برای مدیریت موفق داده ها، آن را ساده نگه دارید


جلسات درخواستی از اجلاس Low-Code/No-Code را بررسی کنید تا بیاموزید چگونه با ارتقاء مهارت و مقیاس‌بندی توسعه‌دهندگان شهروند، نوآوری موفقیت‌آمیز و دستیابی به کارایی داشته باشید. الان ببین.


داده ها برای موفقیت کسب و کار در دنیای امروز حیاتی هستند و یک پایه مدیریت داده محکم کلید بهره گیری از فرصت های رشد است. اما یکی از بزرگترین چالش های پیش روی متخصصان داده، درک کامل داده های پیچیده سازمانشان است.

بیشتر شرکت‌ها مشتاق هستند تا تحلیل‌های پیشرفته و یادگیری ماشینی را برای ایجاد بینش از داده‌ها در مقیاس به کار ببرند. با این حال، آنها همچنین در تلاش برای مدرنیزه کردن اکوسیستم های داده خود هستند. اغلب، داده ها در همه جا در سیستم های قدیمی ذخیره می شوند. یا یافتن آن در پشته‌های فناوری که طی سال‌ها خرید به هم پیوسته‌اند، بسیار سخت است.

مطالعه اخیر Forrester به سفارش Capital One این چالش ها را در دیدن، درک و استفاده از داده ها تایید کرد. در یک نظرسنجی از تصمیم گیرندگان مدیریت داده، تقریباً 80٪ کمبود فهرست نویسی داده ها را به عنوان یک چالش اصلی ذکر کردند. تقریباً 75 درصد فقدان قابلیت مشاهده داده ها را یک مشکل می دانستند.

در مدیریت داده ها، دور از چشم، دور از ذهن است

داده هایی که دور از چشم هستند، ارزشی برای سازمان شما ایجاد نمی کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که داده ها را از تاریکی بیرون بیاوریم و آنها را قابل مشاهده و قابل استفاده تر کنیم. به عنوان مثال، فهرست نویسی داده ها نقش مهمی در درک داده ها، استفاده و مالکیت آن ایفا می کند. هنگامی که متخصصان داده رویکردهای جامع تری برای فهرست نویسی، مشاهده پذیری و حاکمیت اتخاذ می کنند، بهتر می توانند ارزش داده ها را برای بهبود نتایج کسب و کار باز کنند.

رویداد

اجلاس امنیت هوشمند

نقش حیاتی AI و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را در 8 دسامبر بیاموزید. امروز برای پاس رایگان خود ثبت نام کنید.

اکنون ثبت نام کنید

صدها شرکت قابلیت های مختلفی در فهرست نویسی داده ها، کیفیت داده ها، ETL، بارگذاری داده ها و طبقه بندی ارائه می دهند. ما در اینجا به اختلال بیشتری نیاز نداریم. ما نیاز به ساده سازی داریم. نقطه درد پیچیدگی است که تحلیلگران داده و مهندسان در انجام کارهای خاص مانند انتشار، یافتن یا اعتماد به یک مجموعه داده با آن مواجه هستند. در حال حاضر، این می تواند شامل مرور ابزارهای متعددی باشد که متعلق به تیم های مختلف با تأییدیه های مورد نیاز خودشان است.

ما به یک لایه تجربه ساده نیاز داریم تا کاربران فقط به چند سوال پاسخ دهند و سپس داده ها بدون هیچ گونه ادغام باطن منتشر می شوند. اگر آن تجربه به طور یکپارچه اتفاق بیفتد و با دستورالعمل‌های خط‌مشی مطابقت داشته باشد، کار با داده‌ها سنگین نخواهد بود. انواع تجربیات عالی، از جمله زمان سریعتر به بازار و تلاشهای تکراری کمتر در سازمان پدیدار خواهد شد.

رسیدن به این وضعیت آینده مستلزم نظم و انضباط، سرمایه گذاری متمرکز و خرید از بالا است. با این حال، شرکت‌ها طیف وسیعی از ابزارها و رویکردها را برای دستیابی به داده‌ای با مدیریت خوب در اختیار دارند که با گسترش منابع داده و محصولات، تأثیر و مقیاس واقعی کسب‌وکار را ارائه می‌دهد.

برای اکثر رهبران داده، اولین حرکت مهاجرت به ابر است. گارتنر پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های کاربر نهایی ابری در سال آینده به 600 میلیارد دلار برسد، در حالی که این رقم در سال 2021 تقریباً 411 میلیارد دلار است. اجزای داده های خود را در پریم. حرکت به سمت ابر می‌تواند گلوگاه‌های داده را کاهش دهد، اما ابر همچنین تنوع داده‌هایی را که از منابع بسیار بیشتری وارد می‌شوند، با نیاز بیشتر به تجزیه و تحلیل سریع آن‌ها، به شدت افزایش می‌دهد. اکنون در یک موقعیت تنگنا قرار گرفته‌اید و در خطر افزایش تنش‌ها بین تیم‌های مرکزی فناوری اطلاعات و تجاری هستید.

فدراسیون داده ها

یکی از مدل‌هایی که من از آن حمایت می‌کنم، تلفیق مدیریت داده‌ها به خطوط تجاری، با ابزار مرکزی برای مدیریت هزینه‌ها و ریسک‌ها است. می‌توانید به تیم‌های تجاری اجازه دهید با سرعت خودشان حرکت کنند، در حالی که تیم خدمات مشترک مرکزی اطمینان می‌دهد که پلت فرم به خوبی مدیریت شده و بسیار قابل مشاهده است.

مهم است که روش های مختلف تولید و استفاده تیم های تجاری از داده ها را در نظر بگیرید. شما باید انعطاف‌پذیری را در ابزارها ایجاد کنید. اگر این کار را نکنید، این تیم ها در معرض خطر یافتن کانال دیگری برای انجام کار هستند. وقتی این اتفاق می‌افتد، دید شما را از دست می‌دهید و نمی‌توانید تضمین کنید که همه تیم‌های تجاری از سیاست‌های حاکمیتی پیروی می‌کنند. رویکرد داده‌ای فدرال با ابزار و سیاست متمرکز، از کنترل بیش از حد متمرکز جلوگیری می‌کند، بدون اینکه همه چیز را غیرمتمرکز کند تا جایی که احتمال افزایش هزینه و خطرات امنیت داده وجود داشته باشد.

تجمیع داده‌ها همچنین به تولیدکنندگان داده، مصرف‌کنندگان، مدیران ریسک و تیم‌های پلتفرم زیربنایی منبعی از حقیقت می‌دهد. اینجاست که لایه ساده سازی دوباره وارد می شود: داشتن مکانی که در آن تحلیلگران داده و دانشمندان بدانند می توانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. همه لایه‌های رابط کاربری، ابزار و خط‌مشی‌های یکسانی دارند، بنابراین می‌دانند که طبق دستورالعمل‌ها منتشر می‌کنند.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تحلیلگران و دانشمندان داده‌های شما مسیر «تولید» واضحی از محیط سندباکسی که در آن کار خود را انجام داده‌اند دارند. اگر چیز مهمی از تجزیه و تحلیل آنها بیرون بیاید، باید به آنها راه آسانی بدهید تا آن کار را در خط مشی های حاکمیت داده مناسب در حین تولید آن بپیچند. در غیر این صورت، می‌توانید با مجموعه داده‌های شبه تولیدی سایه‌دار و بدون کنترل در محیط‌های ناپایدار اجرا شوید.

داده ها قدرت هستند، اما مسئولیت زیادی دارند. ایجاد اعتماد به داده ها از طریق دید بیشتر، سازگاری و ساده سازی پلت فرم، پایه و اساس ضروری برای ایجاد اکوسیستم داده مدرن است.

سلیم سید معاون و رئیس مهندسی در نرم افزار کپیتال وان است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید