در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید و بیاموزید که رهبران کسب و کار چگونه از انقلاب مولد هوش مصنوعی جلو میافتند.. بیشتر بدانید
مطالعه اخیری که توسط شرکت Insight Enterprises و شرکت تحقیقاتی The Harris Poll یکپارچهکننده راهحلهای فناوری اطلاعات انجام شده است، پذیرش روزافزون هوش مصنوعی مولد در بین مشاغل را روشن کرده و در عین حال نگرانیهایی را در مورد اجرای آن آشکار کرده است.
این مطالعه نشان میدهد که اکثر رهبران کسبوکار از شرکتهای Fortune 500 (72%) قصد دارند در سه سال آینده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود بهرهوری کارکنان استفاده کنند.
با این حال، تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان در مورد استقرار این فناوری ها ابراز نگرانی کردند. نگرانی های اولیه ذکر شده کیفیت و کنترل (51٪) و ایمنی و خطرات امنیتی (49٪) بود.
علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که 90٪ از رهبران کسب و کار پیش بینی می کنند که اتخاذ هوش مصنوعی مولد بر نقش های سازمانی خاص تأثیر می گذارد.
رویداد
تبدیل 2023
در 11 تا 12 ژوئیه در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.
اکنون ثبت نام کنید
تحلیلگران داده و دانشمندان داده بهعنوان نقشهایی ظاهر شدند که رهبران فکر میکردند بیشتر تحت تأثیر قرار میگیرند (44%)، پس از آن توسعهدهندگان و آزمایشکنندگان نرمافزار (37%) و متخصصان در عملیاتهای مالی و نقشهای ارتباطی (32٪ و 30٪) قرار گرفتند.
مت جکسون، مدیر ارشد فناوری جهانی Insight، به VentureBeat گفت: «از آنجایی که هوش مصنوعی مولد میتواند میلیونها مجموعه داده را ارزیابی کند و الگوها را بهتر از هر انسانی پیدا کند، در شناسایی همبستگیها در دادههای تحقیقاتی و ارائه پیشنهادات در مورد مسیرهای بالقوه برای تحقیقات بیشتر بسیار مؤثر است. میتواند از همین قابلیتها برای یافتن الگوها در مخازن کد و تولید نرمافزار بسیار مؤثر استفاده کند.
کمک به بهره وری کارکنان از طریق هوش مصنوعی مولد
طبق این مطالعه، رهبران کسبوکار میخواهند از هوش مصنوعی مولد در درجه اول برای افزایش بهرهوری کارکنان و خدمات مشتری استفاده کنند.
دو سوم (66٪) از این رهبران، پتانسیل این فناوری را در بهبود خدمات مشتری تشخیص می دهند – با 44٪ علاقه مند به ارائه تجربیات مشتری شخصی از طریق هوش مصنوعی.
جکسون از Insight به VentureBeat گفت: «ما می بینیم که رهبران کسب و کار، به طور کلی، از پتانسیل هوش مصنوعی مولد هیجان زده هستند، در درجه اول به این دلیل که می تواند باعث بهبود بهره وری و افزایش تعامل مشتری شود. این دادهها فرصت زیادی را برای ذینفعان داخلی و خارجی نشان میدهد تا از هوش مصنوعی مولد بهعنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنند و به آنها کمک کند هوشمندتر کار کنند، نه سختتر.»
این مطالعه نشان می دهد که حدود نیمی از رهبران کسب و کار (53٪) کمک ژنرال هوش مصنوعی در تحقیق و توسعه را پیش بینی می کنند، در حالی که دیگران انتظار دارند که توسعه نرم افزار را خودکار کند.
جکسون ادعا میکند که هوش مصنوعی و مدلهای زبان بزرگ (LLM) تعاملات تجاری و تصمیمگیری را متحول خواهند کرد. او تأکید کرد که موارد استفاده بالقوه برای این فناوریها تقریباً نامحدود است و منجر به تغییر اساسی در ماهیت کار میشود.
او گفت که هوش مصنوعی مولد با نظریه “دو نوع نوآوری” همسو است. نوآوری پایدار برای رهبران صنعت سودمند است، در حالی که هنگامی که نوآوری مخرب ظهور می کند، بازارهای جدیدی ایجاد می کند و مشاغل موجود را به چالش می کشد.
این امر ما را وادار میکند که بپرسیم: آیا این فناوری در درجه اول به عنوان یک «نوآوری پایدار» عمل میکند که به نفع مقیاسکنندههای غالب مانند مایکروسافت است که در حال حاضر از قدرت محاسباتی و قابلیتهای تحقیقاتی لازم بهره میبرند؟ یا به عنوان یک «نوآوری مخرب» که فرصتهایی را برای اکوسیستم کاملاً جدیدی از شرکتها ایجاد میکند، واجد شرایط است؟» جکسون گفت. من پیشبینی میکنم که هر دو سناریو درست باشند. با این وجود، این ابزارها امکانات حیرت انگیزی را برای گسترش شرکت، کارایی عملیاتی و ایجاد محصولات نوآورانه ارائه می کنند.
نگرانی های پایدار سازمانی در مورد هوش مصنوعی مولد
این مطالعه نشان داد که بیش از یک چهارم از متخصصان (26٪) در مورد جابجایی نیروی کار ناشی از اجرای هوش مصنوعی مولد ابراز نگرانی می کنند.
پاسخ دهندگان همچنین به نگرانی های خاصی اشاره کردند، از جمله محدودیت بالقوه نوآوری انسانی (39٪)، محدودیت های بودجه (38٪)، و رعایت الزامات قانونی و نظارتی (35٪). علاوه بر این، 38٪ نگرانی خود را در مورد خطای انسانی به دلیل عدم درک نحوه استفاده از ابزار یا نقض تصادفی داده های سازمان خود ابراز کردند.
چنین دادههایی نشان میدهند که مردم هنوز در تصمیمگیری نقش اساسی دارند و نمیتوانیم بیش از حد به هوش مصنوعی وابسته شویم. جکسون میگوید: این میتواند به مردم کمک کند تا بهرهورتر شوند و ممکن است به شرکتها کمک کند بدون نیاز به افزایش نیروی کار خود رشد کنند، اما هوش مصنوعی مولد در شکل فعلیاش نمیتواند جایگزین پتانسیل خلاق انسان شود. «صرف نظر از صنعت، کسبوکارها توسط مردم – و همه چیز در مورد – تغذیه میشوند. هوش مصنوعی مولد نباید مانع این کار شود. نیازهای مردم باید در خط مقدم هر تصمیم گیری پیرامون هوش مصنوعی مولد باشد.»
جکسون بر اهمیت تصمیم گیرندگان کسب و کار تأکید کرد که با دقت در مورد چگونگی استفاده کارآمد از این فناوری فکر می کنند. او گفت که گام اولیه ایجاد حاکمیت قوی است و این مرحله مستلزم ایجاد راه حل های ایمن و سفارشی در کل شرکت است.
«کسب و کارها باید نرده هایی برای آزمایش و یادگیری ایجاد کنند تا خطرات امنیتی را به حداقل برسانند. یک چارچوب خط مشی که به طور مداوم مورد بازبینی قرار می گیرد باید به هم تیمی ها کمک کند تا دستاوردهای فناوری و همچنین محدودیت ها و معایب آن را درک کنند. مایه دلگرمی است که ببینیم این شیوهها در حال حاضر در حال حرکت هستند: تحقیقات ما همچنین نشان داد که 81 درصد از رهبران کسبوکار میگویند که شرکت آنها قبلاً سیاستها/استراتژیهایی را در مورد هوش مصنوعی مولد ایجاد یا اجرا کرده است یا در حال حاضر در حال انجام آن هستند.
Insight Enterprises و The Harris Poll نظرسنجی هدفمندی را در میان 405 پاسخدهنده آمریکایی 25 ساله و بالاتر انجام دادند که همگی پستهای مدیریت تمام وقت یا بالاتر را در شرکتهایی با بیش از 1000 کارمند داشتند.
اینسایت گفت که نتایج نظرسنجی برای دقت نمونهگیری با استفاده از فاصله بیزی معتبر توسط The Harris Poll اندازهگیری شد.
ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.