چگونه بهترین فرصت های هوش مصنوعی را برای کسب و کار خود شناسایی کنید


جلسات درخواستی از اجلاس Low-Code/No-Code را بررسی کنید تا بیاموزید چگونه با ارتقاء مهارت و مقیاس‌بندی توسعه‌دهندگان شهروند، نوآوری موفقیت‌آمیز و دستیابی به کارایی داشته باشید. الان ببین.


امروزه بسیاری از شرکت ها تمایل به توسعه یک استراتژی هوش مصنوعی (AI) دارند. با این حال، آنها اغلب در دوراهی گرفتار می شوند: چگونه استعدادها را استخدام کنیم و فرصت ها را شناسایی کنیم؟

از تجربه من، برای آزمایش آب های هوش مصنوعی، از همان ابتدا نیازی به استخدام استعدادهای جدید و کاملاً آموزش دیده نیست. شاید بهتر باشد با کارشناسان داخلی یا در صورت نیاز با یک شرکت مشاوره تخصصی همکاری کنید تا از فرصت های جدید استفاده کنید و مشخص کنید که کدام پروژه ها قابل اجرا هستند و چه منابع جدیدی مورد نیاز است. شناسایی زمینه های احتمالی بهبود در شرکت، یعنی مزایایی که هوش مصنوعی می تواند به همراه داشته باشد، بر مرحله استخدام کامل اولویت دارد.

استخدام فرآیند پیچیده ای است و تصمیمات استخدام اغلب پیامدهای بلندمدتی دارد. قبل از ادامه، شرکت باید با سطح نوآوری که قرار است معرفی شود راحت باشد.

شناسایی فرصت ها برای هوش مصنوعی

اولین گام در پذیرش هوش مصنوعی، شناسایی برنامه اولیه علم داده برای پیاده سازی است: پروژه شروع. موفقیت یا شکست آن و تلاش مورد نیاز به مدیریت اطلاعاتی را می دهد که برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا و چگونه با معرفی برنامه های بیشتر هدایت شده با هوش مصنوعی ادامه می دهد یا خیر. این پروژه نقطه عطف فرآیند پذیرش هوش مصنوعی را نشان خواهد داد.

رویداد

اجلاس امنیت هوشمند

نقش حیاتی AI و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را در 8 دسامبر بیاموزید. امروز برای پاس رایگان خود ثبت نام کنید.

اکنون ثبت نام کنید

بنابراین، چگونه می توانیم آن را انتخاب کنیم؟ در میان بسیاری از پروژه‌های ممکن هوش مصنوعی، چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام مورد بیشترین سود را با کمترین سرمایه‌گذاری در زمان و منابع دارد؟

این می تواند به یک گام بزرگ در فرآیند پذیرش هوش مصنوعی تبدیل شود. ممکن است در سرتاسر شرکت ایده هایی در مورد موارد استفاده از هوش مصنوعی وجود داشته باشد. با این حال، اغلب درک روشنی در مورد دشواری اجرا و مزایای متعاقب آن وجود ندارد. یک ایده ممکن است درخشان به نظر برسد، اما همتای فنی آن برای چشم‌های غیر فنی بسیار دشوار به نظر می‌رسد، به اندازه‌ای که تمام اشتیاق را کاهش دهد. از سوی دیگر، ممکن است یک ایده برای تکنسین‌ها بی‌اهمیت به نظر برسد، اما فقط برای یک حوزه خاص از کسب‌وکار سود دارد. همچنین ایده هایی وجود دارد که اجرای آنها برای اندازه و بودجه شرکت بازدارنده است. و غیره. تلاش برای جهت گیری در میان جنگل موارد احتمالی استفاده از هوش مصنوعی می تواند دلسرد کننده باشد.

خوشبختانه دستورالعمل هایی وجود دارد. بهترین شیوه ها در این زمینه، مانند مواردی که در «چگونه بهترین فرصت های هوش مصنوعی برای کسب و کار خود را شناسایی کنیم» توضیح داده شده است، اغلب شامل دو مرحله است:

  • شناسایی تعدادی از موارد احتمالی استفاده از هوش مصنوعی در داخل شرکت
  • انتخاب موارد استفاده با اولویت از نظر بودجه، مهارت های فنی و مزایا

برگزاری کارگاه آموزشی “رویاپردازی و ارزیابی”.

قوانین وجود دارد. بنابراین، چه چیزی ما را متوقف می کند؟

حتی اگر می دانیم چه چیزی در فهرست کردن پروژه های هوش مصنوعی و تعیین اولویت ها مهم است، اما این به دنباله ای ساده از مراحل تبدیل نمی شود. اغلب، ما به کمک کارکنان فنی خود برای ارزیابی درست دشواری هر ایده و همچنین کمک کارشناسان تجاری برای تعیین کمیت مزایای آن نیاز داریم. باز هم معطل مانده ایم.

وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرم، تصمیم می‌گیرم یک کارگاه طوفان فکری کوتاه برگزار کنم و از افراد مختلف از هر دو طرف شرکت دعوت کنم: کارمندان فنی و کارشناسان تجاری.

کارگاه معمولاً به دو جلسه تقسیم می شود:

  • رویاهای وحشی: جلسه اول بخش خلاقانه کارگاه را پوشش می دهد. هر چقدر هم که دیوانه کننده باشد برای تحریک ایده ها وجود دارد. هر شرکت کننده باید با ذهنی باز آمده و حداقل یک ایده پروژه هوش مصنوعی را ارائه دهد. هیچ قضاوتی جایز نیست در این جلسه، ما آزادیم که رویاپردازی کنیم. همه ایراداتی مانند “اما ما استعداد کارکنان نداریم؟” یا “اما انجام این کار خیلی سخت است…” باید متوقف شود، زیرا آنها به اینجا تعلق ندارند. در طول این جلسه، تخیل می تواند و باید اجرا شود.
  • پایین آمدن به واقعیت: جلسه دوم ما را به واقعیت بازمی گرداند. در اینجا ما از رویاپردازی خودداری می کنیم و همه ایده ها را از جلسه اول از نظر امکان سنجی، بودجه و بازگشت سرمایه ارزیابی می کنیم.

در حالی که جلسه قبل مکانی برای درخشش مهارت های خلاق بود، این جلسه پادشاهی احتیاط است. معمولاً پس از بررسی هر ایده از جلسه قبل، پس از بیان هزینه ها و منافع و همچنین امکان سنجی آن، فهرست بسیار واضحی از پروژه های اولویت بندی شده ظاهر می شود.

ایجاد برش

در بالای لیست، ما میوه‌های کم‌ارزش را خواهیم یافت: پروژه‌هایی که به کار کمی، بودجه کم و اغلب فقط مهارت‌های داخلی برای بازدهی ارزشمند نیاز دارند. سپس، با پیشرفت در فهرست، پروژه‌های پیچیده‌تری را خواهیم یافت که احتمالاً بازده سرمایه‌گذاری بیشتری را به همراه دارند و گاهی به مهارت‌های داده خارجی یا حتی استخدام‌های جدید نیاز دارند.

اینکه کجا باید برای اجرای پروژه های بعدی خط بکشیم به انتظارات مدیریت بستگی دارد. برای اثبات مفهوم، به یکی دو پروژه اول از لیست می پردازیم. برای وسعت بیشتر نوآوری، ممکن است چند پروژه دیگر را در لیست در نظر بگیریم. اگر معرفی هوش مصنوعی قبلاً تأیید شده باشد و به شدت توسط مدیریت ارشد پشتیبانی شود، حتی می‌توانیم یکی از پروژه‌های پیچیده‌تر را شروع کنیم که احتمالاً به استخدام‌های جدید نیاز دارد.

پس از این کارگاه آموزشی “رویاپردازی و ارزیابی”، اهداف می توانند روشن شوند و شروع به اجرای پروژه های آغازین کنند.

مدت زمان کارگاه بسته به اندازه شرکت و جاه طلبی های هوش مصنوعی آن متفاوت است. ممکن است چند روز برای شرکت های بزرگتر یا فقط یک روز برای شرکت های کوچکتر طول بکشد. با این حال، در پایان کارگاه، چشم انداز بسیار روشنی از فرصت های هوش مصنوعی ظاهر می شود. این همه شرکت کنندگان، رویاپردازان و همچنین روح های محتاط را هیجان زده می کند. برای همه آنها، مسیر پذیرش هوش مصنوعی روشن می شود و اجرای آن می تواند کاملاً هموار دنبال شود. سرمایه گذاری در زمان ارزش نتیجه را دارد!

روزاریا سیلیپو رئیس بشارت علم داده در KNIME است.

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید