در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید تا بشنوید که چگونه رهبران سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی را برای موفقیت ادغام و بهینه میکنند.. بیشتر بدانید
امروز آزمایشگاه AI21 رقیب OpenAI نتایج یک آزمایش اجتماعی را منتشر کرد، یک بازی آنلاین به نام “انسان یا نه،” که نشان داد 32 درصد از مردم نمی توانند تفاوت بین یک انسان و یک ربات هوش مصنوعی را تشخیص دهند.
این بازی که به گفته شرکت بزرگترین تست تورینگ تا به امروز است، بازیکنان را برای مکالمات دو دقیقهای با استفاده از یک ربات هوش مصنوعی بر اساس مدلهای زبان بزرگ (LLM) مانند GPT-4 OpenAI و Jurassic- AI21 Labs جفت کرد. 2، و در نهایت بیش از یک میلیون مکالمه و حدس را تجزیه و تحلیل کرد.
نتایج چشمها را باز کردند: برای یک چیز، آزمایش نشان داد که افراد تشخیص همنوع را آسانتر میدانستند – شرکتکنندگان در 73 درصد مواقع هنگام صحبت با انسانها درست حدس میزدند. اما هنگام صحبت با رباتها، شرکتکنندگان فقط 60 درصد مواقع درست حدس میزدند.
آموزش به شرکت کنندگان در مورد قابلیت های LLM
اما فراتر از اعداد، محققان خاطرنشان کردند که شرکت کنندگان از چندین رویکرد و استراتژی محبوب برای تعیین اینکه آیا با یک انسان صحبت می کنند یا یک ربات استفاده کردند. به عنوان مثال، آنها تصور می کردند که ربات ها اشتباهات تایپی، گرامر یا عامیانه استفاده نمی کنند، حتی اگر اکثر مدل های بازی برای انجام این نوع اشتباهات و استفاده از کلمات عامیانه آموزش دیده اند.
رویداد
تبدیل 2023
در 11 تا 12 جولای در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.
اکنون ثبت نام کنید
شرکت کنندگان همچنین اغلب سوالات شخصی مانند “از کجا هستید؟”، “چه کار می کنید؟” یا «نام تو چیست؟»، با این باور که رباتهای هوش مصنوعی سابقه یا پیشینه شخصی ندارند و پاسخهای آنها به موضوعات یا درخواستهای خاصی محدود میشود. با این حال، ربات ها عمدتاً قادر به پاسخگویی به این نوع سؤالات بودند، زیرا آنها در مورد داستان های شخصی زیادی آموزش دیده بودند.
پس از دو دقیقه مکالمه، از کاربران خواسته شد حدس بزنند که با چه کسی صحبت کرده اند – یک انسان یا یک ربات. پس از بیش از یک ماه بازی و میلیون ها مکالمه، نتایج نشان داده است که 32 درصد از مردم نمی توانند تفاوت بین انسان و هوش مصنوعی را تشخیص دهند.
و در یک چرخش فلسفی جالب، برخی از شرکتکنندگان تصور کردند که اگر شریک گفتگویشان بیش از حد مؤدب باشد، احتمالاً یک ربات هستند.
آموس مرون، خالق بازی و سرپرست محصولات خلاقانه در آزمایشگاههای AI21 مستقر در تلآویو، در مصاحبهای به VentureBeat گفت، اما هدف «انسان یا هوش مصنوعی» بسیار فراتر از یک بازی ساده است.
ایده این است که در سطوح مختلف چیزی معنادارتر داشته باشیم – اول اینکه آموزش دهیم و اجازه دهیم مردم هوش مصنوعی را در این زمینه تجربه کنند. [conversational] بهویژه اگر آنها آن را تنها به عنوان یک ابزار بهرهوری تجربه کرده باشند.» «دنیای آنلاین ما با تعداد زیادی ربات هوش مصنوعی پر خواهد شد، و ما میخواهیم برای رسیدن به هدفی کار کنیم که از آنها به خوبی استفاده شود، بنابراین میخواهیم به مردم اطلاع دهیم که این فناوری چه تواناییهایی دارد. ”
آزمایشگاه AI21 قبلا از بازی برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کرده است
این اولین بازی AI21 Labs با بازی به عنوان یک ابزار آموزشی هوش مصنوعی نیست. یک سال پیش، با انتشار «از روث بادر گینزبورگ بپرسید»، یک مدل هوش مصنوعی که پیشبینی میکرد گینزبورگ چگونه به سؤالات پاسخ میدهد، تیتر اصلی خبرها شد. این بر اساس 27 سال از نوشته های حقوقی گینزبورگ در مورد دیوان عالی، همراه با مصاحبه های خبری و سخنرانی های عمومی است.
مرون گفت که «انسان یا هوش مصنوعی» نسخه پیشرفتهتری از آن بازی است، او افزود که او و تیمش از نتایج خیلی شگفتزده نشدهاند.
او گفت: “من فکر می کنم ما فرض کردیم که برخی افراد نمی توانند تفاوت را تشخیص دهند.” با این حال، چیزی که او را شگفت زده کرد این بود که واقعاً در مورد انسان ها به ما می آموزد.
او گفت: «نتیجه این است که مردم اکنون تصور میکنند که بیشتر کارهایی که انسانها به صورت آنلاین انجام میدهند ممکن است بیادب باشد، که به نظر من خندهدار است.
چرا سیاستگذاران باید توجه داشته باشند
با این حال، با توجه به اینکه انتخابات ایالات متحده در حال کاهش است، اینکه آیا انسان ها می توانند تفاوت بین یک انسان دیگر و یک هوش مصنوعی را تشخیص دهند، مهم است که در نظر گرفته شود.
مرون گفت: «همیشه بازیگران بدی وجود دارند، اما چیزی که فکر میکنم میتواند به ما در جلوگیری از آن کمک کند، دانش است. مردم باید بدانند که این فناوری قدرتمندتر از آنچه قبلا تجربه کرده اند است.
او تاکید کرد که این بدان معنا نیست که مردم به دلیل وجود رباتها به اینترنت مشکوک شوند. اگر این یک حمله فیشینگ انسانی باشد، یا یک انسان با یک [convincing alternate] شخصیت آنلاین، این خطرناک است.
او اضافه کرد که این بازی همچنین به موضوع احساسات نمی پردازد. او گفت: «این یک بحث متفاوت است.
او گفت، اما سیاستگذاران باید توجه داشته باشند.
او گفت: «ما باید مطمئن شویم که اگر شما یک شرکت هستید و سرویسی دارید که از یک عامل هوش مصنوعی استفاده میکند، باید روشن کنید که آیا این یک انسان است یا نه. این بازی به مردم کمک میکند بفهمند که این بحثی است که باید داشته باشند، زیرا تا پایان سال 2023 میتوان فرض کرد که هر محصولی میتواند این نوع قابلیت هوش مصنوعی را داشته باشد.
ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.