بازی های Web3: استفاده از فرصت ها و غلبه بر چالش ها


ارائه شده توسط AppsFlyer


بازی‌های Web3 فرصت‌های جدید و چالش‌های منحصربه‌فردی را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند. در این رویداد VB On-Demand، نگاهی داخلی به دنیای بازی Web3 داشته باشید، از معنای واقعی Web3 و نحوه عملکرد آن گرفته تا فرصت‌های رشد، موانع احتمالی و موارد دیگر.

اکنون به صورت رایگان به صورت درخواستی تماشا کنید!


با بلاک چین و ایده مالکیت دارایی که در DNA آن گنجانده شده است، Web3 لایه جدیدی از تعامل بازیکنان و فرصت توسعه دهندگان را باز می کند. زمانی که کاربران سودآوری بالقوه زمان بازی خود را در نظر بگیرند، بازی برای کسب درآمد به سبک دیگری از بازی تبدیل می‌شود. دارایی‌های قابل خرید، مانند یک سلاح یا لباس قوی‌تر برای آواتار، برای بازیکن بسیار مهم‌تر می‌شوند، زمانی که در واقع به جای توسعه‌دهنده متعلق به آن‌ها هستند. الکس ییپ، معمار ارشد راه‌حل‌ها در AppsFlyer می‌گوید و همه این‌ها به جریان درآمد دیگری برای خود توسعه‌دهندگان بازی تبدیل می‌شود.

با این حال، یک منحنی یادگیری وجود دارد – پیچیدگی خود فناوری، الگوی مالکیت جدید و تأثیر بر رابطه بازیکن و توسعه‌دهنده، همگی چالش‌هایی را برای توسعه‌دهندگانی که شروع به مقابله با این فضای Web3 می‌کنند، ایجاد می‌کند.

Yip می‌گوید: «فرصت‌های رشد Web3 را به یک بازار جدید فریبنده تبدیل می‌کند. توسعه‌دهندگانی که این چالش‌ها را حل می‌کنند، اکنون به رهبران این فضا تبدیل می‌شوند و خود را در راس این مجموعه قرار می‌دهند.»

فرصت هایی برای توسعه دهندگان در حال حاضر

یکی از جالب‌ترین بخش‌های Web3 لایه اضافی مالکیت و هویت است، ییپ می‌گوید – بازیکنانی که از این فرصت استفاده می‌کنند تا نحوه ارائه خود را در جهان طراحی کنند. به عنوان مثال، تعداد بسیار زیادی از بازیکنان در بازی‌های web2 که سلاح‌های خود را طراحی می‌کنند و آواتارهای خود را برای نشان دادن هویت خود آرایش می‌کنند.

Yip می‌گوید: «این سطح از مالکیت، با کاربرانی که می‌توانند خرید و فروش کنند، یک جنبه کلکسیونی جذاب از تجارت را معرفی می‌کند. “و این یک جریان درآمد کاملاً جدید برای توسعه دهندگان است، زیرا هر بار که این NFT ها دست به دست می شوند، توسعه دهندگان کاهش می یابند.”

به جای فروش دارایی ها و دریافت هزینه ثابت، ناگهان این دارایی ها به منبع مستمر حق امتیاز تبدیل می شوند. ییپ می‌گوید سرمایه‌گذاران این را فرصتی برای آنها می‌دانند تا مدل کسب درآمد را کاملاً تغییر دهند. فرصت‌های زیادی برای بازنگری در این زمینه وجود دارد که چگونه این جریان‌های درآمد و NFT‌ها می‌توانند نحوه سودآوری توسعه‌دهندگان را تغییر دهند.

جنبه دیگر شفافیتی است که بلاک چین غیرمتمرکز به ارمغان می آورد و تراکنش ها را قابل مشاهده می کند. بازیکنان می توانند اقتصاد را زیر نظر داشته باشند، نحوه تعامل جامعه را تماشا کنند و ببینند که بازی از طریق تراکنش های آن چگونه در حال توسعه است.

او می‌گوید: «افراد درون جامعه این حس را پیدا می‌کنند که مالک بخشی از بازی هستند و این سطح تعامل کاملاً منحصربه‌فرد است.

چالش های پشت تجارب Web3

فناوری Web3 به اندازه‌ای جدید است که بهترین شیوه‌ها هنوز در حال تدوین هستند، زیرا توسعه‌دهندگان به این رخنه می‌روند، زبان‌های کدنویسی جدید و یک مدل اقتصادی کاملاً جدید را یاد می‌گیرند، و همچنین به دنبال راه‌هایی برای پر کردن شکاف بین پروژه‌های web2 و Web3 هستند.

برخی از توسعه‌دهندگان مسیر برنامه و مرورگر وب را پایین می‌آورند و در مورد چگونگی و مکان استفاده از tokenomics آزمایش می‌کنند. این یک جنبه کاملاً جدید و پیچیده در توسعه بازی است، هم از نظر مدیریت بازیکنان و رفتار بازیکنان و هم از نظر مبارزه با طرف فناوری.

در بازی‌های سودآور که کاربران به دنبال راه‌هایی برای کسب سود هستند، این امر اجتناب‌ناپذیر است که برخی از کاربران به دنبال راه‌هایی برای بازی کردن این بازی باشند. مکانیسم های پشت بازی برای مدیریت این عامل بسیار مهم هستند و همچنین فوق العاده چالش برانگیز هستند. اگر سکه تولید می‌کنید، آیا تورم‌زا هستند یا کاهش‌دهنده، و تولید سکه‌های جدید چگونه بر بازار تأثیر می‌گذارد؟ آیا NFT ها و سکه های شما در بازی های مختلف و پروتکل های مختلف قابل اجرا هستند؟

ییپ می‌گوید: «لایه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را در نظر گرفت، و این یک دنیای کاملاً جدید از امور مالی و تجارت است که باید در نظر گرفته شود.

جذب کاربر در Web3

ایجاد انجمن به یک گام اولیه ضروری در جذب کاربر برای بازی‌های Web3 تبدیل شده است، و گاهی اوقات خیلی قبل از اینکه یک خط کد در سمت توسعه‌دهنده باشد، علاقه را به خود جلب می‌کند.

او می‌گوید: «برخی از پروژه‌های جدید Web3 که واقعاً شروع به کار کرده‌اند، در رسانه‌های اجتماعی شروع شده‌اند. “و سپس کاربران شما تاکتیک‌های مختلف زیادی برای رشد این جوامع دارند بدون اینکه شما یک دلار برای شروع هزینه کنید.”

اما این فقط چت بین بازیکنان هیجان زده نیست. بسیاری از این بازیکنان بالقوه با این توقع وارد می شوند که صدایی در توسعه پروژه داشته باشند. ایجاد حس مالکیت در خارج از دروازه به مخاطبان خود راه قدرتمندی برای تبدیل اولین پذیرندگان به مبشرین است که به جهان می روند و فرصت جدید را تبلیغ می کنند.

این کاربران “حمله” یا انفجار گروهی اطلاعات بازی را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی انجام می دهند. آنها به طراحی میم های جدید و GIF های جدید برای ایجاد آگاهی کمک می کنند. آنها مهارت های خود را ارائه می دهند، مانند ترجمه مطالب تبلیغاتی به منظور افزایش آگاهی بین المللی، و موارد دیگر.

همچنین تاکتیک‌هایی مانند قطرات هوایی، یا یافتن آدرس کیف پول بازیکنان بالقوه و انداختن دارایی‌های رایگان برای وادار کردن آن‌ها به بررسی بازی‌تان، و تأثیرگذاران مشهوری که در مورد پروژه هیجان‌زده هستند و آگاهی را افزایش می‌دهند، وجود دارد.

درست کردن بازی های Web3

کند و کاو در جزئیات وب 3 – توکنومیک و بلاک چین همه آن – برای موفقیت در این دنیای کاملاً جدید ضروری است، اما برخی چیزها هرگز تغییر نمی کنند: شما باید یک بازی خوب بسازید.

ییپ می‌گوید: «در نهایت ما در مورد بازی‌ها در اینجا صحبت می‌کنیم. «روی بازی و تجربه کاربری تمرکز کنید. شما می خواهید کاربران به این دلیل وارد شوند که می خواهند این بازی را انجام دهند، نه به این دلیل که فقط توکن ها را جمع آوری می کنند. یک توزیع کننده توکن ماندگاری بسیار کوتاه تری نسبت به یک بازی واقعاً جذاب دارد.”

در اینجا به صورت درخواستی تماشا کنید.

دستور جلسه

  • Web3 چیست و بازی های Web3 چگونه کار می کنند
  • چگونه می توان از فرصت ها و راه حل های جدید رشد بهره برد
  • بهترین روش‌ها برای ارتباط با کاربران و حضور در آن
  • پیمایش در چشم انداز پلت فرم تکه تکه شده
  • چرا اندازه گیری و اسناد از همان ابتدا بسیار مهم هستند

مجریان

  • فیلیپ دیوین، مدیر عامل، CryptoBlades
  • جاستین ووگل، بنیانگذار سافاری
  • جان لیو، رئیس محصول، AWS Web3 / Blockchain
  • الکس ییپ، معمار ارشد راه حل ها، AppsFlyer
  • دین تاکاهاشی، نویسنده اصلی، GamesBeat (مدیریت)