5 مثال عملی از اینکه چگونه هوش مصنوعی بازاریابی دیجیتال را برای مشاغل متحول می کند


هوش مصنوعی (AI) به شدت بر بازاریابی دیجیتال تأثیر گذاشته است و به کسب و کارها و بازاریابان این امکان را می دهد که مجموعه گسترده ای از داده های مصرف کننده را بدون نیاز به دخالت مستقیم انسانی کنترل و تجزیه و تحلیل کنند.

با تغییر روندهای بازار مصرف به دلیل نفوذ اجتماعی، بازاریابان دیجیتال از قابلیت های دیجیتالی هوش مصنوعی برای جذب، حفظ و تعامل با مشتریان در فرکانس شخصی تر استفاده می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که بازاریابان دیجیتال حدود 15 درصد از بودجه دپارتمان را صرف ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی می کنند، و در حالی که این تلاش های پولی با نرخ های استراتوسفر رشد کرده است، بیش از یک سوم از بازاریابان هنوز می گویند که نمی توانند به درستی تأثیر این ابزارهای هوش مصنوعی را اندازه گیری کنند. در تجارت مستقیم آنها

توسعه مداوم قابلیت‌های هوش مصنوعی به کسب‌وکارها درک بهتری از مخاطبان مشتری هدف آنها می‌دهد و چگونه می‌توانند تعامل خود را از طریق تلاش‌های محتوای معنادار بهبود بخشند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود بخش نرم‌افزار بازاریابی دیجیتال جهانی در سال 2022 به بیش از 67.53 میلیارد دلار افزایش یابد، از 56.77 میلیارد دلار در سال 2021، در اینجا مروری بر پنج مورد استفاده از بهترین روش‌های هوش مصنوعی برای تغییر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل است.

فهرست مطالب نشان می دهد

پروفایل مصرف کننده و مخاطب هدف

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ایجاد پروفایل‌های دقیق‌تر مصرف‌کننده برای بازاریابان کمک کرده است و به آنها این امکان را می‌دهد که تلاش‌های پیام‌رسان خود را بیشتر به سمت این بازارهای هدف هدایت کنند.

شرکت‌ها به‌جای داشتن یک شخصیت گسترده یا خیالی مشتری، اکنون می‌توانند خریدارانشان را بیابند و بفهمند که چه کسانی هستند، و چگونه می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی جذاب ایجاد کنند.

در پشت درک نمایه های مخاطبان هدف موجود، هوش مصنوعی به کسب و کارها این امکان را می دهد تا از بخش هایی از بازار استفاده کنند که قبلاً نادیده گرفته شده اند یا به سادگی نمی دانستند وجود دارند.

به جای هدایت پیام‌های بازاریابی به سمت یک مخاطب، بازاریابان اکنون می‌توانند استراتژی‌هایی را از طریق استفاده از داده‌های واقعی و معیارهای KPI ایجاد کنند که به ارائه نتایج عملی‌تر کمک می‌کند.

بهبود بازاریابی محتوای دیجیتال

بازاریاب‌های دیجیتال ساعت‌های بی‌شماری را صرف پروفایل‌سازی مشتریان فعلی و بالقوه از طریق تحقیقات مداوم مرتبط با بازار می‌کنند تا درک بهتری از نیازها و خواسته‌های مشتری داشته باشند.

با هوش مصنوعی، بازاریابان و کسب‌وکارها اکنون بیشتر با روندهای مداوم سطح کلان و نیازهای مصرف‌کننده مرتبط هستند، زیرا ابزارهای دیجیتال می‌توانند معیارهایی را دنبال، تجزیه و تحلیل و ارائه دهند که می‌تواند مستقیماً در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال گنجانده شود.

این معیارها تولید محتوا را آسان‌تر و با تقاضای فعلی مصرف‌کننده مرتبط‌تر می‌کنند. اکنون تحویل محتوا دقیق‌تر است و مطالب می‌تواند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد. شرکت‌ها می‌توانند به جای اینکه دائماً محتوا را متناسب با بازار به‌روزرسانی کنند، روندهای فعلی را با محصولات یا خدمات خود ترکیب کنند تا پیامی جذاب‌تر ارائه دهند.

خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی

پس از اوج گیری همه‌گیری، جایی که شرکت‌ها به سرعت وارد فضای دیجیتال شدند، بسیاری متوجه شدند که خدمات به مشتری پیوندی حیاتی بین کسب‌وکار و مشتری باقی می‌ماند.

محصولات و ابزارهای خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ربات‌های گفتگو در سال‌های اخیر در وب‌سایت‌های تجاری و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی رایج‌تر شده‌اند.

به جای پرداخت پول به چندین کارمند برای رسیدگی به مشکلات مربوط به مشتری، چت بات ها اکنون می توانند توسط یادگیری ماشین عمیق و هوش مصنوعی آموزش ببینند تا مکالمات شنیداری یا متنی با مشتریان انجام دهند.

نرم افزار چت بات به شرکت ها این امکان را می دهد که راه حل های لحظه ای مشتری و مکالمات در حال حرکت را ارائه دهند. با استفاده از هوش مصنوعی، ربات‌های گفتگو می‌توانند پاسخ مناسب را تعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که سؤالات مشتری به‌موقع و مؤثر حل می‌شوند.

افزایش حضور رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که شکاف دیجیتالی را پر کنند، زیرا به آنها بینشی در مورد نحوه درک مشتریان از یک شرکت و برند آن ارائه می‌دهد.

همانطور که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای با رسانه های اجتماعی و استراتژی های بازاریابی دیجیتال ادغام می شود، شرکت ها می توانند بینش را بر اساس نظرات و مکالمات انجام شده در رسانه های اجتماعی ردیابی، نظارت و جمع آوری کنند.

این بدان معناست که شرکت‌ها اکنون می‌توانند مکان مورد بحث برندشان را به صورت آنلاین یا در رسانه‌های اجتماعی ردیابی کنند. خواه مکالمه یا روابط عمومی خوب باشد یا بد، بازاریابان می توانند به سرعت مداخله کنند تا به هدایت تلاش های پیام رسانی در جهت خاص یا دلخواه کمک کنند.

حجم داده‌های موجود از توانایی‌های انسانی فراتر می‌رود و با هوش مصنوعی، بازاریابان می‌توانند تحقیقات بازار گسترده‌ای را برای توسعه پیام‌رسانی محتوایی که به سمت مشتری و روندهای جاری هدایت می‌شود، انجام دهند.

ساخت مدل های پیش بینی دقیق تر

ما می دانیم که این امکان وجود دارد که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در مکالمات مشتری مدار عمیق شوند و منجر به تبلیغات و تلاش های بازاریابی هدفمندتر شوند. در همین راستا، اکنون نیز برای بازاریابان این امکان وجود دارد که مدل‌های پیش‌بینی‌کننده‌تری را از نظر آنچه مشتریان مهم یا جالب می‌دانند بسازند.

این تلاش‌ها به بهبود تلاش‌های مدیریت ارتباط کمک می‌کند و درک اینکه چگونه محتوای دیجیتالی آنها به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه آنلاین مشتریانشان تبدیل می‌شود، برای شرکت‌ها آسان‌تر می‌شود.

به جای استفاده از مدل‌های پیش‌بینی منسوخ، هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های تاریخی را با بینش‌های هم‌زمان مرتبط ترکیب کند تا شاخص‌های قابل اندازه‌گیری را ایجاد کند که می‌تواند مستقیماً در استراتژی بازاریابی دیجیتال گنجانده شود.

مشتاقانه منتظر است

در حال حاضر چندین روش کاربردی مهم و مبتکرانه را می بینیم که هوش مصنوعی به کمک و بهبود دامنه بازاریابی دیجیتال کمک کرده است. نه تنها به بازاریابان کمک می کند تا درک بهتری از این ابزارها برای بهبود تجربه آنلاین مشتریان داشته باشند، بلکه به کسب و کارها و شرکت ها این امکان را می دهد تا روابط معنادارتری با مصرف کنندگان ایجاد کنند.

به‌جای تکیه بر داده‌های تخیلی یا قدیمی، هوش مصنوعی اکنون می‌تواند سیستم تحلیلی را تقویت کند که می‌تواند هویت برند آنلاین را ارزیابی کند و بازاریابان را به سمت توسعه استراتژی‌های بازاریابی دقیق‌تر و مشتری‌محور هدایت کند.

موارد استفاده از هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی آنلاین، تجربه مشتری و بازاریابی محتوا به ظاهر بی پایان است و در سال های آینده تنها می توان امیدوار بود که شاهد پذیرش گسترده تر هوش مصنوعی در سایر زمینه ها و صنایع باشیم.

اولین بار در ValueWalk منتشر شد. اینجا را بخوانید.

اعتبار تصویر برجسته: عکس از دومینیکا روزکلی. Pexels; متشکرم!

ValueWalk