در تاریخ 11 تا 12 ژوئیه به مدیران ارشد در سانفرانسیسکو بپیوندید و بیاموزید که رهبران کسب و کار چگونه از انقلاب مولد هوش مصنوعی جلو میافتند.. بیشتر بدانید
نظرسنجی جدیدی که توسط گارتنر انجام شده است نشان میدهد که 79 درصد از استراتژیستهای شرکتهای جهانی هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و اتوماسیون را به عنوان محرکهای حیاتی برای موفقیت در دو سال آینده میدانند.
این نظرسنجی که بین اکتبر 2022 و آوریل 2023 انجام شد، تمرکز روزافزون شرکت ها را بر فناوری های نسل بعدی نشان می دهد. اکنون، شرکتها به دنبال سیستمهای پیشرفته نه تنها برای انجام وظایف تکراری یا اساسی هستند، بلکه پروژههای با ارزشی را که مستقیماً با رشد کسبوکار مرتبط هستند، مانند برنامهریزی استراتژیک و تصمیمگیری، بررسی میکنند.
گارتنر با نزدیک به 200 رهبر استراتژی شرکتی برای این نظرسنجی مصاحبه کرد که شرکتهایی را که به صنایع مختلف در آمریکای شمالی، اروپای غربی، آسیا-اقیانوسیه، استرالیا و نیوزلند خدمات میدهند، پوشش میدهد.
امکانات گسترده
حتی اگر در حال حاضر فقط 15 درصد از فعالیتهای برنامهریزی و اجرای استراتژیک خودکار هستند، پاسخدهندگان نظرسنجی سطوح بالایی از خوشبینی را نسبت به احتمالات پیش رو ابراز کردند. در واقع، اکثر آنها گفتند که به طور متوسط، 50 درصد از این فعالیت ها می توانند در آینده نزدیک به طور جزئی یا کامل خودکار شوند.
رویداد
تبدیل 2023
در 11 تا 12 ژوئیه در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید، جایی که مدیران ارشد نحوه ادغام و بهینه سازی سرمایه گذاری های هوش مصنوعی برای موفقیت و اجتناب از دام های رایج را به اشتراک می گذارند.
اکنون ثبت نام کنید
به گفته رهبران مورد بررسی، رشد مسلماً زمانی اتفاق خواهد افتاد که آنها مجبور به مقابله با ابتکارات بیشتر، داده های بیشتر و تصمیمات بیشتر با زمان و منابع محدود هستند – چیزی که بدون راه های سریعتر/بهتر برای تجزیه و تحلیل داده ها ممکن نیست.
دیوید آکرز، مدیر تحقیقات گارتنر، گفت: «بهرهگیری از تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی برای تصمیمگیریهای راهبردی کارآمدتر و روشنتر، یکی از بزرگترین چالشها و فرصتهایی است که استراتژیستهای شرکتی در سال جاری با آن مواجه هستند.
او ادامه داد: سالهاست که استراتژیستها به کسبوکارهای خود گفتهاند: اگر میخواهید رقابتی و موثر بمانید، باید دیجیتالی شوید. اکنون، به نظر میرسد که آنها آماده هستند تا این راهنماییها را در جریان کار خود اعمال کنند.»
فناوری های پیشرفته در حال بررسی
بر اساس یافتههای نظرسنجی، فناوریهای تثبیتشده شاهد پذیرش سازمانی تهاجمی هستند، در حالی که فناوریهای نوظهور هنوز تا حد زیادی در مرحله آزمایشی هستند.
به عنوان مثال، 72% و 62% از پاسخ دهندگان گفتند که تجزیه و تحلیل تشریحی و تشخیصی را در جریان کاری خود به کار برده اند. با این حال، تقریباً 26٪ و 41٪ این پاسخ را برای تجزیه و تحلیل های تجویزی و پیش بینی پیشرفته تر داشتند. در عوض، برای این فناوریها، بیشتر آنها (به ترتیب 47 و 45 درصد) گفتهاند که در حال اجرای آزمایشی یا جمعآوری دانش هستند.

به طور مشابه، برای قابلیتهای پرطرفدار یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، فقط 20% و 23% از پاسخدهندگان گفتند که سیستمهایی در مرحله استقرار دارند. و اکثریت هنوز در مرحله آزمایش و آزمایشی هستند.
کلید استقرار هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیشرفته
برای حرکت از آزمایش به استقرار، رهبران استراتژی باید بر روی پرداختن به سه چالش کلیدی شناسایی شده در نظرسنجی گارتنر تمرکز کنند: تعیین موارد استفاده تجاری، راحت کردن مشاغل/عملکردها با فناوری ها و دریافت بودجه برای استفاده از آن فناوری ها.

اولین مورد به ویژه مهم است زیرا بسیاری از فناوری های پیشرفته در حال حاضر با موفقیت در جاهای دیگر استفاده می شود. گارتنر میگوید این مشکل را میتوان با نگاشت عملکردهای موجود به نیازهای خاص، سپس اولویتبندی موارد استفاده متفاوتی که فناوری جدید میتواند با پرسیدن سؤالاتی درباره هدف، تأثیر و مناسب بودن آن ارائه دهد، برطرف کرد.
ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.