تمام جلسات درخواستی از اجلاس امنیت هوشمند را در اینجا بررسی کنید.
امروزه اینترنت مجموعه ای متفاوت از سایت ها، اپلیکیشن ها و پلتفرم ها است. از آنجایی که آنها از یکدیگر جدا هستند، قابلیت همکاری و قابلیت حمل داده را ندارند. بنابراین، علیرغم پیشرفتهای عظیمی که از طریق تحول دیجیتال انجام شده است، این مدل فعلی در نهایت کسبوکارها را محدود خواهد کرد. در واقع، 95 درصد از مدیرانی که برای گزارش 2022 Accenture Technology Vision مورد بررسی قرار گرفتند، معتقدند که پلتفرمهای دیجیتالی آینده باید تجربیات یکپارچهای را ارائه دهند که امکان تعامل دادههای مشتریان را در بسترها و فضاهای مختلف فراهم میکند.
با این حال، به لطف دو مفهوم نوظهور، شکل جدیدی از اینترنت در حال ظهور است که از این محدودیتها فراتر میرود: 1) زنجیره متاورس، تکاملی از اینترنت که افراد را قادر میسازد در یک تجربه مشترک دائمی در دنیای واقعی و دنیای مجازی شرکت کنند. و 2) Web3 یا تلاشهای در حال ظهور برای ایجاد یک لایه «توزیعشده» در اینترنت از طریق فناوریهایی مانند بلاک چین و توکنسازی.
در مجموع، اینها نسل بعدی اینترنت را به ما نشان میدهند – نسلی که فراتر از تعامل پراکنده امروزی به دنیای جدیدی از تجربیات غوطهورکننده پیوسته حرکت میکند.
به زبان ساده، دنیای دیجیتال در مراحل اولیه تکامل است و در نهایت متاورس و Web3 به اجزای حیاتی چگونگی سازماندهی استراتژیهای دیجیتالی شرکتها تبدیل خواهند شد. ردپای آنلاینی که شرکتها در دهه گذشته ایجاد کردهاند، مجدداً تصور میشوند که از کدام خدمات فروخته میشوند و کدام دادهها برای نحوه انجام تبلیغات و تولید محتوا قابل دسترسی هستند.
رویداد
GamesBeat Summit 2023
در تاریخ 22 تا 23 می به انجمن GamesBeat در لس آنجلس بپیوندید. از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی می شنوید تا به روز رسانی های خود را در مورد آخرین پیشرفت ها به اشتراک بگذارند.
اینجا ثبت نام کنید
با متاورس، اینترنت به عنوان یک محیط سه بعدی پایدار، آغشته به حس مکان بازسازی می شود، جایی که حرکت از محل کار به یک پلت فرم اجتماعی به سادگی عبور از جاده است. در همین حال، فناوریهای Web3 یک لایه داده ایجاد میکنند تا اینکه صحت، اعتماد و حتی کمیابی را ممکن میسازد. این اینترنت جدید انسان محورتر و به طور تصاعدی ارزشمندتر خواهد بود.
اکنون زمان آن است که شرکت ها در مورد نقشی که در آینده اینترنت ایفا خواهند کرد تصمیم بگیرند. آیا آنها میخواهند بخشی از موجی باشند که این آینده را میسازد، یا صرفاً به تماشای چگونگی شکلگیری آن راضی خواهند بود؟
نشانه های تغییر
تغییرات در دنیای دیجیتال در 18 ماه گذشته روشن کرده است که رویکرد “صبر کن و ببین” به زودی به “نگاه کن – قبلاً اتفاق افتاده است”. در واقع، شرکتها در حال حاضر به طور متفاوتی به دنیای دیجیتال فکر میکنند و ارزش جدیدی کسب میکنند.
به عنوان مثال، BMW اخیراً دوقلوهای دیجیتالی از 31 کارخانه مختلف ساخته است. مدلها از دادههای بیدرنگ برای ایجاد یک محیط سهبعدی واقعگرایانه استفاده میکنند که همه چیز را از ماشینهای روی زمین گرفته تا افراد ساکن ایستگاهها و دستورالعملهای سفارش کاری فردی آنها را بازسازی میکند.
دوقلوهای دیجیتالی برای آموزش روباتها برای هدایت کارخانهها، گرد هم آوردن طراحان از سراسر جهان برای آزمایشها و انجام شبیهسازیهای آموزشی برای کارهای فردی استفاده میشوند. کارمندان همچنین میتوانند از محیط برای بهروزرسانیهای نرمافزاری، نظارت بر سلولهای فردی برای اختلالات، اختصاص «ماموریتهای» جدید به روباتهای روی زمین و حتی از راه دور ماشینها برای کارهای فردی استفاده کنند.
یک مثال خوب از نوآوری Web3 از Inrupt، خالق Solid آمده است، که به کاربران اجازه می دهد داده های خود را کنترل کرده و در فروشگاه های داده آنلاین شخصی (Pods) ذخیره کنند. سازمانها و دولتهای بزرگ اکنون میتوانند وبسایتها یا برنامههایی بسازند که با Pods تعامل داشته باشند و با اجازه افراد، به دادههای مورد نیاز برای وظایف داده شده دسترسی داشته باشند. همانند تمام فناوریهای Web3، Solid یک لایه تراکنش و اعتماد را در سراسر وب ایجاد میکند و طرفهای مختلف را داور دادههای خود قرار میدهد.
در دیجیتال، پذیرش فناوری و خدمات مرتبط اغلب با گلوله برفی. به هر حال، تنها 15 سال از عرضه اولین آیفون به دنیایی با 6.6 میلیارد گوشی هوشمند طول کشید. اینترنت فردا اینترنت امروز خواهد بود قبل از اینکه شما آن را بدانید.
اقداماتی که اکنون باید انجام شود
رهبران کسب و کار باید از امروز شروع به بررسی پتانسیل محصولات و خدمات جدید کنند و در عین حال مدیران اجرایی خود را در مورد فن آوری هایی که به زودی پایه و اساس کسب و کارشان خواهد شد آموزش دهند. همانطور که فناوریهای متاورس و وب 3 به رشد خود ادامه میدهند، شرکتهایی که آماده شدهاند و میخواهند پلتفرمها و ساختارهای دادهای جدید را آزمایش کنند، آنهایی هستند که نسل بعدی تجارت دیجیتال را تعریف میکنند. چندین عامل وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
- در ابر سرمایه گذاری کنید: فراجهانی که پدیدار می شود با خدمات و پلتفرم هایی که در بر می گیرد تعریف می شود. حتی برای حضور، شرکت ها باید زیرساختی برای اشتراک گذاری برنامه ها به طور گسترده و ایمن داشته باشند. این بدان معناست که برنامهها را در فضای ابری با معماریهای میکروسرویس و APIها بازسازی کنید تا به راحتی توسط دیگران قابل استفاده و اشتراکگذاری با آنها باشد. این مراحل باید امروز انجام شود، حتی اگر وضعیت پایانی متاورس نامشخص باقی بماند.
- بر مهارت ها تمرکز کنید: برای متاورس، شرکت ها به هنرمندان سه بعدی، طراحان بازی و کارشناسان در پلتفرم های ساخته شده نیاز دارند. شرکتهایی که به دنبال فرصتهای Web3 هستند، به تجربه با بلاکچینهای متعدد نیاز دارند. آنها باید با کنسرسیوم های مختلف روابط برقرار کنند، شرکای پیدا کنند تا با آنها به بازار بروند و مدل های تجاری و عملیاتی جدیدی بسازند. خوشبختانه، پیچیدگی روزافزون و دموکراتیک شدن ابزارهای طراحی همه جانبه، شروع آزمایش با این فناوری ها را آسان تر از همیشه کرده است.
- شرکای پیدا کنید: ایجاد مشارکت های جدید و اطمینان از اینکه سازمان شما می تواند در همکاری های آینده شرکت کند نیز بسیار مهم است. کنسرسیومها و نهادهای استاندارد صنعت مهم خواهند بود، که امکان همکاری بیشتر بین شرکتها را فراهم میکنند و ارائه تجربیات بین پلتفرمی یا همکاری مشترک در یک تجربه را آسانتر میکنند. با موافقت با یک چارچوب مشترک زمانی که یک فناوری در مراحل اولیه است، کسب و کارها می توانند خود را برای ارائه خدمات سازگارتر به مشتریان مشترک آینده تنظیم کنند.
متاورس و وب 3 تغییرات مهمی در فناوری هستند که به طور همزمان برای از بین بردن اصطکاک موجود بین بسیاری از پلتفرم های دیجیتال امروزی و بازآفرینی نحوه حرکت داده ها و استفاده از آن در تجارب دیجیتالی کار می کنند. همانطور که آنها اینترنت جدیدی ایجاد می کنند، خطوط جدید کسب و کار، روش های جدید کار و ابزارهای جدید تعامل بین مشاغل و افراد را هدایت خواهند کرد. برای بسیاری از سازمان ها، اکنون اولین و بهترین فرصتی است که تا به حال داشته اند تا نوع جدیدی از دنیای دیجیتال را طراحی کنند.
مارک کارل بیلیارد پیشرو جهانی در نوآوری فناوری Accenture است. او بر تمام فعالیتهای تحقیق و توسعه Accenture نظارت میکند و ارائه چشمانداز فناوری سالانه شرکت را رهبری میکند.
مایکل بیلتز مدیر عامل چشم انداز فناوری Accenture در آزمایشگاه Accenture است.
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید