در اجلاس GamesBeat 2023 در 22 تا 23 می با رهبران برتر بازی در لس آنجلس ارتباط برقرار کنید. اینجا ثبت نام کنید.
بر اساس نظرسنجی شرکت حسابداری و مشاوره KPMG، سرمایهگذاران از بسیاری از چیزها مانند شرایط کلان اقتصادی ناراضی هستند، اما بیش از 90 درصد سرمایهگذاران نسبت به متاورس خوشبین هستند.
اکثر سرمایه گذاران سرمایه گذاری خطرپذیر و سرمایه گذاران نهادی در این نظرسنجی گفتند که قصد دارند سرمایه گذاری های متاورز خود را طی پنج سال آینده افزایش دهند.
اگرچه بزرگسالان آمریکایی هنوز به طور کامل سبک زندگی متاورس را نپذیرفته اند، بیش از 90 درصد از سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که متاورس مرحله بعدی اینترنت است و آینده ای را تصور می کنند که در آن به طور فزاینده ای برای استفاده از آن استفاده شود.
جلسات کاری، آموزش ها و تجربیات یادگیری.
نتایج در تضاد با نظرسنجی اخیر کنفرانس توسعه دهندگان بازی است که نشان می دهد 45 درصد از پاسخ دهندگان در میان توسعه دهندگان بازی وقتی صحبت از متاورس می شود منفی است.
رویداد
GamesBeat Summit 2023
در تاریخ 22 تا 23 می به انجمن GamesBeat در لس آنجلس بپیوندید. از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی می شنوید تا به روز رسانی های خود را در مورد آخرین پیشرفت ها به اشتراک بگذارند.
اینجا ثبت نام کنید
«اگر تاریخ راهنمای ما باشد، این مرحله بعدی اینترنت به گونهای تکامل خواهد یافت که ما پیشبینی نکردهایم.»
کلیف جاستیس، رهبر نوآوری سازمانی ایالات متحده در KPMG، در بیانیه ای گفت. “در حالی که پذیرش گسترده متاورس ممکن است سال ها باقی بماند، سرمایه گذاران در حال بازی طولانی با استراتژی های متاورس خود هستند.”
هنوز مشخص نیست که کدام پلتفرمها و قابلیتهای متاورس بیشترین قدرت ماندگاری را خواهند داشت.
و بیشتر اعتماد سرمایه گذاران به عواملی مانند چشم انداز بهبود قابلیت همکاری در پلتفرم های متاورس، پذیرش گسترده تر در محل کار و گزینه های سخت افزاری مقرون به صرفه تر بستگی دارد.
صرف نظر از این، بیش از نیمی از سرمایه گذاران مورد بررسی، مزایایی را در سرمایه گذاری اولیه، به ویژه سرمایه گذاران خطرپذیر (63٪) مشاهده می کنند، زیرا فناوری ها و تجربیات همچنان در حال تکامل هستند. سرمایه گذاران نیز مقدار زیادی از
سود در سرمایه گذاری اولیه حدود یک سوم (36٪) از سرمایه گذاران می گویند که فرصت های بادآورده را به دلیل سرمایه گذاری نکردن یا سرمایه گذاری کم در فناوری های متاورس از دست داده اند.
آنو پووادا، رهبر استودیوی KPMG ایالات متحده برای مرکز تعالی متاورس، در بیانیهای گفت: تقاضای مشتری، سرمایهگذاران نهادی و سرمایهگذاران خطرپذیر را به سمت عوامل اقتصادی فعلی و نرخ پذیرش مصرفکننده سوق میدهد. ما به پتانسیل متاورس برای تغییر روش کار و نحوه تعامل ما با یکدیگر اطمینان داریم. ما به پتانسیل آن برای تغییر روش کار و
چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم.»
برای نیمی از سرمایه گذاران مورد بررسی، میانگین یک سرمایه گذاری متاورس منفرد بین 1 تا 9.9 میلیون دلار است. به طور کلی، 70 درصد از سرمایه گذاران انتظار دارند که اندازه سرمایه گذاری های فردی در بلندمدت افزایش یابد.
نظرسنجی KPMG دارای بینش های 302 سرمایه گذار نهادی (بانک های تجاری، صندوق ها، و غیره) و 103 شرکت / صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر است. عناوین باید مدیر و بالاتر با مسئولیت تصمیم گیری برای استراتژی های سرمایه گذاری باشند. فقط شرکتهایی که داراییهای 500 میلیون دلاری یا بیشتر را مدیریت میکنند و دفتر مرکزی آنها در ایالات متحده است مورد بررسی قرار گرفتند.
این نظرسنجی از 28 نوامبر تا 16 دسامبر 2022 انجام شد.
یافته های برتر
اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران (90٪) معتقدند متاورس مرحله بعدی اینترنت است و آینده ای را تصور می کنند که در آن برای جلسات کاری، آموزش ها و تجربیات یادگیری استفاده شود.
بیش از نیمی از سرمایه گذاران مورد بررسی، مزایایی را در سرمایه گذاری اولیه، به ویژه سرمایه گذاران خطرپذیر (63٪) مشاهده می کنند، زیرا فناوری ها و تجربیات همچنان در حال تکامل هستند.
هفتاد و پنج درصد از سرمایه گذاران قصد دارند سرمایه گذاری های متاورز خود را در پنج سال آینده حفظ یا افزایش دهند.
محرک های سرمایه گذاری
سرمایهگذاران مزایای زیادی در سرمایهگذاری اولیه میبینند، احتمالاً به این دلیل که یک سوم (36٪) فرصتهای بادآورده را از سرمایهگذاری نکردن یا سرمایهگذاری خیلی کم در فناوریهای متاورس از دست دادهاند.
علاقه مشتری دلیل اصلی تشویق سرمایهگذاران به افزایش یا حفظ استراتژیهای سرمایهگذاری فراسویه (64%) است، و به دنبال آن تلاشها برای کشف فناوریهای نوظهور (59%) و علاقه به دستیابی به مخاطبان و مشتریان جدید (58%) نیز در اولویت هستند.
صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر بهویژه علاقهمند به همگام شدن با فناوریهای نوظهور هستند و 72 درصد آنها را دلیل افزایش یا حفظ سرمایهگذاریهای متواتر خود طی پنج سال آینده عنوان میکنند.
نتایج ارزش ویژه و شمول تنوع (DEI).
DEI همچنان در خط مقدم ذهن سرمایه گذاران باقی مانده است، به طوری که 38 درصد از سرمایه گذاران، دسترسی بیشتر به فناوری های متاورس مقرون به صرفه را به عنوان کلید ایجاد یک تجربه فرا وجه فراگیر عنوان می کنند.
دومین و سومین عامل مهم برای اطمینان از DEI در متاورس عبارتند از توانایی شخصی سازی آواتارها برای نشان دادن افراد با هر پیشینه (34٪) و ایجاد اشکال قابل قبول حکومت از طریق ترکیبی از قوانین رمزگذاری شده و هنجارهای اجتماعی (33٪).
نگرانی های بالقوه
پوشش رسانهای اخیر نیز رویکرد محتاطانهتری را ایجاد میکند. اکثر سرمایه گذاران – عمدتاً سرمایه گذاران تجاری – گزارش می دهند که اخبار مربوط به متاورس تأثیر متوسط تا زیاد بر سرمایه گذاری آنها داشته است.
به عنوان بخشی از نقشه راه استراتژیک نوآوری خود، KPMG در ایالات متحده با KPMG در کانادا شریک شد تا مرکز همکاری متاورز خود را راه اندازی کند که در آن کارمندان، مشتریان و جوامع می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و درگیر شوند. این
شرکت یک تیم اختصاصی تشکیل داده است تا به مشتریان کمک کند تا استراتژی های متاورز خود را توسعه دهند و اجرا کنند.
برای اطلاع از قابلیت های مشاوره شرکت به صفحه متاورس KPMG مراجعه کنید.
عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.