سودهای نتفلیکس، اچ‌بی‌او و دیزنی نشان می‌دهد که رونق استریم به پایان رسیده است


در اینجا یک شوخی/شکایت تلویزیونی پخش جریانی استاندارد وجود دارد: خدمات بسیار متفاوتی وجود دارد که یک نفر باید همه آنها را کنار هم بگذارد، و سپس شما فقط یک هزینه ماهانه برای همه چیز بپردازید. می دانید، درست مثل تلویزیون کابلی!

هو هو هو.

مسئله این است که هیچ یک از افرادی که خدمات پخش تلویزیونی را اجرا می کنند فکر نمی کنند که در آینده تعداد زیادی سرویس تلویزیونی وجود داشته باشد. آنها فکر می کنند که در نهایت در چند بازیکن بزرگ ادغام خواهند شد.

ما در حال حاضر برخی از آن‌ها را می‌بینیم، به همین دلیل است که Warner Brothers Discovery آماده راه‌اندازی سرویسی است که هنوز نامش مشخص نشده است که HBO Max و Discovery Plus را با هم ترکیب می‌کند، به این معنی که شما می‌توانید برای آن هزینه پرداخت کنید. نیلوفر سفید و دکتر پیمپل پوپر با یک قبض ماهانه مراقب باش که چه چیزی آرزو میکنی!

در عین حال، اگر گزارش‌های درآمد وال استریت را بررسی کنید، می‌توانید به وضوح ببینید که چرا صنعت متعارف این است که صنعت کوچکتر می‌شود، حداقل از نظر ارائه‌دهندگان: اجرای یک استریمر واقعاً بسیار گران است، به خصوص در آغاز.

و اگر نمی‌خواهید پرونده‌های عمومی را بررسی کنید، نگران نباشید، ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم. در اینجا یک عکس فوری از پولی که نتفلیکس در 9 ماه اول سال 2022 به دست آورده و پولی که بسیاری از نتفلیکس های احتمالی از دست داده اند، آمده است:

نتفلیکس تنها شرکت استریمینگ است که سال گذشته سودی را منتشر کرد، در حالی که سایرین میلیاردها ضرر داشتند.

در اینجا اخطارهایی وجود دارد، از جمله این واقعیت که ما از تعاریف کمی متفاوت از سود و زیان برای هر پخش کننده استفاده می کنیم زیرا هر کدام از آنها در پرونده های خود از تعاریف متفاوتی استفاده می کنند. به این واقعیت اضافه کنید که مجموع شرکت برادران وارنر دیسکاوری کمتر از آن چیزی است که باید باشد، زیرا ما فقط دو چهارم داده‌های موجود برای این نمودار را در اختیار داشتیم.

اما تصویر بزرگ این است که تعداد زیادی جوهر قرمز وجود دارد، و اگر 1) به عقب برگردیم، بسیار بیشتر خواهد بود، زیرا برخی از این خدمات چندین سال است که پول نقد می دهند و 2) می توانیم P&Lهای اپل و را ببینیم. آمازون، که در حال سوزاندن انبوهی از پول در جریان است، اما آنقدر بزرگ هستند که برای آنها یا سرمایه گذارانشان (فعلا) مهم نیست.

این نمودار همچنین توضیح می‌دهد که چرا نمایش‌هایی که شما دوست دارید (اما دیگران این کار را نمی‌کنند) اکنون بیشتر از گذشته ناپدید می‌شوند: چند سال پیش، وال استریت به شرکت‌های رسانه‌ای می‌گفت که باید از نتفلیکس تقلید کنند و نگران رشد باشند. ، نه ضرر. این سال گذشته، برای نتفلیکس و برای بقیه تغییر کرد. اکنون، بنیانگذار نتفلیکس، رید هستینگز، شایستگی درآمد عملیاتی را موعظه می کند و رقبای او در مورد منطقی کردن هزینه ها صحبت می کنند.

پخش جریانی از بین نمی رود. شرکت داده Ampere Analysis پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های جهانی محتوا در سال جاری به 243 میلیارد دلار برسد. این افزایش 2 درصدی است، و نسبت به رشد 6 درصدی که در سال 2022 شاهد بودیم، بسیار کاهش یافته است. شما هنوز هم برای مدت طولانی انتخاب های زیادی خواهید داشت.