وبلاگ نویسی برای کسب و کار کوچک شما: آنچه قبل از شروع باید بدانید


اگر صاحب کسب و کارهای کوچک سنتی هستید، به احتمال زیاد در مورد وبلاگ هایی شنیده اید که می توانند به افزایش ترافیک آنلاین به وب سایت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما کمک کنند.

در عصر بسیار دیجیتالی، جایی که مصرف‌کنندگان به‌طور آنلاین با برندها و شرکت‌های مورد علاقه خود درگیر هستند، چندین دلیل خوب وجود دارد که چرا یک وبلاگ می‌تواند برای کسب‌وکار کوچک شما مفید باشد.

درست است، وبلاگ ها می توانند به افزایش محبوبیت وب سایت شما کمک کنند، حتی با وجود بیش از شش میلیون وبلاگ در هر روز، وبلاگ نویسی یک عامل کلیدی برای موفقیت بازاریابی برای مشاغل کوچک و بزرگ است.

علاوه بر این، مشخص شده است که وبلاگ ها 55٪ بازدیدکنندگان وب سایت بیشتری را جذب می کنند و می توانند تا 97٪ لینک های ورودی بیشتری دریافت کنند. این ترافیک برای یک کسب و کار کوچک بسیار زیاد است، و چه در حال اداره یک سالن کوچک یا حتی یک نانوایی باشید، وبلاگ ها می توانند به ارتباط مشتریان شما با فروشگاه اینترنتی آنلاین یا حتی رسانه های اجتماعی شما کمک کنند.

اگرچه نکات مثبت زیادی وجود دارد که جنبه خوب انتشار وبلاگ ها را برجسته می کند، برخی از عناصر کلیدی وجود دارند که یک پست وبلاگ خوب را تشکیل می دهند، حتی اگر خود را یک واژه ساز قابل توجه نمی دانید.

شاید شروع کردن سخت ترین بخش باشد، زیرا در مورد چه چیزی می نویسید، بهتر است مشتریان شما چه چیزی را در مورد کسب و کار شما یا صنعتی که در آن فعالیت می کنید بخوانند؟ قبل از اینکه مستقیماً به انتشار وبلاگ خود بپردازید، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید، بنابراین بیایید به برخی از چیزهایی که باید قبل از آن بدانید نگاهی بیندازیم.

چرا می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید؟

در حالی که اطلاع رسانی به مشتریان و افزایش لیست ایمیل شما از اجزای کلیدی راه اندازی یک وبلاگ است، خوب است در وهله اول به این فکر کنید که چرا می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید.

آیا می‌خواهید اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات جدیدی که ارائه می‌دهید به اشتراک بگذارید، یا شاید می‌خواهید تاکتیک‌های بازاریابی خود را کمی تغییر دهید و به نظر می‌رسد وبلاگ‌ها بازدهی مثبتی از سرمایه‌گذاری دارند؟ احتمالات بی پایان هستند و قبل از شروع نوشتن، خوب است کمی زمان بگذارید و به استدلال پشت وبلاگ خود فکر کنید.

در حالی که داشتن یک وبلاگ می تواند ترافیک وب را افزایش دهد، اگر وبلاگ شما مستقیماً به تصویر بزرگتر کمک نکند، صرف تمام وقت و تلاش تقریباً بی معنی می شود.

برای مشتریان خود بنویسید

همه مشتریان از یک چیز لذت نمی برند، حتی اگر از یک برند حمایت کنند یا از یک فروشگاه خرید کنند، و همین را می توان در مورد اطلاعاتی که به صورت آنلاین مصرف می کنند، گفت.

داشتن یک وبلاگ تجاری می تواند به طور بالقوه در مورد آموزش افراد در مورد نوع جدیدی از طیف محصولی باشد که قرار است در آینده نزدیک ارائه دهید. اما چگونه این موضوع را به مشتریان خود منتقل می کنید؟ آیا اصطلاحات آکادمیک بسیار پیچیده را در نظر می‌گیرید، یا شاید آن را با استفاده از زبان روزمره ساده و آسان نگه دارید تا آنها را متقاعد کنید که این محصول جدید را پیش‌سفارش کنند؟

نوشتن برای مشتریان یا مخاطبان هدف مورد نظر، کلید جذب افراد و تبدیل آنها به مشتریان پولی است.

وبلاگ خود را برای چندین فرمت بسازید

راه اندازی یک وبلاگ به این معنی است که باید به این فکر کنید که در کجا قرار است همه کارهای خود را منتشر کنید. اگر در حال حاضر یک وب سایت دارید، می توانید برگه دیگری را به منوی خود اضافه کنید تا بتوانید تمام پست های وبلاگ خود را نمایش دهید. حتی اگر این کار را انجام دهید، آنهایی که قبلاً هرگز در مورد تجارت شما نشنیده اند، چگونه می دانند که شما یک وبلاگ دارید؟

زمانی که وبلاگ خود را منتشر می کنید، نوشتن برای چندین پلتفرم و قالب مهم است. برای رسانه های اجتماعی، ممکن است لازم باشد در هنگام تبلیغ پست جدید وبلاگ خود، به یک عنوان قابل توجه فکر کنید که می تواند با پست همراه باشد. در پلتفرم‌های دیگر، ممکن است لازم باشد چندین رسانه را اضافه کنید که می‌تواند به رتبه‌بندی پست شما و دریافت تعامل بیشتر کمک کند.

از هشتگ‌ها گرفته تا زمانی که پست می‌کنید، و حتی مخاطبان هدفی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، به پلتفرمی که احتمالاً برای تبلیغ وبلاگ خود استفاده می‌کنید فکر کنید و بر اساس آن استراتژی برنامه‌ریزی کنید.

ارسال مکرر مهم است

داشتن وبلاگ برای کسب و کار کوچک شما فایده ای ندارد اگر به طور منظم پست نمی گذارید. از همان ابتدا، مهم است که چندین ایده پست وبلاگ را برنامه ریزی کنید و آنها را برای هفته ها یا ماه های آینده ردیف کنید.

ارسال پست در وبلاگ شما باید مکرر باشد و باید زمانی را برای فکر کردن به موضوعات جالبی که می خواهید در مورد آنها پوشش دهید یا صحبت کنید اختصاص دهید. علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که چقدر طول می کشد تا یک پست وبلاگ را تکمیل کنید.

شاید بخواهید با کسی مصاحبه کنید یا تحقیقات جالبی را در آن بگنجانید اما قبل از انتشار نیاز به تایید دارید. همه اینها ملاحظات مهمی هستند که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی وبلاگ نویسی خود در نظر داشته باشید.

ایجاد اقتدار و اصالت

روزانه میلیون‌ها پست وبلاگ وجود دارد، و این احتمال وجود دارد که هر چیزی که می‌خواهید درباره آن بنویسید، یا قبلاً نوشته‌اید، چندین بار منتشر شده باشد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، ارائه موضوعات جالب یا نوشتن در مورد چیزی از زاویه ای کاملاً متفاوت می تواند دشوار باشد.

مطمئن شوید که محتوای خود را نه تنها به خاطر صرفه جویی در زمان، بلکه برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی در مورد موضوع تحقیق می کنید، برنامه ریزی می کنید. از این طریق، می توانید خود را به عنوان یک چهره معتبر در صنعت خود و همچنین در بین مشتریان خود تثبیت کنید.

وبلاگ نویسی را به یک تلاش بازاریابی تبدیل کنید

در حالی که ممکن است برای شروع نوشتن و خواندن آن از دیگران مضطرب و یا حتی مضطرب باشید، به این فکر کنید که چگونه می توانید وبلاگ خود را همراه با سایر تلاش های بازاریابی ترکیب کنید.

در ابتدا، مدتی طول می کشد تا وبلاگ شما مخاطبان خود را افزایش دهد، به خصوص اگر یک تجارت کوچک جدید هستید، و این می تواند به این معنی باشد که باید پست های وبلاگ خود را با سایر تلاش های بازاریابی شریک کنید.

اگر به مشتری تخفیف می دهید، هنگام ارسال خبرنامه یا ایمیل های کمپین حاوی کدهای تخفیف، پیوندی به وبلاگ خود اضافه کنید. شاید وبلاگ را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، و موضوعی را راه اندازی کنید که در آن مشتریان می توانند در صورت اشتراک گذاری پست با دنبال کنندگان خود، برنده جایزه شوند.

برای کمک به افزایش ترافیک و خوانندگان، سعی کنید وبلاگ ها را با استراتژی بازاریابی فراگیر خود بگنجانید.

خط پایین

وبلاگ ها واقعاً یک روش سنتی و در عین حال کاربردی برای کمک به افزایش آگاهی و ترافیک آنلاین برای تجارت کوچک شما هستند، نه تنها از نظر حضور آنلاین بلکه برای برند شما نیز.

شروع یک وبلاگ ممکن است در ابتدا ایده خوبی به نظر برسد، اما محتوایی که می نویسید و منتشر می کنید باید به اندازه کافی جذاب باشد تا به جذب مشتری کمک کند. تلاش برای انتشار یک وبلاگ فقط برای خواندن صفر می تواند یک تمرین بیهوده باشد، بنابراین مهم است که یک استراتژی بازاریابی خوب در مورد وبلاگ خود برنامه ریزی کنید.

در مجموع، چیز خاصی در مورد وبلاگ ها وجود دارد و به افزایش آگاهی از برند کمک می کند، صرف نظر از اینکه محصولاتی که می فروشید یا خدماتی که ارائه می دهید چه نوع کسب و کاری دارید. فقط مطمئن شوید که محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که مشتریان شما به آن علاقه مند شوند و به راه هایی فکر کنید که آن را در سایر تلاش های بازاریابی بگنجانید.

اگر فکر می کنید ایده خوبی دارید، آن را بنویسید و شروع به نوشتن کنید، از دیدن اینکه چند نفر در نهایت ایده های شما را می خوانند شگفت زده خواهید شد، حتی اگر فکر می کنید ممکن است پیش پا افتاده یا غیر جالب باشد.

اولین بار در ValueWalk منتشر شد. اینجا را بخوانید.

اعتبار تصویر ویژه: عکس توسط Miguel Á. پادرینان; Pexels; متشکرم!

ValueWalk