مدیر عامل جدید دیزنی باب ایگر باید مشکلاتی را که به ایجاد آنها کمک کرده است حل کند


مدیرعامل جدید دیزنی، مدیرعامل قدیمی آن است: باب ایگر، که سال ها شرکت را اداره می کرد و آن را در سال 2020 به ستوانش باب چاپک سپرد، بازگشته است و چاپک خارج شده است.

این خبر برای افرادی که در هالیوود و سیلیکون ولی کار می‌کنند بسیار هیجان‌انگیز است، و معمولاً به شما می‌گویم که اگر اهل فناوری و رسانه نیستید، نباید برای شما معنایی داشته باشد. اما این یکی متفاوت است. این یک حرکت اجرایی است که به شما چیزهای زیادی در مورد وضعیت صنعت رسانه می‌گوید، که تلاش می‌کند بفهمد چگونه با تغییرات لرزه‌ای که فناوری در روش‌های مصرف رسانه‌ها ایجاد کرده است، سازگار شود.

تئوری های زیادی در مورد اینکه چرا چاپک بوت شد وجود دارد که همه آنها می توانند درجاتی از حقیقت داشته باشند. این دو مرد در تمام مدت کوتاه تصدی چاپک روابط تیره‌ای داشتند. چاپک با دعوای علنی با اسکارلت جوهانسون ستاره مارول بر سر پول، هالیوود را ناراحت کرده بود. شاید مهمتر از همه، او روحیه کارکنان دیزنی را به خاطر شیوه ناشیانه ای که با حملات ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به شرکت انجام داد، تضعیف کرده بود. (همچنین زیاد بود سر خاراندن وقتی ایگر رفت چند سال پیش.)

اما مهم‌ترین چیزی که باید در مورد بازگشت ایگر فهمید، کمتر به جزئیات دیزنی مربوط می‌شود تا به صنعت رسانه به طور کلی: زمانی که ایگر دیزنی را ترک کرد، همه در رسانه‌ها تلاش می‌کردند به نتفلیکس تبدیل شوند – رشد سریع، همه‌چیز در جریان، و مایلند انبوهی از پول بسوزانند تا کار کنند – زیرا وال استریت می‌خواست آنها به این شکل تبدیل شوند.

اکنون وال استریت نظر خود را تغییر داده است. به همین دلیل است که سهام دیزنی – به همراه سهام اکثر شرکت های رسانه ای بزرگ، از جمله نتفلیکس – به شدت کاهش یافته است. ارزش سهام دیزنی در بهار 2021 نزدیک به 200 دلار بود. در حال حاضر نیمی از آن به پایان می رسد، و این پس از آن است که سرمایه گذاران امروز صبح پس از اعلام بازگشت ایگر به آن ضربه زدند.

یکی از مدیران یکی از رقبای دیزنی به من پیام داد: “این یک چشم انداز بسیار متفاوت از حتی 18 ماه پیش است.” “امیدوارم که او بتواند مدل را پیدا کند. هیچ کس هنوز.»

مدل تئوریک جدید: نحوه ایجاد یک سرویس استریم را در نظر بگیرید که مردم هزینه آن را بپردازند، اما بدون سوزاندن یک میلیارد دلار – در 9 ماه گذشته، دیزنی بیش از 2.5 میلیارد دلار در جریان پخش از دست داده است و سالانه یک میلیارد دلار دیگر از دست داده است. پیش از این – در حالی که به حمایت از مشاغل موجود، مانند تلویزیون کابلی، که درآمد زیادی دارند، اما در حال افول دائمی هستند، ادامه می دهیم.

بنابراین از یک طرف، ایگر خود را در همان قایق بقیه صنعت خواهد یافت. Comcast، Warner Bros. Discovery و Paramount همگی با یک مشکل و همان شک و تردید سرمایه گذار دست و پنجه نرم می کنند.

از سوی دیگر، عدالت شاعرانه در اینجا وجود دارد، زیرا او همان کسی است که قایق را برای شروع به آب انداخت. در سال 2017، ایگر اعلام کرد که به جای فروش محتوای خود به نتفلیکس، کاری که دیزنی سال ها انجام داده بود، یک رقیب نتفلیکس خواهد ساخت. سپس او با خرید بسیاری از روپرت مرداک قرن بیست و یکم فاکس، با این تئوری که برای حضور در نتفلیکس به فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و مالکیت معنوی مرتبط با آن‌ها نیاز دارد، دو برابر شد.

سرمایه‌گذاران همه آن را تشویق کردند، حتی زمانی که ایگر به آن‌ها گفت که میلیاردها ضرر دارد. و رقبای دیزنی همه نسخه‌های یک کتاب بازی را امتحان کردند. ایگر در پاییز 2019 دیزنی پلاس را راه‌اندازی کرد و تشویق شدیدی داشت. چند ماه بعد رفت و اعلام کرد که کارش تمام شده است.

اکنون مشخص شده است که ایگر کارهای بیشتری برای انجام دادن دارد، اگرچه ما هنوز حدس می زنیم که چه نوع کاری باشد. شاید او به سادگی نیاز داشته باشد که نیروهایش را جمع کند، در حالی که وال استریت که او را می‌پرستد شیرین صحبت می‌کند – “ما معتقدیم سرمایه‌گذاران برای شفافیت ارزش قائل هستند و بخشی از جادوی دیرینه‌اش را با روایتی قوی‌تر به دیزنی باز می‌گردانند که باعث افزایش دوباره سهام می‌شود.” مایکل ناتانسون، تحلیلگر، امروز صبح در یادداشتی نوشت. شاید او بفهمد که چگونه محتوای دیزنی را تغییر دهد، که ممکن است پس از سال‌ها تسلط بر فرهنگ جهانی با محصولات مارول، جنگ ستارگان، و پیکسار با استقبال مواجه شود.

یا شاید یک حرکت بزرگ، درخشان و ساختاری در کار باشد که می تواند شرکت را متحول کند یا باعث شود مردم فکر کنند که تغییر کرده است. شاید چیز دیگری برای خرید وجود داشته باشد – برای مثال نتفلیکس. (توجه داشته باشید: “دیزنی یا اپل یا کسی باید نتفلیکس بخرد” یکی از روایت های مورد علاقه صنعت رسانه است، مهم نیست نتفلیکس در حال حاضر چقدر بزرگ یا کوچک باشد. اما توجه داشته باشید یادداشت رید هستینگز، بنیانگذار نتفلیکس به ایگر در توییتر دیشب.)

یک نکته احتیاطی در مورد آن: در حالی که ایگر به درستی به خاطر سه خریدی که انجام داد و شرکت را متحول کرد – پیکسار، لوکاس فیلم و مارول که همه در چند سال پس از یکدیگر جمع شدند – تحسین می شود – این تضمینی برای عملکرد آینده نیست.

برای مثال، کاملاً منطقی است که بگوییم ایگر به طور چشمگیری برای دارایی های فاکس که به دست آورده است، بیش از حد پرداخت کرده است، که هنوز سود زیادی فراتر از حذف یک رقیب نداشته است. و ایگر به خرید Vice و Twitter بسیار بسیار نزدیک شد – دو حرکتی که سردردهای عظیم و احتمالاً ضررهای واقعی را تضمین می کرد.

و در حالی که صنعت رسانه ایگر را دوست دارد – در نسخه من از توییتر دیشب، مردم برای توصیف اینکه چقدر در مورد بازگشت غافلگیرکننده او هیجان زده بودند – به خود می افتند – این به خودی خود یک خطر است. اگر ایگر از دیزنی دوری می‌کرد، هر اتفاقی که برای شرکت افتاد را می‌توان به شکست‌های جانشین او نسبت داد (به این فکر نکنید که ایگر کسی بود که آن جانشین را انتخاب کرد). اکنون، اگر او نتواند بفهمد که چگونه مشکلی را که به ایجاد آن کمک کرده است، برطرف کند، ممکن است برخی از شهرت خودش در خطر باشد.