لغو «1899» پایان دوره عجیب نتفلیکس است


مانیتور است آ ستون هفتگی اختصاص داده شده به همه چیزهایی که در دنیای WIRED فرهنگ اتفاق می افتد، از فیلم گرفته تا میم، تلویزیون تا توییتر.

در اوایل این هفته، باران بو اودار و جانته فریس، خالقان فیلم نتفلیکس تاریک، اینستاگرام را با خبر غم انگیز: سریال جدید آنها، 1899، علیرغم اینکه در پایان سال 2022 با نقدهای مثبت و جایگاهی در لیست 10 برتر پخش کننده قرار گرفت، برای فصل دوم تمدید نخواهد شد. ما دوست داشتیم این سفر باورنکردنی را با فصل دوم و سوم به پایان برسانیم، همانطور که با آن انجام دادیم. تاریکاین جفت نوشتند. “اما گاهی اوقات همه چیز آنطور که شما برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود.”

پلان ها در تجارت استریم یک چیز خنده دار هستند. نمایش های مبهم مانند بازی ماهی مرکب می توانند مخاطبان خود را پیدا کنند، تبدیل به غول های فرهنگی شوند و سپس فصل های بیشتری دریافت کنند. دیگران، مانند راهبه جنگجو، همچنین می تواند طرفداران هار پیدا کند اما تعداد آنها برای زنده ماندن کافی نیست. با گسترش چشم انداز جریان، امکان زنده ماندن هر نمایشی احساس می شود بازی ماهی مرکب خود – و صدای “نور قرمز”، “نور سبز” همه را روی انگشتان خود رها می کند.

نتفلیکس در ماه های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است: از دست دادن مشترکین، سطوح قیمت گذاری جدید با پشتیبانی از تبلیغات. موج اخیر نمایش‌های بی‌نظیر آن، مردم را به این فکر انداخت که چه نوشته‌ای روی دیوار است. برخی این را پیشنهاد کردند 1899مرگ او به این دلیل اتفاق افتاد که «نرخ تکمیل» آن – درصدی از تعداد بینندگانی که واقعاً تماشای یک برنامه را به پایان می‌رسانند – طبق گزارش‌ها زیر 50 درصد بود. برخی دیگر اشاره کردند که نمایش گران است. برخی پیشنهاد کردند که فقط در این اختلاط گم شده است.

واقعیت این است که، همانطور که تد ساراندوس، یکی از مدیران عامل نتفلیکس یک بار گفته است، “70 درصد روده و 30 درصد داده است.” هیچ معیاری وجود ندارد که تعیین کند پخش کننده چه کاری انجام دهد یا نکشد. نتفلیکس اکنون بیش از هر زمان دیگری باید روی نتیجه نهایی خود تمرکز کند – و نمایش‌های پرهزینه که به موفقیت‌های بزرگ تبدیل نمی‌شوند، خطرناک هستند. اما دادن تبر به یک نمایش قبل از اینکه بتواند دنبال کننده ای پیدا کند احساس کوته فکری می کند. در زمانی که غول استریم نیاز به حفظ مشترکین دارد، کارشناسان به شما خواهند گفت که تبدیل شدن به گورستان برنامه‌های فراموش شده و ناتمام بهترین راه برای جلب رضایت یک طرفداران وفادار نیست.

صادقانه بگویم، این توضیح کاملاً درست نیست. نمایش‌ها دائماً لغو می‌شوند و افرادی که از تلویزیون هیجان‌زده می‌شوند – به‌ویژه ژانر تلویزیون – می‌دانند این امکان وجود دارد که چیزی که دوست دارند هرگز به نتیجه مورد انتظار سازندگانش نرسد، یعنی به معنای واقعی کلمه بی‌پایان باشد. گاهی اوقات، آن نمایش های خیلی زود رفته-کرم شب تاب، OA– به دلیل لغو آنها، وضعیت فرقه بیشتری را به دست آورید.

آیا این اتفاق خواهد افتاد با 1899? یا حتی راهبه جنگجو? آه، شاید اما شاید موضوع این نباشد. زمانی نتفلیکس مکانی بود که در آن به نمایش‌های عجیب و غریب‌تر و مبهم‌تر فضا و زمان داده می‌شد تا رشد کنند. اما 1899 لغو نشان می دهد که شرکت، مانند هر پخش کننده دیگری، اکنون در موقعیتی قرار دارد که باید مانند شبکه های تلویزیونی قبل از آن فعالیت کند. هنگامی که کابل – به ویژه برنامه های اصلی روی کابل – آمد، شبکه های اصلی ناگهان مخاطبان بسیار کمتری داشتند. استریم به آن نقطه عطف رسیده است. خبر خوب این است که خدماتی مانند نتفلیکس انواع جواهرات گمشده را برای مردم ایجاد می‌کنند تا بعداً آن‌ها را کشف کنند. خبر بد این است که شرکت ها ممکن است همیشه نخواهند این نمایش ها را در اطراف خود نگه دارند.