علاقه مصرف کنندگان و تجارت به متاورس در حال افزایش است | Accenture


در GamesBeat Summit: Into the Metaverse 3 که از 1 تا 2 فوریه برگزار می‌شود، با رهبران بازی‌ها و متاورس آنلاین ارتباط برقرار کنید. اینجا ثبت نام کنید.


طبق گزارش Accenture، مصرف کنندگان و کسب و کارها بیشتر به متاورس علاقه مند می شوند.

علاقه به متاورس به عنوان یک اقتصاد خالق و ابزاری برای بهبود وظایف روزمره است، و Accenture معتقد است که متاورس به یک فرصت تجاری 1 تریلیون دلاری توسط Accenture کمک می کند.

این شرکت جهانی مشاوره و خدمات مالی این گزارش را در نمایشگاه فناوری CES 2023 منتشر کرد
لاس وگاس امروز

یافته های کلی

حوزه های صنعتی برتر که در آن مصرف کنندگان می خواهند با متاورس درگیر شوند.

بر اساس این تحقیق، بیش از نیمی (55%) از حدود 9000 مصرف کننده مورد بررسی،
متاورس به عنوان یک فرصت تجاری برای ایجاد و کسب درآمد از محتوا. اکثر (89٪) مدیران C-suite
همچنین بر اساس نظرسنجی موازی از 3200 مدیر C-suite، معتقدند متاورس نقش مهمی در رشد آینده سازمان آنها خواهد داشت. این یافته ها 4.2 درصد از درآمدهای شرکت یا در مجموع را تخمین می زند
1 تریلیون دلار، می تواند تا پایان سال 2025 از تجربیات و تجارت فرا ورزی حاصل شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که 55 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند کاربران فعال متاورس باشند و تقریباً همه آنها
(90٪) می خواهند این کار را در سال آینده انجام دهند. مهمترین ویژگی‌هایی که مصرف‌کنندگان می‌خواهند، رابط‌های کاربری آسان هستند (به نقل از
70٪ و دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی (68٪) که عملکرد بهتری از ویژگی های “فرم” دارند،
مانند هدست های پر زرق و برق (55%) و قابلیت شخصی سازی آواتارها (55%).

رویداد

GamesBeat Summit: Into the Metaverse 3

به انجمن GamesBeat بپیوندید آنلاین، 1-2 فوریه، برای بررسی یافته ها و روندهای در حال ظهور در متاورس.

اینجا ثبت نام کنید

ترجیح متاورس بسته به سن متفاوت است، مصرف‌کنندگان جوان‌تر به رسانه‌ها و تناسب اندام علاقه‌مندترند و افراد مسن‌تر برای دسترسی به خدمات بهداشتی به روش‌های جدید. با این حال، وجه مشترک همه، تمایل به تقویت کارهایی است که قبلاً هر روز انجام می‌دهند، مانند تجربه ورزش کردن در خانه (به نقل از 60٪) یا بهبود تعامل با متخصصان بهداشت (55٪).

جزئیات گیمر

Accenture می گوید گیمرها طرفداران متاورس هستند.

در حالی که بازی برای 59 درصد از کاربران متاورس جذاب است، تنها 4 درصد از مصرف‌کنندگان متاورس را فقط به‌عنوان ساده می‌بینند.
یک پلتفرم بازی در واقع، 70 درصد می گویند که قصد دارند از متاورس برای دسترسی به محصولات و خدمات استفاده کنند
در رسانه ها و سرگرمی ها، تناسب اندام، خرده فروشی، مسافرت و مراقبت های بهداشتی.

حدود 51 درصد از گیمرها می گویند که قبلاً متاورس را تجربه کرده اند. و احتمال اینکه گیمرها متاورس را تجربه کنند سه برابر بیشتر از افراد غیربازیگر است.

آگاهی و علاقه به متاورس در بین گیمرها بالاترین میزان بود. نزدیک به 80 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بازی های ویدیویی انجام می دهند و از هر سه گیمر یک نفر بیش از 10 ساعت در هفته بازی می کند. بازی در رتبه 1 به عنوان پرتقاضاترین مورد استفاده قرار گرفت (27٪ از پاسخ دهندگان بازی را به عنوان مورد استفاده شماره 1 خود رتبه بندی کردند).

جزئیات بیشتر مصرف کننده و کسب و کار

Accenture از 9000 نفر در مورد متاورژن سؤال کرد.

مصرف کنندگان علاقه زیادی به راه حل هایی نشان می دهند که به آنها کمک می کند وظایف و فعالیت های روزمره را بهتر انجام دهند.

فراجهان به عنوان تداومی از فناوری ها و تجربیات انسان محور، عصر آینده را آغاز خواهد کرد.
دیوید تریت، مدیر عامل ارشد و مدیر عامل، گفت: زندگی دیجیتالی ما و متحول کردن تمام جنبه های تجارت
در بیانیه ای، یکی از رهبران گروه تجاری پیوسته متاورس Accenture. زیربنای همه آنها فرصت هایی برای محصولات و خدمات جدید، دارایی های دیجیتال، مدل های تجاری و ظرفیت فنی برای انتقال حس حضور و بیان است.

Kevan Yalowitz، مدیر نرم‌افزار و پلتفرم‌های Accenture، در بیانیه‌ای اضافه کرد: «مصرف‌کنندگان شروع به درک متاورس به عنوان یک ابزار ضروری کرده‌اند که وقتی در زندگی‌شان ادغام می‌شود، می‌تواند نحوه تکمیل وظایف و افزایش بهره‌وری را ساده‌تر کند. کسب‌وکارهایی که می‌توانند تجربیات ملموسی را ارائه دهند که نیازهای مصرف‌کننده را در زمینه‌های مورد علاقه مورد توجه قرار دهد، در صنعت متاورس که به سرعت در حال شکل‌گیری است، مزیتی را به دست خواهند آورد.

برای استفاده کامل از فرصت، کسب و کارها باید در مورد تغییرات مدل کسب و کار استراتژیک باشند
Accenture گفت که توسط metaverse در حالی که با همه ذینفعان درگیر می شود تا تجربیاتی را که ایجاد می کنند، فعال کند. پیشنهادات به شرح زیر است.

  • خلاق باشید و آن را ساده نگه دارید – کسب و کارها فقط باید تجربیات فراسویه ای را ایجاد کنند که در مدل های ذهنی کاربرانشان باشد. خلاقیت همچنان کلیدی است، اما این به معنای بازگشت به اصول اولیه و پیشرفت است. با این طرز فکر، کسب‌وکارها می‌توانند بر استراتژی‌های متاواسر درست و مدل‌های عملیاتی تمرکز کنند.
  • کوچک و متمرکز شروع کنید – کسب‌وکارها باید با ذهنیتی دقیق و متمرکز بر مشتری که هنرمندانه نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند، به فراجهان نزدیک شوند. آنها همچنین باید بر درک چگونگی اعمال متاورس در بخش های مختلف کسب و کار تمرکز کنند.
  • درگیر شدن با بلوک های سازنده اولیه – اکوسیستم های Metaverse و Web3 به سرعت در حال توسعه و راه اندازی فرصت های جدید برای تولید ارزش هستند. این امر همچنان درهای جدیدی را برای کسب‌وکارها باز می‌کند – تا زمانی که حوزه‌های مناسب را به سرعت اما متفکرانه هدف قرار دهند.

یافته های Accenture حاصل دو پروژه تحقیقاتی است. اولین گزارش، بر اساس نظرسنجی از 9156 مصرف‌کننده، نگرش‌ها، ترجیحات و موارد استفاده گسترده را در متاورس بررسی می‌کند. گزارش دوم ترکیبی از توصیه ها، تحلیل بازار و بررسی موازی از 3200 مدیر C-suite است.

متاورس بیشتر

Accenture گفت که صنعت عظیمی در اطراف metaverse وجود دارد، زیرا تنها در سال گذشته بیش از 100000 مقاله در این زمینه منتشر شده است.

با این حال، Accenture گفت که بسیاری از کسب و کارها در مورد متاورز از نظر آنچه فناوری ها می توانند انجام دهند صحبت می کنند، نه آنچه که کاربران نهایی می خواهند. تنها 15 درصد از تمام این مقالات در واقع به نیازهای مصرف کننده اشاره می کنند. به همین دلیل Accenture نظرسنجی خود را انجام داد.

در عوض، آن‌ها آن را ابزاری ضروری می‌دانند که وقتی در زندگی روزمره‌شان ادغام می‌شود، می‌تواند نحوه انجام وظایف را ساده‌تر کند و بهره‌وری آنها را افزایش دهد. همانطور که یکی از مصرف کنندگان آمریکایی بیان کرد، “ای کاش متاورس می توانست نحوه انجام وظایف روزمره ما مانند پرداخت قبوض، یادگیری نحوه پختن غذا یا دسترسی به متخصصان سلامت روان را حل کند.”

مصرف کنندگان عملکرد را بر شکل اولویت بسیار می دهند. رابط های کاربری آسان (70%) و طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی (69%) از جمله ویژگی های متاورس برتر آنها هستند، 15 درصد بیشتر از هدست های پر زرق و برق (55%) و توانایی شخصی سازی آواتارها (55%). ).

مصرف کنندگان می خواهند به مجموعه وسیعی از راه حل های ساده اما موثر دسترسی داشته باشند که به آنها کمک می کند
هر روز، به جای اینکه به دنبال فناوری و ویژگی های آینده نگر باشید که اگرچه جالب نیستند، اما چندان مفید نیستند.
فراتر از بازی، تقاضای مصرف کنندگان برای راه حل های متاورس در حال حاضر در پنج مورد شکل گرفته است
حوزه ها: رسانه، تناسب اندام، خرده فروشی، سلامت و سفر.

علاوه بر این، مصرف‌کنندگان نه تنها می‌دانند کجا می‌خواهند از متاورس استفاده کنند، بلکه می‌دانند
چیزی که آنها می خواهند از آن به دست بیاورند … و این آرزوها عملی هستند: ارتباط با دوستان و خانواده،
صرفه جویی در زمان، دسترسی به خدمات مصرف کننده، و تکمیل وظایف روزمره.

اکسنچر گفت، کسب‌وکارهایی که می‌توانند در تقاطع «کجا» و «چه» با راه‌حل‌هایی که نیازهای ابراز شده مصرف‌کنندگان را برآورده می‌کنند، ارائه دهند، در صنعت متاورس که به سرعت در حال شکل‌گیری است، برتری خواهند داشت.

با نگاهی خاص به تناسب اندام، دومین ناحیه متاورس محبوب پس از رسانه، این مطالعه نشان داد که اکثریت (حدود 60٪) مصرف کنندگان راه حلی می خواهند که تمرینات خود را در خانه بهبود بخشد. هنگامی که از مشتریان خواسته شد ویژگی های برتر خود را برای راه حلی مانند این فهرست کنند، مصرف کنندگان گفتند که می خواهند: تمرینات شخصی (48%)؛ آموزش بصری و جذاب (39٪)؛ توانایی ردیابی و نظارت آسان بر پیشرفت (27%) و اتصال به سایر دستگاه ها و تجهیزات تناسب اندام (26%).

Accenture می خواست محرک های اصلی اتخاذ راه حل تناسب اندام متاورس را درک کند. سه مورد برتر عبارت بودند از: حفاظت از داده/حریم خصوصی (77%). مقرون به صرفه بودن (77%) و سهولت استفاده (75%). هیچ یک از این پاسخ ها به فناوری مربوط نمی شود، زیرا مصرف کنندگان بیشتر به نتایج و تجربیات اهمیت می دهند.

اکسنچر همچنین گفت که با بررسی باندهای سنی در پنج حوزه ای که تقاضای فراسویه مصرف کننده در آنها رو به افزایش است، می بینیم که مصرف کنندگان جوان (کمتر از 55 سال) به تناسب اندام و رسانه (به ترتیب رتبه های 1 و 2) علاقه بیشتری دارند در حالی که مصرف کنندگان مسن تر (بیش از 55 سال) علاقه بیشتری به پزشکی و مسافرت دارند.

با برداشتن این یک گام جلوتر، سطح علاقه مصرف کنندگان به حوزه های خاص به طور مستقیم به تمایل آنها برای اتخاذ و استفاده از راه حل های متاورس برای آن اهداف ترجمه می شود. به گفته Accenture، به همین دلیل است که کسب‌وکارها باید در مورد تعامل با مصرف‌کنندگان مناسب برای اطلاع از آنچه که باید بسازند تاکتیکی کنند.

Accenture سه حرکت بدون پشیمانی داشت که کسب‌وکارها برای جلب مشارکت واقعی مشتریان باید انجام دهند:

  • وسواس مصرف کننده داشته باشید و از همان ابتدا مصرف کنندگان را درگیر کنید. بینش مصرف کننده باید در هر مرحله از چرخه عمر محصول یکپارچه باشد: از ایده پردازی تا طراحی و توسعه. برای انجام این کار، شرکت‌ها باید زودتر از ابتکارات «صدای مصرف‌کننده» حمایت کنند و مطمئن شوند که آنچه از این ابتکارات یاد می‌گیرند به همان اندازه نیازهای مهندسی و فناوری در جهت هدایت محصول داده می‌شود.
  • درک کنید که این یک سفر یادگیری مداوم است. کسب‌وکارها باید بدانند که در ابتدای سفر فراسوی خود با مصرف‌کنندگان هستند. آنها با هم آینده چشم انداز فراجهانی را تعریف و شکل خواهند داد. کسب‌وکارها باید عملکردهای VoC را به بخشی جدایی ناپذیر از سازمان‌های خود تبدیل کنند و اطمینان حاصل کنند که این کارکردها تا مدت‌های طولانی در آینده ادامه خواهند داشت تا چشم‌انداز بلندمدتی را دربرگیرند که متاورس به کجا می‌رود.
  • برای اکنون بسازید، با آینده هماهنگ شوید. در حالی که کسب‌وکارها بر ساختن آنچه که مصرف‌کنندگان از متاورژن امروزی می‌خواهند تمرکز می‌کنند، آنها همچنین باید به آینده توسعه صنعت به عنوان یک واحد منسجم نگاه کنند. تیمی را برای تعریف آینده متاورس “ستاره شمالی” و همسویی سازمانی ایمن در سراسر تجارت اختصاص دهید. این پایه و اساس را برای نوآوری های آینده ایجاد می کند، زیرا صنعت همچنان به تکامل خود ادامه می دهد. بررسی همه اینها نیاز به شروع تفکر در مورد متاورژن به عنوان چیزی است که به همان اندازه اینترنت و دستگاه های تلفن همراه امروزی در زندگی روزمره مصرف کنندگان فراگیر خواهد شد.

Accenture یک نظرسنجی آنلاین از 9156 مصرف کننده بالای 18 سال در شش کشور (برزیل، هند، ژاپن، چین، بریتانیا، ایالات متحده) برای درک نگرش های گسترده نسبت به متاورس – آشنایی و استفاده، ترجیحات و اولویت ها، و دیدگاه در مورد استفاده خاص انجام داد. موارد

این نظرسنجی به گونه ای طراحی شده بود که در هر یک از شش کشور نماینده ملی باشد. برای رسیدن به این هدف، همه شروع‌های نظرسنجی بر اساس سن و جنسیت متعادل شدند، اگرچه نتایج نهایی برای این اطلاعات جمعیتی ممکن است کمی متفاوت باشد (هم برای نمونه جهانی و هم بر اساس کشور). کار میدانی به طور کامل در اکتبر 2022 انجام شد.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.