اتفاقاً – و فلچر معتقد است که این زمان تصادفی بود – که در حالی که او در مورد چشم انداز یک دونات کم چرب و کم شکر فکر می کرد، دولت بریتانیا دست به کار شد تا قانونی را برای محدود کردن نحوه و مکان غذاهای ناسالم ارائه کند. فروخته شد.
قوانین جدید که در اکتبر 2022 اجرایی شد، فروش برخی از غذاهای پرچرب، قند و نمک را در نزدیکی ورودی سوپرمارکتها، انتهای راهروها یا نزدیک صندوقها ممنوع میکند. اقیانوسی از املاک و مستغلات سوپرمارکتی عالی در انتظار هر کسی بود که بتواند دوناتی درست کند که از آستانه خاصی برای چربی، شکر و نمک جلوگیری کند. با یک ضربه قلم قانونگذار، زمینه برای جنگ های دونات جدید فراهم شد.
مسابقه فضایی
محل قرار دادن به معنای همه چیز در سوپرمارکت ها است، و جذاب ترین نقاط در انتهای هر راهرو هستند. ویل مورگان، معاون مدیر آژانس تحقیقات مصرف کننده Spark Emotions میگوید: «این انتهای راهروها برای نشاندادن مردم به جایی که باید بروند، مفید هستند. در حالی که خریداران از راهروی برق (اصطلاح مورگان برای راهروی مرکزی که همه دیگران را به هم وصل میکند) فکر میکنند، توسط برندهایی بمباران میشوند که پول پرداخت کردهاند تا محصولات خود را در موقعیت برتر قرار دهند. طبق دادههای مورگان، 40 درصد از خریدارانی که در یک راهرو تبلیغاتی توقف میکنند، کل راهرو را فراتر از آن کاوش میکنند. این چند متر فضای قفسه انتهای راهرو فقط به فروش چیپس سیب زمینی با تخفیف به مردم مربوط نمی شود. آنها به خریداران یادآوری می کنند که دنیای کاملی از چیپس سیب زمینی در یک قدمی کوتاه وجود دارد.
قوانین جدید تلاشی برای از بین بردن کنترل انتهای راهروها از غذاهای معمولی ناسالم است. لورن باندی، محقق سیاست غذایی در دانشگاه آکسفورد، میگوید: «اولین چیزی که اغلب هنگام ورود به سوپرمارکتها میبینیم، غذاهایی نیستند که باید بخوریم. اما قوانین هدف دیگری دارند: آنها تلاش میکنند شرکتهای مواد غذایی را تشویق کنند تا میان وعدههای خود را به نسخههای کمی سالمتر تبدیل کنند که میتوانند در همه جا فروخته شوند. در سال 2018، دولت بریتانیا مالیاتی را بر نوشابه هایی که حاوی بیش از 5 گرم شکر در هر 100 میلی لیتر است، وضع کرد. شرکتهای نوشابه تلاش کردند تا شکر را با شیرینکنندههای مصنوعی تعویض کنند و یک سال بعد خانوادههای معمولی به همان اندازه نوشابه میخریدند، اما با 10 درصد شکر کمتر از قبل.
باندی میگوید این اساساً باعث پیروزی این سیاست میشود. در حالی که هنوز سؤالاتی در مورد اینکه شیرین کننده ها برای ما چقدر مفید هستند وجود دارد، مالیات بر شکر به شرکت های مواد غذایی اجازه می دهد تا سود خود را حفظ کنند و خریداران به مصرف نوشابه و کاهش سطح قند در نوشابه ها ادامه دهند. برای دولتی مانند بریتانیا – که میخواهد با بحران چاقی مقابله کند بدون اینکه به مردم بگوید چه باید بکنند یا شرکتهای بزرگ مواد غذایی را ناراحت کند – نتیجه بسیار خوبی بود.
اما تغییر فرمول نوشابه ها نسبتاً آسان است: فقط باید شکر را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین کرد. فلچر برای جلوگیری از قوانین جدید میان وعده های دولت بریتانیا، چالش بسیار بزرگتری خواهد داشت. او باید 70 درصد چربی و 30 تا 40 درصد شکر را از دونات های سوپرمارکت حذف می کرد. او میگوید: «چیزی که من کشف کردم این است که به محض انجام این کار، تمام جهنم از بین میرود و طعم وحشتناکی میدهد. چربی و شکر نقش های گیج کننده ای در دونات ایفا می کنند. آنها مخمر را تغذیه می کنند، عمر مفید را افزایش می دهند، احساس دهان را بهبود می بخشند و سطح ترک خوردگی آن را به لعاب می دهند. نسبت ها را تغییر دهید و خیلی سریع به یک دونات تلخ می رسید.
فعل و انفعالات پیچیده چربی ها، پروتئین ها و قندها وقتی خمیر را در سرخ کن چربی عمیق فرو می برید، واقعاً خودش را نشان می دهد، به این ترتیب اکثر دونات ها پخته می شوند.