تمام جلسات درخواستی از اجلاس امنیت هوشمند را در اینجا بررسی کنید.
گروه فناوری اطلاعات شما در حال افزایش پیچیدگی است نه کاهش آن. اما تقصیر آنها نیست.
شرکتها شامل بخشها و بخشهای بیشماری هستند که همگی تیمهای تخصصی خود را دارند. فرآیندها به گونهای طراحی میشوند که تا حد امکان کارآمد باشند، که اغلب به قیمت انعطافپذیری تمام میشود. و اطلاعات تا حدی از جزئیات جمع آوری و تجزیه و تحلیل می شود که تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود.
در میان این همه پیچیدگی، فراموش کردن این واقعیت آسان است که کسبوکارها برای تولید چیزی وجود دارند – چه محصول، یک خدمت یا صرفاً یک سود. در تلاش برای کارآیی و بهرهوری، شرکتها گاهی فراموش میکنند که هدف تولید نتایج است، نه فقط پیروی از یک سری قوانین. وقتی کسبوکارها از فناوری اطلاعات میخواهند برنامههای جدید بسازد، پیچیدگی را افزایش میدهد و اغلب قوانین سختافزاری را در این فرآیند وارد میکند. سپس، فردا، ممکن است خود را در گیر و دار بوروکراسی خود بیابید و در تلاش برای دستیابی به پتانسیل واقعی خود باشید.
انفجار برنامه به پیچیدگی کمک می کند
ساختن برنامه های بیشتر برای پشتیبانی از نیازهای جدید کسب و کار، پیچیدگی بیشتری ایجاد می کند، نه کمتر. برنامهها، SaaS، برنامههای کمکد و اتوماسیون، چشمانداز پیچیدهتری را نسبت به قبل ایجاد کردهاند. و در حالی که برخی استدلال می کنند که این پیچیدگی یک شر ضروری است، خطر بیشتری را به همراه دارد و می تواند منجر به مشکلاتی در مسیر شود.
رویداد
اجلاس امنیت هوشمند بر حسب تقاضا
نقش حیاتی هوش مصنوعی و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را بیاموزید. امروز جلسات درخواستی را تماشا کنید.
اینجا را تماشا کنید
یکی از بزرگترین مشکلات داشتن برنامه های زیاد این است که تغییر همه چیز را دشوارتر می کند. اگر میخواهید یک ویژگی جدید اضافه کنید یا تغییری در فرآیند کسبوکار در حال اجرا در یک برنامه ایجاد کنید، باید کدهای زیادی را مرور کنید و بفهمید که چگونه همه چیز با هم هماهنگ است. در بسیاری از مواقع، فرآیندها به سختی در برنامه کدگذاری می شوند و باعث می شوند بین نوآوری و رکود یکی را انتخاب کنید.
اگر برنامه ای اضافه کنید تا از پیچیدگی ذاتی جلوگیری کنید، پیچیدگی بیشتری برای فردا اضافه می کنید. اگر یک برنامه یا اتوماسیون را تغییر دهید تا از انتظار در IT برای ساختن یک برنامه دیگر جلوگیری کنید، هنوز زمان زیادی طول می کشد تا فرآیندهای جدید شما ویرایش و آزمایش شود. شما با دو انتخاب ضعیف روبرو شده اید، هر دوی آنها از داشتن برنامه های بسیار زیاد برای توسعه دهندگان بسیار کم.
برنامه های بیشتر کار بیشتری ایجاد می کنند
شرکتها در حال حاضر در تلاش هستند تا با حجم عظیم برنامههایشان همگام شوند. بنابراین، تصور اینکه چرا کسی بخواهد چیزهای بیشتری به ترکیب اضافه کند دشوار است. CIOها در حال حاضر نازک شده اند و تیم های IT آنها حتی نازک تر شده اند. آیا می توانید تصور کنید که یک CIO بیان کند،
«شرکت من 65 برنامه روی دسکتاپ متوسط کارگران دانش دارد. من می خواهم تا پایان سال به 75 برنامه دسترسی داشته باشم.
خیر
برنامههای بیشتر به معنای کار بیشتر است، و هیچ راهی وجود ندارد که شرکتها بتوانند با تقاضا پاسخ دهند.
اما پلتفرم های کم کد در حال تغییر بازی هستند. با کمکد، شرکتها میتوانند به سرعت و به راحتی برنامههای مورد نیاز خود را بدون نیاز به سرمایهگذاری روی توسعهدهندگان اختصاصی بسازند. این بدان معناست که تیمهای فناوری اطلاعات میتوانند روی کارهای مهمتر تمرکز کنند و CIOها میتوانند منابع را مجدداً تخصیص دهند. درست؟
اشتباه.
پلتفرمهای کمکد برنامههای بیشتری میسازند و برنامههای بیشتر پیچیدگی بیشتری ایجاد میکنند. به علاوه، پلتفرمهای کمکد واقعاً ساده نیستند. برای ساخت یک اپلیکیشن، باید مهارت های جاوا اسکریپت، SQL، API و SDLC را داشته باشید – همان مهارت هایی که یک توسعه دهنده نرم افزار دارد.
شرکت ها پیچیدگی را بر مردم خود تحمیل می کنند
گفته شده است که مردم سخت ترین بخش هر ابتکار مدیریت تغییر هستند. و این درست است – مردم به طور طبیعی در برابر تغییر مقاوم هستند، و تلاش برای همراه کردن آنها با یک فرآیند یا روش جدید انجام کارها می تواند یک کار دلهره آور باشد. در DNA ما هست تغییر ریسک را معرفی می کند و ما می خواهیم ریسک را محدود کنیم تا از شکست جلوگیری کنیم.
اما اگر از منظر دیگری به مسائل نگاه کنیم چه؟
چه میشود اگر به جای اینکه مردم را مجبور به تغییر برای سازگاری با یک فرآیند فناوری اطلاعات جدید کنیم، روش ارائه قابلیتهای فناوری اطلاعات را تغییر دهیم، چه؟ به جای اینکه از مردم بخواهیم یک سیستم جدید را به خاطر ورود داده ها بیاموزند، یا مجموعه ای از مراحل فرآیند دانش قبیله ای را در زیرساخت های پیچیده به خاطر بسپارند، آنها را راهنمایی می کنیم و از آنها می خواهیم که فقط در صورت لزوم با هم تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر، ما میتوانیم تغییر را آسانتر کنیم – نه سختتر. از مردم نخواهید که تغییر کنند. ذهنیت ارائه IT خود را تغییر دهید تا مردم را در اولویت قرار دهید.
فناوری اطلاعات سازمانی بسازید که افراد را در اولویت قرار دهد
نقش فناوری اطلاعات هرگز مهمتر از این نبوده است. متأسفانه، مدلهای توسعه و تحویل فناوری اطلاعات سازمانی به دلیل همه وابستگیهای قدیمی، اغلب پیچیده، انعطافناپذیر و کند هستند تا به تغییرات پاسخ دهند. در نتیجه، آنها اغلب به جای تسریع، مانع از نوآوری می شوند. خوشبختانه، راه بهتری برای نوآوری و تغییر در کسب و کار شما وجود دارد، راهی که مردم را در اولویت قرار می دهد.
به جای تکیه بر افراد، از نرم افزار برای هماهنگی فرآیندها استفاده کنید
یک فرآیند تجاری را در سراسر سازمان خود دنبال کنید و خواهید دید که بخشی از نرم افزار و بخشی از دانش قبیله ای است. مراحل خاصی وجود دارد که شخص آنها را می داند یا می فهمد زیرا از طریق تمرین در معرض آنها قرار می گیرد یا به این دلیل که یک نقطه ادغام حیاتی هستند. این نباید اینطور باشد. شما باید این کار را با نرم افزاری مانند پارچه اتوماسیون به هم بدوزید. یک پارچه اتوماسیون به جای تکیه بر افراد برای انجام آن، اتوماسیون را خودکار می کند.
تغییر را آسان تر کنید
تغییر اجتناب ناپذیر است و ما باید آن را بپذیریم. با این حال، نباید آنقدر که هست سخت باشد. شما باید تغییرات را آسانتر کنید تا کسبوکارتان بتواند با تغییر محیطتان سازگار شود و تکامل یابد. برای تغییر سریعتر، باید مهارت های مورد نیاز برای انجام این کار را کاهش دهید و نیازهای تجاری را از محدودیت های فناوری اطلاعات جدا کنید. این بدان معناست که شما باید راهی بیابید تا به افراد خود کمک کنید تا کسب و کار خود را بدون وابستگی به منابع محدود فناوری اطلاعات بهینه کنند.
بار مردم خود را کم کنید
افراد شما مهمترین دارایی شما هستند. متأسفانه از آنها نیز خواسته می شود با کمترین بیشترین کار را انجام دهند. از آنها خواسته می شود که اطلاعات زیادی را به خاطر بسپارند، چندین کار را انجام دهند و از ابزارها و فناوری های مختلف استفاده کنند. این به سادگی بیش از حد است. ما باید راههایی برای کاهش بار افرادمان پیدا کنیم تا بتوانند روی آنچه مهم است تمرکز کنند – تجارت.
کارهای بیشتری را به سمت نرم افزار و هوش مصنوعی منتقل کنید
همانطور که فرآیندهای تجاری بیشتری را به یک پلت فرم تطبیقی منتقل می کنید و از سفارشی سازی های شکننده و دانش قبیله ای دور می شوید، به دو هدف مهم دست می یابید. اول، انتقال کار بیشتر به نرم افزار محدودیت های افراد را از بین می برد و شما را قادر می سازد دانش و داده های قبیله ای را به دست آورید. دوم، این داده ها می توانند نحوه عملکرد فرآیندهای شما را بیاموزند و به افراد کمک کنند تا با استفاده از هوش مصنوعی، نتایج کسب و کار را بهینه کنند. به این ترتیب، افراد می توانند بر آنچه که به بهترین شکل انجام می دهند تمرکز کنند: تعامل با افراد دیگر و تصمیم گیری.
می توانید پیچیدگی اضافه کنید یا آن را حذف کنید
برای نوآوری و آسانتر کردن تغییر، فناوری اطلاعات باید بر مدلهای تحویلی تمرکز کند که افراد را در اولویت قرار میدهد. این به معنای استفاده از نرمافزار برای هماهنگسازی فرآیندها به جای تکیه بر افراد برای انجام آن است و تغییرات را آسانتر میکند تا کسبوکارها بتوانند با آن سازگار شوند و تکامل پیدا کنند. فناوری اطلاعات باید با انتقال کار بیشتر به سمت نرمافزار و هوش مصنوعی، بار مردم را کاهش دهد.
بنابراین از خود بپرسید: آیا پیچیدگی را اضافه می کنید یا حذف می کنید؟
جان میکلسن مدیر عامل شرکت نرم افزار کریستا
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید