با شروع شد آ توییت یک نمودار میله ای به تصویر کشیدن افزایش شدید در ماه فوریه: نیل کلارک، ناشر و سردبیر مجله علمی تخیلی و فانتزی Clarkesworld، چند سال گذشته مطالب ارسالی سرقت شده و هرزنامه را طراحی کرده بود. تا اواخر سال 2022، نوارها به سختی قابل مشاهده بودند، اما در چند ماه گذشته – و به ویژه در این ماه – این اعداد به طور چشمگیری افزایش یافته است، بیشتر به دلیل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی. کلارک پستی با عنوان “روند نگران کننده” در مورد این وضعیت نوشت. پنج روز و مقدار زیادی گپ آنلاین بعد، Clarkesworld اعلام کرد که بسته شدن ارسال ها در حال حاضر
کلارک می گوید که آنها مدتی است که این مشکل رو به رشد بوده اند، اما قبل از صحبت عمومی در مورد آن، برای تجزیه و تحلیل داده ها وقت گذاشتند. او میگوید: «دلیلی که ما اینها را دریافت میکنیم، تعداد زیادی از افراد جامعه است. “با استفاده از ChatGPT کسب درآمد کنید.” آنها نویسنده های علمی تخیلی نیستند – آنها حتی نویسنده هم نیستند. آنها فقط افرادی هستند که سعی می کنند از این چیزها مقداری پول دربیاورند و افرادی را دنبال می کنند که به نظر می رسد می دانند دارند چه کار می کنند. او میافزاید که با دیدن برخی از ویدیوهای نحوهی مورد بحث، «هیچ راهی وجود ندارد که آنچه که میخوانند کارساز باشد».
Clarkesworld نزدیک به دو دهه است که منتشر می شود، و در حالی که بسیاری از مجلات علمی تخیلی و فانتزی (SFF) دوره های ارسال خاصی دارند، این نشریه معمولاً مقالات ارسالی را در طول سال باز نگه می دارد. مانند همتایان خود – و برخلاف برخی از نشریات در فضای داستانی ادبی – هیچ هزینه ای برای ارسال آثار شما وجود ندارد. کلارک از تعهد جامعه SFF به قانون یوگ استناد می کند، این اصل توسط نویسنده جیمز دی. مکدونالد ابداع شده است که می گوید: “پول باید به سمت نویسنده جریان یابد.” این باز بودن مهم است Clarkesworldکلارک میگوید: «ما بازار گستردهای داریم. ما میخواهیم از سرتاسر جهان و همه نوع صداها را وارد کنیم.» اما تعهد به پذیرش همچنین به این معنی است که مبارزه با هرزنامه های هوش مصنوعی تنها به معنای ایجاد موانع اضافی برای ورود نیست.
کلارک میگوید: «ما دوباره باز میشویم – چارهای نداریم. “اما ما این موضع را اتخاذ می کنیم که آزمون و خطا خواهد بود.” کلارک که یک دانشمند کامپیوتر با آموزش و توسعهدهنده سایت است، تاکید میکند که قصد ندارد جزئیات فنی دقیق آن آزمایشها را توضیح دهد – چرا به ارسالکنندگان هرزنامه یک راهنمای گام به گام ارائه میشود؟ – اما تغییرات کوچک و با هدف گرایشها خواهد بود. آنها در جمع آوری داده های خود مشاهده کرده اند. او میگوید: «تا آنجا که به من مربوط میشود، چیزی که ما با آن سر و کار داریم سناریویی است که بی شباهت به نبرد بر سر بدافزار، کلاهبرداری از کارت اعتباری، حملات انکار خدمات نیست». همه چیز یکسان است. باید راهی برای مدیریت کار در دنیایی که این چیزها وجود دارد پیدا کنید.»
این Clarkesworld وضعیت بسیار خارج از حوزه SFF موضوع جذابی بوده است: کلارک با ربات موجود در لوگوی خود شوخی می کند و طنز مجله علمی تخیلی قربانی هوش مصنوعی. اما در میان بسیاری از نویسندگان – چه در SFF و چه به طور گستردهتر – یک احساس ناامیدی وجود دارد، که اجتنابناپذیری آفرینش هنری تحت تسلط هوش مصنوعی در نهایت به وقوع میپیوندد. اگرچه اداره حق نشر ایالات متحده اخیراً ادعای یک کتاب مصور تولید شده توسط هوش مصنوعی را رد کرده است، نگرانی در مورد اینکه هوش مصنوعی چه معنایی برای صنعت در حال حاضر از نظر مالی ناپایدار دارد، محسوس است.
کلارک فکر میکند نویسندگان حق دارند نگران باشند، اما در حال حاضر این نگرانی در مورد حجم زبالههایی است که فضایی که از قبل بیش از حد اشباع شده را مسدود کرده است. او میگوید: «این یک مشکل کیفی نیست، یک مشکل کمی است. ما در حال غرق شدن هستیم. آنها فریاد می زنند و برای یک نویسنده جدید در حال حاضر، من واقعا برای آنها احساس بدی دارم زیرا این یک مشکل خواهد بود. تعداد بازارهایی که برای جلوگیری از این مشکل از میانبر استفاده می کنند صفر نیست و هر یک از این موارد برای آنها آسیب است. بنابراین آنها دلیلی برای پریشان شدن دارند.»