دنیای اطراف ما برای پذیرایی از خودروهای گازسوز ساخته شده است. کامیونهای تانک حامل هزاران گالن سوخت تقریباً در بزرگراهها حضور دارند. تعمیرگاه های خودرو دارای تابه های تخلیه و آچار برای تعویض روغن هستند. قیمت بنزین یک تمرکز اصلی در سیاست است. حتی عابران پیاده و دوچرخه سواران به صدای موتور احتراق داخلی وابسته هستند – این یک سیگنال صوتی قدرتمند است که نشان می دهد خودرو ممکن است از مسیر آنها عبور کند.
همه چیز در حال تغییر است. در چند سال آینده، خودروهای الکتریکی جایگزین بسیاری از خودروها با موتورهای احتراق داخلی خواهند شد و کاخ سفید خواستار برقی شدن نیمی از خودروهای جدید تا پایان دهه شده است. این انتقال بخش مهمی از انطباق با تغییرات اقلیمی است، زیرا خودروهای الکتریکی تولید گازهای گلخانهای تولید نمیکنند و وابستگی جهان به سوختهای فسیلی را کاهش میدهند. اما خودروهای الکتریکی نیز برای زیرساختهای حملونقل امروزی مناسب خواهند بود، و نه فقط به این دلیل که پمپ بنزینها ممکن است روزی راه اصطبلهای اسب را بروند.
مارتین وی. ملوسی، مورخ شهری برای پروژه دانشگاه میشیگان نوشت: «شهرهای مدرن آمریکا اثر فیزیکی قدرتمندی از خودروها و سایر وسایل نقلیه موتوری دارند. خودرو در زندگی و جامعه آمریکایی تخمین زده میشود که نیمی از مساحت یک شهر مدرن آمریکایی به خیابانها و جادهها، پارکینگها، ایستگاههای خدمات، راههای ورودی، علائم و علائم راهنمایی و رانندگی، کسبوکارهای خودرو محور، نمایندگیهای خودرو و غیره اختصاص دارد.»
خودروهای الکتریکی واقعا نوع جدیدی از خودرو هستند که مجهز به حسگرهای قدرتمند و حتی کامپیوترهای قدرتمندتر هستند. آنها با انواع و اقسام ویژگی های عجیب و غریب، مانند ترمزهایی که نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، عرضه می شوند. خودروهای برقی همچنین میتوانند بسیار سریع شتاب بگیرند و صدای زیادی تولید نمیکنند، بنابراین اگر پدر و مادری هستید که به رانندگی در اواخر شب و صدای موتور برای آرام کردن کودکتان برای خوابیدن متکی هستید، ممکن است به یک استراتژی جدید نیاز داشته باشید. باتری های EV چالش های آب و هوایی منحصر به فرد خود را ارائه می دهند، به ویژه در طول طوفان ها که سیل آب شور می تواند خطر آتش سوزی را تشدید کند.
هیچ یک از این تغییرات به معنای بد بودن خودروهای الکتریکی نیست. آنها فقط نشان می دهند که جاده ها، شهرها، اتومبیل های ما و حتی عادات رانندگی شخصی ما چقدر با فناوری احتراق داخلی مطابقت دارند. در حالی که بزرگترین تغییری که در عصر الکتریکی در خودروها رخ میدهد، ورود باتریهای نیم تنی است که برای تامین انرژی از آنها استفاده خواهیم کرد، تنظیمات کوچکتری نیز باید انجام شود.
سر و صدا
در سرعتهای بالا، ساییده شدن لاستیکهای خودرو به جاده صدای زیادی تولید میکند که یکی از دلایل اصلی به نظر رسیدن بزرگراهها است. با صدای بلند. اما در محیطهای شهری، یا زمانی که وسایل نقلیه با سرعت پایین رانندگی میکنند، صدای زمزمه موتور اصلیترین صدایی است که ما با خودروها مرتبط میکنیم. از آنجایی که خودروهای الکتریکی قطعات متحرک کمتری دارند، اما بسیار بی صدا هستند. در نتیجه، خودروهای الکتریکی میتوانند به ما در کاهش آلودگی صوتی کمک کنند، که میتواند کیفیت خواب و سلامت ما را افزایش دهد.
هر چند یک پیچ و تاب وجود دارد. وقتی در شهری در حال پیادهروی یا دوچرخهسواری هستید، اغلب به این صداهای موتور تکیه میکنید تا بفهمید چه زمانی عبور از آن امن است. به همین دلیل، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) از خودروهای هیبریدی و الکتریکی میخواهد که هنگام رانندگی با سرعت کم صداهای «هشدار» تولید کنند. سازندگان خودرو حتی با ایجاد جلوه های صوتی جدید برای خودروها بازی کرده اند. نیسان “لالایی” خود را ایجاد کرد که به منظور خواباندن نوزادان است و تسلا به طور بحث برانگیزی قابلیتی را منتشر کرد که به طور لحظه ای به کاربران اجازه می داد صداهای گوز را از وسایل نقلیه خود منتشر کنند. این ویژگی تسلا در نهایت فراخوان شد و NHTSA اخیراً تصمیم گرفت که مصرف کنندگان نباید جلوه های صوتی اتومبیل خود را انتخاب کنند.
وزن
خودروهای برقی به دلیل باتریهایشان میتوانند صدها پوند بیشتر از همتایان خود که با موتور گازی کار میکنند وزن داشته باشند. خودروسازان به دنبال راه هایی برای کاهش این مشکل هستند، مانند استفاده از باتری ها در ساختار خودرو. در این بین، آن پوندهای اضافی می تواند موقعیت خطرناکی ایجاد کند. در حالی که آنها در محافظت از افراد داخل خود بهتر هستند، خودروهای سنگین تر برای عابران پیاده و مسافران سایر وسایل نقلیه بسیار خطرناک تر هستند. تصادفات اتومبیل در حال حاضر یک بحران بزرگ ایمنی عمومی است و مسبب مرگ و میر تقریباً به اندازه اسلحه در ایالات متحده است.
ماشینها قبل از انقلاب EV سنگینتر میشدند. آژانس حفاظت از محیط زیست دریافت که میانگین وزن وسایل نقلیه جدید از دهه 1980 حدود 1000 پوند افزایش یافته است. هجوم خودروهای الکتریکی سنگینتر کمکی نمیکند، و اکنون بحث بزرگی در مورد اینکه با محدودیتهای فعلی وزن جادهها چه باید کرد وجود دارد. این که بزرگراههای آمریکا نیز نیاز مبرمی به تعمیر دارند، یا شرکتهایی مانند جنرال موتورز و فورد در بازاریابی کامیونهای برقی فوقالعاده خود تلاش مضاعفی میکنند، کمکی نمیکند.
آب و هوا
همانند باتریهای گوشی، واکنشهای شیمیایی که باتریهای لیتیوم یونی را در خودروها تامین میکنند، در دمای پایینتر کند میشوند. بدتر شدن اوضاع این است که باتری اغلب در حال انجام دو کار گرمایش داخل کابین خودرو است. مطمئناً هنوز هم میتوانید در هوای سرد ماشین خود را برانید، اما برخی پیشنهاد میکنند از خودرویی با پمپ حرارتی استفاده کنید.
نگرانی های آب و هوایی دیگری نیز وجود دارد. پس از طوفانها، باتریهای EV میتوانند در آب شور غوطهور شوند، که مخصوصاً برای الکتریسیته رسانا است. این خطر آتش گرفتن باتری و شروع آتش سوزی را افزایش می دهد، اتفاقی که برای چندین خودروی الکتریکی در فلوریدا در طول طوفان ایان رخ داد. در حالی که آتشسوزیهای خودروهای الکتریکی بسیار جدی هستند، اما نسبت به آتشسوزی خودروهای احتراق داخلی که پوشش رسانهای چندانی ندارند، کمتر رایج هستند.
سرعت
خودروهای الکتریکی مکانیک رانندگی خودرو را تغییر می دهند – یعنی از طریق شتاب شدید. در حالی که خودروهای گازسوز باید قبل از برخورد با چرخها برای حرکت از طریق قطار محرک صبر کنند، موتورهای EV این نیرو را مستقیماً به چرخها میفرستند. برای مثال یک تسلا مدل S می تواند در کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد.
هنگامی که رانندگی می کنیم، به طور ضمنی مدت زمانی را که طول می کشد تا سرعت خودروی ما افزایش یابد، در نظر می گیریم و زمانی که خودروهای برقی از خط خارج می شوند، عادت می کنند. عابران پیاده و دوچرخه سواران زمانی که تخمین می زنند که چه مدت باید از یک خیابان عبور کنند – یا پیچیدن – را بر اساس دور بودن نزدیک ترین وسیله نقلیه محاسبه می کنند. این شتاب فوقالعاده سریع به این معنی است که ممکن است لازم باشد هنگام حرکت در جاده بسیار محتاطتر باشیم. ضربه زدن تصادفی به پدال اشتباه نیز به طور قابل توجهی خطرناک تر می شود.
تعمیر و نگهداری و تعمیر
نه تنها خودروهای برقی معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتر و تعمیرات کمتری نیاز دارند، بلکه به شدت کامپیوتری هستند. این بدان معناست که اغلب میتوان آنها را از طریق بارگیریهای هوایی برطرف کرد، فرآیندی که معمولاً مانند بهروزرسانی سیستمعامل گوشی شما ساده است. اما ظهور خودروهای الکتریکی ناگزیر به معنای ظهور انواع جدیدی از مسائل مربوط به تعمیر خودرو خواهد بود، البته فقط به این دلیل که مکانیکهایی که برای کار با باتری آموزش دیدهاند در حال حاضر کمبود دارند.
وابستگی خودروهای برقی به نرمافزار، که در همهچیز استفاده میشود، از کمکرسانی خط با هوش مصنوعی گرفته تا نظارت بر سلامت باتری، یکی دیگر از شمشیرهای دولبه است. در حالی که دانلود یک تعمیر نرمافزار آسانتر از بردن خودرو برای تعمیر است، افزایش بهروزرسانیهای هوایی نیز ممکن است احتمال بروز باگهای جدید را افزایش دهد و مشکلات دیگری را ایجاد کند که قبلاً نداشتید. به عنوان مثال، در ماه نوامبر، تسلا مجبور شد 40000 خودرو را به خاطر مشکل فرمان برقی که توسط بهروزرسانی سیستمافزاری که تنها یک ماه قبل منتشر شده بود، بهروزرسانی کند – که به معنای بهروزرسانی نرمافزار برای آنها است.
یادآوری این نکته مهم است که خودروهای احتراق داخلی نیز دارای معایب زیادی هستند. خودروهای الکتریکی بسیاری از آنها را حذف خواهند کرد. اما آنها چالشهای جدیدی ایجاد خواهند کرد، به این معنی که ما باید یاد بگیریم که چگونه دندهها را عوض کنیم.
این داستان اولین بار در خبرنامه Recode منتشر شد. اینجا ثبت نام کنید تا بعدی را از دست ندهید!