در اجلاس GamesBeat 2023 در 22 تا 23 می با رهبران برتر بازی در لس آنجلس ارتباط برقرار کنید. اینجا ثبت نام کنید.
Roblox دیدگاه خود را برای ترکیب محتوای تولید شده توسط کاربر و هوش مصنوعی مولد نشان داد.
دن استورمن، مدیر ارشد فناوری Roblox، در یک پست وبلاگی گفت که این شرکت فرصتی برای استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی برای ایجاد انقلاب در پلتفرم خود میبیند.
استورمن گفت که ساخت بازیها را برای سازندگان آسانتر میکند و Roblox پلتفرمی را برای سازندگان فراهم میکند که ابزارها، خدمات و پشتیبانی سرتاسری را فعال میکند تا به آنها کمک کند تا جذابترین تجربههای سه بعدی را بسازند. به طور قطع، فشاری برای Roblox وجود دارد که به موج هیجان در اطراف هوش مصنوعی مولد پاسخ دهد و نشان دهد که در این موج فناوری از آن عبور نخواهد کرد.
او گفت که با Roblox Studio، سازندگان این شانس را دارند که از ابزارهای رایگان و خارج از جعبه استفاده کنند تا تجربیات خود را بسازند و فوراً در تمام پلتفرمهای محبوب منتشر کنند و روزانه به 58.8 میلیون نفر در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند.
رویداد
GamesBeat Summit 2023
در تاریخ 22 تا 23 می به انجمن GamesBeat در لس آنجلس بپیوندید. از باهوش ترین ذهن های صنعت بازی می شنوید تا به روز رسانی های خود را در مورد آخرین پیشرفت ها به اشتراک بگذارند.
اینجا ثبت نام کنید
با این حال، با ظهور تکنیکهای هوش مصنوعی مولد، ما شاهد فرصتی برای ایجاد انقلابی در خلقت روی پلتفرم هستیم، هم با تقویت استودیو Roblox برای ایجاد سریعتر و آسانتر ساختن و هم با ایجاد امکان برای هر کاربر در Roblox برای خالق بودن.» استورمن گفت.

استورمن گفت که هوش مصنوعی مولد الگوها و ساختارهای دادهها را یاد میگیرد و محتوای جدیدی مانند تصاویر، صدا، کد، متن، مدلهای سهبعدی یا سایر اشکال رسانهای تولید میکند که قبلاً دیده نشدهاند.
او گفت: “با شتاب چشمگیر در اثربخشی این ابزارها برای تولید محتوای روزمره، این فناوری در نقطه عطف قرار دارد.” اکنون این قابلیت را دارد که هدف سازنده را به تصویر بکشد، طیف وسیعی از قابلیتهای ویرایش دیجیتال را ارائه دهد، به ایجاد محتوا کمک کند و امکان تکرار سریع را فراهم کند. ما قبلاً از سازندگان Roblox در مورد نحوه استفاده از این فناوری برای ایجاد شنیده ایم.
با این حال، او گفت این سیستمهای هوش مصنوعی خارج از قفسه با پلتفرم ما ادغام نشدهاند و اغلب خروجی «آماده Roblox» را تولید نمیکنند که نیاز به پیگیری قابل توجهی از سوی سازنده دارد.
او گفت: «ما یک فرصت باورنکردنی برای ساخت ابزارهای مولد هوش مصنوعی و APIهای متمرکز بر Roblox می بینیم.
ارزش هوش مصنوعی مولد برای سازندگان

امروزه یک تجربه Roblox از طریق ترکیبی از اشیاء سه بعدی با اشکال مختلف (هندسه جامد سازنده، آواتارها، مشها، زمین و غیره) ایجاد میشود که در رفتار از طریق اسکریپتنویسی Lua به هم متصل شدهاند، و توسط یک موتور فیزیک جهانی پشتیبانی میشود که رفتار اصلی را بر روی پلت فرم، او گفت.
استورمن گفت در حالی که موتور بخش زیربنایی پلت فرم است، ساختن یا به دست آوردن همه چیز در این تجربه به عهده سازنده است.
ما می بینیم که ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای هر یک از این فرآیندهای خلاقانه متفاوت قابل استفاده هستند. چیزی که ما قبلاً از طریق نمونههای اولیه داخلی شروع به دیدن کردهایم این است که ابزارهای تخصصی هوش مصنوعی مولد نه تنها میتوانند بهرهوری خالق را تسریع کنند، بلکه میتوانند مهارت فنی مورد نیاز برای جان بخشیدن به ایدهها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
به عنوان مثال، برخی از سازندگان می دانند که چگونه کدنویسی کنند، اما ممکن است تجربه محدودی در ایجاد مدل های سه بعدی با کیفیت بالا داشته باشند. برخی دیگر ممکن است در طراحی مدل تجربه بیشتری داشته باشند، اما در زمینه کد تجربه کمتری دارند. او گفت که در هر دو مورد، آیندهای را میبینیم که در آن حتی یک مبتدی هم میتواند یک شروع خوب داشته باشد، زیرا میخواهد تخیل خود را در یک تجربه Roblox زنده کند.
حتی قدرتمندتر، همگرایی رسانه های پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی مولد به سازندگان اجازه می دهد تا اشیاء سه بعدی یکپارچه ای را توسعه دهند که دارای رفتار داخلی هستند. به عنوان مثال، یک سازنده می تواند یک ماشین را از طریق یک عبارت ساده مانند “قرمز، دو نفره، تبدیل پذیر” طراحی کند. ماشین اسپرت با دیفرانسیل جلو». او گفت که این ساخته جدید هم شبیه یک خودروی اسپورت قرمز رنگ است، بلکه تمام رفتارها را برای هدایت در یک دنیای مجازی سه بعدی کدگذاری شده است.
این ویدیو نشان می دهد که با چه سرعتی می توانید فقط با استفاده از پیام های متنی ایجاد کنید.
این کار شامل چالشهای فنی منحصربهفردی است زیرا این شرکت توانایی تولید مدلهای سهبعدی با کنترلکنندههای رویداد، دکل انیمیشن و ویژگیهای فیزیکی را دارد.
او گفت: «این کار بیسابقه است زیرا ساخت محتوای تعاملی نیاز به درک عمیقتری از شی تولید شده دارد. با گستردگی فرصتهای محتوای همهجانبه در Roblox، ما همچنین فرصت منحصربهفردی برای ایجاد یک مدل تولیدی برای همه انواع محتوا به طور همزمان داریم – تصویر، کد، مدلهای سه بعدی، صدا، ایجاد آواتار و موارد دیگر.
همه خالق می شوند

Roblox بر این عقیده ایستاده است که در حال ساختن پلتفرمی است که هر کاربر را قادر می سازد خالق باشد – نه فقط کسانی که با Roblox Studio و سایر ابزارهای ایجاد محتوای سه بعدی راحت هستند.
ما بر این باوریم که بسیاری از تجربیات در Roblox به تجربههای خلق تبدیل میشوند که در آن میتوان یک پیراهن، کلاه، یک آواتار کامل ایجاد کرد. یک خانه یا حتی یک تجربه کامل – همه از درون یک تجربه دیگر. این دید به مجموعه ای از ابزارها نیاز دارد که به طور قابل توجهی برای یک کاربر معمولی قابل دسترسی تر از هر محیطی امروزی است – چیزهایی مانند صدا و متن یا حرکات مبتنی بر لمس به جای حرکات پیچیده ماوس و صفحه کلید.
او گفت که ابزار هوش مصنوعی مولد می تواند به ایجاد بصری و طبیعی برای کاربران کمک کند و مستقیماً در تجربیات گنجانده شود و به هر یک از 58.8 میلیون کاربر روزانه اجازه می دهد محتوای منحصر به فردی ایجاد کند که می تواند در سراسر پلتفرم به اشتراک گذاشته شود.
Roblox فرصت بزرگی را برای خود جامعه هوش مصنوعی می بیند تا در پلتفرم Roblox خالق شوند.
استورمن گفت: “با فعال کردن خدمات ایجاد هوش مصنوعی شخص ثالث برای اتصال مستقیم به Roblox (احتمالاً به عنوان یک تجربه ایجاد)، ما مکانیزمی را برای مالکیت معنوی منحصر به فرد آنها فراهم می کنیم تا مستقیماً به کاربران Roblox ارائه شود.”
به عنوان مثال، اگر یک مدل هوش مصنوعی ایجاد کنید که رساترین شخصیت های ابرقهرمانی را بر اساس ترکیبی از پیام های متنی، صف های گرافیکی و نمونه های عکس بسازد، این قابلیت چیزی است که باید بتوانید مستقیماً به آن دسته از کاربران Roblox که خواهان یک ابرقهرمان باورنکردنی هستند ارائه دهید. آواتار
او گفت: “ما جامعه را به عنوان یک نیروی چند برابر کننده برای هوش مصنوعی مولد تصور می کنیم که اکوسیستمی ایجاد می کند که سازندگان و کاربران ما می توانند از آن برای ایجاد محتوا و ابزار موثرتر استفاده کنند.”
او گفت که این چشم انداز شامل برخی چالش های فنی منحصر به فرد نیز می شود. اول، ابزارها باید با چیزهایی که کاربر ایجاد می کند، و اینکه چگونه ممکن است در یک محیط ایجاد در تجربه جا بیفتند، مناسب باشند. دوم، در همه موارد، شرکت باید Roblox را ایمن و مدنی نگه دارد.
این بدان معنی است که باید یک جریان تعدیل سریع و مقیاسپذیر برای همه انواع خلقت ایجاد کند. سوم، به یک سیستم اقتصادی نیاز دارد که چنین خلقی را تشویق کند. او گفت که Roblox به عنوان یک پلتفرم با بازار و اقتصاد قوی با پشتوانه سازندگان متمایز است و باید آن را برای پشتیبانی از خالقان کاربر در تجربه و همچنین توسعه دهندگان الگوریتم هوش مصنوعی گسترش دهد.
«هنگامی که این کار را انجام می دهیم، همچنان از نیاز به پیاده سازی هوش مصنوعی مولد به طور متفکرانه و اخلاقی در پلتفرم Roblox، مطابق با ارزشی که همیشه برای احترام به جامعه خود قائل بوده ایم، آگاه هستیم. ما متعهد به استفاده از مجموعه دادههای متنوع و قوی برای محدود کردن محتوای مغرضانه و تشویق خروجی محتوای ایمن و با کیفیت هستیم.»
او گفت که Roblox در سخنرانی خود در Tech Stack برای Metaverse در Developer Week آتی Roblox سهم بیشتری دارد. و Stef Corazza از Roblox نیز در طول سخنرانی خود در کنفرانس AI Summit of Game Developers ماه آینده مطالب بیشتری را به اشتراک خواهد گذاشت.
عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.