انتشار ویدیوهای زیبا، پرداخت هزینه برای تبلیغات، خرید بخشهای وبلاگ و جلب مشارکت در فیسبوک راه خوبی برای یک بار انجام بازاریابی دیجیتال بود. حالا بازی به شدت تغییر کرده است. پلتفرمها، فناوری یکپارچه، رفتار کاربران، انتظارات و مدلهای تجاری نیز با گذشت زمان تکامل یافتهاند. بنابراین، روش بازاریابی نیز باید تکامل یابد.
در این مقاله، فهرستی از برخی از روندهای بازاریابی دیجیتال آتی که در سال 2023 کار خواهند کرد، تهیه کرده ایم. برخی از آنها جدید هستند، برخی از آنها تکامل یافته اند و برخی از آنها در حال بازگشت هستند.
بیایید به 10 روند برتر بازاریابی دیجیتال در سال 2023 بپردازیم
1. افزایش رویدادهای مجازی
این بیماری همه گیر تغییر عمده ای در نحوه رویدادها ایجاد کرد. قبل از کووید، رویدادهای زنده راه اصلی برای ارتباط بازاریابان با مشتریان بود – اکنون همه چیز به جلسات آنلاین تغییر کرده است. در طول همهگیری، کسبوکارها و آژانسها مجبور شدند رویدادهای زنده را لغو کنند، اما اکنون سمینارهای آنلاین، اتاقهای فرار مجازی و کنفرانسهای از راه دور به یک هنجار جدید تبدیل شدهاند.
این تغییر روش نزدیک شدن به مشتریان بالقوه توسط شرکت ها و برگزارکنندگان رویداد را تغییر داد. 71٪ از متخصصان رویداد در ایالات متحده شامل بخش پرسش و پاسخ، چت و سایر ویژگی های تعاملی در رویدادهای مجازی هستند. 69 درصد رویدادها را در قالب وبینار برگزار می کنند. علاوه بر این، کارتهای ویزیت هوشمند به چیز جدیدی تبدیل شدند که در رویدادهای مجازی ارائه میشد. محبوبیت رویدادهای مجازی حتی پس از همه گیری یکسان بود.
2. بازاریابی همه کانالی
نحوه استفاده از رسانه های دیجیتال برای همه متفاوت است. برخی از مصرف کنندگان از آن برای خواندن مقالات و اخبار مرتبط با رشته و علاقه خود استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای انجام بازی و سرگرمی استفاده می کنند. اما، چیزی مشترک بین همه کاربران وجود دارد. آنها از یک پلتفرم رسانه اجتماعی مشترک استفاده می کنند. اگر بتوانید به نحوی به رسانه های اجتماعی آنها برخورد کنید، می توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.
اگر تعامل خود را با مشتری از طریق یک کانال محدود کنید، ممکن است اطلاعات و جریان را از دست بدهید. نمیتوانید ببینید در کانال دیگری در مورد شما چه میگویند. آنها ممکن است از خدمات شما در اینستاگرام قدردانی کنند و در مورد پاسخ کند شما توییت کنند. این خدمات به مشتریان شما را بهبود می بخشد.
به جای استفاده از چندین کانال، برای پیگیری مشتریان خود به omnichannel بروید.
3. برنامه های وب اول و پیشرو موبایل (PWA)
77 درصد از جستجوهای تلفن همراه در خانه و محل کار انجام می شود، در حالی که 17 درصد از جستجوهای تلفن همراه در حال حرکت هستند. 55 درصد از تبدیل ها در اولین ساعت جستجوی تلفن همراه اتفاق می افتد. زمانی بود که لپتاپها قابل حمل در نظر گرفته میشدند، اما اکنون با توجه به همتای آنها – ثابت شده است که گوشیهای هوشمند سنگین و حجیم هستند.
اکثر کاربران از تلفن های هوشمند برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، زیرا آنها قابل حمل تر، سبک تر و راحت تر در جیب قرار می گیرند. به گفته گوگل آنالیتیکس، کاربران اپلیکیشن ها را به وب سایت های ایستا و پویا ترجیح می دهند. Google در 1 ژوئیه 2019 فهرستبندی اولین موبایل را راهاندازی کرد. این بدان معناست که وبسایتها بر اساس عملکرد دستگاههای تلفن همراه رتبهبندی میشوند. برنامه های وب پیشرو به سادگی صفحات وب هستند که به گونه ای طراحی شده اند که مانند برنامه ها عمل کنند.
4. افزایش جستجوهای صوتی
چین گزارش داد که 51 درصد از کل جستجوها از جستجوهای صوتی انجام می شود. ایالات متحده آمریکا با 24 درصد جستجوهای صوتی ایستاده است. طبق گزارش Cabalys در سال 2019، بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند در سه ماهه اول به 20.7 میلیون واحد رسید. جدیدترین داده های تحقیقات بازار نشان می دهد که بازار جستجوی صوتی در آینده افزایش خواهد یافت. کاربران جستجوهای صوتی را آسان می یابند و به دستیارهای هوش مصنوعی مانند الکسا، سیری و کورتانا عادت می کنند.
اعداد پایین در ایالات متحده نتیجه نگرانی مشتریان با جستجوی صوتی است. 42 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی نگران امنیت خود هستند، در حالی که 31 درصد نگران سفارش کالای اشتباه هستند. 26٪ نگرانی خود را در مورد سفارش چندین سفارش تکراری نشان دادند.
به خاطر داشته باشید که آیا این مشتریان مشتری هدف شما هستند یا خیر.
5. تجربه واقعیت افزوده
واقعیت افزوده با قرار دادن اشیاء دیجیتال در یک ویدیوی بلادرنگ، تجربه کاربران را افزایش میدهد. این فناوری نه تنها تجربه جالبی را در اختیار کاربران قرار می دهد، بلکه می توانید با درج نام تجاری خود، از آن به عنوان یک مکان بازاریابی استفاده کنید. این یک شیرین کاری دیجیتال مارکتینگ خوب برای ترغیب مشتریان به شروع و گفتگو درباره برند شما است.
بازاریابان می توانند از این تجربه همه جانبه در قالب بازی استفاده کنند. Pokemon go یکی از نمونه های بسیاری بود. این بازی بازی، فیلم، انیمیشن و مدل کسب و کار را با هم ترکیب کرد. این پلتفرم می تواند به عنوان یک مدل فریمیوم درآمدزا طراحی شود. ابتدا مشتریان را به پلتفرم بیاورید و سپس کالاها و خریدهای درون برنامه ای را معرفی کنید.
6. بازاریابی بومی
حتماً با قرار دادن محصول در بین فیلم ها و فیلم ها مواجه شده اید. به این تبلیغات بومی می گویند. علاوه بر این، آنها مانند بخشی از محتوا هستند تا یک تبلیغ. تبلیغات سنتی آزاردهنده هستند و مردم از آنها متنفرند. آنها سرزده هستند و در بیشتر مواقع هیچ ربطی به تماشاگر آن ندارند. طبق گزارش Digital Information World، 47 درصد از کاربران در سراسر جهان از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند.
در حالی که تبلیغات بومی به طور یکپارچه در محتوا جاسازی می شوند، آزاردهنده به نظر نمی رسند. به جای اینکه بخشی از بازاریابی محتوا به نظر برسند. ما ماشینها و ساعتهای لوکس را در صحنه تعقیب و گریز یک فیلم اکشن میبینیم که ممکن است بخشی از صحنه به نظر برسند – اما در واقع، قرار دادن محصول هستند.
بازاریابی بومی در بازار چیز جدیدی نیست، اما شرکت ها باید یاد بگیرند که چگونه از آنها بهتر استفاده کنند.
7. ظهور در بازاریابی B2C
52 درصد از شرکت ها در وب سایت خود وبلاگ می نویسند و نگهداری می کنند. 40 درصد از آنها با ارسال خبرنامه های ایمیل، سرنخ ایجاد می کنند و بازاریابی ایمیلی بهترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهد. 36 درصد از شرکت ها رویدادهای زنده و حضوری را سازماندهی می کنند و 40 درصد آنها کتاب های الکترونیکی و پست هایی را در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند. چرا این همه اتفاق می افتد؟ زیرا بازاریابی B2C نسبت به B2B افزایش یافته است. فروشندگان و مصرف کنندگان از یک پلتفرم استفاده می کنند و روش های معامله مشابهی را به اشتراک می گذارند. بازاریابی B2C آسانتر و سریعتر از B2B بوده است.
به این فکر کنید که نمونه سس پاستا و نمونه بستنی را تهیه کنید و قبل از خرید آن را تجربه کنید. به طور مشابه، در تجارت Saas و صنعت SaaS، برندها قبل از خرید نسخه کامل، برای مدت معینی آزمایشهای رایگان ارائه میکنند.
8. رویدادهای حضوری
واقعیت افزوده (AR) و برنامههای وب پیشرو (PWA) زمانی که به درستی انجام شود نتایج مثبتی به دست میدهد. اما دنیایی خارج از رسانه های دیجیتال نیز وجود دارد. مردم دوست دارند در فعالیت هایی که در رویدادهای حضوری انجام می شود تعامل داشته باشند. Haagen-Dazs، یک شرکت بستنی سازی زمانی یک بازی در فروشگاه راه اندازی کرد. در حین تفریح، این فرصت را به دست آوردند که مشتری را با طعم های جدید خود آشنا کنند. برای مشتریان، این یک بهبود در کیفیت زندگی آنها است.
اگر در حال ثبت نام و راه اندازی یک کسب و کار هستید، به جای تنظیم بودجه کلان، رویدادی را ترتیب دهید که بتواند با بودجه شما کار کند.
همراه با واقعیت افزوده، فعالیت های بازاریابی و بازاریابی استخدامی خود را در زندگی واقعی با رویدادهای حضوری افزایش دهید و اجازه دهید مشتری بالقوه شما آن را تجربه کند.
9. افزایش محتوای ویدیویی
بیش از 80 درصد از محتوا در سال 2022 ویدیو خواهد بود. کسب و کارها تنها در سال 2019 90 میلیارد دلار برای محتوای ویدیویی خرج کردند و بازار پس از همه گیری جهانی رشد فوق العاده ای داشته است. افزایش در ویدیو با جستجوی فقط یک ایده پشتیبانی می شود. گاهی اوقات، کاربران فقط یک ایده می خواهند. آنها یک ویدیوی خوش ساخت را به خواندن یک مقاله طولانی، کتاب الکترونیکی یا کتابچه راهنمای کاربر ترجیح می دهند. ویدئوها جذاب تر از مقالات هستند.
بازاریابان از سایتهای محتوای ویدیویی مانند DailyMotion و YouTube برای افزایش تعامل مشتری و افزایش شناخت برند استفاده میکنند. محتوای ویدیویی به اشکال مختلفی مانند نحوه انجام کار و بررسی ارائه می شود. شما فقط باید مشتری بالقوه خود را به کانال خود هدایت کنید.
10. افزایش محتوای پادکست
برترین پادکستهای جهان عبارتند از: چیزهایی درباره Pam، 1619، Crime Junkies، Culpable، The Joe Rogan Experience، و کانالهای مشابه به سرعت در حال رشد هستند. آنها قالبی از محتوا هستند که به راحتی قابل مصرف هستند. موضوعات فنی مانند بیمه خودرو، شرایط پزشکی و بررسی محصول به بحثهای جذاب و آموزنده تقسیم میشوند.
کاربران آنها را هنگام کار، ورزش، رفت و آمد و انجام کارهای خانگی مصرف می کنند. 70 درصد آمریکایی ها با اصطلاح پادکست بسیار آشنا هستند. 51 درصد از مردم به پادکست گوش داده اند، 22 درصد از آنها شنونده هفتگی و 6 درصد از طرفداران مشتاق پادکست هستند.
80 درصد از شنوندگان به طور کامل به پادکست گوش می دهند. 63 درصد از شنوندگان پادکست در مورد محصول یا خدماتی که در پادکست گوش داده اند تحقیق کرده یا خریداری کرده اند.
نتیجه
فقط به انجام کاری که در آن مهارت دارید ادامه دهید. شما باید در روندهای فعلی شرکت کنید که بازاریابی شما را تقویت می کند. مرور کتاب ها، فیلم ها و وبلاگ ها را فراموش نکنید. آنها یک ایده کلی از دنیای بازاریابی در حال تحول و روندهای بازاریابی دیجیتال در حال انجام و آینده به شما می دهند. همچنین از پادکست ها غافل نشوید.
همانطور که می توان از این روندهای جدید بازاریابی دیجیتال استفاده کرد، اگر فکر می کنید نمی توانید همه اینها را به تنهایی انجام دهید، همیشه می توانید متخصصان استراتژی بازاریابی را استخدام کنید تا کار خود را آسان تر کنند.
اعتبار تصویر ویژه: