تمام جلسات درخواستی از اجلاس امنیت هوشمند را در اینجا بررسی کنید.
با ورود به چهارمین انقلاب صنعتی – صنعت 4.0 – فناوریهای جدیدی در حال ظهور هستند که مدلهای تجاری سنتی را تغییر میدهند. یکی از هیجانانگیزترین و مخربترین روندهای جدید، ظهور مدلهای «بهعنوان یک سرویس» است. به جای اینکه یک محصول را به طور کامل بخرند و مجبور به نگهداری آن و پرداخت هزینه ارتقاء یا پشتیبانی شوند، هم کسب و کارها و هم مصرف کنندگان ایده اشتراک تقریباً هر چیزی را با هزینه ماهانه می پذیرند.
این تغییر به دلیل نیاز به انعطاف پذیری و چابکی در یک بازار دائما در حال تغییر است. استفاده از مدلهای خدماتی به شرکتها این امکان را میدهد که بدون انجام تعهدات بلندمدت یا سرمایهگذاری در زیرساختهای پرهزینه، جلوتر از منحنی باشند.
به زبان ساده، مدلهای خدماتی مانند لگو برای مشاغل هستند. میتوانید خدمات را با هم ترکیب کنید تا راهحلی عالی برای نیازهای خود بسازید، و سپس با پیشرفت کسبوکارتان، سرویسها را تغییر دهید یا خدمات جدیدی اضافه کنید. در عصر تورم داغ، سختتر شدن بودجههای فناوری اطلاعات و کمبود بحرانی نیروی کار، این رویکرد مهمتر از همیشه است.
دسته فراگیر SaaS یا نرم افزار به عنوان سرویس بزرگترین و سریع ترین بخش بازار است. اما مدلهای سرویس به بازیهای نرمافزاری خالص محدود نمیشوند. اکنون چنین پیشنهادهایی برای همه چیز از فین تک و تولید گرفته تا تدارکات و مراقبت های بهداشتی وجود دارد.
رویداد
اجلاس امنیت هوشمند بر حسب تقاضا
نقش حیاتی هوش مصنوعی و ML در امنیت سایبری و مطالعات موردی خاص صنعت را بیاموزید. امروز جلسات درخواستی را تماشا کنید.
اینجا را تماشا کنید
فین تک به عنوان یک سرویس
فینتک بانکداری را آنطور که میشناسیم متحول کرده است، و مدل بهعنوان یک سرویس پیشرو است. از وامدهی آنلاین گرفته تا پرداختهای دیجیتال و بلاکچین، شرکتهای فینتک راههای جدیدی را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ارائه میکنند – و این کار را با کسری از هزینههای بانکهای سنتی انجام میدهند.
مورد صدور کارت را در نظر بگیرید. کسبوکارهایی مانند آمازون، دلتا، اپل و حتی شل و اکسون موبیل همگی کارتهای پرداخت مارک خود را در سالهای اخیر راهاندازی کردهاند. از آنجایی که این برندها بر ارائه یک تجربه عالی برای مشتری متمرکز هستند، می توانند ویژگی ها و مزایایی را ارائه دهند که بانک های سنتی نمی توانند با آنها مطابقت داشته باشند.
Fintech-as-a-service اخیراً با اعلام اینکه Solid، ارائهدهنده نرمافزار و خدمات برای توسعه برنامههای مالی، 63 میلیون دلار بودجه سری B جمعآوری کرده است، خبرساز شد. Solid با ارائه خدمات بانکی، پرداختها، کارتها و رمزنگاری، ارزش یک پلتفرم فینتک بهعنوان یک سرویس را ثابت میکند.
امنیت به عنوان یک سرویس
روزی نیست که تیترهایی در مورد آخرین نقض اطلاعات یا حمله سایبری نداشته باشد. همانطور که کسب و کارها بیشتر به فناوری وابسته می شوند، در برابر حملات نیز آسیب پذیرتر می شوند.
در حالی که کسبوکارهای آنالوگ ممکن است بتوانند از راهحلهای امنیتی پچورک دوری کنند، این دیگر در عصر دیجیتال صدق نمیکند. شرکتها به راهحلهای امنیتی جامع و سرتاسری نیاز دارند که میتوانند به سرعت خود تهدیدها تکامل یابند.
برای یک کسب و کار ایجاد راه حل امنیتی خود از ابتدا بسیار گران است. خوشبختانه، نیازی به انجام این کار به تنهایی نیست – ارائه دهندگان امنیت به عنوان یک سرویس شما را تحت پوشش قرار داده اند.
شرکتهای امنیت بهعنوان سرویس، طیف وسیعی از راهحلها را ارائه میکنند، از جلوگیری از از دست دادن دادهها و فایروالها تا مدیریت هویت و دسترسی. با جمع کردن این خدمات، کسب و کارها می توانند حفاظت مورد نیاز خود را با قیمتی که می توانند بپردازند، دریافت کنند.
یک شرکت در حوزه امنیت به عنوان یک سرویس، Dedrone، اخیراً 30 میلیون دلار برای پلت فرم محافظت از پهپادهای خود جمع آوری کرده است. این پلتفرم از حسگرها، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شناسایی، ردیابی و خنثی کردن پهپادهایی که وارد یک منطقه حفاظت شده می شوند، استفاده می کند.
سخت افزار به عنوان یک سرویس
سخت افزار فیزیکی ممکن است آخرین چیزی باشد که وقتی «به عنوان یک سرویس» می شنوید به آن فکر می کنید، اما بخش مهمی از چشم انداز Industry 4.0 است.
در گذشته، کسبوکارها مجبور بودند سرمایهگذاری هنگفتی را روی سختافزار انجام دهند، خواه سرورها، رایانههای شخصی یا تجهیزات تولیدی. امروزه، آنها میتوانند مشترک خدمات سختافزاری بهعنوان یک سرویس (HaaS) شوند که به آنها امکان دسترسی به جدیدترین و بهترین تجهیزات را میدهد.
ارائه دهندگان HaaS طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهند، از هزینه های کمتر تا افزایش انعطاف پذیری. در بسیاری از موارد، کسبوکارها میتوانند تنها برای مقدار ظرفیتی که نیاز دارند پرداخت کنند، و HaaS را به یک راهحل مقیاسپذیر تبدیل میکند که میتواند با کسب و کار شما رشد کند.
استارتآپ Topi مستقر در برلین اخیراً ۴۵ میلیون دلار جمعآوری کرده است تا به بازرگانان اجازه دهد تجهیزاتی مانند گوشیهای هوشمند، چاپگرها و بازوهای روباتیک را اجاره کنند. پلتفرم HaaS این شرکت برای کمک به کسب و کارها طراحی شده است تا نیازهای سخت افزاری خود را به شیوه ای کارآمدتر و مقرون به صرفه تر مدیریت کنند.
وسایل نقلیه برقی به عنوان سرویس
استفاده مصرف کننده و مالکیت وسایل نقلیه الکتریکی دو چیز بسیار متفاوت هستند. برخی معتقدند برای اینکه وسایل نقلیه الکتریکی در بازار انبوه پذیرفته شوند، کاربران باید بتوانند به صورت ماهانه مشترک آنها شوند، درست مانند هر سرویس دیگری.
وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان سرویس (EVaaS) مقولهای در حال ظهور است که هم در بین مصرفکنندگان و هم در کسبوکارها در حال جذب شدن است. Onto اخیراً 60 میلیون دلار برای راه اندازی سرویس اشتراک EV خود جمع آوری کرده است.
پیشنهادات این شرکت نه تنها شامل خود خودروی الکتریکی می شود، بلکه تمامی خدمات مرتبط از جمله شارژ عمومی، بیمه و پوشش خرابی را نیز شامل می شود. اشتراک شامل 750 مایل در ماه است.
سرگرمی به عنوان یک سرویس
Industry 4.0 برنامه های جدید SaaS را نیز برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد. مصرف کننده مدرن بیشتر عمر خود را به صورت آنلاین سپری می کند، تا جایی که ما شاهد کاربردهای جدید متاورس هستیم.
یک شرکت به نام Yepp از یادگیری ماشینی برای سرمایه گذاری در اقتصاد رو به رشد اینترنت استفاده می کند. پلتفرم اجتماعی آن که اخیراً در نسخه بتا راه اندازی شده است، با ویژگی های ایجاد میم های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند الگوریتم تعویض چهره، پیشنهادات خودکار محتوا، و امکان ویرایش هر متن و فونت در تصاویر، به بیش از 100000 کاربر دسترسی پیدا کرد.
کسبوکارها به طور فزایندهای از میمها برای بازاریابی به مشتریان استفاده میکنند و استفاده از فناوریهای Industry 4.0 مانند یادگیری ماشینی این روند را تسریع میکند.
همانطور که می بینیم، مدل های “به عنوان یک سرویس” در هر صنعتی قابل تصور ظاهر می شوند. این مدلها مزایای زیادی نسبت به روشهای سنتی دارند، از هزینههای کمتر تا افزایش انعطافپذیری. در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، آنها راه مناسبی را برای شرکتها فراهم میکنند تا از منحنی جلوتر بمانند.
والریاس بنگرت مشاور استراتژی و نوآوری، بنیانگذار سه رسانه و نویسنده منتشر شده است.
ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.