در اجلاس GamesBeat 2023 در 22 تا 23 می با رهبران برتر بازی در لس آنجلس ارتباط برقرار کنید. اینجا ثبت نام کنید.
KPMG این هفته گزارشی درباره آنچه رهبران صنعت فناوری، رسانه و مخابرات درباره متاورس فکر می کنند منتشر کرد. این گزارش – که به عنوان بخشی از نظرسنجی بزرگتر متاورس شرکت، که این هفته نیز منتشر شد، تهیه شده است – نشان می دهد که این رهبران TMT به متاورس علاقه مند هستند، اما نه آنطور که اکنون وجود دارد: به نظر می رسد چندین نفر از آنها فکر می کنند که متاورس به آن علاقه مند است. تاثیر بزرگی در دهه آینده خواهد داشت، اما لزوماً اکنون منابعی را به آن اختصاص نمی دهند.
گزارش ها نشان می دهد که از هر ده رهبر TMT شش نفر معتقدند که متاورس پس از توسعه بیشتر تأثیر خواهد داشت. علاوه بر این، نزدیک به 75 درصد از افراد مورد بررسی گزارش میدهند که شرکتهایشان 5 درصد یا کمتر از بودجه خود را صرف طرحهای متاواسر میکنند. KPMG همچنین گزارش میدهد که اکثر پاسخدهندگان احساس میکنند که موارد استفاده متاورس حداقل تا چهار سال دیگر به جریان اصلی نخواهد رفت. این در تضاد با نظرسنجی KPMG از سرمایه گذاران است که معتقدند دوره اولیه سرمایه گذاری در متاورس ممکن است قبلاً سپری شده باشد.
مارک گیبسون، رهبر TMT جهانی و ایالات متحده KPMG، در بیانیه ای گفت: «دیدگاه نهایی متاورس ممکن است امروز، فردا یا حتی سال آینده در اینجا نباشد، اما قرار است تأثیر عمیقی بر بخش TMT بگذارد. سرمایه گذاری هنگفت در آینده ای نامعلوم بهایی دارد و هیچ کاری انجام نمی دهد. نظرسنجی ما شکافهای زیادی را شناسایی میکند که میتواند باعث عقبنشینی افراد متاورس از رقبای جاهطلبتر خود شود، زیرا بازار متاورس تکامل مییابد و بالغ میشود.»
این بدان معنا نیست که نگاه پاسخ دهندگان به آینده تیره و تار است. حدود 50 درصد از افراد مورد بررسی قصد دارند سرمایه گذاری خود را در متاورس افزایش دهند، در حالی که 43 درصد قصد دارند این کار را طی دو تا چهار سال آینده انجام دهند. دوره پس از همهگیری همچنین ممکن است سرمایهای را برای شرکتها آزاد کند تا سرمایهگذاری اکتشافی بیشتری در متاورس انجام دهند.
عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.