چگونه چشم انداز ورزش در متاورژن تکامل خواهد یافت


جلسات درخواستی از اجلاس Low-Code/No-Code را بررسی کنید تا بیاموزید چگونه با ارتقاء مهارت و مقیاس‌بندی توسعه‌دهندگان شهروند، نوآوری موفقیت‌آمیز و دستیابی به کارایی داشته باشید. الان ببین.


ورزش این قدرت را دارد که در همه جا به همه برسد. بیش از 3.6 میلیارد نفر جام جهانی فوتبال را در سال 2018 تماشا کردند و خواهیم دید که آیا این اعداد امسال از آن فراتر می رود یا خیر. آیا در متاورس بهتر عمل خواهد کرد؟

بر اساس گزارشی که توسط Web3 Studio، یک شرکت مشاوره مالی و سرمایه گذاری Web3 که با کارشناسان مشورت کرده و گزارشی در مورد ورزش در metaverse تهیه کرده است، انتظار می رود ارزش اقتصادی متاورس ورزشی تا سال 2030 به 80 میلیارد دلار برسد.

و این گزارش چشم‌انداز جالبی از مکان‌هایی را ترسیم کرد که فناوری دیجیتال – از توکن‌های غیرقابل تعویض کلکسیونی (NFT) گرفته تا ورزش‌های الکترونیکی دیجیتال – می‌تواند تعامل طرفداران را حتی بیشتر کند.

متاورس های ورزشی تا سال 2030 به 80 میلیارد دلار خواهد رسید.

در این گزارش آمده است: «این به دلیل علاقه به سرعت رو به رشد مصرف‌کنندگان به روش‌های جدید برای تعامل با ورزش‌ها و تیم‌های مورد علاقه‌شان، و همچنین نگرش مثبت ستاره‌های ورزش نسبت به اشکال جدید کسب درآمد از تجربیاتشان، تقویت می‌شود.

این شرکت بازار بالقوه را با ارزیابی فرصت‌های پایین به بالا برای هر بخش از متاورس ورزشی، از بزرگترین فرصت برای «لحظه‌ها» در 29 میلیارد دلار و کوچک‌ترین فرصت فعلی 2 میلیارد دلاری برای ورزش‌های الکترونیکی اندازه‌گیری کرد.

این گزارش همچنین نمایی از منظره متاورس ورزشی را که در تصویر چشم انداز بازار در زیر گرفته شده است، نشان می دهد که دسته بندی های جدیدی را که پدیدار شده اند را نشان می دهد. NBA Top Shot با فروش «لحظه‌ها» به طرفداران، شور و شوق در مورد NFT را آغاز کرد. NFT‌های کلکسیونی که توسط Dapper Labs ساخته شده‌اند، در فوریه 2021 به ارزش 224 میلیون دلار فروش NFT داشتند. با جمع‌آوری وسایل کلکسیونی طرفداران در سایر ورزش‌ها گسترش یافت. بازی‌ها و کلکسیون‌های کارت معاملاتی نیز به بازار NFT رونق بخشیدند و به شرکت‌هایی مانند Sorare 4.3 میلیارد دلار ارزش دادند.

چشم انداز متاورس ورزشی Web3.

سازندگان پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی مانند The Football Club و Fancurve با اقلام دیجیتالی خود وارد عمل شدند. آدیداس و نایک دنبال کردند و نایک حتی RTFKT را خرید و یک برنامه اجتماعی به نام .Swoosh راه اندازی کرد.

تیم ها نشانه های هواداران و ورزشکاران را صادر کردند. هوادارانی که این نشانه ها را به دست آورده بودند، می توانستند رای دهند، مانند انتخاب آهنگ برای جشن گل توسط یوونتوس تورین.

تیم های ورزشی و بازی های رقابتی بازیکنانی داشتند که برای پول با یکدیگر رقابت می کردند. تیم‌هایی مانند FaZe به برندهای سبک زندگی تبدیل شده‌اند، اما این فضا همچنان فاقد موفقیت‌های بزرگی مانند League of Legends، Dota 2 و Fortnite از عصر Web2 است.

و تجربیات املاک و مستغلات مجازی و metaverse برای ارائه تجربیات VIP به طرفداران پدیدار شد. Decentraland، Somnium Space و The Sandbox از ایده توسعه املاک مجازی به چیزی ارزشمندتر از فضای خالی در فضای مجازی سود برده اند.

آنچه در این گزارش برجسته شده است، تغییر نسلی در بین طرفداران ورزش است، از طرفداران منفعل مسن که سرگرم سرگرمی خطی هستند تا طرفداران فعال جوان که به دنبال راه های بیشتری برای درگیر شدن با ورزش های مورد علاقه خود هستند. به همین دلیل است که شاهد قراردادهایی مانند قطع مشارکت بلاک چین توسط فیفا با Alogorand و Roblox هستیم که یک FIFA World تعاملی را با بیش از 50 میلیون کاربر فعال در پلتفرم خود راه اندازی می کند. استودیو Web3 گفت که طرفداران GenZ تمایل بسیار بیشتری برای پرداخت برای محتوای ورزشی دارند. و مصرف آنها در حال دور شدن از رسانه های منفعل مانند تلویزیون به رسانه های اجتماعی است که جوانان را هدف قرار می دهد.

Web3 شروع به در اختیار گرفتن اسپانسرهای ورزشی کرده است. برندها در حال حرکت به این فضا هستند، از Budweiser تا Visa، و این یکی از موضوعاتی است که ما در اجلاس GamesBeat خود در مورد آن صحبت خواهیم کرد: در رویداد Metaverse 3 در تاریخ 1 فوریه تا 2 فوریه 2023. این برندها طرفداران ورزش را هر کجا تعقیب خواهند کرد. آنها هستند، از جمله در متاوز.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.