تکامل حریم خصوصی و آینده بدون کوکی


اکنون برای گذرنامه مجازی رایگان خود در اجلاس Low-Code/No-Code Summit در 9 نوامبر ثبت نام کنید. از مدیران سرویس Now، Credit Karma، Stitch Fix، Appian و غیره بشنوید. بیشتر بدانید.


چشم انداز حریم خصوصی داده ها به طور فزاینده ای به نفع مصرف کنندگان تغییر می کند. این به این دلیل است که در طول سال‌ها، آشکار شده است که شرکت‌ها با داده‌هایی که درباره شما جمع‌آوری می‌کنند چقدر غیرشفاف هستند.

یک قانون فراگیر در ایالات متحده وجود ندارد که به طور جامع مقررات مربوط به نحوه جمع آوری، ذخیره و به اشتراک گذاری داده های مشتریان را توسط شرکت ها استاندارد کند. قوانین مختلفی برای صنعت وجود دارد (مانند HIPPA، COPPA، و شاید ROSCA در حال حاضر نزدیک‌ترین آنها باشد)، اما چیزی که شرکت‌ها را به طور جامع در قبال داده‌های مشتریانی که به روشی استاندارد جمع‌آوری، ذخیره و به فروش می‌رسانند، مسئول نمی‌داند.

و به این ترتیب شروع می شود، چیزی که من دوست دارم آن را راه تنظیم کنم.

قبل از GDPR در سال 2018 (فشار گسترده اتحادیه اروپا برای مقررات عمومی حفاظت از داده)، اپل ITP (پیشگیری از ردیابی هوشمند) را در سال 2017 راه اندازی کرد که قابلیت ردیابی وب سایت در سافاری را محدود می کرد. GDPR قرار بود به زودی دنبال شود. از آن زمان، ما مسدود کردن کوکی های فایرفاکس، CCPA (قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا)، ATT (شفافیت ردیابی برنامه) اپل و مقررات مختلف در سطح ایالت را به دنبال CCPA (از جمله کلرادو، کانکتیکات، یوتا و ویرجینیا) داشته ایم. همه این‌ها برای گفتن، حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث توسط کروم در برند برای این تکامل مداوم حریم خصوصی است. (صرف نظر از اینکه واقعاً چه زمانی اتفاق می افتد، اکنون برای سال 2024 در نظر گرفته شده است).

رویداد

اجلاس کم کد/بدون کد

به مدیران برجسته امروز در اجلاس Low-Code/No-Code به صورت مجازی در 9 نوامبر بپیوندید. همین امروز برای پاس رایگان خود ثبت نام کنید.

اینجا ثبت نام کنید

ایجاد اعتماد مصرف کننده

بنابراین، این همه به چه چیزی خلاصه می شود؟ اعتماد مصرف کننده منظورم این است که آیا اعتماد پایه و اساس هر رابطه سالمی نیست؟ نظر من همیشه این بوده است که ایمنی برند یک خیابان دو طرفه است. اغلب اوقات (مخصوصاً در روزهای قبلی من به عنوان یک خریدار رسانه)، گفتگوی ایمنی نام تجاری حول لیست های کلیدواژه مسدود شده متمرکز است و تأیید می کند که نمایش تبلیغات در مجاورت محتوای ایمن برند ارائه شده است. ایمنی برند همچنین به این معنی است که آیا برند شما ایمن است؟ آیا می توان به برند شما اعتماد کرد؟ اگر من به‌عنوان یک مصرف‌کننده، نام تجاری، اطلاعات شخصی‌ام را در اختیار شما قرار دهم – چگونه می‌توانم مطمئن باشم که اطلاعاتم در اثر نقض فاش نشود، بدون اجازه یا اطلاع من فروخته نشود، آیا چندین بار در روز هرزنامه دریافت می کنید؟

این گفتگو برای ارزیابی مجدد اینکه چگونه برندها می توانند اعتماد مصرف کننده را ایجاد و پرورش دهند، حیاتی است. اینجاست که تیم های تجربه مشتری (CX) می توانند وارد چت شوند. دادن حق انتخاب به مصرف کنندگان در مورد اطلاعات شخصی که به اشتراک می گذارند و تنظیمات برگزیده برای آهنگ و نوع ارتباطات برندی که می خواهند دریافت کنند. (برای یک بار هم که شده، می‌خواهم اشتراک خبرنامه‌ای را که اصلاً نمی‌دانم چگونه در لیست آن قرار گرفتم لغو کنم و در واقع «لغو اشتراک» باشم.)

دادن کنترل بیشتر به مصرف کننده بر روی چه کسی/چه/ کجا/ چه زمانی/ چگونه از داده های آنها در آینده است. رضایت چیزی دموکراتیک تر خواهد بود و این کاتالیزوری برای برندها برای تقویت روابط با مشتری خواهد بود.

برندها می توانند با به کارگیری راه های استراتژیک تر برای گرفتن و استفاده از داده های شخص اول خود شروع کنند.

  • مشتریان خود را درک کنید: این می تواند شامل ممیزی داده ها و تلاش های غنی سازی یا هویت سازی باشد.
  • مشتریان خود را درگیر کنید: بهبود CX بر اساس داده های مشتری تقویت شده شما.
  • ایجاد انگیزه: استراتژی های شخصی سازی، تبلیغات یا پاداش های وفاداری را به کار بگیرید.

با داده ها، شخصی سازی دنبال خواهد شد

با اعتماد مصرف کننده و داده های شخص اول قوی، شخصی سازی می تواند دنبال شود. همه ما پول زیادی را صرف پرورش و هدف‌گیری مجدد مشتریان می‌کنیم – آیا این نام بازی نیست؟ چرا هنگام تعامل با برند شما، مبادله ارزشی را که به دنبال آن هستند به آنها نمی دهید؟ مردم می خواهند احساس کنند که بر خلاف تجربه یک به چند، با آنها رفتار خاص یا مشوق می شود.

از آنجایی که افراد مشتاقانه اطلاعات را مستقیماً با شما به اشتراک می‌گذارند، این مسئولیت برند است که تجربیات بهتری ارائه دهد و در عین حال سازگار بماند و سطحی از تبادل ارزش را ارائه دهد.

نابودی کوکی ها مساوی با پایان بازاریابی نیست. با این حال، معنای آن بازنگری در رویکرد جمع‌آوری داده و حکمرانی است. بر اساس رضایت، دقت و مقیاس به عنوان تلاش‌های انطباق ارزیابی می‌شود: نوع داده‌هایی که استفاده می‌کنید، نحوه جمع‌آوری آن، نحوه توزیع و نحوه ایمن نگه داشتن آن‌ها.

داده های شخص ثالث همچنان می توانند به عنوان مکمل داده های شخص اول شما بسیار مفید باشند. به همین دلیل مهم است که استراتژی های داده را متنوع کنید.

تیم ها می توانند ممیزی بر روی شرکای داده های موجود انجام دهند تا بفهمند چگونه داده ها جمع آوری می شوند، قطعی یا احتمالی بودن آنها، شناسه اصلی در ایجاد تطابق چیست (و خیلی چیزهای دیگر).

در اصل: از هم اکنون آزمایش را شروع کنید، بیاموزید که چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست و برای پذیرش تغییرات ذهنی باز داشته باشید.

زیرا به هر حال، تنها ثابتی که همیشه در این صنعت خواهیم توانست به آن تکیه کنیم، تغییر است.

کریستن دولان معاون استراتژی رسانه و نوآوری در Influential است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید