سرمایه گذاران آمریکایی به دنبال برای ساخت یک نمونه کار EV دقیقاً برای انتخاب خراب نیست. به غیر از تسلا، بسیاری از شرکتها خودرو تولید نکردهاند، یا اگر تولید کردهاند، تعداد آنها بسیار کم است که شناخت پتانسیل واقعی آنها دشوار است. با این حال، جالب است که اگر بخواهید انتخاب خود را به شرکت هایی محدود کنید که بیش از 100000 خودرو در سال تولید می کنند، به سه تولیدکننده چینی در فهرست ایالات متحده کاهش می یابد.
Nio احتمالاً شناخته شده ترین در بین این سه مورد است و دارای هواداران خاص خود است که تقریباً به اندازه برخی از طرفداران تسلا ستیزه جو هستند. ترفند اصلی مهمانی Nio تعویض باتری است و برنامههای گستردهای برای توسعه جهانی دارد که خودروهای خود را تا پایان سال 2025 در 25 بازار از جمله بیشتر اروپا و ایالات متحده خواهد دید.
XPeng، مانند Nio، در حال حاضر در اروپا به فروش می رسد – در واقع، XPeng ابتدا به آنجا رسید. و برخلاف سومین عضو گروه سه گانه، Li Auto، موجودیت بسیار شناخته شده تری در خارج از چین است. با این حال، جایی که XPeng مایل است خود را در جایگاه خود قرار دهد، در سمت فناوری است.
در حالی که XPeng به اندازه Nio در مورد برنامه های توسعه خود پر سر و صدا نبود، این شرکت به تدریج در حال گسترش ردپای خود در سراسر اروپا است: در حال حاضر این برند در نروژ، سوئد، دانمارک، و هلند و آخرین مدل، XPeng G9 به فروش می رسد. ، بسیار در مورد آن گسترش است. این شرکت ادعا می کند که این اولین مدلی است که به عنوان یک خودروی جهانی طراحی شده است.
همین هفته، XPeng قیمت راه اندازی شاسی بلند پرچمدار G9 و سدان اسپرت جدید P7 را اعلام کرد که هر دو دارای گارانتی هفت ساله و 160000 کیلومتری هستند که از 57990 یورو (62687 دلار) برای G9 و 49990 یورو (54040 دلار) برای P7 شروع می شود. . هر دو در حال حاضر برای سفارش در دسترس هستند.
در واقع، XPeng تنها در سال 2018 با G3، یک کراس اوور کوچک، فروش خودرو را آغاز کرد. پس از آن P7، یک سدان اسپرت، در سال 2020 عرضه شد که تا به امروز پرفروش ترین مدل این شرکت بوده است. این دو مدل هم اکنون در اروپا و چین موجود است. در سال 2021 این برند P5 را روانه بازار کرد، یک سدان “کامپکت” کاملاً بزرگ که اولین مدلی بود که دارای لیدار بود و فقط در چین موجود است.
بازی پریمیوم
عکس: Xpeng
مدل های قبلی XPeng شبیه به جریان اصلی فولکس واگن یا فورد بودند. در حالی که ممکن است این فناوری به سمت قلمرو تسلا فشار آورده باشد، انتخاب مواد پایه ای بود. در اینجا G9 همه چیز را تغییر می دهد: این نه تنها بزرگترین و گران ترین استارتاپ تاکنون است، بلکه به نظر می رسد که در حال مانور دادن به سمت برتر است.