متاورس اکنون توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا فنآوران، بازاریابان و صاحب نظران به بررسی و بحث میکنند که در این حوزه چه چیزی ممکن است و چگونه شرکتها میتوانند از آن استفاده کنند. در نتیجه، برندها ممکن است تعجب کنند که آیا باید اکنون تجربیات متاورس ایجاد کنند یا منتظر بمانند و ببینند که آیا متاورس به تبلیغات تبلیغاتی عمل می کند یا خیر.
ما فکر میکنیم با دیدگاهی تخیلی در مورد متاورژن، چگونگی تکامل آن و اینکه چگونه شخصیتهای کلیدی، کسبوکار، فناوری و زیرساختهای شما میتوانند از آن بهره ببرند، تصمیمگیری آسانتر است.
یک تعریف کاربردی از معنای متاورس برای شرکت خود ایجاد کنید
ایده متاوره جدید نیست، اما زیتگایست هنوز در جستجوی تعریفی است که پذیرفته شده جهانی است. تمهای رایجی مانند تجسمهای سه بعدی و تجربههای فراگیر مانند بازیهای ویدیویی وجود دارد.
حتی برخی می گویند این اینترنت سه بعدی است زیرا ابعاد یکی از عناصر ضروری آن است. اما در یک مفهوم عملی تر، متاورس عملاً مرحله بعدی تکامل اینترنت است که در طول زمان به جای تلنگر یک سوئیچ رخ می دهد و به باز شدن ادامه می دهد.
ما به سمت آیندهای از «ابرقدرتهای» مجهز به فناوری میرویم که به ما اجازه میدهند به جای اینکه صرفاً آن را از طریق یک صفحه تخت تجربه کنیم، وارد اینترنت شویم. بهجای بازدید از صفحات وب و برنامهها برای همه چیز، فضاهای مجازی را مکرر میکنیم و اطلاعات را در واقعیتهای روزمره خود قرار میدهیم. به جای مصرف، ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا، تجربیات مجازی ما محتوایی خواهد بود که دیگران با آن درگیر می شوند. به معنای آن برای برند شما فکر کنید.
آیا این تجربیات همهجانبه جایگزین وب سایت ها خواهند شد؟ محتمل نیست با این حال، فریب متاورس بر روی اینترنت مسطح غیر قابل مقاومت به نظر می رسد. سطح غوطه وری یک موضوع اصلی برای طراحان تجربه کاربری، آژانس های طراحی و مشاوران در سال های آینده خواهد بود.
چرا Metaverse باید برای شرکت شما مهم باشد؟
گارتنر انتظار دارد تا سال 2026، 25 درصد از مردم هر کدام یک ساعت یا بیشتر را در متاورس سپری کنند. و حداقل نیمی از بزرگسالان و نوجوانان ایالات متحده برای بهبود تجربیات خود در خرید زیبایی، مسافرت، پوشاک، مبلمان، املاک و مستغلات، روی متاورس حساب می کنند. و روتین های تمرینی ناگفته نماند فرصت هایی که VR، AR و MR برای مدیریت دارایی، آموزش، تجزیه و تحلیل و اتوماسیون به ارمغان می آورند.
یک مزیت بالقوه بالقوه برای اولین حرکت برای برندهایی وجود دارد که شروع به ایجاد تجربیات همه جانبه در متاورس می کنند. برندهایی که جرات وارد شدن به آن را دارند می توانند به تعریف متاورژن در حال ظهور کمک کنند. برندهایی که بیرون می نشینند، به جای سوار شدن بر امواج، خطر رد شدن از آب را در متاورزی که برای آنها تعریف شده است، دارند.
بیایید به تعریف متاورس به عنوان مرحله بعدی اینترنت برگردیم. آیا برند شما باید وب سایت داشته باشد؟ این سوال امروز تقریباً مضحک به نظر می رسد، اما در دهه 90، این یک الزام نبود. برندهایی که ابتدا شروع به کار کردند، تجربه بیشتری در مورد اینکه چه چیزی کار می کند به دست آوردند – برندهای دیگر منتظر توسعه یک استراتژی اینترنتی بودند. و بنابراین، مفهوم تحول دیجیتال برای کمک به شرکت هایی که از وب جهانی استقبال نمی کردند متولد شد.
تعیین کنید چه چیزی برای نام تجاری شما در Metaverse امکان پذیر است
تفکر در مورد متاوره در سه دسته می تواند مفید باشد. اول، تجربههای همهجانبهای وجود دارد که بیشتر ما با آن مرتبط میشویم – بازی و اجتماع. دوم، فناوری بلاک چین است که شامل توکنهای غیرقابل تعویض (NFT)، قراردادهای هوشمند، کیف پولهای ارزهای دیجیتال و سازمانهای مستقل غیرمتمرکز (DAO) میشود. سوم، فناوری دوقلوی دیجیتالی است که از نمایشهای سهبعدی سازههایی به بزرگی شهرها برای مصنوعات کوچک به اندازه یک پین استفاده میکند. اما فرآیندها را می توان به صورت دیجیتالی هم دوقلوی کرد.
فکر کردن به هدف هر تجربه متاورس نیز مفید است. آیا غوطه ور کردن مصرف کنندگان در لحظات مرتبط با برند است تا آنها را به روش های جدید درگیر کند؟ یا اینکه برنامه استفاده از فناوری دوقلو دیجیتال برای آموزش دقیق کارکنان مستقل از مکان یا خدمات میدانی پاسخگوتر و کارآمدتر است؟ چه موارد استفاده دیگری برای سفرهای کارمند، مشتری و دارایی وجود دارد؟
زمانی که برندها بدانند که میخواهند با کدام مورد استفاده کنند، میتوانند متاورس مناسبی را ایجاد کنند که از تجربیات مصرفکننده گرفته تا کاربردهای صنعتی و همه چیز در میان باشد. برندها باید مایل به آزمایش با فناوری های متاورس باشند. با توجه به اینکه متاورس در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و فناوری به سرعت در حال تکامل است، این سریعتر، ارزانتر و کم خطرتر است.
اولین مراحل لازم برای ورود نام تجاری خود به Metaverse را شناسایی کنید
یک نام تجاری برای شروع به دست آوردن برخی بردهای سریع در متاورس به چه چیزی نیاز دارد؟
رهبران پروژه Metaverse به پشتیبانی و ارتباطات بین سازمانی شفاف نیاز دارند. به عنوان مثال، عاقلانه است که دریابید که آیا پروژه های متاورس دیگری در داخل شرکت برنامه ریزی شده یا در حال انجام است. در این صورت، هماهنگی کارها را ساده می کند، از تکرار جلوگیری می کند و کارایی ایجاد می کند. پروژهها همچنین ممکن است به یک شریک مشاوره برای کمک به پیادهسازی یا بهرهبرداری از فناوری همهجانبه، شناسایی پروژههایی با نتایج سریع، و توسعه یک نقشه راه و معیارهای موفقیت نیاز داشته باشند. با در نظر گرفتن این مراحل، برندها می توانند سفر خود را به سوی بلوغ فراجهانی آغاز کنند.
متاورژن را به عنوان اینترنت در نظر بگیرید، اما بهتر است مقداری از رمز و راز را از این تغییر بیسابقه دور کنید. با این حال، برندها را نیز وادار می کند تا به دنبال تجربیات همه جانبه برای تولید باشند. بنابراین، زمانی که متاورژن از یک روند جدید درخشان به بخش اجتناب ناپذیر تکامل بشریت میرود، آنها را رها نمیکنند.
اعتبار تصویر ویژه: عکس از Thisiseengineering; Pexels; متشکرم!