در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید تا بشنوید که چگونه رهبران سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی را برای موفقیت ادغام و بهینه میکنند.. بیشتر بدانید
برخلاف تصور رایج، بحران مالی جهانی در سال 2008 (GFC) به طور قابل توجهی صنعت سرمایه گذاری را تغییر نداد، همانطور که بقیه خدمات مالی را تغییر داد. اکثر صندوقهایی که از طریق GFC به سرمایهگذاری خود ادامه دادند، این کار را در شرکتهای سودآور تجاری انجام دادند. از آن زمان، تمایل سرمایهگذاران به ریسک برای سرمایهگذاری تنها رشد کرده است، اما اکنون صنعت با موج بحران دوم مواجه است – موجی از ارزشگذاریها، نیاز فوری به رفع فقدان شفافیت، و نیاز به یک رویکرد واقعاً سیستمی.
نسل بعدی سرمایه گذاران اولویت ها و الزامات متفاوتی نسبت به پیشینیان خود دارند و قرار است چشم انداز سرمایه گذاری را تغییر دهند، درست همانطور که همتایان خرده فروشی آنها در پایان قرن بیستم با بورس ها انجام دادند.
تنها چهار دهه پیش، تجارت در بازارهای سهام زمین بازی فارغ التحصیلان آیوی لیگ بود. بورسها فضاهای بستهای برای عموم مردم بودند، اما شفافیت مبتنی بر فناوری موجی از دموکراسیسازی را بهوجود آورد. این موج اکنون از طریق گسترش پلتفرم های تامین مالی جمعی و افزایش سرمایه های مبتنی بر داده به سواحل سرمایه گذاری می رسد.
ایجاد و تجاریسازی یک ایده در شرایط قبلی بازار، بهعنوان یک بنیانگذار، از قبل چالش برانگیز بود – بسیار کمتر در بازار رو به کاهش و تورمی پس از کووید-COVID امروز عمل کنید. چگونه میتوانیم بنیانگذاران را برای سوار شدن بر این موجهای جدید تغییرات سرمایهگذاری آماده کنیم؟
رویداد
تبدیل 2023
در 11 تا 12 جولای در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.
اکنون ثبت نام کنید
یک رویکرد داده محور
احتمال افزایش موفقیت آمیز سرمایه به طور قابل توجهی با حرکت صندوق ها به سمت فلسفه سرمایه گذاری مبتنی بر داده ها به چالش کشیده می شود. آینده نزدیک به خوبی میتواند شامل امتیازدهی ماشینمحور برای استارتآپها باشد تا پاسخهای «نه» را فیلتر کنند و منابع داخلی بیشتری را برای بررسی پاسخهای «بله» صرف کنند.
برای اینکه رویکرد سرمایهگذاری مبتنی بر دادهها واقعاً در سرمایهگذاری مستقر شود، استانداردسازی و شفافیت بیشتر در مورد معیارهایی که بنیانگذاران برای صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر (VC) ارائه میکنند بسیار مهم است. این دشوار است – به ویژه در مراحل اولیه که داده ها کمیاب هستند. هدف نهایی این است که ارائه نادرست داده ها تقریباً غیرممکن باشد، مانند زمانی که بنیانگذاران ارزش طول عمر کاربران یا اطلاعات حسابداری را دستکاری می کنند تا نمای بهتری ارائه دهند. بر اساس این تغییرات آتی، چندین بهترین شیوه جدید ظاهر خواهد شد:
1. بدون داده – بدون سرمایه
بدون اطلاعات در دسترس و سابقه تیمهای تأسیس، بنیانگذاران برای جمعآوری سرمایه با مشکل مواجه خواهند شد. دوران دور ماندن از انظار عمومی گذشته است. بنابراین، از همان ابتدا شروع به توسعه نمایه عمومی بنیانگذار (ها) و شرکت کنید. مطمئن شوید که اطلاعات در فضای عمومی است و عرشه سرمایه گذاری سازگار است.
2. تیم های موسس متنوع تر
تیم های موسس متنوع تر، نمرات بالاتری را توسط وجوه VC به دست خواهند آورد. بنیانگذاران باید این را در DNA استارتآپهای خود بگنجانند، نه اینکه آن را بهعنوان یک فکر بعدی یا تمرین روابط عمومی لحاظ کنند. تنوع اعضای تیم و دیدگاه های فرهنگی آنها احتمالاً امکان دسترسی و نوآوری در بازارهای جدید را فراهم می کند.
تیمهای متنوعتر نیز کسبوکارشان را پایدارتر میکنند. افرادی که برای محصولات و خدمات پول می پردازند، همگی بسیار متفاوت هستند. بنابراین، تیم ایجاد کننده محصول یا خدمات باید افق های گسترده تری داشته باشد. هر چه تیم متنوع تر باشد، کسب و کار موفق تر خواهد بود. علیرغم مشکلات گاه به گاه در ایجاد ارتباط بین افراد با پیشینه ها و هویت های مختلف، ایجاد یک تیم متنوع از ابتدا باعث انسجام بیشتر کارکنان، شریک و مشتری می شود و سودهای رضایت مندی در مسیر را به همراه دارد.
بنیانگذاران باید افرادی را استخدام کنند که تا حد امکان با خودشان متفاوت باشند و در عین حال ارزش های مشترک خدمات، تعالی، تخیل، خلاقیت، وفاداری و تعادل را به اشتراک بگذارند.
3. رعایت
انطباق عملیات مالی خود را آماده کنید. بلوغ ابزارهای اتوماسیون، از جمله استفاده نوآورانه از فناوری هوش مصنوعی، باعث شفافیت بیشتر در مورد سلامت واقعی یک شرکت خواهد شد.
شفافیت سرمایه گذاری
در حالی که در سطح سطحی، به نظر میرسد جمعآوری سرمایه در مدل دادهمحور دشوارتر میشود، اما مزایایی که میتواند برای انتخاب استارتآپ به همراه داشته باشد، در درازمدت بر دردهای رشد اولیه غلبه خواهد کرد.
بنیانگذاران کمنماینده و ایدههای چالشبرانگیزتر، زمینه بازی برابر تری برای جذب سرمایه خواهند داشت. کاریزما بنیانگذار، طرح دقیق و بودجه بازاریابی قوی همیشه نقش دارند، اما برای شکست دادن یک الگوریتم کافی نیستند.
یک الگوریتم امتیاز سرمایه گذاری استاندارد شده اهمیتی نمی دهد که پیشرفت شما چقدر خوب است، زیرا در درجه اول به حقایق، داده های بازار، سابقه بنیانگذار و بیش از 100 نقطه داده دیگر نگاه می کند. بلندی صدای بنیانگذار و اعتماد به نفس بسیار در محاسبات الگوریتم به حساب نمی آید.
یک رویکرد مبتنی بر داده، مزایای شایسته ای را به بنیانگذارانی می دهد که قبلاً ممکن بود نادیده گرفته شوند. استارتآپها و محصولات با فناوری عمیق برای بازارهای ویژه B2B با این انتظار که سودآورتر شوند، قابل درکتر و تامین مالیتر خواهند شد.
با شفاف شدن صنعت مخاطرهآمیز، استارتآپها معیارهایی را دریافت خواهند کرد که در دورههای عدم اطمینان حیاتی هستند. ناگهان، سرمایهگذاران ممکن است متوجه شوند که معیارهایی که قبلاً غیراستاندارد به نظر میرسیدند، اکنون به دلیل قدردانی جدید برای دادههای بهتر، ارزشی بسیار بالاتر از میانگین در بازار دارند.
صنعت باید هوشیار باشد تا از ارث بردن تعصبات و تعصبات انسانی توسط الگوریتم ها جلوگیری کند و مطمئن شود که از قضاوت انسان در بالای الگوریتم استفاده می کند. در آینده نزدیک، این مدل هیبریدی است که غالب خواهد شد.
جادوی جدید VC
در حالی که تغییر میتواند ناراحت کننده باشد، بهتر است به جای اینکه خطر عقب ماندن و مختل شدن توسط شخص دیگری را تجربه کنید، از ناراحتی عبور کنید. بیایید بحث عمومی بیشتری در مورد رویکردهای داده محور داشته باشیم، زیرا آنها به ما کمک می کنند راه حل های برد-برد-برد را پیدا کنیم که به سرمایه گذاران، بنیانگذاران و کاربران نهایی که ذینفع نهایی نوآوری های نوپا خواهند بود، کمک می کند.
“جادوی سیاه VC” باید تغییر کند تا یک فرهنگ پر رونق ایجاد شود که از نیروی کار متنوع سود می برد. در نهایت، استفاده عینی و اخلاقی از داده ها شفافیت و مسئولیت پذیری را برای ایجاد اعتماد با سرمایه گذاران، بنیانگذاران و شرکای بالقوه برای ایجاد یک کلاس دارایی VC قوی تر تسهیل می کند.
آلن واکسمن شریک موسس Digital Horizon و یکی از بنیانگذاران Launchbay VC Investment Platform است.
DataDecisionMakers
به انجمن VentureBeat خوش آمدید!
DataDecisionMakers جایی است که کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های مرتبط با داده را به اشتراک بگذارند.
اگر میخواهید درباره ایدههای پیشرفته و اطلاعات بهروز، بهترین شیوهها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.
شما حتی ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!
از DataDecisionMakers بیشتر بخوانید