آینده کار به یک ذهنیت منبع باز نیاز دارد


در 9 نوامبر به ما بپیوندید تا در اجلاس Low-Code/No-Code Summit نحوه موفقیت آمیز نوآوری و دستیابی به کارایی را با ارتقاء مهارت و مقیاس توسعه دهندگان شهروندی بیاموزید. اینجا ثبت نام کنید.


شرکت های مدرن می خواهند چهار چیز باشند: شفاف، فراگیر، مشارکتی و نوآور. اگرچه بیشتر این فشار ناشی از حرکت به سمت کارهای دوردست و ترکیبی است، شرکت‌ها متوجه شده‌اند که این ویژگی‌ها برای جذب بهترین استعدادها، توسعه سریع‌تر محصول و رشد درآمد حتی در شرایط عدم اطمینان اقتصادی ضروری هستند.

با این حال، بسیاری از شرکت ها با نتایج متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از کارمندان از خانه کار می‌کنند، اما اغلب گزارش می‌دهند که با ساعات کاری ثابت و اضافه بار جلسات، کار همچنان انعطاف‌ناپذیر است. رهبران کسب و کار نگران بهره وری هستند، نمی توانند استعداد مورد نیاز خود را پیدا کنند و در نهایت احساس می کنند کندتر از قبل حرکت می کنند.

حقیقت این است که شرکت‌ها و جوامعی وجود دارند که شفاف، فراگیر و مشارکتی هستند و سال‌ها است که در دنیای توزیع‌شده شکوفا شده‌اند. آنها جوامع منبع باز جهانی هستند، و رهبران تجاری امروزی شرکت های تجاری باید به آنها نگاه کنند تا ببینند چه چیزی ممکن است، نه تنها به عنوان راهی برای ساخت محصولات، بلکه همچنین نحوه ایجاد و اداره شرکت های خود.

منبع باز: بیش از اشتراک گذاری عمومی کد منبع

وقتی اکثر مردم به منبع باز فکر می کنند، به اشتراک گذاری کد منبع در مخازن عمومی Git فکر می کنند. اما منبع باز همچنین فرهنگی است که از فرآیندی ناشی می‌شود که به همه اعضای تیم ما اجازه می‌دهیم بخوانند، بیاموزند و مشارکت کنند، بدون توجه به اینکه در کجای جهان زندگی می‌کنند.

رویداد

اجلاس کم کد/بدون کد

بیاموزید که چگونه برنامه های کم کد را به روشی ساده بسازید، مقیاس بندی کنید و مدیریت کنید که برای همه این روزهای 9 نوامبر موفقیت ایجاد کند. امروز برای پاس رایگان خود ثبت نام کنید.

اینجا ثبت نام کنید

برای مثال انتقال دانش را در نظر بگیرید. بسیاری از شرکت های تجاری با تمرکز بر دریافت اطلاعات درست به افراد مناسب در زمان مناسب به این مشکل برخورد می کنند. جوامع منبع باز رویکرد مخالف را اتخاذ می کنند و اطلاعات را به طور پیش فرض در دسترس قرار می دهند، خواه کد منبع، مستندات، کتاب های راهنمای فرهنگ، یا بحث بین نگهبانان و حتی رهبران اجرایی باشد. این یک سوگیری برای شفافیت، تکرار مداوم و انتظار برای سلف سرویس ایجاد می کند. همه این فرصت را دارند که به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و در آینده به آن کمک کنند.

مثال دیگر سبک رهبری است. به جای القای سبک‌های رهبری گسترده بر اساس فرهنگ، گرایش‌ها یا هر کسی که در حال حاضر در رأس سازمان قرار دارد، جوامع منبع باز بر ایجاد مدل‌های حکومتی تمرکز می‌کنند که همه افراد در سازمان از آن پیروی می‌کنند. این به رهبران این امکان را می دهد تا رویکرد خود را بر اساس شرایط موجود تطبیق دهند. برخی از تصمیمات پرخطر هستند و نیاز به تایید در هر مرحله دارند، در حالی که برخی دیگر تکراری تر یا کمتر فوری هستند. انطباق با شرایط باعث می‌شود تیم‌ها مشارکت‌کننده‌تر، انعطاف‌پذیرتر و سریع‌تر پاسخ دهند.

اینها تغییرات نوآورانه ای هستند که وقتی شروع به اداره شرکت هایمان مانند جوامع منبع باز می کنیم، مشاهده می کنیم. به طور خلاصه، ما یک فرهنگ – و انتظار – ایجاد می کنیم که همه بتوانند از هر کجا و در هر زمان مشارکت کنند.

جوامع به انکوباتور محصول تبدیل می شوند

فلسفه «همه می توانند مشارکت کنند» نباید فقط شامل اعضای تیم سازمان شما باشد. همچنین باید شامل جامعه کاربران محصول شما باشد.

اکثر شرکت ها به کاربران خود اجازه می دهند تا از طریق یک فرآیند طولانی و آهسته کانال های بازخورد محصول، در توسعه محصول مشارکت کنند. این فرآیند اغلب به گروه‌های متمرکز، جلسات تحقیقاتی، آزمایش‌های بتا و مکالمات پر از این جمله نیاز دارد: «خب، واقعاً می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟» این برای همه افراد درگیر دردناک است.

جوامع منبع باز به سادگی افراد را تشویق می کنند تا ایده های خود را با سرعت ایده های خود بسازند. هنگامی که ما منبع کد محصول خود را در دسترس قرار می دهیم، به جوامع خود قدرت می دهیم تا درگیر شوند و محصول مورد نظر خود را در کنار ما ایجاد کنند، در حالی که برای انجام این کار به آنها پاداش می دهیم. این بدان معنی است که آنها می توانند ویژگی های مورد نیاز خود را بدون منتظر ماندن رهبران محصول برای اولویت بندی آنها ایجاد کنند.

این بدان معنا نیست که شرکت ها باید به کاربران جامعه خود اجازه دهند کار سخت را انجام دهند. در عوض، شرکت‌ها باید مباشران شفاف محصولات خود باشند، و در عین حال چرخه‌ای ایجاد کنند که منجر به ایده‌ها و مشارکت‌های بیشتر، ویژگی‌های محصول بیشتر و در نهایت کاربران بیشتر شود.

تعادل تجاری سازی و ذهنیت منبع باز

ممکن است تصور شود که شرکت های تجاری و محصولات منبع باز نمی توانند در کنار هم وجود داشته باشند. در گذشته، این ممکن بود درست باشد، اما امروزه، شرکت‌های تجاری بیشتری وجود دارند که محصولات متن‌باز را توسعه می‌دهند که پیشروان دسته‌بندی در زمینه هوش مصنوعی، اتوماسیون، امنیت ابری و نظارت و غیره هستند. ما حتی اولین صندوق های سرمایه گذاری VC را دیدیم که به سرمایه گذاری در شرکت های منبع باز تجاری اختصاص داده شده است.

این شرکت‌های موفق مبتکر هستند و نه فقط به این دلیل که محصولات عالی می‌سازند، بلکه به این دلیل که منبع باز در پایه هر کاری است که انجام می‌دهند. تیم های آنها از نظر طراحی شفاف، فراگیر و مشارکتی هستند و دقیقاً همین طرز فکر است که آنها را به سمت نوآوری محصول و موفقیت تجاری سوق می دهد.

منبع باز دیگر فقط برای توسعه دهندگان نیست. این یک ساختار و طرز فکر برای نحوه عملکرد کل سازمان های جهانی است. وقتی شرکت‌های تجاری شروع به اتخاذ یک ذهنیت منبع باز می‌کنند، آنها نیز تیم‌های مدرنی را بیشتر از مجموع بخش‌های خود می‌سازند و با توانمندسازی همه برای مشارکت شروع می‌کنند.

اشلی کرامر، مدیر ارشد استراتژی GitLab، CMO و مدیر ارشد اجرایی است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید