رکود اقتصادی بر دنیای شیک اینفلوئنسرها ظاهر می شود


وقتی لیدیا میلن گرمایش در اواخر نوامبر خراب شد، او به قدیمی‌ترین هتل مجلل بریتانیا، ساووی، رفت، جایی که اتاق‌های طلاکاری شده شبی 700 تا 5500 دلار قیمت دارند. اینفلوئنسر بریتانیایی به 797000 دنبال‌کننده TikTok گفت: «من از آب گرم فوق‌العاده آنها استفاده کامل خواهم کرد.

پاسخ – 3.9 میلیون بازدید بعد – قابل پیش بینی شدید بود. بسیاری از نظر دهندگان میلن را با ماری آنتوانت مقایسه کردند. دیگران جوک هایی مانند “تلویزیون من خراب است، بنابراین من یک جت شخصی کرایه کرده ام تا مرا به قطر برساند تا بتوانم پای فیلم را تماشا کنم.” یک کامنت با بیش از 14000 لایک، بهترین احساسات را خلاصه کرد: “اتاق (یک اتاق بسیار سرد) خوانده نشده است.”

میلیون ها بریتانیایی در حال حاضر با افزایش قیمت انرژی «فقر سوختی» را تجربه می کنند. شش روز قبل از ورود Millen به ساووی، تورم بریتانیا به بالاترین حد خود در 41 سال گذشته رسید. بسیاری از خانواده های بریتانیایی در حال حاضر بین گرم کردن و غذا خوردن انتخاب می کنند، در حالی که کارگران راه آهن، پرستاران و آتش نشانان در حال برنامه ریزی برای اعتصاب برای دستمزد قابل زندگی هستند.

در سطح جهانی، داستان تقریباً مشابه است و اقتصاددانان نگرانند که جهان در آستانه یک رکود دیگر باشد. بنابراین واکنش شدید علیه Millen یک سوال جالب را ایجاد می کند: در زمان سختی اقتصادی، دقیقاً چه اتفاقی برای تأثیرگذاران می افتد؟ ایجاد محتوا در طول یک بحران هزینه زندگی چگونه به نظر می رسد، زمانی که افراد بیشتری از سبک زندگی که اینفلوئنسرهای لوکس به رخ می کشند کنار گذاشته می شوند؟ و برندها، آژانس‌ها و خود سازندگان چگونه این چشم‌انداز در حال تغییر را هدایت خواهند کرد؟

سوفی وود، 25 ساله نیویورکی که از سال 2015 محتوای مد، زیبایی و سبک زندگی تولید می کند و بیش از 59000 دنبال کننده در اینستاگرام و TikTok خود دارد، می گوید: “وقتی جمعه سیاه اتفاق افتاد، من هیچ چیزی برای فروش پست نکردم.” حساب ها. “من فکر می کنم احمقانه است که در چنین زمانی که افراد زیادی از کار بیکار می شوند، هزینه های بیهوده را تشویق کنیم. و خرج کردن و نشان دادن اقلامی که دارم میخرم برای من واقعاً غیر حساس به نظر می رسد.

وود که قبلاً کمپین‌هایی را برای Urban Outfitters، Crocs، HBO Max و Google انجام داده است، می‌گوید که اخیراً شروع به همکاری با مارک‌های مد پایدار و اخلاقی کرده است که لباس‌هایی را تولید می‌کنند که «برای ماندگاری ساخته شده باشند». او همچنین اکنون عکس‌های کمتری از هدایا و بسته‌های روابط عمومی که دریافت می‌کند، «فقط به این دلیل که احساس لاف زدن می‌کند» منتشر می‌کند و حتی از برخی شرکت‌ها خواسته است که او را از لیست هدیه‌های خود حذف کنند.

با این حال، در حالی که وود انتخاب شخصی برای ارسال با حساسیت بیشتری داشته است، هنوز متوجه تغییری در رویکرد شرکت ها به کمپین ها نشده است.

امی زویرن، رئیس آژانس های شرکت بازاریابی اینفلوئنسر مستقر در لندن، در آن سوی آبگیر، می گوید که برندها هستند در مورد استعدادهایی که با آنها کار می کنند دقیق تر می شوند و “صداهای قابل اعتماد” را انتخاب می کنند.

او می‌گوید: «صحبت کردن با خالق مورد علاقه‌تان در یک زمان واقعاً نامطمئن، بسیار متفاوت از زمانی است که برندها مستقیماً با شما صحبت می‌کنند. Zwirn معتقد است که اگر بریتانیا وارد رکود اقتصادی شود، شرکت‌ها با جستجوی تأثیرگذاران خاص برای ایفای نقش به عنوان سفیران بلندمدت، به جای انجام کمپین‌های موقت با سازندگان متعدد، اعتماد مشتریان را ایجاد خواهند کرد.

در حالی که اصطلاح “اینفلوئنسر” اغلب تصاویری از زنان در حال تعطیلات را تداعی می کند که به همان اندازه لاغر و ثروتمند هستند، واقعیت این است که این یک صنعت گسترده است و تأثیرگذاران آشپزی، نظافت، تربیت والدین و بودجه ممکن است با توجه به تلاش برندها مورد تقاضا قرار گیرند. به مصرف کنندگان مربوط می شود. اما خوب، مطمئناً: تأثیرگذاران سبک زندگی لوکس مانند Millen چطور؟