یکی دیگر از تاکتیکهای توصیهشده این است که نظرات منفی را روی محصولات دیگر بگذارید تا ظاهری واقعیتر به نمایه بازبینیکننده بدهید. بسیاری از این بازبینها افرادی هستند که قبلاً از آمازون خرید میکنند، از جمله اعضای Prime، که با وعده رایگان وسوسه شدهاند.
بازی کردن سیستم
اینکه دقیقاً چگونه رتبه بندی ستاره های آمازون محاسبه می شود یک راز است. این شرکت از یک مدل یادگیری ماشینی اختصاصی استفاده میکند که شامل عوامل متعددی میشود، از جمله رفتار گذشته بازبینیکننده، اینکه آیا خریدها تأیید شدهاند یا خیر، و بررسیهای اخیر چقدر است. مدل تشخیص آن برای بررسی های جعلی بدون شک در طول سال ها بهبود یافته است، اما تکنیک های کلاهبردار نیز بهبود یافته است.
بررسی مزارع مورد استفاده برای استفاده از ژنراتورهای زنجیره ای مارکوف – الگوریتمی که می تواند جملات ابتدایی را با استفاده از عبارات رایج و احتمال پیش بینی ساختار جمله ایجاد کند. به گفته سعود خلیفه، بنیانگذار Fakespot، شرکتی که بررسی های جعلی و کلاهبرداری ها را شناسایی می کند. امروز، آنها از مدلهای یادگیری ماشینی استفاده میکنند که از دادههای خراشیده شده برای اسکن مرورهای قدیمی و بازخوانی کلمات استفاده میکنند.»
با حسن نیت از بلوط راجوردان
خلیفه پس از خرید مکملی با رتبه پنج ستاره و دریافت محصولی که «به نظر میرسید کسی آن را در یک گاراژ به عنوان یک پروژه جانبی ساخته است، Fakespot را از اتاق خواب خود شروع کرد». او با ایجاد برنامهای شروع کرد که میتوانست تولیدکنندههای متن را شناسایی کند، اما بعداً شروع به ایجاد سایر ویژگیهای موجود در بررسیهای جعلی کرد. او یک وبسایت راهاندازی کرد، آن را در اختیار دوستان و خانواده قرار داد و خیلی زود شغل مهندس نرمافزار خود را در گلدمن ساکس رها کرد تا تمام وقت به Fakespot برود.
میتوانید برنامه Fakespot را برای اندروید و iOS دانلود کنید، یا آن را به مرورگر خود اضافه کنید، و از آن برای تجزیه و تحلیل نظرات در میان خردهفروشان مختلف، از جمله Amazon، Best Buy، eBay، و Walmart استفاده کنید. خلیفه می گوید که Fakespot از 20 تا 30 مدل یادگیری ماشینی هنگام تجزیه و تحلیل یک فهرست استفاده می کند و بیش از 12 میلیارد بررسی در پایگاه داده خود دارد. هر مدل بر یک ویژگی خاص تمرکز می کند: یکی نحوه نوشتن افراد را ارزیابی می کند، دیگری پیوندهای گروه های تبلیغاتی را شناسایی می کند، و دیگری به عمق نمایه بازبین می پردازد. سس راز این است که Fakespot می تواند بازبینان را در سراسر پلتفرم ها ردیابی کند.
برخی از کلاهبرداران از این سیستمهای خودکار استفاده میکنند، اما خلیفه اذعان میکند که Fakespot نمیتواند کار زیادی با جذب بررسی جعلی در رسانههای اجتماعی انجام دهد، چه در فیسبوک، توییتر یا تلگرام باشید. این مشکلی است که آمازون سال هاست با آن مبارزه می کند.
یکی از سخنگویان آمازون به WIRED می گوید: «ما تیم هایی داریم که به کشف و بررسی کارگزاران بررسی های جعلی اختصاص داده شده اند. «بازرسان متخصص، وکلا، تحلیلگران و دیگر متخصصان ما کارگزاران را ردیابی میکنند، شواهدی را درباره نحوه عملکرد آنها جمعآوری میکنند و سپس ما علیه آنها اقدامات قانونی انجام میدهیم. ما متعهد هستیم که نظرات را در فروشگاههای خود قابل اعتماد نگه داریم و این استراتژی برای بستن کلاهبرداران کار میکند.”