آیا جلسه ای از GamesBeat Summit Next 2022 را از دست داده اید؟ همه جلسات اکنون برای مشاهده در کتابخانه درخواستی ما در دسترس هستند. برای شروع تماشا اینجا را کلیک کنید.
Data.ai (گروه تحلیلی که قبلاً با نام App Annie شناخته می شد)، این هفته گزارش جدیدی درباره موفقیت های بازی های موبایلی در سال 2022 منتشر کرد. بر اساس این گزارش، بازی های موبایلی پس از رونق دوران همه گیر شروع به کاهش اندکی کرده است، اما به نظر می رسد ثابت در یک واترمارک بالا همچنین برخی از بازیهایی را که روند نزولی را به چالش کشیدهاند، برجسته کرده است.
در این گزارش، Data.ai تصریح میکند که در حالی که بازار موبایل در حال کاهش است، هنوز در سال 2022 آمار بهتری نسبت به قبل از همهگیری دارد. به عنوان مثال، هزینه مصرف کنندگان در سراسر جهان برای بازی ها در فوریه 2020 5.24 میلیارد دلار بود. همین رقم در سپتامبر 2022 6.5 میلیارد دلار بود. در حالی که رقم اخیر نسبت به 7.73 میلیارد دلار در ژوئیه 2021 کاهش زیادی دارد، اما همچنان از هزینه های قبل از همه گیری بیشتر است.
علاوه بر موارد فوق، گزارش Data.ai نشان میدهد که بازیهای جدید بیشتری سریعتر درآمدزایی میکنند، اما دادههای آنها مربوط به سالهای 2020 و 2021 است. 25 بازی جدید که در سال 2021 ساخته شدهاند، در مقایسه با 19 بازی در سال 2020، در بین 100 بازی برتر مصرفکننده قرار گرفتند. این گزارش شامل دادههای سال 2022 نمیشود، یا نشان نمیدهد که آیا با سال 2021 یا 2020 قابل مقایسهتر است یا خیر.
کدام بازی های موبایل موفق هستند
بازیهای iOS از زمان تغییرات حریم خصوصی اپل، زمان سختی را برای کسب درآمد سپری کردهاند – درآمد آنها همچنان پایین است. علیرغم این چرخش عمومی، برخی از بازی ها این روند را به چالش می کشند. بر اساس این گزارش، بازی هایی مانند Merge Mansion به لطف بازاریابی موثر و قلاب های روایت درون بازی، عملکرد خوبی دارند.
به نظر میرسد که بازیهای مرتبط با فرنچایزهای بازی بزرگتر نیز بدون در نظر گرفتن عملکرد خوبی دارند. از جمله Apex Legends Mobile و Diablo Immortal هستند. Genshin Impact که در پلتفرم های دیگر نیز موجود است، روایت قوی و بودجه بازاریابی بالایی دارد، همچنین در حال رونق است. بازار دیگری که همچنان پابرجاست، بازی های کازینوی موبایلی است، که data.ai اخیراً گزارش کرده است که به سرعت در حال افزایش محبوبیت است.
عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. چه مقالات ما را بخوانید، چه به پادکستهای ما گوش دهید یا ویدیوهای ما را تماشا کنید، GamesBeat به شما کمک میکند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.