌های فیشینگ را ارسال می‌کنند.

ربات‌ها یکی از مشکلات شناخته شده اصلی در توییتر هستند، اگرچه این شرکت معتقد است که آنها کمتر از 5 درصد از کل حساب‌ها را نشان می‌دهند. ماسک گفته است که فکر می‌کند این تعداد بسیار بیشتر است، حدود 20 درصد یا بیشتر، و از آن به عنوان مبنای قانونی خود برای خروج اولیه از توافق استفاده کرد.

تحقیقات بیرونی نشان داده است که در حالی که شیوع ربات‌ها در توییتر ممکن است کمتر از 5 درصد باشد، دسترسی این ربات‌ها در مکالمات به طور کلی می‌تواند بیش از 20 درصد باشد.

برخلاف بازگرداندن ترامپ، خلاص شدن از شر ربات‌ها احتمالاً یکی از کم بحث‌برانگیزترین برنامه‌های ایلان است، زیرا یافتن افرادی که عاشق ربات‌ها (یا حداقل مخرب‌ها/هرزنامه‌ها) هستند، سخت است.

ماسک در کنفرانس TED در ماه آوریل گفت: «منظورم این است که رک و پوست کنده، اولویت اصلی من حذف ربات‌های هرزنامه و کلاهبرداری و ارتش ربات‌هایی است که در توییتر هستند. «من فکر می‌کنم این تأثیرات… آنها محصول را بسیار بدتر می‌کنند. اگر به ازای هر کلاهبرداری رمزنگاری که می‌دیدم یک دوج کوین داشتم، صد میلیارد داج کوین داشتم.

از قضا، حتی اگر ماسک گفت یکی از دلایل خرید توییتر خلاص شدن از شر ربات‌ها بود، او وجود ربات‌ها را مبنایی برای تلاش برای خروج از معامله توییتر قرار داد، با این استدلال که این شرکت فاش نکرد. گستره کامل موضوع

چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​ربات ها اکنون کاملاً مشکل ایلان هستند که باید حل شوند.

توییتر را به یک «سوپراپلیکیشن» به نام X تبدیل کنید

ماسک گفته بود که می‌خواهد پتانسیل توییتر را با ساختن آن بسیار فراتر از یک اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی و تبدیل آن به یک «سوپراپ» به کار گیرد. ابربرنامه اصلی وی چت چین است که مردم از پرداخت صورتحساب‌هایشان گرفته تا سفارش غذا و پیام‌رسانی به دوستان خود از آن استفاده می‌کنند.

«شما اساساً در وی چت در چین زندگی می کنید زیرا برای زندگی روزمره شما بسیار مفید و مفید است. و من فکر می‌کنم اگر بتوانیم با توییتر به آن دست یابیم، یا حتی نزدیک به آن باشیم، یک موفقیت بزرگ خواهد بود.»

این یکی از جاه طلبانه ترین برنامه های ماسک و نزدیک ترین چیزی است که او به یک استراتژی تجاری واقعی دارد. در حال حاضر 90 درصد درآمد توییتر از طریق تبلیغات به دست می آید. ماسک گفت که می‌خواهد توییتر را کمتر به تبلیغات وابسته کند و از طریق اشتراک‌ها (که توییتر هم اکنون انجام می‌دهد) درآمد بیشتری کسب کند، و به طور بالقوه، از طریق این تراکنش‌های سوپراپلیکیشن درآمد کسب کند.

ماسک رقابت خواهد داشت: ایوان اشپیگل از اسنپ و اوبر نیز ایده ابر اپلیکیشن را دنبال کرده اند.

همچنین ساخت یک سوپراپ واقعی در ایالات متحده بسیار دشوارتر از چین است، جایی که بررسی های ضد انحصار زیادی وجود ندارد که پلتفرم های ارتباطی بزرگ را از ایجاد انحصارات بین صنعتی بازدارد.

اگر ماسک بخواهد به هر یک از این اهداف دست یابد، به افراد باهوشی در توییتر نیاز دارد تا به او کمک کنند. با وجود کارکنانی که قبلاً روحیه خود را از دست داده اند و برنامه گزارش شده او برای کاهش 75 درصد از کارمندان، کار دشواری خواهد بود.

در گفتگو با چندین کارمند فعلی و سابق توییتر، کارکنان فضایی از هرج و مرج و عدم اطمینان را توصیف کردند. برخی از کارمندان روز سه‌شنبه طوماری را در اعتراض به برنامه‌های ماسک برای کاهش 75 درصدی نیروی کار توییتر منتشر کردند و «در بازی‌ای که میلیاردرها با آنها به‌عنوان مهره‌ای صرف رفتار نمی‌کنند» اعتراض کردند.

یکی از کارمندان فعلی، که به دلیل ترس از پیامدهای صحبت با مطبوعات، خواست نامش فاش نشود، گفت که هرکسی که در شرکت می‌شناسد یا در حال ترک است یا قصد ترک آن را دارد.

بسیاری از منابعی که Recode با آنها صحبت کرد، غیرمحتمل دانستند که ماسک بتواند به طور موثر توییتر را با انواع کاهش های شدید کارکنان که طبق گزارش ها برنامه ریزی کرده است، حفظ کند.

“این فقط عملیات نیست که ضربه می خورد. بسیاری از افراد و قطعات متحرک برای رعایت مقررات اولیه و انطباق قانونی در نقاط مختلف جهان نیاز دارند. چگونه می کند [Musk] قصد دارید به این کار ادامه دهید؟» سارا تی رابرتز، محقق سابق توییتر که اخیراً شرکت را ترک کرد و اکنون استاد مطالعات اطلاعات در UCLA است، گفت.

یکی از مهندسان توییتر، مانو کوربت، کاریکاتورهایی را در وبلاگ خود پست می کند که نشان دهنده حال و هوای فعلی توییتر است.

در یکی از طرح‌ها، کوربت مسافرانی را ترسیم کرد که در هواپیمای با مارک توییتر نشسته بودند، خمیده‌اند و برای ضربه محکم شده بودند.

اگر یک چیز وجود داشته باشد که ما تا به حال در دنبال کردن قرارداد الون-تویتر می دانیم، این است که آنچه ماسک می گوید انجام خواهد داد می تواند بسیار متفاوت از آنچه او در نهایت انجام می دهد باشد. اما در چند ماه آینده، کارمندان توییتر و کاربران توییتر باید برای روزهای پرتلاطم آماده شوند.