در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید تا بشنوید که چگونه رهبران سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی را برای موفقیت ادغام و بهینه میکنند.. بیشتر بدانید
حتی با وجود اینکه فناوریهایی مانند کنفرانس ویدیویی و پلتفرمهای پیامرسانی که در حین کار اجباری از راه دور به کار گرفته میشوند، اکنون به طور گسترده پذیرفته شدهاند، برخی از کارگران همچنان نسبت به فناوری در نیروی کار محتاط هستند. تحقیقات جدید به ما نشان می دهد که تنها 50 درصد از کارمندان فناوری را به عنوان یک دارایی قوی برای بهره وری می دانند.
تیمهای فناوری اطلاعات در حال حاضر محرکهای اجرای نوآوریهای فناوری برای سازمانهای خود هستند و بهینهسازی فناوری اطلاعات قرار است تا سال ۲۰۲۵ با نرخ رشد سالانه ۲۹.۷ درصد، سومین مورد بزرگ استفاده از هوش مصنوعی باشد. با این حال، با گسترش فرهنگ پاپ در مورد نقش هوش مصنوعی در مشاغل، آیا این بدان معنی است که تیم های فناوری اطلاعات باید نگران امنیت شغلی خود باشند؟ آیا آنها یکی دیگر از قربانیان کهنگی ناشی از هوش مصنوعی خواهند بود؟
یک واکنش شدید به هوش مصنوعی در نیروی کار این است که نیاز به تیم های فناوری اطلاعات حذف می شود زیرا یادگیری ماشینی (ML) می تواند به طور کارآمدتر و مقرون به صرفه تر به هدف اصلی تیم خدمت کند. ترس از اتوماسیون مفهوم جدیدی نیست: امروزه 37 درصد از کارگران نگران از دست دادن شغل خود به دلیل اتوماسیون هستند.
اتوماسیون و بیکاری مترادف نیستند
با این حال، آنها می توانند راحت باشند. حقیقت این است که اتوماسیون به روشی که ما فکر می کنیم منجر به از دست دادن شغل نمی شود. ممکن است برعکس باشد کره جنوبی که خودکارترین کشور جهان است، نرخ بیکاری خود را در آگوست 2022 به پایین ترین حد خود تجربه کرد. سنگاپور و ژاپن، دو کشور بعدی که بیشترین خودکارسازی را دارند، نیز نرخ بیکاری بسیار کمتری از میانگین جهانی دارند که نشان می دهد اتوماسیون و بیکاری ارتباط مستقیمی با هم ندارند.
رویداد
تبدیل 2023
در 11 تا 12 جولای در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.
اکنون ثبت نام کنید
چگونه می توانیم اختلاف بین ادراک و واقعیت را توضیح دهیم؟ این از دست دادن شغل نیست. این تکامل شغلی است اتوماسیون به تیم های فناوری اطلاعات این امکان را می دهد که مکان استراتژیک تری را برای خود در سازمان خود ایجاد کنند. هوش مصنوعی میتواند نقش بزرگی در کاهش حجم کارهای معمولی که باید به صورت دستی انجام شوند، مانند عیبیابی برنامهها یا پاسخگویی به بلیطهای خدمات، ایفا کند.
تیمها هرچه زمان کمتری را صرف این موارد کنند، بیشتر میتوانند روی پروژههایی صرف کنند که باعث حرکت در سازمان میشود – مانند توسعه برنامههای کاربردی جدید که به کسبوکارها اجازه ورود به بازارهای جدید، افزایش قابلیت مدیریت و کاهش هزینههای سختافزاری را میدهد. این تغییرات در نقش ها به این کارکنان احساس بهتری از تحقق و هدف در سازمانشان می دهد و به آنها اجازه می دهد به عنوان دارایی های با ارزش تری دیده شوند.
سوال این است که “چگونه به آنجا برسیم؟”
ارزش هوش مصنوعی در فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات را نمیتوان کاملاً خودکار کرد، و هرگز نباید اینطور باشد. کارمندان به دنبال تعامل انسانی هستند تا احساس کنند مشکلات آنها شنیده می شود و پشتیبانی برای آنها شخصی است. کارکنان فناوری اطلاعات باید از بزرگترین نقاط قوت خود استفاده کنند: ارتباطات بین فردی و استراتژی/نوآوری بلند مدت. اینها دو مفهومی هستند که هوش مصنوعی هرگز نمی تواند آنها را تکرار کند.
ارزش واقعی هوش مصنوعی توانایی آن در شناسایی پیشگیرانه مشکلات و ارائه بینش های عملی است که تیم های فناوری اطلاعات می توانند از آنها برای حمله به مشکلات قبل از وقوع استفاده کنند و سیستم های خود را برای عملکرد طولانی مدت بهینه کنند.
یکی از اهداف هوش مصنوعی بهبود تجربه کارمندان دیجیتال است. کارمندان ساعاتی از زمان کار خود را به دلیل مسائل مربوط به فناوری از دست می دهند و این مسائل همچنین زمانی که کارمندان احساس می کنند از سوی شرکت های خود حمایت نمی شوند، روحیه خود را کاهش می دهند.
اتوماسیون این را کاهش می دهد: تشخیص یک مشکل قبل از اینکه کارمند بتواند آن را علامت گذاری کند، باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود. به نوبه خود، کارکنان احساس ارتباط بهتری با سازمان می کنند. در درازمدت، این به کاهش گردش کارمندان، حمایت از نوآوری کمک میکند – و در نتیجه به توضیح کاهش نرخ بیکاری در میان اتوماسیون کمک میکند.
بنابراین، تیمهای فناوری اطلاعات کجا را ترک میکنند؟ پاسخ در جلسات استراتژی با رهبری ارشد است، جایی که آنها به آن تعلق دارند. روزهای پاسخگویی به درخواست های خدمات به عنوان مسئولیت غالب فناوری اطلاعات در حال دورتر شدن است. با وقت آزاد بیشتر، آنها می توانند روی فعالیت ها و استراتژی های فعال برای گردش کار بهتر تمرکز کنند. اتوماسیون راه را برای IT هموار می کند تا به جای خاموش کردن آتش سوزی های فنی موقت، IT به عنوان رهبران استراتژیک دیده شود. آنها سازمان را به جلو می برند و ابتکارات تحول دیجیتال آن را پیش می برند.
تغییر را در آغوش بگیرید
هوش مصنوعی تهدیدی برای تیم های فناوری اطلاعات نیست. در عوض، به آنها اجازه می دهد تا ارزش و اهمیت خود را در سازمانشان بهتر نشان دهند. از آنجایی که شرایط سخت اقتصادی همچنان در سرلوحه کار قرار دارد، رهبران کسب و کار در نظر خواهند گرفت که کجا هزینه ها را کاهش دهند. برخی متأسفانه اخراج کارگران را تصویب خواهند کرد.
با این حال، تیم هایی که می توانند ارزش خود را برای سازمان و نتیجه نهایی آن به نمایش بگذارند، ممکن است در هنگام تصمیم گیری بهتر باشند. به جای اینکه هوش مصنوعی را یک تهدید بدانند، متخصصان فناوری اطلاعات باید به آن به عنوان همکار مورد علاقه جدید خود نگاه کنند، همکار که آنها را از کارهای پست رها می کند و روی آنچه بیشترین تأثیر را می گذارد تمرکز می کند و به آنها اجازه می دهد در شرکت خود رشد کنند.
هوش مصنوعی نقش فناوری اطلاعات را حذف نخواهد کرد. آن را متحول خواهد کرد. هم بخشهای فناوری اطلاعات و هم کل سازمانها از این مزایا بهره خواهند برد.
یاسین زاید، مدیر ارشد استراتژی Nexthink است.
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید