آندره جیمز از Bain & Company: 5 عامل رشد بازی


آیا جلسه ای از GamesBeat Summit Next 2022 را از دست داده اید؟ همه جلسات اکنون برای مشاهده در کتابخانه درخواستی ما در دسترس هستند. برای شروع تماشا اینجا را کلیک کنید.


Bain & Company پیش بینی های جسورانه ای در مورد آینده صنعت بازی های ویدیویی انجام داده است. در گزارش اخیر، مشاور جهانی پیش‌بینی کرده است که صنعت بازی در پنج سال آینده 50 درصد رشد خواهد کرد و به 300 میلیارد دلار خواهد رسید.

دلایل مختلفی برای این رشد وجود دارد. آندره جیمز، رئیس جهانی بخش رسانه و سرگرمی Bain، برای شرکت کنندگان در اجلاس GamesBeat Next Summit توضیح داد که چرا این شرکت نسبت به آینده بازی بسیار خوش بین است.

به طور خاص، جیمز به پنج عامل کلیدی اشاره کرد:

1- سرمایه گذاری در فناوری در حال رشد است

Bain & Company نسبت به سرمایه گذاری در فناوری خوش بین است. بر اساس تخمین آنها، سرمایه گذاری در فناوری محاسبات در سال 2021 تقریباً 450 میلیارد دلار بوده است. با این سرمایه، افزایش قدرت پردازش بسیار زیاد بوده است. اما Bain & Company معتقد است که این تنها شروع است.

جیمز به حضار گفت: “ما فکر می کنیم سرمایه گذاری به 800 میلیارد دلار نزدیک تر خواهد شد.”

سرمایه گذاری بیشتر در بازی ها و فناوری زیربنایی به موتورهای رشد بازی کمک می کند.

2 – اتصال در حال گسترش مخاطبان بازی است

در 15 سال، بازی‌های موبایلی رشد کردند و به پلتفرمی تبدیل شدند که بیشترین هزینه مصرف‌کننده را به همراه داشت. تلفن های همراه دسترسی به بازی ها را دموکراتیک کرده اند زیرا نسبت به کنسول ها یا رایانه های شخصی مقرون به صرفه تر هستند.

اخیراً، بازی‌های پریمیوم و بازی متقاطع بین دستگاه‌ها رایج‌تر شده است و جذابیت بازی‌های موبایل را افزایش می‌دهد.

با این حال، این بدان معناست که محتوای بیشتری نیاز به دسترسی به اینترنت دارد. جیمز از گسترش بی سیم 5G به عنوان یک شتاب دهنده اصلی رشد برای این پلتفرم نام برد – تا سال 2025، نیمی از جمعیت جهان از پوشش 5G برخوردار خواهند شد.

3- مصرف کنندگان جوان اهل بازی هستند

Gen Z – که بین در مطالعه خود به عنوان افراد 13 تا 17 ساله تعریف می کند – گیمرهای افتخاری هستند. در حالی که هزاره ها این فناوری را پذیرفتند، Gen Z در زمانی بزرگ شد که بازی ها جریان اصلی فرهنگ پاپ بودند.

بازی بهترین شکل سرگرمی در بین جوانان است.
بازی بهترین شکل سرگرمی در بین جوانان است.

این در نحوه گذراندن وقت خود توسط این گیمرهای جوان منعکس شده است. طبق گفته های Bain & Company، Gen Z بیش از هر نوع سرگرمی دیگری زمان بیشتری را صرف بازی کردن می کند. آن‌ها دو برابر بیشتر از شبکه‌های اجتماعی که محبوب‌ترین گزینه بعدی است، وقت خود را صرف بازی کردند.

ژنرال Z با تغییر عادات مصرف رسانه‌ای خود، تبلیغ‌کنندگان را مجبور می‌کند تا درباره نحوه مصرف بودجه بازاریابی خود تجدیدنظر کنند. و نه فقط در حال حاضر، بلکه برای دهه های آینده.

«این نسلی از مردمی است که واقعاً بومی بازی خواهند بود. ما معتقدیم که این بر نحوه تعامل آنها با رسانه ها در دهه های آینده تأثیر می گذارد.

4- شخصی سازی و کسب درآمد

در چند سال گذشته، شرکت‌های بازی‌سازی مدل‌های کسب‌وکار خود را به چندین روش کلیدی تغییر داده‌اند تا بهتر از مخاطب کسب درآمد کنند. بازی های رایگان صنعت را متحول کرده است. این سوئیچ به توسعه دهندگان این امکان را می داد تا از برخی بازی ها برای بیش از یک دهه از طریق یک مدل خدمات زنده کسب درآمد کنند. اخیراً، مدل های اشتراک نیز در حال گسترش هستند.

شخصی سازی به عنوان تقویت کننده ای برای این مدل های درآمدی جدید عمل می کند. لوازم آرایشی به وضوح انگیزه خرج می کنند، اما Bain and & Company چیزهای تکنولوژیک تری در ذهن دارند. هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها به توسعه دهندگان ابزارهای بیشتری برای درک مخاطبان و آنچه که ممکن است علاقه مند به خرید باشند، می دهد.

5 – غوطه وری و “اثر وگاس”

در حالی که گمانه زنی های زیادی در مورد آینده متاورس وجود دارد، بازی هایی مانند Minecraft، Fortnite و Roblox راه را هموار می کنند. تا کنون، آنها بهترین کار را در ارائه یک فضای اجتماعی فراگیر از طریق فعالیت های غیر بازی و محتوای UGC انجام داده اند. این امر شرکت های بازی را در موقعیتی قرار می دهد که فضاهای گردهمایی آینده را بسازند.

در یک قیاس، جیمز این روند مداوم را با شکل دیگری از بازی مقایسه کرد: «اگر 30 سال پیش به وگاس رفتید، یک کازینو با بازی وجود داشت. همین بود. اکنون، شما به وگاس می‌روید و مجموعه‌ای کامل از تجربیات مجاور بر اساس هسته‌ای برای آوردن افراد به بازی‌ها ساخته شده‌اند.»

شرکت‌های بازی‌سازی انتخاب‌های بیشتری را به مصرف‌کنندگان می‌دهند و تعامل را افزایش می‌دهند. در تئوری، این تجربیات مجاور می‌تواند دامنه بازی را به مصرف‌کنندگان جدید گسترش دهد. همانطور که توسعه دهندگان با این تجربیات اضافه شده آزمایش می کنند، بازی مرکز گرانشی این مجموعه های سرگرمی خواهد بود.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.