مزایا و معایب هر استراتژی


کارآفرینان هم می توانند ساخته شوند و هم متولد شوند. همین امر در مورد خود کسب و کارها نیز صادق است.

برخی به صورت ارگانیک به دنیا می آیند و برخی به صورت غیر ارگانیک رشد می کنند.

هیچ استراتژی واحد درست یا غلطی برای رشد وجود ندارد.

وقتی نوبت به رشد یک تجارت می رسد، کارآفرینان و مدیران اجرایی دو گزینه اصلی دارند: می توانند یا یک کسب و کار موجود را بخرید یا از ابتدا آن را بسازید. هر دو استراتژی دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند، بنابراین ارزیابی دقیق مزایا و معایب قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین مسیر برای شما و کسب و کارتان مهم است.

مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنند، کارآفرینان احتمالاً در این مسیر با چالش های مختلفی روبرو خواهند شد. با این حال، با تلاش و فداکاری، می توان به موفقیت دست یافت و یک تجارت پر رونق را در هر دو راه ایجاد کرد.

بیایید هم رشد ارگانیک (ساختمان) و هم رشد غیر ارگانیک (خرید) را به عنوان استراتژی‌های قابل دوام استارت‌آپ و رشد کسب‌وکار با تشریح مزایا و معایب مربوطه بررسی کنیم.

رشد کسب و کار غیر ارگانیک در مقابل ارگانیک توضیح داده شده است

استراتژی‌های رشد کسب‌وکار ارگانیک در مقابل غیرارگانیک به دو گزینه اصلی کارآفرینان و مدیران برای رشد کسب‌وکارشان اشاره دارد. رشد ارگانیک مستلزم ایجاد یک تجارت از ابتدا است، در حالی که رشد غیر ارگانیک شامل خرید یک تجارت موجود از طریق ادغام یا اکتساب است.

هر دو رویکرد مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین ارزیابی دقیق مزایا و معایب قبل از تصمیم‌گیری بهترین استراتژی برای شما و شرکت شما مهم است.

مزایای ایجاد یک کسب و کار از ابتدا

ایجاد یک کسب و کار از پایه می تواند جنبه های مثبت زیادی داشته باشد. در اینجا فقط چند مورد را بیان می کنیم.

کنترل کامل: هنگام ساختن یک کسب و کار از ابتدا، بنیانگذاران کنترل کاملی بر چشم انداز خود دارند و به راحتی می توانند مسیر کسب و کار خود را برای برآورده کردن نیازها یا اهداف در حال تغییر تنظیم کنند. علاوه بر این، آنها بر تمام جنبه های شرکت، از جمله فرهنگ و عملیات آن، مالکیت دارند.

نیازی به قبول بدهی نیست: وقتی یک کسب و کار را از پایه شروع می کنید، کارآفرینان لزوماً نیازی به پرداخت بدهی ندارند تا بتوانند کسب و کار را از پایه شروع کنند. این به آنها اجازه می دهد تا بیشتر منابع خود را به جای بازپرداخت وام ها بر روی رشد و توسعه متمرکز کنند.

وفاداری عمیق به برند: راه اندازی یک کسب و کار از صفر فرصت ایجاد وفاداری به برند را می دهد که عمیقاً در بین مشتریان تعبیه شده است. این امر با ایجاد یک محصول یا خدمات کاملاً جدید و همچنین بازاریابی آن به گونه ای است که با مشتریان و مشتریان بالقوه طنین انداز شود.

یک حس غرور: اینکه یک روز می گوییم مدیر عامل شرکتی هستید که از یک دفتر کار خانگی یا گاراژ شما شروع کرده است، می تواند بسیار رضایت بخش و خوشحال کننده باشد. بسیاری از کارآفرینان توسط چیزی بیش از نتیجه نهایی هدایت می شوند. برخی از کسب‌وکارها به آن‌ها احساس هدف و جهت بیشتری می‌دهند، به‌ویژه اگر کسب‌وکار دارای مأموریتی باشد که با ارزش‌های داخلی همسو باشد و مأموریتی بزرگ‌تر از یک شخص باشد. شما معمولاً نمی توانید همان را از یک شرکت خریداری شده دریافت کنید.

معایب ایجاد یک کسب و کار از ابتدا

به عنوان کسی که هم ساخت و هم خرید کرده است، می توانم بگویم که وقتی صحبت از ساختن یک کسب و کار از طبقه همکف می شود، اغلب مضرات ناامیدکننده تری وجود دارد. شروع از صفر ممکن است به شرکت‌ها کنترل بیشتری بر عرضه محصولاتشان بدهد، اما به منابع قابل توجهی نیز نیاز دارد تا از زمین خارج شوند.

روند آهسته: شروع یک کسب و کار از صفر می تواند زمان قابل توجهی داشته باشد و فرصت رشد و موفقیت را به تاخیر بیندازد. این جدول زمانی با در نظر گرفتن فرآیند توسعه محصول یا خدمات و همچنین تامین امنیت مشتریان یا مشتریان می تواند طولانی تر باشد.

سرمایه گذاری قابل توجه: ایجاد یک کسب و کار از پایه به سرمایه گذاری مالی عمده نیاز دارد تا بتواند از روی زمین شروع شود. این می تواند شامل سرمایه گذاری در پرسنل، مواد خام و سایر منابع مورد نیاز برای راه اندازی موفقیت آمیز تجارت باشد. زمان پول است، و اگر از صفر شروع کنید، کارهای کوچک زیادی وجود خواهد داشت که کارآفرین باید انجام دهد که احتمالاً ارزش زیادی به درآمد یا عملیات اضافه نمی کند.

رقابت سخت: هنگامی که یک کسب و کار را از صفر شروع می کنید، اغلب رقابت سختی از سوی متصدیان فعلی وجود دارد که برای موفقیت آن باید بر آن غلبه کرد. این می‌تواند شامل رقابت با کسب‌وکارهای موجود، مستقر یا متقاعد کردن مشتریان برای تغییر به یک محصول یا خدمات جدید باشد، به‌ویژه اگر وارد صنعت اقیانوس سرخ می‌شوید. بهترین استارت‌آپ‌ها به دنبال بازارهایی می‌روند که در آن‌ها هیچ رقابتی وجود ندارد یا کم است.

مزایای خرید یا به دست آوردن یک کسب و کار یا دارایی های تجاری موجود

رشد تسریع شده: خرید یک کسب و کار موجود به طور قابل توجهی جدول زمانی مورد نیاز برای راه اندازی و راه اندازی را در مقایسه با ایجاد یک کسب و کار از ابتدا کاهش می دهد. علاوه بر این، به کارآفرینان این امکان را می‌دهد که فوراً به پایگاه مشتریان موجود دسترسی داشته باشند و فوراً شروع به کسب سود کنند. در نهایت، زمان کمتری برای توسعه و آزمایش باید صرف شود، زیرا محصول یا خدمات موجود در حال حاضر ایجاد شده است. همچنین هزینه های کمتری در ارتباط با بازاریابی و تبلیغات وجود دارد زیرا یک پایگاه مشتری موجود وجود دارد. به طور خلاصه، خرید یک تجارت دارای مزیت سرعت است.

سرمایه تاسیس کرد: هنگام خرید یک کسب و کار، کارآفرین نیازی به نگرانی در مورد جذب سرمایه برای شروع کسب و کار ندارد. این بدان معنی است که آنها می توانند منابع خود را بر سایر زمینه های رشد و گسترش مانند بازاریابی یا توسعه محصول متمرکز کنند.

کارمندان آگاه: هنگام خرید یک کسب و کار موجود، کارآفرینان به تیمی از کارمندان با تجربه و آگاه دسترسی پیدا می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا بدون نیاز به سرمایه گذاری در آموزش نیروهای جدید، وارد زمین شوند.

معایب به دست آوردن یک کسب و کار یا عملیات تجاری موجود

برخی از خطرات مرتبط با خرید چیزی که قبلاً ایجاد شده است وجود دارد. این همه گل رز و رنگین کمان نیست.

معامله پرهزینه: خرید یک کسب‌وکار موجود می‌تواند فوق‌العاده گران باشد، به‌ویژه اگر کارآفرین در حال خرید یک شرکت تاسیس شده با پایگاه مشتری و سهم بازار بزرگ باشد. این می‌تواند مستلزم گرفتن وام یا صدور سهام برای خرید کسب‌وکار باشد. این واقعیت به تنهایی ممکن است مانع بسیاری از خریداران شود. برخی از حامیان مالی یا بنیانگذاران به سهام خصوصی یا سایر سرمایه گذاران با ارزش خالص متوسل می شوند تا به افزایش سهام کمک کنند تا حتی امکان خرید فراهم شود.

کنترل محدود: هنگام خرید یک کسب و کار موجود، کارآفرینان مقدار مشخصی از کنترل را بر چشم انداز خود برای شرکت کنار می گذارند. این شامل تنظیم عملیات برای برآوردن نیازهای در حال تغییر یا گفتن حرف آخر در مورد تصمیمات پرسنل است.

مقاومت در برابر تغییر: مشتریان و مشتریان موجود ممکن است در برابر هرگونه تغییری که کارآفرین می‌خواهد ایجاد کند، مقاومت نشان دهند، زیرا آنها به روش قبلی عادت کرده‌اند. این می تواند شرایط دشواری را برای صاحبان جدیدی ایجاد کند که مایل به به روز رسانی یا بهبود محصولات و خدمات موجود هستند.

خطر افزایش یافته. کسب یک کسب و کار معمولاً شامل افزایش ریسک است. نه تنها این معامله پرهزینه است، بلکه گرفتن بدهی تجاری قابل توجه می تواند به طور بالقوه نیاز به ضمانت شخصی برای وام داشته باشد. و در محیط امروزی با نرخ بهره بالاتر، خطر به طور تصاعدی افزایش می یابد. علاوه بر این، کارآفرین ممکن است (به ویژه در مورد خرید سهام) هر گونه مسائل حقوقی که ممکن است کسب و کار داشته باشد را فرض کند. این می تواند شامل قراردادهای تقلبی یا سایر مسائل با فروشندگان و تامین کنندگان باشد.

یک مدل هیبریدی

در اکثر سناریوها، استراتژی‌های رشد کسب‌وکار ارگانیک و غیرارگانیک متقابل نیستند.

برای مثال، برخی از استارت‌آپ‌ها در نهایت به اندازه‌ای بزرگ می‌شوند که شرکت‌های دیگری را به دست آورند که به آنها کمک می‌کند بهتر به صورت عمودی یا افقی در جایگاه خود ادغام شوند.

از سوی دیگر، برخی از سرمایه‌گذاران جستجو یا حامیان مالی بدون سرمایه در واقع برای به دست آوردن یک کسب‌وکار وقت می‌گذارند و سپس آن را با گسترش خدمات به بخش‌های جانبی بازار افزایش می‌دهند.

این در واقع کاری است که ما با Marketer.co انجام دادیم. این یک استارت آپ در یک کسب و کار از قبل تاسیس شده است که پنج سال پیش خریداری شده است. با این حال، تمرکز خدمات بازاریابی کمی متفاوت است و به ما این توانایی را می‌دهد که جایگاه‌های جدید و متفاوتی را نسبت به قبل هدف قرار دهیم.

نتیجه

شروع یک کسب و کار از صفر یا خرید یک کسب و کار موجود، هر دو مزایا و معایب خود را دارند. برای کارآفرینان بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری، مزایا و معایب کسب و کار را در مقابل مزایا و معایب یک راه اندازی کسب و کار ارزیابی کنند. ساختن از زمین صفر امکان کنترل بیشتر را فراهم می‌کند، اما زمان و منابع بیشتری برای خارج شدن از زمین نیاز دارد. خرید یک کسب و کار زمان راه اندازی را تسریع می کند، اما می تواند گران باشد و مستلزم کنار گذاشتن کنترل بر عملیات است. درک تفاوت بین این دو گزینه به کارآفرینان کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرند که برای موقعیت آنها مناسب است.

نکته اصلی این است که هر دو ساختن یک کسب و کار از ابتدا و یا خرید آن خطرات و پاداش های خاص خود را دارند. کارآفرینان باید منابع، جدول زمانی و کنترل مورد نیاز خود را در نظر بگیرند تا تصمیمی بگیرند که برای کسب و کارشان بهترین نتیجه را دارد.

ناتی نید

ناتی نید

Nate Nead مدیر عامل و عضو مدیریت Nead, LLC است، یک شرکت مشاوره که خدمات مشاوره استراتژیک را در رشته های مختلف از جمله مالی، بازاریابی و توسعه نرم افزار ارائه می دهد. برای بیش از یک دهه، نیت راهنمایی های استراتژیک در زمینه M&A، خرید سرمایه، فناوری و راه حل های بازاریابی برای برخی از معروف ترین برندهای آنلاین ارائه کرده بود. او و تیمش به طور یکسان به مشتریان Fortune 500 و SMB مشاوره می دهند. این تیم در سیاتل، واشنگتن مستقر است. ال پاسو، تگزاس و وست پالم بیچ، فلوریدا.