4 استراتژی برای ایجاد فرهنگ انعطاف پذیری نیروی کار


تمام جلسات درخواستی از اجلاس امنیت هوشمند را در اینجا بررسی کنید.


گسترش کار از راه دور در طول همه گیری جهانی ثابت کرد که کار از خانه یک مدل محل کار قابل دوام است که جنبه منفی کمی دارد. با این حال، کسب‌وکارها همچنان کارکنان خود را تشویق می‌کنند یا حتی از آنها می‌خواهند که به دفتر بازگردند – اغلب به ضرر خودشان. به عنوان مثال، PwC’s Pulse Survey: Cautious to Confident نشان داد که 64٪ از مدیران موافق هستند که شرکت آنها تا حد امکان به تعداد بیشتری از افراد در محل نیاز دارد.

از آنجایی که کار از راه دور همچنان در صدر فهرست خواسته های کارکنان قرار دارد، واضح است که بسیاری از رهبران کسب و کار باید برای حفظ و جذب کارگران، فرهنگ انعطاف پذیری را در سازمان خود بهتر بپذیرند.

کارمندان همچنان خواستار انعطاف در محل کار هستند

طبق نظرسنجی جهانی نیروی کار ما، کارگران امروزی تمایل دارند (و به) تنوع در نحوه کارشان نیاز دارند. نزدیک به دو سوم می گویند که ترکیبی از کار حضوری و کار از راه دور را ترجیح می دهند. این انعطاف پذیری در هسته اصلی رضایت شغلی قرار دارد. تنها 45 درصد از کارکنان حضوری می گویند که از شغل خود راضی هستند، در مقایسه با 50 درصد کارمندان هیبریدی و 63 درصد از کارگران کاملاً از راه دور.

حفظ ارتباط و فرهنگ مهم است، اما انعطاف ناپذیری باعث ایجاد خشم می شود. در حالی که 26٪ از افراد در نظرسنجی PwC کار تمام وقت از راه دور را ترجیح می دهند، تنها 18٪ گفتند که کارفرمای آنها احتمالاً این مدل را اتخاذ می کند. تنها 11 درصد از کارمندان کار حضوری تمام وقت را ترجیح می دهند، اما 18 درصد می گویند که کارفرمای آنها احتمالاً از آنها می خواهد که هر روز به دفتر مراجعه کنند.

رویداد

اجلاس امنیت هوشمند بر حسب تقاضا

نقش حیاتی هوش مصنوعی و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را بیاموزید. امروز جلسات درخواستی را تماشا کنید.

اینجا را تماشا کنید

چابکی نیروی کار برای رقابت در یک بازار بسیار روان و رقابتی حیاتی است. بنابراین، سازمان‌ها باید هم به انتظارات کارکنان پاسخ دهند و هم کارگران خود را در موقعیتی قرار دهند که در سطح بالایی عمل کنند. در غیر این صورت، ممکن است با گردش مالی بالا، بهره وری پایین و از دست دادن چابکی تجاری مواجه شوند.

استراتژی محل کار که به نفع سازمان و کارکنان است

واضح است که اکثر کارفرمایان هنوز روش جدیدی را برای کار در دنیای پس از همه گیری کامل نکرده اند، روشی که به مزایا هم برای کارکنان و هم برای شرکت می پردازد. با این حال، سازمان‌های پیشرو، با اجرای سیاست‌ها و ابزارهایی که کارکنان را در جایی که هستند ملاقات می‌کنند، فرهنگ انعطاف‌پذیری را در محیط کار می‌پذیرند. موفقیت در این مدل هیبریدی جدید مستلزم درگیر کردن کارمندان و ایجاد حس شخصی‌سازی و مالکیت در نحوه کارشان است.

در اینجا چهار استراتژی برای رهبران کسب و کار ارائه می شود تا فرهنگ انعطاف پذیری نیروی کار را که به نفع سازمان و کارمندان باشد، فعال کنند.

1. انعطاف پذیری شخصی ارائه دهید

انعطاف پذیری در محل کار یک پیشنهاد برای همه نیست. افراد نیازها، سبک های کاری و ترجیحات متفاوتی برای نحوه کار خود دارند و شخصی سازی به افراد کمک می کند تا در بهترین موقعیت برای موفقیت قرار گیرند. دادن قدرت به کارگران برای کار به روشی که به بهترین وجه مناسب آنها باشد، احساس مسئولیت و انگیزه برای انجام کار را ایجاد می کند.

برخی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند از ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر برای رسیدگی به مراقبت از کودک یا سایر مسئولیت های شخصی کار کنند. دیگران ممکن است احساس کنند که در یک هفته کاری چهار روزه عملکرد بهتری خواهند داشت. برخی ممکن است تصمیم بگیرند که برخی از حقوق خود را برای تعطیلات بیشتر یا روزهای شخصی صرف کنند. انعطاف پذیری به افراد این امکان را می دهد که هر طور که می خواهند و در زمانی که می خواهند به بهترین شکل کار کنند.

در همین حال، قدرت ارتباط و مربیگری را که به صورت حضوری اتفاق می افتد، فراموش نکنید. برخی افراد به سادگی نمی دانند چه چیزی را از دست داده اند. با گرد هم آوردن تیم ها به طور منظم و استفاده از اتصال به عنوان یک انگیزه حضوری، می تواند به روشن شدن ارزش کمک کند.

2. قوانین را از قبل تنظیم کنید

نیازها و ترجیحات فردی افراد هر چه که باشد، این به مدیران و رهبران کسب و کار بستگی دارد که تعیین کنند آیا این به نفع سازمان است که به افراد اجازه دهند نحوه کار خود را شخصی کنند. این نیاز به کانال‌های ارتباطی باز بین مدیران، کارکنان و منابع انسانی و همچنین برنامه‌های رسمی پیرامون کار حضوری، از راه دور و ترکیبی دارد.

مردم باید بدانند که انتظارات شغلی بدون توجه به نحوه کارشان چیست و مدیران باید بدانند که مرزها کجاست. قوانین شفاف مشارکت باید تنظیم، رسمی و به ذینفعان ابلاغ شود، همراه با مسئولیت‌های روشن.

3. سبک های کاری مختلف را با ابزارهای پیشرفته برای همکاری و ارتباط توانمند کنید

یک نیروی کار منعطف فقط به اندازه مجموعه ابزارش موثر است. کارمندان در هر کجا که کار می کنند باید به ابزارهایی مجهز شوند که به آنها اجازه می دهد به طور مؤثر به منابع شرکت متصل شوند و با همکاران، مشتریان و شرکا همکاری کنند.

ما باید فراتر از کنفرانس ویدیویی برویم تا ابزارهای تعاملی مانند تخته سفید، نظرسنجی بلادرنگ و توانایی شکستن در تیم‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم. کارمندان از راه دور نیاز به اتصالی شبیه به دفتر دارند، بنابراین می توانند بدون مشکل تاخیر یا پهنای باند، همانطور که انتظار دارند کار کنند. و افرادی که در دفتر کار می کنند نیز نباید کنار گذاشته شوند. بازنگری کامل در نحوه چیدمان دفاتر و فضاهای مشترک می تواند افراد را ترغیب کند تا بیشتر وارد دفتر شوند و بهره وری بیشتری داشته باشند.

4. تشویق به رشد و پیشرفت شغلی

هر کارمندی باید در نقش خود احساس چالش کند و بخواهد شغل خود را در شرکت رشد دهد. ارتقاء مهارت و فرصت های پیشرفت، راه های عالی برای حفظ و جذب کارکنان است. سرمایه‌گذاری روی افراد از طریق برنامه‌های یادگیری و توسعه که با شناخت، نشان‌ها و مشوق‌ها تقویت می‌شود، نوع محیط کاری را ایجاد می‌کند که افراد می‌توانند در مورد آن هیجان‌زده شوند.

افراد با عملکرد بالا میل به فرصت هایی دارند که آنها را به چالش می کشد و آنها را هیجان زده می کند. فقط باید به آنها فرصت هایی برای برتری دادن و نشان دادن کارهایی که می توانند انجام دهند، بدهیم.

افراد را در موقعیت برتر قرار دهید

مدل های کاری ترکیبی از بین نمی روند. حفظ و جذب کارگران مولد مستلزم انعطاف پذیری در نحوه کار آنها و همدلی رهبران کسب و کار در مورد اینکه “عادی جدید” برای کارمندان چگونه است. رهبران کسب‌وکار فرصتی دارند تا انعطاف‌پذیری نیروی کار را افزایش داده و آن را تشویق کنند – کار با کارکنان برای ارائه فرصت‌ها، فرآیندها و ابزارهایی که برای انجام وظایف خود به خوبی نیاز دارند و برنده-برد کلاسیک را ارائه می‌کنند.

جو اتکینسون، مدیر ارشد محصولات و فناوری در PwC ایالات متحده است

DataDecisionMakers

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته و اطلاعات به‌روز، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید