چگونه اخلالگران دیجیتال می توانند گلوگاه های عملیاتی را از بین ببرند و رشد را تسریع کنند (VB Spotlight)


ارائه شده توسط Cognizant


اخلالگران دیجیتالی برای پیشی گرفتن از رقابت و به دست آوردن پتانسیل کامل بازار خود به چابکی عملیاتی نیاز دارند. در این VB Spotlight، یاد بگیرید که چگونه فرصت‌ها را برای مقیاس‌بندی کارآمد عملیات، حفظ شتاب در حین تکامل محصول خود و موارد دیگر شناسایی کنید!

رایگان در صورت تقاضا تماشا کنید!


اخلالگر دیجیتال گونه‌ای از شرکت‌هایی است که از فناوری اطلاعات و فناوری دیجیتال استفاده می‌کنند تا بسیاری از صنایع قدیمی را که سال‌هاست وجود داشته‌اند، از جمله حمل‌ونقل، مهمان‌نوازی، خدمات مالی، حتی مراقبت‌های بهداشتی را به هم بزنند. شرکت‌های سنتی همیشه به دنبال راه‌هایی برای رقابت با این شرکت‌های جدید، لاغرتر و پست‌تر هستند – بنابراین چگونه یک تازه‌کار رشد خود را مدیریت می‌کند و بر چالش‌های ناشی از تعریف مجدد کل بازار غلبه می‌کند؟

پراوین راجا، رئیس بخش سلامت دیجیتال، خدمات فرآیندهای کسب و کار در Cognizant می‌گوید: «وقتی کاری جسورانه و هیجان‌انگیز انجام می‌دهید، معمولاً با مجموعه‌ای از فرصت‌ها و چالش‌های منحصربه‌فرد همراه است. “شما در حال اضافه کردن مشتریان، درآمد با یک کلیپ بسیار سریع هستید – اما از طرف دیگر ممکن است مشتریان بیشتری در خط لوله خود داشته باشید که از طریق ظرفیت عملیاتی شما پشتیبانی می شود. عملیات شما به گلوگاهی تبدیل شده است که باعث رشد بیشتر و جذب این مشتریان می شود.»

کشف عملیاتل چالش ها

چالش‌های عملیاتی معمولاً حول مواردی مانند گلوگاه استعداد – شناسایی، فرود و نصب استعدادهای مناسب متمرکز هستند. فرآیندهای عملیاتی بیش از حد پیچیده وجود دارد، اغلب به این دلیل که با بزرگ‌تر شدن یک شرکت کوچک توسط هیئت منصفه تقلب شده‌اند، و این صورت‌حساب زمانی پرداخت می‌شود که نیاز به مقیاس داشته باشید. و سپس شناسایی ابزارها و فناوری‌هایی است که می‌توانند بهره‌وری و کارایی را که یک شرکت باید در مقیاس داشته باشد ارائه دهد.

راجا می‌گوید: «وقتی همه این موارد را جمع می‌کنید، به هزینه نیز تبدیل می‌شود. “هزینه نمی تواند به همان میزان رشد مشتریان مقیاس شود. چگونه می‌توانید عملیات خود را بدون مقیاس‌بندی هزینه‌ها به صورت خطی رشد دهید؟ اینها برخی از تنگناهایی هستند که ما با آنها کار می کنیم و در اطراف آنها شریک هستیم. ما راه‌حل‌هایی برای رفع انسداد این موانع عملیاتی طراحی می‌کنیم.»

سه عنصر کلیدی در مقیاس بندی

مایکل چیتارو، رئیس بخش فین‌تک، خدمات فرآیند کسب‌وکار در Cognizant، می‌گوید سه حوزه حیاتی در هنگام مقیاس‌بندی باید در نظر گرفته شود: افراد، فرآیند و فناوری. اول، استعداد هسته اصلی رشد یک اخلالگر دیجیتال است، اما به زودی آنها به نقطه عطف می رسند که باید راهی برای استخدام کارآمدتر و مقرون به صرفه تر، مانند برون سپاری، بیابند. دوم، برای مدیریت مؤثر عملکردها و فرآیندهای پیچیده، فناوری باید به طور متفکرانه انتخاب و اعمال شود.

و سپس در نهایت، فرآیند – گریسی که باعث زمزمه یک شرکت می شود. شرکت‌هایی که فرآیندها را به خوبی مدیریت می‌کنند، شرکت‌هایی هستند که دارای نیروی کار خوب، مدیریت انتقال و فروشنده و همچنین فرآیندهای آموزشی هستند.

Chittaro می‌گوید: «اختلال‌کننده‌های دیجیتال سرعت بسیار خوبی برای بازار دارند، اما وقتی به کارایی فرآیند فکر می‌کنید، واقعاً هیچ گلوله نقره‌ای وجود ندارد. وقتی با مشتریان صحبت می کنیم، به یک فرآیند بسیار ساده فکر می کنیم. از کوچک شروع کنید. ثابت کن آن را تا حد بلوغ مدیریت کنید و سپس گسترش دهید. بسیاری از شرکت ها فکر می کنند، آیا باید سازمان خدمات مشتری خود را 100 درصد برون سپاری کنم؟ نه، به خصوص وقتی صحبت از عملکردهای پیچیده تر، عملیات پیچیده تر باشد.”

به عنوان مثال، برای درک دیدگاه یک شرکت و آنچه که یک شرکت قصد دارد در کوتاه مدت و بلند مدت به آن دست یابد، باید دقت لازم را انجام دهید. از آنجا، شما باید اهداف را بسازید، یک پایلوت ایجاد کنید، تصمیم بگیرید که این عملیات در شش ماه آینده چگونه باید باشد، و سپس یک نقشه راه برای گسترش تجارت ایجاد کنید. اما این یک‌سری نیست – یک شرکت باید دائماً نقشه را ارزیابی و به‌روزرسانی کند تا مطمئن شود که شرکت در جهت درست هدف قرار گرفته است.

انعطاف پذیر ماندن برای حفظ حرکت

ما باید برنامه هایی داشته باشیم. پیش بینی هایی داریم اما در عین حال، شرکت‌های بومی دیجیتالی که ما با آنها کار می‌کنیم، کسب‌وکارهایی دارند که بسیار پویا هستند.» «ما باید بتوانیم یک سکه بپردازیم، تا همه چیز را تغییر دهیم. این در قلب نحوه ساخت مدل های حکمرانی خود است. ما یک مدل مشارکتی ایجاد می کنیم که در آن با شرکای خود به گونه ای کار می کنیم، به صورت مداوم، به صورت روزانه، جایی که ما از نحوه حرکت کسب و کار بررسی می کنیم.

این نه تنها شامل جلسات سطح عملیاتی به صورت روزانه و هفتگی است، بلکه یک نگاه استراتژیک تر و گسترده تر به کسب و کار و برنامه ریزی متناسب با آن از آنجا را شامل می شود.

و برای شرکت‌های بومی دیجیتال، که کل ارزش پیشنهادی آنها نوآوری محصول است، یکی از مزیت‌های اساسی حل تنگناهای عملیاتی، ساده‌سازی عملیات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها این است که این پس‌اندازها برای سرمایه‌گذاری مجدد در محصول شما آزاد می‌شوند.

باز کردن قفل رشد با همکاری

اما نوع دومی از آزادسازی نیز وجود دارد که تمرکز شرکت و انرژی های شرکت است.

“اگر تنگناهای عملیاتی بزرگی دارید و کمی تحت تاثیر مسائل عملیاتی قرار گرفته اید، تمرکز را از نوآوری و رشد مشتری که باید اتفاق بیفتد، از بین می برد، این جنبه تعیین کننده بازار این شرکت ها است.” راجا می گوید. “یکی از مزایای مشارکت با ما این است که ما می توانیم آن شریک عملیاتی باشیم و آنها را آزاد کنیم تا بتوانند روی تجارت اصلی خود تمرکز کنند.”

مزیت کلیدی دیگر به دست آوردن استعداد مناسب، یک شریک برای کمک به تعریف و توسعه قطعات فناوری که یک شرکت برای رشد نیاز دارد، و بینش خط مقدم در مورد خواسته ها، نیازها و نقاط درد مشتری برای کمک به اطلاع رسانی نقشه راه نوآوری محصول است.

در پایان، اگرچه بسیاری از شرکت‌های مخرب احساس می‌کنند که فرآیندهای سفارشی آن‌ها منحصربه‌فرد هستند و مدیریت آن‌ها به‌طور منحصربه‌فردی دشوار است، اما در زیر همه این‌ها، تقریباً همیشه چالش‌ها و راه‌حل‌های مشترکی برای آن چالش‌ها به اشتراک می‌گذارند و می‌توانند به طور مؤثر برون سپاری شوند.

چیتارو می‌گوید: «این یکی از کلیدهایی است که این شرکت‌ها شروع به رشد می‌کنند، از منظر گسترش بازار، از دیدگاه توسعه جهانی». “شناسایی آن ابزارها، آن فرآیندهایی که می توانند برای رشد و مقیاس موثرتر استاندارد شوند.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه اخلالگران دیجیتال می توانند گلوگاه های عملیاتی را از بین ببرند، چگونه استعدادها آینده شرکت شما را شکل می دهند و کجا می توانید آن را پیدا کنید، به علاوه بینش های بیشتر در مورد نوآوری و اتوماسیون محصول، این رویداد درخواستی را از دست ندهید.

به صورت رایگان در اینجا تماشا کنید!

دستور جلسه

  • اجتناب از تنگناهای عملیاتی که رشد را از مسیر خارج می کند
  • مقیاس کردن عملیات بدون مقیاس کردن هزینه واحد شما
  • ایجاد استعدادی که با رشد مشتری شما مطابقت دارد
  • ابزارها، فناوری‌ها و اتوماسیونی را که کیفیت و کارایی را افزایش می‌دهند، شناسایی کنید
  • بینش عملیاتی که به نوآوری محصول ترجمه می شود

مجریان

  • مایکل چیتاروFintech Practice Head, Business Process Services, Cognizant
  • پراوین راجا، رئیس بخش سلامت دیجیتال، خدمات فرآیندهای کسب و کار، Cognizant
  • هنر کول، مدیر، VentureBeat